KVV do`s en dont`s?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 23:58

KimD schreef:
Als ie maar koudgeperst is. ;)

Ik ben heel tevreden over Prins, mocht je dat overwegen.

Zit even wat te googelen maar vind het lastig te vinden in omschrijving van brok of het wel of niet koud geperst is..

Wordt denk toch tzt langs dierenwinkel en daar wat merken bekijken en vragen aan personeel gok ik.
Kijken of er hier beetje kundige mensen in de dierenwinkel werken

Vond ook deze website
www.petsdeli.nl verkopen mooie pakketten KVV en geperste brok maar niet zo fan van alle supplementen die ze erbij willen verkopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:18

Mijn honden krijgen gewoon gebakken brok smorgens en savonds kvv.
Zo langs je je brokken niet tegelijk voert met het kvv is het geen enkel probleem dat je geperste of gebakken brok neemt.

Marjo89

Re: KVV do`s en dont`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:21

Wat doet het als je tegelijker tijd voert ?

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:30

ClaudiaHS schreef:
Ik heb ook een Franse Bull en idd zoals hierboven beschreven is kunnen ze gevoelig reageren op bepaalde soorten voer.

Ik heb een labrador met allergie, welke alleen op paard kan. Gelukkig gaat het daarmee een stuk beter.

ClaudiaHS schreef:
En savonds krijgt hij 1/3 stuks van 500 gram Lotgering.
Lotgering ligt qua prijs iets boven de smuldier en rodi uit de supermarkt.

Ik ben met smuldier duurder uit. Lotgering hoef je minder van te voeren geloof ik.

Verder idd een grote vriezer maar die heb je al. En aanwennen om vlees eruit te halen en indien je moet bestellen op tijd (!) besteld. Het is vervelend als je net te kort hebt. Ik bestel Lotgering via een verkooppunt en moet daar op zondag bestellen en krijg het dan vrijdags. Maar als ik niet bestel moet ik dus op die zondag iig nog voor 12 dagen voorraad hebben en daar heb ik mij wel eens op verkeken.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:49

Wij hebben sinds vorig jaar ook een Franse bulldog.
Zij kreeg bij de fokker al KVV en sindsdien zijn wij dat ook blijven voeren. Onze bull doet het er super op en haar poep stinkt tenminste niet :D haha en dat is ook heel fijn als ze nog niet zindelijk zijn :')
Wij geven energique, maar wel de special! Deze is voor hondjes met een gevoelig darmstelsel enzo

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:59

Hoi, leuk een puppy!!

Ik voer al jaren KVV aan mijn honden en naar VOLLE tevredenheid. Af en toe krijgen ze er als extra een eendennek of een runderstrotje bij om lekker te knabbelen...ook een hele zalm is een feestje ;)

Ik heb voorheen altijd Lotgering gevoerd en was daar "best" tevreden over. Heb echter weleens een levering met zuur vlees gehad.. (die ze overigens na wat aandringen wel hebben omgeruild).

Ik voer nu Hunters Home. Supertevreden!
Ze hebben veel soorten per dier apart, maar ook mengelingen met 5 diersoorten, vlees, kip, vis, genoeg om uit te kiezen.

Ik heb zelf rollen van 1 kilo, want heb grote honden, maar ik geloof dat ze ook rollen van een half kilo hebben.

Hoop dat je hier iets aan had :) Oh en trouwens...ik ben met KVV goedkoper uit dan wanneer ik "goeie" brokken zou voeren...

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:12

Een blokje is inderdaad 350 gram. Ik bestel dozen van 5 kilo dus dan heb je een doos met ongeveer 14 blokjes. Het zijn bevroren blokken met een papiertje eronder. Ik haal er elke dag een blok uit maar je kan het ook wel in twee dagen voeren. Als het ontdooid is kun je het makkelijk snijden. Goed afgesloten in de koelkast bewaren.
Mijn volwassen hond krijgt ook minder dan de aanbevolen hoeveelheid anders wordt ze te dik.
Ik heb mijn vorige hond (Rottweilerteef) de laatste jaren van haar leven Lotgering gevoerd. Zij vond dat erg lekker maar ik vond het heel vet (en ze kreeg de light variant met paard) en ik vond het ook ontzettend stinken. Ging zowat over mn nek daarvan haha. Dus voor de nieuwe pup overgestapt op Darf.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 09:17

Nog maals bedankt weer voor de reacties fijn om de ervaringen te lezen en wat tips waar je op moet letten ;)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 09:20

Luckymoon schreef:
Hoi, leuk een puppy!!

Ik voer al jaren KVV aan mijn honden en naar VOLLE tevredenheid. Af en toe krijgen ze er als extra een eendennek of een runderstrotje bij om lekker te knabbelen...ook een hele zalm is een feestje ;)

Ik heb voorheen altijd Lotgering gevoerd en was daar "best" tevreden over. Heb echter weleens een levering met zuur vlees gehad.. (die ze overigens na wat aandringen wel hebben omgeruild).

Ik voer nu Hunters Home. Supertevreden!
Ze hebben veel soorten per dier apart, maar ook mengelingen met 5 diersoorten, vlees, kip, vis, genoeg om uit te kiezen.

Ik heb zelf rollen van 1 kilo, want heb grote honden, maar ik geloof dat ze ook rollen van een half kilo hebben.

Hoop dat je hier iets aan had :) Oh en trouwens...ik ben met KVV goedkoper uit dan wanneer ik "goeie" brokken zou voeren...

Hunters home ziet er ook goed uit en zelfs iets goedkoper dan DARF zo te zien.
Ga eens vragen de 17e wat de fokker nou voert want dit lijkt wel op haar voer.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:23

Ik voer al jaren KVV en geëxpandeerde brok in een maaltijd. De honden doen het er prima op.
Ik heb geen idee waar al die fabeltjes vandaan komen, over koudgeperste brok en niet in een maaltijd. Er wordt gezegd dat het niet goed zou verteren anders. Als ik aardappelen, groente en vlees eet, verteert dat ook niet gelijk. Word ik daar ziek van? Neuh.
Er wordt gezegd dat je brok en vlees niet in een maaltijd mag voeren omdat het een verschillende zuurgraad in de maag nodig heeft. Ik geloof niet dat dat poef verandert als de volgende maaltijd binnenkomt.
Kijk gewoon naar je hond, waar die het goed op doet. Ik heb mijn honden hel lang geleden op alleen brok gehad, dat beviel niet 100%, de ontlasting was niet optimaal en ik vond het niet leuk om te voeren, elke dag precies hetzelfde wil ik ook niet graag voorgezet krijgen.
Toen heb ik het licht gezien...KVV was het.....ook papperige ontlasting en snel weer hongerige honden, maar de honden zagen er een stuk beter uit. Toen ben ik een bekertje brok aan de KVV toe gaan voegen, nu eten ze graag, zien er super uit, zijn verzadigd en de ontlasting is prima....
Ik heb heel lang Smuldier gevoerd, voer nu Lotgering sinds een paar weken, even kijken hoe de honden het daar op doen.
Ik heb ook KIVO gevoerd, dat aten ze niet graag, Hunters Home deden ze het niet goed op...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:32

Hier 's ochtends taste of the wild en 's avonds kvv. Op t moment weer Kivo, hiervoor een heel tijd Herby gevoerd. Was ik wel tevreden over want het is prima vlees, ze hebben veel diersoorten en zijn niet duur, plus dat ze menukratten hebben wat ik wel heel handig vond. Dan zitten er bijv 4 soorten worsten in 1 krat. Helaas zit er voor een van mijn honden teveel bot in dus nu zijn we weer terug op Kivo.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:36

TeSzZz schreef:
Hier 's ochtends taste of the wild en 's avonds kvv. Op t moment weer Kivo, hiervoor een heel tijd Herby gevoerd. Was ik wel tevreden over want het is prima vlees, ze hebben veel diersoorten en zijn niet duur, plus dat ze menukratten hebben wat ik wel heel handig vond. Dan zitten er bijv 4 soorten worsten in 1 krat. Helaas zit er voor een van mijn honden teveel bot in dus nu zijn we weer terug op Kivo.

Welke taste of the wild voer jij.

Mijn hond heeft soms erg dunne ontlasting. Advies dierenarts was over op Royal Canin. Daar begin ik niet aan. Krijgt 2 x daags 650 gr KVV

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:50

We wisselen af tussen High Prairie en Wetlands want die zitten het hoogste in eiwit, heb ook wel eens southwest canyon besteld want die zit daar maar een klein beetje onder. Ze eten het graag en ontlasting is prima.
Voordat de jongste hond erbij kwam heeft Gizmo een heel tijd volledig op taste of the wild gestaan en ook toen ging het prima, terwijl hij op andere brokken een hele slechte eter was.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:46

Er zijn zo veel merken en de een doet het altijd beter op de een dan de ander. Ik vond het lastig kiezen wat nou de beste was dus ik heb gewoon een verkooppunt gezocht in de buurt en daar haal ik gewoon welke merken zij hebben. En daar krijg ik ook nog goed advies dus misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt? Ik heb het hier gevonden: http://www.voerwijzer.com/verkooppunten-kvv

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:23

Sorry voor het binnenvallen... Ik zie dat hier ook een aantal mensen Taste of the Wild voeren, dat krijgt onze hond ook al enige tijd (rasloos, uit Griekenland, 20 kg 1,5 jaar). Zijn ontlasting is een stuk beter geworden (steviger), maar ruikt wel, euh... bijzonder... Herkennen mensen dit?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:34

ik weet dat je vaak tegen komt van geen vers (al dan niet BARF of KVV) in combi te voeren met geëxpandeerde brok en al helemaal niet in 1 maaltijd.

Ikzelf voer al jaren beide en soms in 1 maaltijd. Nooit problemen mee gehad en honden doen het er goed op. Ken inmiddels ook meerdere fokkers die hun pups zowel kvv als brok geven en soms zelfs een combi van brokken omwille van de pup zoveel mogelijk smaken en structuren te leren kennen.
Mijn eerste keuze voor brok was wel koud geperst, maar door een eliminatiedieet is dit anders uitgedraaid en hond is er alleen maar beter van geworden.