Hondenfokker ervaringen gevraagd (Zwitserse herder)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:03

nijland schreef:
Bedankt voor alle reacties
Zorry, fijn te horen dat het idd positief kan uit vallen,een nestje fokken, maar gezien er bij de fokster steeds meer aan t licht is gekomen dat er bij moeders lijn wel degelijk angst in zit, wil ik hier niet mee verder fokken, had ik alles eerder te horen gekregen dan weet ik ook niet of we ze hadden gekocht.

Maar goed, dit is allemaal achteraf.
Nu blijft ze lekker bij ons, ze gaat momententeel positief vooruit.het lijkt erop dat we het echte in trance zijn aan het door breken zijn,hopelijk kunnen deze positieve lijn voort zetten.voor ons is het verder een schat.
En misschien dat we over een jaar of zo nog eens een hond bij nemen,maar weet niet of dat dan nog een witte herder word.

Nee als er in de lijn er voor nog meer problemen zitten dan zou ik er ook niet mee fokken. Bij ons teefje was dat gelukkig niet zo daarom risico genomen.
Ik hoop dat ze naar mater ze ouder word wat minder angstig word.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 01:34

Tip:
Wij, met onze extreem onzekere Border Collie , zijn heel goed geholpen bij Monique Bladder.
Ik heb ook vanalles geprobeerd en uit de kast gehaald, maar het blijkt dat wij toch verschillende signalen van haar niet juist opvingen (en zit al jaren in de honden en opvoeding, maar goed, dat maakt je niet meteen een dogwhisperer).
Na een geheel andere manier van kijk op het hondengedrag maakt dat we nu flink progressie boeken met ons teefje, die alleen door mij (en niet door mijn vriend) aangehaald wilde worden.
Mocht je dus nog een goede gedragstherapeut zoeken: Monique is een aanrader!