kvv/barf vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: kvv/barf vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 11:27

Heb ik naar gekeken, maar we wilden nog geen diepvries aanschaffen. Dit hebben we per rol gekocht om uit te proberen.
Hier hebben we wel een dierenwinkel die veel gedroogde snacks heeft. Het hondje van mn moeder eet bijvoorbeeld de kippenteentjes heel goed. Maar het is echt een heel teer hondje met een klein mondje.

Die van ons zijn net zo klein, maar echte bully types en hebben kaken waar je een grote hond bij moet denken.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:23

Slachthuizen dan? Die willen de botten vaak ook wel kwijt voor een leuk prijsje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:12

Tis met KVV en barf (de rollen kant en klaar is KVV , geen barf ) ook gewoon zoeken naar welke diersoorten wel en niet goed gegeten worden.
Ik koop bijvoorbeeld geen konijn en geit meer meer want dat word gewoon slecht/niet gegeten
Eens alleen als er nog een andere diersoort in de rol zit , eend puur is ook geen favoriet

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 19:58

In principe is dit kant en klare barf en heeft redelijke verhouding spiervlees,bot en orgaan. Dat heeft kvv vaak niet.

Omdat ik niet uitkom met gewicht geef ik nog kvv bij.

Het is nog uitzoeken waar ze het goed op doen. Die van ons zijn veel gewend en bij hun merk je niet snel verschil.

Mijn moeder heeft nu rund ontdooit, dus zien wat haar hondje daarvan vindt. Hoop dat hij wat smaken lekker vindt.

De gedroogde kippenvoetjes/tenen eet hiu bijv echt goed. Net als pens, bullepees etc.

Konijn is zelfs duurder,dus ben benieuwd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:07

Nee, dit is ook gewoon KVV. Je hebt inderdaad KVV waarbij de verhoudingen niet kloppen, maar ook zat KVV's die wel kloppen. Bij tinlo is het gewoon de naam, maar heeft verder niks met barf te maken, behalve dat ze de % van barf aanhouden ipv NRV wat veel merken doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:15

Wij gaan het niet zelf samenstellen en ik wil graag juiste verhouding. De rest kan ik extra geven.