Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simbaa schreef:Ik ben waarschijnlijk de enige die deze kosten wel heeft. Mijn hond gaat namelijk naar de uitlaatservice en ja, dat tikt aan.
Verder hebben we met de pup al vaak bij de dierenarts gezeten en ben ik super blij dat we hem hebben verzekerd!
Wat ik mis in je berekening is puppycursus. Dat was bij ons een enorme kostenpost (80€) per maand, maar is in mijn geval absoluut niet overbodig. Dit is natuurlijk wel maar tijdelijk.
Daarnaast heb ik ook nog een paard. Hoe ik dat qua kosten doe? Ik heb geen kids, dat scheelt de wereld!
Ineke2 schreef:Een verzekering is niet altijd voordelig inderdaad. Ze zijn er vooral om zelf geld te verdienen he, hou dat altijd voor ogen.
Ineke2 schreef:Een verzekering is niet altijd voordelig inderdaad. Ze zijn er vooral om zelf geld te verdienen he, hou dat altijd voor ogen.
djinnie schreef:En toch... we hebben eens zitten rekenen dit weekend en ik kom voor een hond al gauw op 180 euro per maand uit... hoe doen anderen dat dan? (Dat vraag ik me overigens ook af bij paarden).
Geen kritiek uiteraard, gelukkig mag iedereen lekker zelf weten hoe hij/zij zijn geld uitgeeft, maar ik vind het wel moeilijk dat het hier bijna geen optie is tot de kids groot zijn. Ben zelf opgegroeid met een hond en dat vond ik zo fijn...
De 180 euro is overigens berekend op voer (50 euro per maand), 10 euro per maand belasting/entingen, 10 euro per maand ontwormen/vlooienmiddel, 10 euro per maand speelgoed/trainingsnacks, 20 euro per maand spaarpot (ipv verzekeren) en 80 euro per maand dagopvang of uitlaatservice. En dan zul je zien dat ik nog wat vergeet...
maras schreef:Mijn complimenten over hoe je dit keurig op een rijtje zet en alles zo overweegt! Als iedereen dat zo zou doen dan zouden er heel wat minder honden in het asiel zitten. Je kosten komen denk ik wel aardig overeen met de werkelijke kosten. €10 aan snacks vind ik nog aan de lage kant, mijn honden krijgen onbeperkt botten en dat kost me minimaal €1 per dag maar dat scheelt dan later weer dierenarts kosten omdat ze nooit gebitsproblemen hebben. Ik denk dat je grootste besparing kan zitten in de opvang, als je vader op de hond zou willen passen! Een klein hondje is relatief goedkoper dan een grote hond er net zo leuk! Succes en ik hoop dat je gauw een leuk maatje gevonden hebt!!