Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Petrichor schreef:Ik heb er 1 in de bench en 1 gewoon los. Die in de bench blaft anders de hele buurt bij elkaar als er niemand thuis is en gewoon los loopt. Maar zoals nu ligt ze er ook vrijwillig in, dus ze heeft er geen hekel aan.
Maiske schreef:colunder schreef:8 uur in een bench vind ik echt niet kunnen!
Ga zelf maar eens 8 uur op de wc zitten.
Het zijn geen mensen en slapen meer...
Verder ziet een hond zijn bench niet zoals wij een wc zien, voor hun is het hun bed en plaats van geborgenheid.
Hier heeft ieder zijn eigen bench waar ze 's nachts in zitten en overdag al ik weg ben. Als ik thuis ben staan de deuren open en liggen ze er ook in terwijl ze de tuin in kunnen, op de bank (met plaid)mogen liggen en verder liggen her en der matjes. Geeft mij niet de indruk dat ze het niet fijn vinden...
Altijd zo kort door de bocht dat je met een bench je hond tekort zou doen.
_Alarm_wlkp schreef:Wat een drama sommigen...
Ik heb 3 honden in huis.
Eentje die kan kiezen waar ik ligt maar altijd van zichzelf in de bench gaat liggen...
Eentje die overdag van zichzelf in de bench kan liggen en dat uuuuuren aan een stuk, 's nachts ligt ze vast in de bench.
Eentje die geen bench heeft maar overal kan liggen samen met de andere.
En eentje buiten in de kennel.
Nou mijn honden heb ik noooooit 's nachts uitgelaten en heb ook nooit problemen gehad dat ze dringend moesten gaan, 't is maar wat je de honden gewoon gewoon maakt
En voor die ene keer zie ik het probleem niet...
R.X. schreef:Persoonlijk vind ik het veeeeeep te lang.
Wij hebben dat met al onze honden nooit gedaan en gaan dat ook nooit doen.
Pattypaard schreef:Die van ons is regelmatig 8 uur of langer alleen. Of niet alleen maar zo lang niet uitgelaten. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Ze is dit dan wel ook gewend en is los binnen. (Ze krijgt genoeg aandacht en beweging en komt verder genoeg buiten)
Als je hond gewend is om iedere 4 uur uitgelaten te worden is haar patroon anders. Alhoewel ze de nacht waarschijnlijk ook mooi door slaapt.
Mocht je bang zijn voor binnen plassen, gewoon minder/geen water voorzetten. Dat is niet zielig, die beperkte tijd kunnen ze gerust zonder water. (Mits medisch in orde natuurlijk)
Zo kan je ook de voerbeurt een keer opschuiven of weglaten in de ochtend. Worden ze echt niet slechter van. (Die van ons eet uit haar eigen al onregelmatig)
Denk dat de belangrijkste vraag is hoe ver staat 8 uur zonder uitlaten van je 'normaal-patroon' af?
1 uur langer dan normaal zal minder snel problemen opleveren dan 4 uur langer dan normaal.
DatBenIkNou schreef:Even nieuwsgierig hoor, maar wat is de reden dat zelfs als er wel iemand thuis is, de hond dan toch langer dan 8 uur niet uitgelaten wordt vraag ik me af?? Ik vind het overigens wél zielig om ze geen water te geven, zodat ze niet hoeven plassen. Ik vind het echt niet normaal dat mensen het normaal vinden hun hond regelmatig langer dan 8 uur allen te laten zijn, sorry.
Voor één keertje, zou ik me niet al te druk maken als je het echt niet anders kan oplossen TS. Leuk is anders voor ze maar voor een keertje zullen ze het vast overleven. Zélf zou ik het overigens niet kunnen en is dat in alle jaren dat ik honden heb nog nooit voorgekomen eerlijk gezegd.
connie64 schreef:rx zou je eens willen toelichten dan hoe het bij gaat?
hoe laat laat je ze s avonds uit voor t laatst en zet je dan je wekker om na 4 u midden in de nacht je hond nog een keer uit te laten????
ik begrijp t niet zo goed
hier wordt hond rond 9u laatste uitlaat en dan ochtend tussen 7-9 is de eerste ronde weer,niks aan de hand hoor!