Hond voor 1 keer 8 uur alleen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:27

Ik heb voor mijn volwassen hond een beetje de grens van 6u alleen zijn. Als ik van te voren al weet dat het langer gaat duren zoek ik oppas. Dit ook niet iedere dag en dan is hij de rest van de dag niet alleen.

Maar het is nu een keer of 4 voorgekomen dat we op een heel gezellig feestje zaten of een keer in de file na een concert. Toen is hij 8u alleen geweest. Wij hebben een camera en heb hem toen goed in de gaten gehouden en hij heeft geen kick gegeven. Ik denk dat als een hond gewend is om 6u alleen te zijn ze echt niet merken dat het een keer langer is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:28

@Tivoli idd :j

Verder wel eens met Goof. Voor 1 dag kan het echt geen kwaad, ook niet als ze in de bench moeten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:29

----
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 11-07-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:30

Petrichor schreef:
Ik heb er 1 in de bench en 1 gewoon los. Die in de bench blaft anders de hele buurt bij elkaar als er niemand thuis is en gewoon los loopt. Maar zoals nu ligt ze er ook vrijwillig in, dus ze heeft er geen hekel aan.

Kun je niet een ruimte afzetten? Onze hond doet het ook en wij hebben haar nu in de slaapkamer als we weg gaan. Daar is nauwelijks geluid en kan ze niets zien buiten. Tegenwoordig ligt ze lekker te slapen als we weg zijn. Op bed :D
Het heeft haar wel rust gegeven. 8 uur alleen is echt niet zo erg hoor, helemaal niet voor één keer. Ik zou wel proberen of je iets anders op die bench kan vinden want 16 uur per dag in een bench vind ik wel wat sneu. En zodra je thuis bent natuurlijk wel thuis blijven en iets heel heel leuks met ze doen *\o/*

R.X.

Re: Hond voor 1 keer 8 uur alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:33

Ik ben ook niet voor een bench.
Te vaak word het als gemakszucht van de mens gebruikt.
Wij hebben het alleen voor de nieuwkomers altijd even gebruikt daarna open laten staan en daarna weg dat ding.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:35

Ik werk 40 uur in ploegendienst (2 vroeg 2 laat 2 nacht 3 dgn vrij)dan 9 uur weg per dienst. Kunnen ze gemakkwlijk. Voor en nadien bos en veel trainen. Altijd deel thuis overdag.

Heb wel iemand waar ik de honden samen mee doe. Zij werkt ook in ploegendiensten bij een ander bedrijf. Regelmatig heeft 1 van ons nu 6 honden. Vinden de honden heerlijk is stabiele roedel en voor ons geen extra moeite. Zijn 6 grote honden maar goed onder controle dus gaan tegelijk mee bos in ;)

Ik denk dat ze uiteindelijk max 6x per maand alleen zitten voor die 9 uur.

Ik ben maar alleen en weinig honden met zo n goed leven. Ze zijn blij met hun extra rust haha en zie er dus geen problemen mee. Ze liggen los in huis en krijgen uitdagingen zat. Zijn inmiddels ook al wat op leeftijd ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:37

Sanne ik heb het aangepast, als je jouw quote nog kunt verwijderen dan is het net of het nooit fout gegaan is ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:39

Amaris schreef:
Sanne ik heb het aangepast, als je jouw quote nog kunt verwijderen dan is het net of het nooit fout gegaan is ;)

Haha top!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:06

Maiske schreef:
colunder schreef:
8 uur in een bench vind ik echt niet kunnen!
Ga zelf maar eens 8 uur op de wc zitten.

Het zijn geen mensen en slapen meer...

Verder ziet een hond zijn bench niet zoals wij een wc zien, voor hun is het hun bed en plaats van geborgenheid.

Hier heeft ieder zijn eigen bench waar ze 's nachts in zitten en overdag al ik weg ben. Als ik thuis ben staan de deuren open en liggen ze er ook in terwijl ze de tuin in kunnen, op de bank (met plaid)mogen liggen en verder liggen her en der matjes. Geeft mij niet de indruk dat ze het niet fijn vinden...

Altijd zo kort door de bocht dat je met een bench je hond tekort zou doen.

Ik denk niet dat er honden zijn die buiten de nacht om vrijwillig 8 uur in een bench gaan liggen.
ze staan altijd wel een keer op om even water te drinken of iets dergelijks.
de meeste honden kunnen niet eens languit liggen in hun bench,of rechtop staan.

8 uur alleen prima,maar niet in een bench

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:15

Is dagelijks het geval hier. Niet in de bench, wel gewoon los in huis.

Hond ligt altijd lekker te slapen als we thuis komen en heeft nog nooit iets vernield.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:29

Hier zitten ze s nachts in een eigen slaapkamer in een puppenren. Die staat al jaren met deur dicht maar kunnen ze zo open duwen haha. Doen ze s ochtends op commando. Zo kunnen ze in geval van nood zo overal in huis en bij mij komen maar als het niet nodig is in de beperkte ruimte blijven. Dit ivm het parket en hun lopen anders s nachts van ene naar andere plaats om te slapen. Ruimte is 12 vierkante meter dus plaats zat zo.

Hier groeien ze wel op met bench maar wel altijd een bench die veel te groot is. Liefst de 1.2 meter bench. Gewoon voor hun en mijn rust en ze kunnen het maar gewoon zijn. Ook om alleen te zijn zonder de andere honden.

Heb niets tegen een bench maar wel voor 16 uur per dag. Gelukkig daar 2 puppenrennen voor van 1.1 meter hoog. Ook veilig dus en veel meer ruimte ;)

Ook als de logees s nachts er zijn zitten ze met zijn 6en daar in. Ze slapen ook gerust met 6 in mijn combo en dan echt kop aan kont gezien hun grote en de combo is dan best klein haha. Echt een hechte kleffe roedl. Super genieten!!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:43

Wat een drama sommigen...
Ik heb 3 honden in huis.
Eentje die kan kiezen waar ik ligt maar altijd van zichzelf in de bench gaat liggen...
Eentje die overdag van zichzelf in de bench kan liggen en dat uuuuuren aan een stuk, 's nachts ligt ze vast in de bench.
Eentje die geen bench heeft maar overal kan liggen samen met de andere.
En eentje buiten in de kennel.

Nou mijn honden heb ik noooooit 's nachts uitgelaten en heb ook nooit problemen gehad dat ze dringend moesten gaan, 't is maar wat je de honden gewoon gewoon maakt ;)

En voor die ene keer zie ik het probleem niet...

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:53

_Alarm_wlkp schreef:
Wat een drama sommigen...
Ik heb 3 honden in huis.
Eentje die kan kiezen waar ik ligt maar altijd van zichzelf in de bench gaat liggen...
Eentje die overdag van zichzelf in de bench kan liggen en dat uuuuuren aan een stuk, 's nachts ligt ze vast in de bench.
Eentje die geen bench heeft maar overal kan liggen samen met de andere.
En eentje buiten in de kennel.

Nou mijn honden heb ik noooooit 's nachts uitgelaten en heb ook nooit problemen gehad dat ze dringend moesten gaan, 't is maar wat je de honden gewoon gewoon maakt ;)

En voor die ene keer zie ik het probleem niet...

_/-\o_ Precies....

Ik heb een bende van ellende... Als ik er niet ben en 's nachts gaan ze de bench in. Zo mogen hier alles en hebben meer dan genoeg ruimte (mijn woonkamer alleen is al 80 m2). Volop speelgoed in allerlei vormen. Ik meen hier een honden Walhalla te hebben.

Maar wel onder mijn supervisie, ik laat niet mijn huis afbreken. Daarmee bedoel ik, der hoeft niemand op tafel te staan, mijn plantenbakken uit te graven of mijn schoenen te verzamelen.

TS het siert je dat je er zo over nadenkt maar ze zullen het nauwelijks door hebben. Hoe drukker jij je erover maakt des te meer honden merken dat er iets is. Vrouwtje gaat even (een lange) boodschap en doen en klaar!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:00

R.X. schreef:
Persoonlijk vind ik het veeeeeep te lang.

Wij hebben dat met al onze honden nooit gedaan en gaan dat ook nooit doen.

Voor die ene keer.... Soms kan het gewoon echt een keertje niet anders.
TS, van te voren lekker lang lopen en ze flink moe maken, dan komt het vast wel goed. En mócht je onverhoopt moeten dweilen als je terug komt: wordt dan niet boos, ruim het op met een neutrale houding/stem. Ze kunnen er dan niets aan doen, dus boos wordrn is zinloos maar belonen hoeft ook niet. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:01

Pattypaard schreef:
Die van ons is regelmatig 8 uur of langer alleen. Of niet alleen maar zo lang niet uitgelaten. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Ze is dit dan wel ook gewend en is los binnen. (Ze krijgt genoeg aandacht en beweging en komt verder genoeg buiten)

Als je hond gewend is om iedere 4 uur uitgelaten te worden is haar patroon anders. Alhoewel ze de nacht waarschijnlijk ook mooi door slaapt.

Mocht je bang zijn voor binnen plassen, gewoon minder/geen water voorzetten. Dat is niet zielig, die beperkte tijd kunnen ze gerust zonder water. (Mits medisch in orde natuurlijk)
Zo kan je ook de voerbeurt een keer opschuiven of weglaten in de ochtend. Worden ze echt niet slechter van :). (Die van ons eet uit haar eigen al onregelmatig)

Denk dat de belangrijkste vraag is hoe ver staat 8 uur zonder uitlaten van je 'normaal-patroon' af?
1 uur langer dan normaal zal minder snel problemen opleveren dan 4 uur langer dan normaal ;).

Even nieuwsgierig hoor, maar wat is de reden dat zelfs als er wel iemand thuis is, de hond dan toch langer dan 8 uur niet uitgelaten wordt vraag ik me af?? Ik vind het overigens wél zielig om ze geen water te geven, zodat ze niet hoeven plassen. Ik vind het echt niet normaal dat mensen het normaal vinden hun hond regelmatig langer dan 8 uur allen te laten zijn, sorry.

Voor één keertje, zou ik me niet al te druk maken als je het echt niet anders kan oplossen TS. Leuk is anders voor ze maar voor een keertje zullen ze het vast overleven. Zélf zou ik het overigens niet kunnen en is dat in alle jaren dat ik honden heb nog nooit voorgekomen eerlijk gezegd.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:04

rx zou je eens willen toelichten dan hoe het bij gaat?
hoe laat laat je ze s avonds uit voor t laatst en zet je dan je wekker om na 4 u midden in de nacht je hond nog een keer uit te laten????
ik begrijp t niet zo goed

hier wordt hond rond 9u laatste uitlaat en dan ochtend tussen 7-9 is de eerste ronde weer,niks aan de hand hoor!

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:06

.
Laatst bijgewerkt door sandra1312 op 03-11-24 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:09

Ik doe altijd de radio aan als ik dan weg ga, dat scheelt ook voor mijn hond. Ik werk dan niet zoveel maar vind het fijner als dat het zo stil is. Want hier is het echt heel stil!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:18

DatBenIkNou schreef:
Even nieuwsgierig hoor, maar wat is de reden dat zelfs als er wel iemand thuis is, de hond dan toch langer dan 8 uur niet uitgelaten wordt vraag ik me af?? Ik vind het overigens wél zielig om ze geen water te geven, zodat ze niet hoeven plassen. Ik vind het echt niet normaal dat mensen het normaal vinden hun hond regelmatig langer dan 8 uur allen te laten zijn, sorry.

Voor één keertje, zou ik me niet al te druk maken als je het echt niet anders kan oplossen TS. Leuk is anders voor ze maar voor een keertje zullen ze het vast overleven. Zélf zou ik het overigens niet kunnen en is dat in alle jaren dat ik honden heb nog nooit voorgekomen eerlijk gezegd.

Omdat de hond zelf niet aangeeft te hoeven, haarzelf prima vermaakt met slapen, spelen en kluiven en wij druk aan het werk zijn. Als ze aan geeft wel te moeten wordt ze uitgelaten. En als ze gewoon even naar buiten wil of een aai wil wordt dat ook gedaan indien daar ruimte voor is. Makkelijk te herkennen aan de verschillende tonen en manieren die ze gebruikt.
Ze weet moeiteloos wanneer iets wel en niet kan en haar blaas is groot zat om niet bijv. iedere 4 uur naar buiten te hoeven ondanks dat ze vrij beschikking over water en voer heeft.

8 uur geen beschikking over water terwijl ze toch liggen te slapen is echt geen ramp. Net als een dag geen eten, kunnen honden meer dan prima tegen.

Ik vind geen/minder water geven zodat ze niet hoeven te plassen vriendelijker voor de hond dan deze op de vrije loop laten drinken, te laat thuis komen en hondlief zijn behoefte noodgedwongen binnen heeft moeten doen omdat deze het niet meer kon ophouden. Terwijl hondlief dondersgoed weet dat dat niet mag.
In mijn beleving schaad je de hond daar veel meer mee dan met een paar uur geen/weinig water.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 15:30

Het is wel een grote bench hoor, het is een jackrussel in een grote honden bench. Ze kan dus gewoon spelen lopen etc.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:32

Dan moet het geen probleem zijn,zeker als je zegt niet dagelijks zoveel weg te zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:34

Nu ben ik thuis maar als ik terug ga werken zal onze hond en kat 2 dagen n de week 8uur thuis alleen thuis zitten en dan nog op een appartement.

Ervoor was dat ook het geval en nooit geen problemen gehad. Ze kan overal komen, ze heeft eten en drinken.
Ze slaapt vooral. Zij is het ook gewend zo. Al de andere dagen ben ik thuis, buiten nog een halve dag waar ze 4uur alleen moet zitten.

Je kunt natuurlijk overal een probleem van maken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:39

connie64 schreef:
rx zou je eens willen toelichten dan hoe het bij gaat?
hoe laat laat je ze s avonds uit voor t laatst en zet je dan je wekker om na 4 u midden in de nacht je hond nog een keer uit te laten????
ik begrijp t niet zo goed

hier wordt hond rond 9u laatste uitlaat en dan ochtend tussen 7-9 is de eerste ronde weer,niks aan de hand hoor!

Nou meestal worden ze om 12 uur á 1 uur s' nachts uitgelaten en de volgende dag weer om half 7 de eerste ronde.

En nog lukt het dat éne hondje vaak niet maar dat zal zeer waarschijnlijk blijvend zijn.

De andere honden kunnen/konden het makkelijker ophouden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:08

Mijn honden gaan er rond 1 a 2 uur uit voor de laatste ronde en dan om 5 a 6 uur weer (nacht) overdag na de 2 uur a 3 uur. Dus ja ik vind het niet kunnen om een hond 8 uur alleen te laten. Let op dit is mijn mening en geen aanval op mensen die het wel doen.

@ts is er niemand die lekker kan oppassen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:16

Ik zou niet weten hoe ik iedere 2 uur mijn hond uit zou moeten laten. Dat kan echt alleeb als je op een dag totaal niets te doen hebt lijkt me.
Zelfs, of ook, op mijn vrije dagen en in mijn vakanties laat ik mijn hond 3 of 4x per dag uit. Ik ga echt niet iedere 2 uur naar buiten, het moet wel leuk (en realistisch) blijven.

Ik vond overigens ook dat er echt gemiept wordt over 1 dag 8 uur alleen zeg. Vermoeiend.