Hond gromt naar kind 15 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:46

_Alarm_wlkp schreef:
Eerlijk?
Jij wist dat de hond niet helemaal correct is in jouw ogen.
Doch heb je deze hond al die jaren al zonder vrijwel grote problemen.
Nu ineens is er idd iets voorgevallen met jouw kind en is de hond de dupe.
En betreft rangorde, ja de hond zou lager in rangorde moeten staan dan het kind, doch was de hond er eerder dan het kind, sommigen honden hebben daar moeite mee.

Ik heb ook altijd Border Collies gehad.
Mijn reu heeft ook het niets mijn nonkel vol in het gezicht gebeten gehad...
Iedereen inslapen die handel.. nou hond lag onder tafel en nonkel ging onder de tafel hond gedag zeggen.
Hond schoot gewoon in de verdediging, wat ik hem niet kwalijk nam...
Hond is nadien wel fel geworden naar al het mannelijk volk!
Maar dat kwam omdat er toen al een tumor aan het groeien was in de hersenen.

Waarschijnlijk krijg ik nu weer veel mensen over mij heen, maar ja mijn honden staan nog altijd op de eerste plaats...

Gelukkig bestaan er daarentegen ook mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel naar hun familieleden hebben. :Y)

Het gaat om de feiten waar TS mee te maken heeft: kan haar kind veilig met een hond in de buurt leven of niet. Want hond alleen opsluiten is geen optie voor TS. Dan moeten er dus andere oplossingen komen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:58

Zoolgangster schreef:
Gelukkig bestaan er daarentegen ook mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel naar hun familieleden hebben. :Y)

Het gaat om de feiten waar TS mee te maken heeft: kan haar kind veilig met een hond in de buurt leven of niet. Want hond alleen opsluiten is geen optie voor TS. Dan moeten er dus andere oplossingen komen.

Ik word gewoon kriegel van mensen die als ze kind of kinderen krijgen altijd ellende hebben met de honden
en de honden moeten vertrekken of ingeslapen worden!
Waar zit het verantwoordelijkheidsgevoel naar de hond toe dan?! ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:29

_Alarm_wlkp schreef:
Zoolgangster schreef:

Ik word gewoon kriegel van mensen die als ze kind of kinderen krijgen altijd ellende hebben met de honden

Gewoon tussen hun oren waar het hoort te zitten!!!

Je kind en zijn veiligheid moet ten allen tijde boven de liefde voor je huisdier uit komen. Kind herplaatsen kan niet en huisdier zijn altijd andere opties voor ;)

Als ik een kind zou hebben en mijn hond is er niet oke mee dan gaat de hond weg. Echt niet dat ik maar enig risico zou lopen!! Herplaatsbare hond zou ik herplaatsen maar agressie richting kinderen zou voor mij een zeer groot probleem zijn of ik wel durf te herplaatsen. Nooit dat maar 1 kind mogelijk gebeten kan worden door "mijn" hond en dus zou ik zo n hond niet durven herplaatsen.

Heb nu 1 van de honden hier die niet met de katten samen kan. Hond is hier achter gelaten en de katten waren er al. Zou nooit bewust kiezen voor deze situatie.

Hond is niet herplaatsbaar maar ik krijg het voor elkaar hond en katten aandacht te geven apart van elkaar en alles is tevreden en relaxt met deze situatie. Echter kind en hond kun je niet 24-7 scheiden van elkaar zodra get kind meer gaat ondernemen.

Omdat ik mijn dieren niet zou kunnen herplaatsen omdat ze niet met het kind overweg kunnen heb ik wel dieren maar geen kinderen ;)

_Alarm_wlkp

Re: Hond gromt naar kind 15 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:54

Tja ik blijf bij mijn mening.
Sneu voor het dier ondanks alle kwaaltjes.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:11

Ik heb het er zelf ook moeilijk mee hoor. Nooit gedacht dat mijn braafste en trouwste hond zo zou reageren.
Naar andere kinderen heeft ze nog nooit iets gedaan. Integendeel ze was altijd super braaf! Dit had ik eerlijk gezegd nooit zien aankomen.

Wat betreft bc moeten werken ben ik het daar ook mee eens. Echter toen ik deze hond aan het werk zette werd haar fixatie op ballen, stokken ed alleen maar groter. Zo erg dat ze van zodra ze iemand zag als een gek op zoek ging naar materiaal om mee te werken. Ik heb nu alles prikkelarm gemaakt en dit heeft nog het beste effect. Ze is niet meer graatmager en slaagt er in om ook even tot rust te komen.

Zelf denk ik aan een hormonaal probleem aangezien het in pieken komt van een aantal weken over de rooie gaan en dan een aantal weken iets rustiger maar nooit helemaal rust en uitgebalanceerd.

En ja sorry voor sommige mensen maar mijn kind komt wel op de eerste plaats en liefst heel zonder littekens...

Ik heb er ook al hondentherapeut bijgehaald en ook die weet het momenteel niet echt meer...

Wat de discussie bc voor erfhond of niet? Het was dat of en kogel door haar hoofd bij de vorige eigenaar. Dan denk ik dat erfhond met veel aandacht toch niet zo slecht is. De andere hond doet dit prima en is ook een bc.

Ik vind het moeilijk. Dat geef ik eerlijk toe want ik zie dat beest ook doodgraag!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:15

Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord TS, het gaat niet samen en jij hebt je uiterste best al gedaan. In mijn optiek heb je nog maar twee opties. De hond laten inslapen of een ander huisje zoeken. Dat is jouw beslissing en ik wens je veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 02-07-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:15

Ik zou persoonlijk de hond een muilkorf omdoen aangezien je zegt dat de hond niet opgesloten kan worden.
Dat zou mij persoonlijk een wat rustiger gevoel geven en kan je in de tussentijd een oplossing bedenken.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:17

liss schreef:
Ik zou persoonlijk de hond een muilkorf omdoen aangezien je zegt dat de hond niet opgesloten kan worden.
Dat zou mij persoonlijk een wat rustiger gevoel geven en kan je in de tussentijd een oplossing bedenken.

Bedankt voor de tip. Had ik eerlijk gezegd zelf nog niet aan gedacht.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:18

Zou je haar niet kunnen laten castreren (alles eruit dus) dan, als je denkt dat het hormonaal is?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:20

Ja is zeker ook een idee. Maandag neem ik eens contact op met DA om alles te bespreken.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:21

Risico niet nemen. Deze hond kan niet met kinderen.
Nieuw thuis zoeken of laten gaan.
Stel dat ze je zoontje grijpt. .. nu heb je gezien dat dat mogelijk gaat gebeuren.
Je zegt zelf als het weer gebeurd moet de hond weg. Ben je dan niet al te laat?
Ik hou super veel van mijn hond. Maar de kinderen gaan voor. Hij is heel tolerant en gemoedelijk naar de kinderen toe. Maar hij wordt oud en heeft wat ongemakken. Zodra ik iets merk van dreigen naar de kinderen moet hij weg. Herplaatsing is geen optie...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:28

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:33

Hond bij kind houden is niet vragen óf het een keer mis gaat, maar wannéér het mis gaat.
Er zijn talloze verhalen bekend van B.C's die de familie en met name de kids zien als de kudde die ze bij elkaar moeten houden.

De hond heeft werk en discipline nodig en schijnbaar is daar al voor jou een en ander mis gegaan, en ik krijg het gevoel dat de kennis en ervaring van jou niet voldoende is om deze hond te bieden wat hij eigenlijk zo nodig heeft.
Los van jou zoontje van 15 maanden.

Je zou kunnen proberen om bij een BC forum/ kennel club/ rasvereniging te kijken of er opvang mogelijkheden zijn voor jou hond.
Bij mensen die er geen moeite mee hebben om een wat oudere hond een gouden mandje te geven......ook al is er nog een hoop aan te sleutelen.
Als zo een hond bij "kenners "terecht komt is nog niet alles verloren en heb jij je stinkende best gedaan, en deze hond ook nog eens de kans gegeven op een paar fijne jaren.
In laten slapen kan altijd nog, maar zou niet direct de eerste keuze hoeven te zijn.

Hond en kind wél gescheiden houden voor zolang.
B.C's zijn zo intelligent/ gevoelig......die voelen het minste en geringste aan spanning en onzekerheid bij jou en reageren daar niet altijd even tactisch op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:48

Laibadji schreef:
Wat betreft bc moeten werken ben ik het daar ook mee eens. Echter toen ik deze hond aan het werk zette werd haar fixatie op ballen, stokken ed alleen maar groter. Zo erg dat ze van zodra ze iemand zag als een gek op zoek ging naar materiaal om mee te werken. Ik heb nu alles prikkelarm gemaakt en dit heeft nog het beste effect. Ze is niet meer graatmager en slaagt er in om ook even tot rust te komen.

Dat bc moeten werken ben ik het dan weer niet mee eens. Heb er 2 als huishond en daarmee is nooit gewerkt. Ze zijn goed opgevoed, kennen veel commando's en doen het verder prima met hun blokjes om. Ze gaan wel mee hardlopen maar dat is ook max 3x per week en de oudste minder want die trekt de lange afstanden niet meer.

Het overprikkelen herken in wel. Mijn oudste heeft dat ook heel erg. Die kon echt heel neurotisch zijn en was de hele dag druk en bleef ook hyper terwijl ze fysiek compleet uitgeput was. Compleet gefixeerd op speelgoed waardoor je elke keer je nek brak over alles wat ze voor je voeten opstapelde. Nu heeft ze alleen nog een touw in de tuin en gooien we ook geen balletjes meer met dr tenzij ze gaat zwemmen. Ze is zo ongelovelijk veel rustiger geworden hierdoor en ligt het grootste deel van de dag te slapen. Het is nog steeds een actieve aanwezige hond die graag met de andere bc speelt maar het neurotische is er vanaf.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:52

Hond en kind zijn nu zo veel mogelijk gescheiden. Wat hondenkennis betreft heb ik wel enige ervaring. Zowel ik aks mijn vriend hebben altijd honden gehad. Ook heb ik diverse hondenscholen gedaan. Enkel niet met deze hond. Dus er is wel enige ervaring wat niet wil zeggen dat ik beweer alles te weten. Integendeel! Mijn broer is hondentherapeut en ook hij weet het niet meer. We proberen wel zoveel mogelijk in te spelen op de noden van deze hond maar blijkbaar doen we toch iets verkeerd...

Bah niet fijn om dit te moeten zeggen. Krijg ik altijd een heel groot schulgevoel/ gevoel van falen door.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:54

Gloa schreef:
Laibadji schreef:

Dat bc moeten werken ben ik het dan weer niet mee eens. Heb er 2 als huishond en daarmee is nooit gewerkt. Ze zijn goed opgevoed, kennen veel commando's en doen het verder prima met hun blokjes om. Ze gaan wel mee hardlopen maar dat is ook max 3x per week en de oudste minder want die trekt de lange afstanden niet meer.

Het overprikkelen herken in wel. Mijn oudste heeft dat ook heel erg. Die kon echt heel neurotisch zijn en was de hele dag druk en bleef ook hyper terwijl ze fysiek compleet uitgeput was. Compleet gefixeerd op speelgoed waardoor je elke keer je nek brak over alles wat ze voor je voeten opstapelde. Nu heeft ze alleen nog een touw in de tuin en gooien we ook geen balletjes meer met dr tenzij ze gaat zwemmen. Ze is zo ongelovelijk veel rustiger geworden hierdoor en ligt het grootste deel van de dag te slapen. Het is nog steeds een actieve aanwezige hond die graag met de andere bc speelt maar het neurotische is er vanaf.

Oef bedankt om dit even te delen. Geeft mij weer een beetje een beter gevoel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:58

Waarom was medicatie geen optie volgens de dierenarts?
Als het zou helpen dat je hond zich wat rustiger voelt, waarom niet?

Heeft verder niks te maken met het bijt incident, bij zo'n hond moet je gewoon geen kleine kinderen in de buurt laten.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 21:01

Omdat dit puur sederen is en dan loopt de hond versuft rond en dat is ook geen leven...

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:06

Dit neurotische gedrag herken ik wel van borders die ik gekend heb.
Die leven om te drijven en als ze niet kunnen drijven, dan gaan ze iets anders zoeken. Tot het drijven van stenen aan toe. Blaffen naar muren etc.
Deze honden werkten elke dag en ik denk dat ze daardoor redelijk normaal waren. Zo'n hond in een huis lijkt me niet prettig voor mens en dier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:09

Eerst de hond en muilkorf om in situaties die verkeerd af kunnen lopen en dan maandag direct een afspraak voor sterilisatie maken. Verbaasd me dat dat nog niet gebeurd is aangezien ze uit de broodfok komt. En dan haar gedrag bekijken, er mee aan het werk of een andere eigenaar zoeken waar ze rust krijgt.

jacqdenh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:10

Ik vind het altijd zo jammer dat mensen die kinderen willen (en krijgen ) van te voren niet nadenken over of hun honden mogelijkerwijs al dan niet met kinderen kunnen. of in iedergeval alvast voorzorg maatregelen nemen voor er kinderen zijn. gemiste kans en hond zal de dupe zijn
Ik snap dat dit een gevalletje is van het is NU de situatie.En je zal je er voor meer dan 100 % mee aan de gang moeten. Misschien niet helemaal realistisch voor een moeder met een kleintje 2 bordercollies en misschen nog meer verplichtigingen. Dus ik zeg proberen te herplaatsen naar iemand die snapt hoe een hond in elkaar zit en in het bijzonder een bordercollie.die alle tijd van de wereld heeft en geen kinderen of kinderwens heeft. En voor iedereen kinderen en honden spreken elkaars taal niet!!!!! E n een ieder met een hond die perfect met kinderen om gaat,wees maar eens extra blij met zo'n exemplaar

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:11

In dezelfde situatie gezeten als jij... advies van gedragstherapeut was aan ons heel duidelijk en confronterend: "Beter nu zoeken naar een geschikte plek voor de hond, dan straks op zoek naar een goede plastisch chirurg voor je dochter.."

Het is ons gelukt een fijne plek, zonder kinderen voor onze hond te vinden. Doet ontzettend zeer maar ben nu wel erg blij dat ik gewoon relaxed in huis kan zijn ipv altijd angst dat kind en hond niet in een ruimte zijn..

Sterkte ermee

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:17

jacqdenh schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat mensen die kinderen willen (en krijgen ) van te voren niet nadenken over of hun honden mogelijkerwijs al dan niet met kinderen kunnen. of in iedergeval alvast voorzorg maatregelen nemen voor er kinderen zijn. gemiste kans en hond zal de dupe zijn
Ik snap dat dit een gevalletje is van het is NU de situatie.En je zal je er voor meer dan 100 % mee aan de gang moeten. Misschien niet helemaal realistisch voor een moeder met een kleintje 2 bordercollies en misschen nog meer verplichtigingen. Dus ik zeg proberen te herplaatsen naar iemand die snapt hoe een hond in elkaar zit en in het bijzonder een bordercollie.die alle tijd van de wereld heeft en geen kinderen of kinderwens heeft. En voor iedereen kinderen en honden spreken elkaars taal niet!!!!! E n een ieder met een hond die perfect met kinderen om gaat,wees maar eens extra blij met zo'n exemplaar

Helaas heb je hier niet altijd invloed op... Mijn hond was/is GEK op kinderen, totdat die van ons kwam en hij zag en ondervond dat hij de aandacht moest delen...
Hier is het goed gekomen, maar we hebben er veel aandacht etc inzitten, maar hier was het puur achtergesteld voelen en had hond verder geen medische problemen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:17

Persoonlijk lees ik eigenlijk puur bc gedrag in je hond. Niets afwijkends eigenlijk. Waarschijnlijk als je gaat werken ermee wordt ze rustiger. En dan bedoel ik niet stokken en ballen maar drijfwerk.
Wat je moet doen? In ieder geval zorgen dat je zoon niet zomaar op de hond afstapt. Hond een persoonlijke ruimte en rust door beweging en aandacht bieden. Inderdaad het werk ermee doen waar ze voor zijn gefokt en waar ze dus ook naar verlangen.
Kun je het beestje niet bieden wat ze nodig heeftmoet je je bedenken of het eerlijk is om haar als erfhond te willen hebben lopen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:28

_Alarm_wlkp schreef:

Ik denk dat ik het hier eigenlijks wel mee eens ben. :j