Wisselen KVV.? nu Naturis, kwaliteit lijkt achteruit te gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:06

Ik voer al jaren naar volle tvredenheid Degomeat. Laatst toevallig een paar rollen Kivo gekocht en daar echt nie tevrden over. Mijn hond die een echte vuilnisbak is liet het soms zelfs staan. En bevat ook heel veel vocht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:24

Ik ben juist weer geen voorstander van 1 merk voeren. Hier krijgen ze dus ook 3/4/5 merken afgewisseld. En dus ook veel diersoorten afgewisseld.

Nu heeft TS er niet zoveel aan, want ik voer juist grof gemalen. Hoewel je bij die merken ook de puppyvariant zou kunnen nemen. Dat zijn dan gewoon dezelfde ingrediënten, alleen fijner gemalen. (voor puppen van 4/5 weken die dus voor het eerst vlees eten).Darf heeft dat, Tammega ook volgens mij. Tinlo barfmenu vind ik altijd fijn gemalen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 12:32

MyWishMax schreef:
Ik ben juist weer geen voorstander van 1 merk voeren. Hier krijgen ze dus ook 3/4/5 merken afgewisseld. En dus ook veel diersoorten afgewisseld.

Nu heeft TS er niet zoveel aan, want ik voer juist grof gemalen. Hoewel je bij die merken ook de puppyvariant zou kunnen nemen. Dat zijn dan gewoon dezelfde ingrediënten, alleen fijner gemalen. (voor puppen van 4/5 weken die dus voor het eerst vlees eten).Darf heeft dat, Tammega ook volgens mij. Tinlo barfmenu vind ik altijd fijn gemalen.

Nou dit is misschien nog wel de beste lering die ik hieruit haal... dat ik niet gebonden ben aan één merk. Daarom ga ik zo eens shoppen.

Het liefste zou ik zo grof mogelijk voeren, hele kippen en konijnen bijvoorbeeld. Dat ze er maar lekker mee rotzooien. Helaas niet haalbaar omdat ik dit binnenshuis niet hygiënisch vind.

Puppy varianten heb ik aan gedacht voor de chihuahua maar daar zitten toch andere verhoudingen aan voedingsstoffen in zoals calcium en vetten?

Annienke

Re: Wisselen KVV.? nu Naturis, kwaliteit lijkt achteruit te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:34

Voor je oude herder misschien toch weer terug naar (deels) Smuldier? Mijn magere lat van een hond kreeg nadat ik Smuldier ben gaan voeren eindelijk vlees tussen zijn ribben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:44

Maiske schreef:
MyWishMax schreef:

Nou dit is misschien nog wel de beste lering die ik hieruit haal... dat ik niet gebonden ben aan één merk. Daarom ga ik zo eens shoppen.

Het liefste zou ik zo grof mogelijk voeren, hele kippen en konijnen bijvoorbeeld. Dat ze er maar lekker mee rotzooien. Helaas niet haalbaar omdat ik dit binnenshuis niet hygiënisch vind.

Puppy varianten heb ik aan gedacht voor de chihuahua maar daar zitten toch andere verhoudingen aan voedingsstoffen in zoals calcium en vetten?

Voor zover ik weet bij Tammega niet. Dat is de normale versie, maar fijner gemalen. Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen naar andere merken die je kan krijgen bij jou in de buurt? Bij merken die een premix toevoegen zijn die verhoudingen wel anders, maar die voer ik liever niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:50

Ik voer geen 1 merk, maar meerdere. Zo vullen ze elkaar mooi aan. Aangezien elk merk toch een andere samenstelling heeft.

Zo voer ik mijn hond die +- 40 kg weegt, 'maar' 500 gram kvv. Komt niks aan en valt niks af.
Merken welke ik zoal voer is voornamelijk lotgering, dogmeat en macho gear.

Je hebt nog x aantal verschillende merken, maar deze vind ik gewoon te duur om als hoofd merk te voeren. Daarnaast voer ik ook barf producten die ik overal vandaan tover :P. Hierbij reken ik geen procenten uit hoeveel hij mag hebben ect. Gewoon 2 x per week een vissenkop, haas/parelhoen/konijn karkas, ribjes ect.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:59

Eoweyn_x schreef:
Lotgering is ook niet heel open over de ingrediënten etc, in bijna alles zit kip of rund toegevoegd.

Wij zijn erg tevreden over Buddy's.

nee hoor, ze zijn juist wel heel erg open. en ni et in alles zit kip of rund. ze hebben ook wild versie's met bijv Fazant, Hert, Lama, Wild Konijn, Haas, Eend. of 50% Haas, 50% Kalkoen

50 % Eend 50 % Paard.

ze hebben vlees voor honden met allergie, met suikerziekte en leverziekte.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:56

Eoweyn_x schreef:
Lotgering is ook niet heel open over de ingrediënten etc, in bijna alles zit kip of rund toegevoegd.

Wij zijn erg tevreden over Buddy's.

er zijn bij lotgering juist flink wat soorten zonder kip, ook rund vrij is vrij goed te krijgen
ik voer dus lotgering , dogmeat, kivo, smuldier,
carnibest werd hier helaas door de oudste heel slecht gegeten ondanks dat het echt wel goede kwaliteit is

ik haal het bij dierenwinkels hier in de buurt, dus bestel geen grote hoeveelheden meer, maar ik weet dat het bevroren geleverd word bij het adres waar ik het meeste haal, daar gaat het ook direct de vriescel weer in en ik ben tot nog toe(al bijna 5 jaar) heel tevreden over de kwaliteit

naturis heb ik ook wel het 1 en ander van geprobeerd, maar dat werd heel slecht gegeten hier

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:08

Hier twee honden die alleen maar lotgering krijgen, maar na de ervaringen hier gelezen te hebben ga ik misschien toch wat mixen.

Alle twee de honden (Duitse herder van 30 kilo en cane corso x briard van 40+kilo) krijgen een kilo per dag. Zijn wel buitenhonden..

Lastige met meerdere merken voeren zou ik dan de hoeveelheid vinden.. Hoeveel voer je van welk merk zodat ze genoeg krijgen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:09

ik voer in principe hetzelfde qua hoeveelheid van alle merken
tis misschien wat meer van toepassing met honden die snel afvallen of te zwaar worden... maar hier geen issues

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:58

Meestal hebben Puppy-varianten dezelfde samenstelling als voor volwassen honden, maar is het fijner gemalen. Sommige merken hebben wel een speciale samenstelling voor de puppy-mix, maar die is altijd geschikt voor volwassen honden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:06

Waarom zou je überhaupt maar 1 merk voeren?
Dat heb ik echt nog nooit gedaan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:17

Ik voer 1 merk, maar wel verschillende samenstellingen hannanas. Lijkt me niets mis mee..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:30

Hannanas schreef:
Waarom zou je überhaupt maar 1 merk voeren?
Dat heb ik echt nog nooit gedaan.

waarom je ik meerdere merken gaan voeren? Ik geef lotgering en die heeft veel keuze tussen verschillende samenstelling qua diersoorten. genoeg afwisseling dus. lotgering is hier goed verkrijgbaar omdat ze het thuis komen brengen en het is betaalbaar. hier in de buurt wordt wel smuldier verkocht wat ik af en toe koop als ik even geen lotgering heb. ze verkopen hier ook nog ergens 2 andere soorten maar die zijn in verhouding erg duur. hond doet het super op alleen de lotgering.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:01

Omdat elk merk zijn eigen voordelen, maar ook nadelen heeft. Samenstelling is toch steeds iets anders, maar grootste verschil is de kwaliteit in vlees dat gebruikt wordt en daarom dus ook de voedingsstoffen die een hond binnen krijgt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:14

MyWishMax schreef:
Omdat elk merk zijn eigen voordelen, maar ook nadelen heeft. Samenstelling is toch steeds iets anders, maar grootste verschil is de kwaliteit in vlees dat gebruikt wordt en daarom dus ook de voedingsstoffen die een hond binnen krijgt.

Precies. Zo gevarieerd mogelijk.
Plus soms wat groenten uit de blender, een eitje etc.
Ik geloof niet in 1 merk.
Er is duidelijk verschil.
Sommige gebruiken wat vetter vlees, anderen minder organen of wat meer bot.
Ik geloof in een zo breed mogelijk afgewogen voeding. Meer dan 5 diersoorten, maar dus ook meerdere fabrikanten.

Ik zou nooit op 1 paard wedden.
Daarbij.. 10 jaar lang alleen de stuk of 6 smaken van 1 fabrikant.. Nee, mij te eenzijdig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:27

Heb lang Lotgering gevoerd maar vondt de verpakking niet ideaal .
Bovendien keer bestelling aan de deur gehad en ik was niet thuis het was 28 graden
Gevolg dikke vette vliegen .
Is gelukkig netjes opgelost bij Lotgering .
Ging toen via een bevriende fokker voer bestellen , zij kwam via mij op KVV en via haar koop ik nu of Lotgering of Dego meat .
Maar wil wel eens wat wisselen soms pakje Smuldier tussen door ...
Maar lees even mee met wat jullie aankaarten aan diverse merken .
Dego meat bevalt me prima overigens

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:39

Mijn dierenwinkel heeft zelf de naturis eruit gedaan omdat ze zelf ook niet achter de kwaliteit konden staan en zij hebben nu Buddy's en die bevalt heel goed. Veel soorten. Ik vind dat fijne vlees niet zo fijn juist, heb tijdje carnibest gevoerd dat vond ik fijner, maar die gooien door lam weer kipvlees heen en daar kan meneer niet tegen.

Waarom ontworm je zo vaak vraag ik uit nieuwsgierigheid? Die van ons wordt al 4,5 jaar niet ontwormd. Ik laat het wel onderzoeken maar hij is altijd schoon. Van wormmiddel werd hij ook altijd beetje ziek namelijk. Schijnt dat vleeseters minder snel wormen krijgen maar of dat echt zo is weet ik niet hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:10

Ken inderdaad ook dierenzaak die ze er uit gooide.omdat ze afvalvlees gebruiken in plaats van vlees voor menselijke consumptie.ze bedriegen de boel volgens hun.daarom verkopen ze het niet meer
Natasja71 schreef:
Mijn dierenwinkel heeft zelf de naturis eruit gedaan omdat ze zelf ook niet achter de kwaliteit konden staan en zij hebben nu Buddy's en die bevalt heel goed. Veel soorten. Ik vind dat fijne vlees niet zo fijn juist, heb tijdje carnibest gevoerd dat vond ik fijner, maar die gooien door lam weer kipvlees heen en daar kan meneer niet tegen.

Waarom ontworm je zo vaak vraag ik uit nieuwsgierigheid? Die van ons wordt al 4,5 jaar niet ontwormd. Ik laat het wel onderzoeken maar hij is altijd schoon. Van wormmiddel werd hij ook altijd beetje ziek namelijk. Schijnt dat vleeseters minder snel wormen krijgen maar of dat echt zo is weet ik niet hoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:52

Vrijwel iedere KVV bestaat uit "afval"vlees
Als in vlees wat niet gebruikt gaat worden voor mensen .
Als ze dat niet zouden doen zou KVV onbetaalbaar zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:45

Sonja_vR schreef:
Vrijwel iedere KVV bestaat uit "afval"vlees
Als in vlees wat niet gebruikt gaat worden voor mensen .
Als ze dat niet zouden doen zou KVV onbetaalbaar zijn.

Niet waar. Er zijn Kvv met vlees voor menselijke consumptie.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:50

denk dat je moet opletten of misleid wordt met vlees afkomstig van dieren voor menselijke consumptie en effectief vlees voor...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:00

Biefstuk en entrecot met een scheutje ribben voor de calcium ?

Vrijwel alle KVV bestaat uit restvlees en vlees wat niet voor de supermarkt en slager is bedoeld
Ik zet afval niet voor niets tussen haakjes
Afval als in alles wat niet commercieel aantrekkelijk is voor de humane verkoop
Dan hoeft er nog steeds niets mis mee te zijn maar het is nog steeds "afval" en restproducten
Er is geen enkele fabrikant die vlees wat voor humaan gebruik verkocht kan worden. als in het hele schap vlees in de supermarkt , in zijn hondenvoer gaat stoppen
Bij de appie vangt hij er namelijk meer voor.

Wat petit paris ook aangeeft eigenlijk

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:39

Bandit gebruikt wel vlees dat ook voor humane consumptie gebruikt wordt, zoals biologische kippenborst. Doordat het bot er nog aanzit, is het goedkoper dan wat er in de supermarkt ligt, maar toch behoorlijk prijzig. Het is voor veel hondeneigenaren dan ook te duur.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:59

Ik heb een tijd Naturis gevoerd en ben over gestapt vanwege de, naar mijn idee, niet fantastische kwaliteit. Het vlees oogt ongeveer allemaal hetzelfde en ziet er erg 'vettig' uit. Mijn hond vond het ook niet lekker. Ik voer inmiddels naar tevredenheid Tinlo, vlees ziet er heel goed uit (gewoon als vlees) en het wordt met smaak gegeten :).