Hondenverzekering, wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:28

Sanniej_ schreef:
Iris82 schreef:
Maar de eerste paar jaren zijn juist over het algemeen de jaren die het minste kosten. :) Dat zijn de jaren waarin je vooral betaald maar nooit iets terug (hoeft te) krijgen.

Bij een bull kan in de eerste paar jaren helaas ook genoeg komen mocht je pech hebben vandaar ;)

Tuurlijk. Je moet je hond ook meteen verzekeren als je m wil verzekeren.

Anders wordt de premie zo hoog.

Maar ik doelde meer op ts die na een paar jaar wilde stoppen. In mijn optiek kun je het beter of wel of niet doen. En niet voor de eerste paar jaren.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:40

Ik heb ook een pup en heb de verzekering er in de eerste 3 maanden al heeeel dik uit!
Voor mij nooit meer anders!
Ik zit bij Proteq, de enige volgens mij die ellenogen en heupen niet uitsluit.
Heb al meerdere keren gedeclareerd en ben echt tevreden :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:17

Citaat:
Tuurlijk. Je moet je hond ook meteen verzekeren als je m wil verzekeren.

Anders wordt de premie zo hoog.

Maar ik doelde meer op ts die na een paar jaar wilde stoppen. In mijn optiek kun je het beter of wel of niet doen. En niet voor de eerste paar jaren.

Klopt dit wel?
Omdat de premies bij proteq gewoon elk jaar omhoog gaat?!

Ik kreeg toevallig vandaag een brief.
Voor mijn chinese naakthondje betaal ik maar liefst 30€ nog iets per maand! En dat betaalde ik 7 jaar geleden bij lange na niet!

Je eerste redenatie dan he...de rest ben ik volkomen met je eens ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:19

Tigress schreef:
Aardig wisselend dus :j Ik zit er aan te denken om vooral de eerste paar jaren verzekerd te zijn, just to be sure, en uiteindelijk de verzekering weer op te zeggen (om dan dus het geld wat ik normaal kwijt was, opzij te zetten voor dierenartskosten)

Dat het eerst zelf betaald moet worden is natuurlijk geen probleem, maar als je een deel ervan kan terug krijgen is natuurlijk wel fijn :j
Meert, hoe zit het bij jouw verzekering met de rug? Gezien de teckel ook een langere rug heeft, wordt je ook ergens voor uitgesloten of valt dat mee?

Ik ben nergens voor uitgesloten, nou ja mijn hond dan.
Je kan bij deze verzekering (Ohra) kiezen uit 3 verzekeringen en daarnaast nog extra pakketten. Het ligt er dus wel aan welke verzekering en pakketten je kiest voor welke dingen je hond verzekert is. Bij mijn hond zijn de heupen en ellebogen meeverzekerd. En de sterilisatie werd voor 60% vergoed, terwijl dat bij veel verzekeringen helemaal niet vergoed wordt.

Eunomia

Re: Hondenverzekering, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:49

Wij hebben er bewust voor gekozen om onze hond niet te verzekeren. De voornaamste reden hiervoor was dat het naar ons idee meer zou gaan kosten dan het zou gaan opleveren en wij, in geval van nood, voldoende geld achter de hand hebben om een operatie of behandeling te betalen. Daarnaast kwamen wij erachter dat rastypische aandoeningen niet altijd meeverzekerd zijn en dat was in onze ogen toch juist een van de hoofdredenen om wél voor een verzekering te gaan. Al met al hebben wij besloten om zelf onze spaarpot bij te houden en dus niet te verzekeren.