Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Ik zou Renske niet als relatief goedkoop willen bestempelen
Misschien leuk als je een heel klein hondje hebt , maar wij hebben bijvoorbeeld twee rottweilers
Per stuk 2,25
Per tien te vinden voor 17,95
395. Gram per pakje
1 pakje per 15kg lichaams gewicht.
Dat is hier in huis dus minstens !! 6 pakjes per dag
Das dus een 75 euro per week als ik de prijzen van de 10packs reken
Nee ... Dat is op geen enkele manier relatief goedkoop
Dan zijn andere merken en bijvoorbeeld gevriesdroogd voer een stuk leuker geprijsd
MyWishMax schreef:Ze zegt toch dat er kwaliteitsproducten te koop zijn die voordeliger zijn?
DBIN, zou je willen laten weten hoe het bevalt? Dan heb ik nog een optie ipv koelboxen meenemen en vriezers regelen op vakantie adressen.
Mizora schreef:Renske is per 12 te vinden voor 18€ ( http://www.topdierenshop.nl ). Dus dat scheelt alvast. En je hoeft er minder van te voeren dan veel soorten natvoer (2-2.5% lichaamsgewicht t.o.v. 3-4% lichaamsgewicht).
Wat ze nu gaat aanschaffen kost 7€/800g voor zover ik kan ontcijferen op de website, dus 3.50€/400g (hoeveelheid renske). Maakt toch nog weer een flink verschil. En ik geloof er niet in dat je maar 1% ervan hoeft te voeren. Ik ben heel nieuwsgierig naar een analyse van het blikvoer.
Van de brok weet ik alvast niet waar ze 40% van het product laten, want hun analyse komt uit op 44%, dan geef ik ze nog 14% vocht als ruime marge (normaal is 8-10% voor een brok). De rest zou dan vezel en koolhydraat moeten zijn. Kan jij dat uit de ingredientenlijst halen?
Ingrediënten: Rundvlees, kipbot, lamsvlees, geitenvlees runder hart, rundlever,pens, appel en wortel, kokosolie, brandnetel, gierst
Analyse: Ruw eiwit 24%, Ruw vet 10%, Ruwe celstof 2.72%, Ruw as 7.19%. Calcium 1.32%, Fosfor 0.80%
Als je maar 1% lw (lichaamsgewicht) van het natvoer moet geven, bevat het zo'n 30% eiwit en 35% vet (=4350kcal/kg), anders kom je niet aan voldoende kcal als je geen koolhydraten toevoegt. Van een normale brok voer je namelijk zo'n 1.1-1.2% lw en die zitten tussen de 3700-4000kcal gemiddeld. Een gemiddeld natvoer bevat 30-40% vocht en met 30% vocht houd je nog net voldoende ruimte over om vitaminen/mineralen en een klein beetje vezels toe te voegen. Moet je het wel geconcentreerd toevoegen.
MyWishMax schreef:Ik kan hier geen Renske voeren, sowieso de allergie patiënt kan er niet tegen, maar de oudste doet het er ook niet goed op(die in principe tegen alles kan). Maar onze allergie patiënt is sowieso een ramp.
DatBenIkNou schreef:Wij gaan naar Zuid Frankrijk en heb niet zo'n zin om daar uitgebreid op zoek te gaan eigenlijk. Wil het mijzelf een beetje makkelijk maken, meenemen is qua ruimte geen probleem.
Ik ben niet van het Barfen maar van KVV. Zoals ik schreef, eten zij nu samen 800 gram vers vlees per dag.
Bonna schreef:Zou je mij ook op de hoogte kunnen houden van het antwoordt dat je van VolVoeding krijgt? ik ben ook wel benieuwd, het ziet er zo op het oog goed en goed betaalbaar uit.
KimD schreef:dan Vind ik het nog steeds niet relatief goedkoop te noemen , je kunt het goedkoop vinden , (had ik pok voor de duidelijkheid kunnen neerzetten idd )Sonja_vR schreef:Ik zou Renske niet als relatief goedkoop willen bestempelen
Misschien leuk als je een heel klein hondje hebt , maar wij hebben bijvoorbeeld twee rottweilers
Per stuk 2,25
Per tien te vinden voor 17,95
395. Gram per pakje
1 pakje per 15kg lichaams gewicht.
Dat is hier in huis dus minstens !! 6 pakjes per dag
Das dus een 75 euro per week als ik de prijzen van de 10packs reken
Nee ... Dat is op geen enkele manier relatief goedkoop
Dan zijn andere merken en bijvoorbeeld gevriesdroogd voer een stuk leuker geprijsd
Jij vind dat misschien niet goedkoop, ik wel.
Daarbij zeg ik dat ik het ik combinatie voer. Ze krijgen sowieso niet de hoeveelheid die ze mogen hebben, ze krijgen een stuk minder. Dus ik ben met drie pakjes per dag rond.
Daarbij kun je ook rechtstreeks bij Renske bestellen.
TS kan ook pedigree uit blik voeren, die beweren ook dat het vers in de blikken gaat.
Edit: Even op de bon gekeken, ik heb via Renske voor 45 pakjes €60,- betaald.
DatBenIkNou schreef:Wij gaan naar Zuid Frankrijk en heb niet zo'n zin om daar uitgebreid op zoek te gaan eigenlijk. Wil het mijzelf een beetje makkelijk maken, meenemen is qua ruimte geen probleem.
Ik ben niet van het Barfen maar van KVV. Zoals ik schreef, eten zij nu samen 800 gram vers vlees per dag.