Kitten (14wk) plast steeds in hondenmand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 16:21

Marjoow schreef:
Ik zou er ook een kattenbak bij zetten. Als ze haar behoeftes wel op de bak doet en daarnaast in de mand kan het misschien zijn dat ze niet op de vieze bak wilt.
Algemene regel is het aantal katten plus 1 aan kattenbakken.

Ik heb nu de kattenbak naast de mand staan. Dat ging een paar dagen dus goed.

Ellepel: Als ik haar optil en op de kattenbak zet wordt ze woést. Heb juist het idee dat ze daardoor helemaal niet meer wilt.

Shenavallie: Ik maak een keer per dag de kattenbakken schoon. Tja, zou kunnen dat ze het te vies vind inderdaad. Dat zou mooi Kl+te zijn... :+

Anneruth: Ze hebben een krabpaal van 1.70 en daar liggen ze vaak helemaal boven in op de uitkijk. Als de hond binnen is, ligt mevrouw juist graag zo dicht mogelijk bij haar.

Kelley: Maak het nog gekker, help. :')

wendy1987

Re: Kitten (14wk) plast steeds in hondenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:25

En als ze nou ondanks alle tips toch blijft plassen, laat het dan eens nazoeken bij de DA.. Even wat urine afgeven. Want, ook die kleintjes kunnen van de stress een blaasontsteking ontwikkelen, laatst hadden wij er 1 van nog geen halfjaar met struviet, zie je ook niet veel. Ook na verhuizing ineens begonnen. Van de stress, eerst ontsteking, toen struviet.

Dus mocht er niets werken, blijf dan niet te lang aankijken, maar laat even testen, dat kost niet zoveel en dan weet je in ieder geval zeker dat het niet iets medisch is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:42

Als je een paar keer per dag de bakken schoon maakt is de hondenmand de enige plek die naar haar plas ruikt? Misschien denkt zij juist dat dat de gewenste plek is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 16:44

Tica: 1 keer per dag bedoel ik. Dat doe ik juist om de geur te behouden.
Zit me nu te bedenken, over geur gesproken... Ik heb een spray van de action die vieze geurtjes weg haalt. Die moet je over de kattenbak grit sprayen. Zou ze dat vies vinden?

Ze plast en poept overigens vaak genoeg wel in de kattenbak.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:45

Toch zou ik stress niet uitsluiten. Het hoeft niet bij de hond vandaan te komen. Kan ook de verhuizing zijn of iets anders wat haar stress geeft. Ik heb 2 katten gehad die van de stress op ons bed of in de wasmand gingen plassen. De ene keer waren het timmerwerkzaamheden, de andere keer een ander dier in huis of toen we onze pup kregen (terwijl ze die echt wel leuk vond). Zodra de rust en regelmaat weer terug was, was het 'wild' plassen ook weer over.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:48

Giolli schreef:
Marjoow schreef:
Ik zou er ook een kattenbak bij zetten. Als ze haar behoeftes wel op de bak doet en daarnaast in de mand kan het misschien zijn dat ze niet op de vieze bak wilt.
Algemene regel is het aantal katten plus 1 aan kattenbakken.

Ik heb nu de kattenbak naast de mand staan. Dat ging een paar dagen dus goed.

Ik bedoelde dat je misschien een extra kattenbak nodig hebt :) Met 2 katten, 3 bakken :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:51

Inderdaad een bak meer dan je katten hebt rondlopen :j

En verder kun je, mocht er nou niks werken, ook inderdaad de medische route even volgen. Als ze zo klein zijn moeten ze vast nog wel een keer naar de DA voor hun vervolgenting of ontworming, dan kun je dat meteen even laten testen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:52

Even door vragen hoor.
Je zegt dat als je haar optilt en op de kattebak zet dat ze dan woest word.
Wat gbeurd er dan precies?

Wat gek zeg haha,moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, heb zelf al heel wat kittens gehad,
maar nog nooit een ghad die dan boos werd :+ ik beloonde ze alfijd uitvoerig als ze ef op zaten.

Dat van die spray vind ik ook een goede,laat die maar weg!!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:14

Heb je kappen op de kattenbakken? De hondenmand is namelijk open, zonder kap. Misschien is dat wel het euvel. Ik zou er dan 1 bak naast zetten zonder kap en de andere met. Kijken of ze beter reageert op de open bak. Ik denk namelijk dat dat het probleem is. Als ze eenmaal gewend zijn hun behoefte in het open te doen, vinden ze een bak met kap vaak heel vervelend. En voor ons is een open bak misschien wat minder prettig, maar eerst het ene probleem oplossen en dan het andere. Dan zou ik als dat goed gaat, na een paar weken, de kap er op zetten, maar met het klepje er af gehaald en als laatste dan het klepje er weer in hangen.