[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hetty007

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:51

Ik volg mee. Succes met de dracht.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 16:30

Leuk dat je volgt Hetty

Net even het dorp in geweest hier. 2 lampen gehaald voor de warmtelamp.
Thermometer , gekleurde lintjes , kraamonderleggers op kunnen halen bij iemand, nog een leuk minikrukje gekocht om straks de pupjes op te kunnen fotograferen en schriften om de dracht in bij te kunnen houden en een schrift met tabbladen zodat ik van elke pup straks alles bij kan houden en nog wat fotoboekjes zodat die gevult met foto's mee kunnen met de nieuwe eigenaren en een paar leuke knuffeltjes en een grote bak om alles zolang in te bewaren.
Nu maar hopen dat er pupjes inzitten en anders heb ik het maar vast voor een volgende poging :o

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 11:20

Was het gisteren alleen tijdens haar of ons eten dat ze niks van ons reutje moest weten en daarbuiten werd het 'gedoogd' door Cindy. Zo wil ze nu steeds minder van hem weten. Heel af en toe blijft ze nog even voor hem staan, maar zelf uitdagen zit er niet meer in. Ons reutje ligt nu wonderbaarlijk ook een meter of 5 van haar af voor het eerst sinds bijna een week. Hij piept niet meer de hele boel bij elkaar en lijkt steeds rustiger te worden. Ben erg blij dat de rust wat terug keert in huis en dat dit de laatste loopsheid is geweest waar hij 'last' van heeft (gehad).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 22:14

Hier nog even een update voor de mensen die het leuk vinden.

Cindy is echt tot vervelends toe aanhankelijk... Ze klimt ongevraagd bovenop je en als ik dan met m'n telefoon bezig ben klimt ze tussen m'n gezicht en telefoon in om maar aandacht te krijgen, lukt dat niet dan gaat ze likken en werkt dat ook niet gaat ze aan je hand krabben, eerst zachtjes en dat gaat steeds 'lomper' verder zijn er nog geen veranderingen, ze weegt nog steeds hetzelfde ( ik dacht dat ze minder woog, maar ze weegt al 1,5 week 3 kilo) daarvoor nooit echt bijgehouden. Maar om de paar dagen weet ik haar nu en ze weegt dus 3.0 kilo. Gisteren en vandaag woog ze 3 kilo en 100 gram, maar of dat echt door een eventuele dracht komt durf ik niet te zeggen.
We hebben besloten om geen echo te laten maken binnenkort, maar wat langer wachten en dan een röntgenfoto gaan maken, zodat we zekerheid hebben over hoeveel pups eruit moeten komen en er geen 1 per ongeluk achterblijft.

Dat was de update voor nu.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:19

Oh jee...als dat gedrag wat betekent, is mijn reutje al anderhalf jaar drachtig :D

Maar ik hoop uiteraard dat het voor jouw kleine meid wèl wat inhoudt!
Op hoeveel weken doe je die foto dan?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 22:35

Na 40 dagen.
Eerst kroop ze ook bij je hoor! Maar nu dringt ze zich echt op, ook als het even niet uitkomt. Eerder kon je haar wegsturen, in de zin van dat ze dan niet door ging drammen, maar ze laat zich niet meer wegsturen, als ze aandacht wil, zal ze het krijgen ook haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:02

Ik volg! Zo te zien is papa een volle chihuahua? Wij hebben onze chihuahua dwergpincher kruizing ook laten dekken door een volle chihuahua. Wel een wat grotere. Zijn niet zo'n voorstander van bolle koppies.

Ga je alsjeblieft heel goed inlezen kijk vooral veel filmpjes van bevallingen. Want aan alleen theorie heb je weinig. Het kan zo makkelijk fout gaan.. je moet echt goed weten hoe het eruit hoort te zien en wat je moet doen als er iets niet volgens het boekje gaat. Wat je sowieso moet doen is de dierenarts bellen zodra je hond begint met bevallen. Zodat die paraat staat. Zorg ook dat er meerdere mensen zijn zodat er iemand eventueel met een pup naar de dierenarts kan en iemand bij mams blijft.

Bij ons heeft 1 pup het niet gered. Dat was echt dagen lang dwangvoeren en stressen.. en bij de bevalling werd zijn navelstreng te kort door gebeten, was net te laat. Die moest met spoed naar de dierenarts.

Bij familie met een chihuahua ging de bevalling niet goed. Gelukkig heb ik de eerste pup kunnen redden omdat ik meteen in kon grijpen omdat ik wist hoe en wat. Er bleken er twee dagen later ook nog meer pups in te zitten en die konden er alleen met een keizersnede uit. 1 dood 1 nog levend. Moeder heeft dat ook bijna niet overleefd.

Ik wil je absoluut niet bang maken. Als alles goed gaat is het echt genieten! <3 Maar ik hoop alleen dat je het heel serieus neemt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 07:58

Ik neem het absoluut serieus, vandaar dat ik ook kies voor een rontgen ipv de geliefde echo van tegenwoordig. Bij een echo kunnen de pups namelijk nog opgenomen worden door het lichaam van mams waardoor je mss onnodig een ritje dierenarts gaat doen (dus extra stres hebt voor moeder en pups)
Verder heb ik ervaring bij dieren bevallingen. Ook heb ik cavia's gefokt en daar moest ik ook regelmatig ingrijpen. Nu is een cavia uiteraard niet hetzelfde als een hond, maar geheel ervaringloos begin ik er dus niet aan. Ik heb al heel veel gelezen over de bevalling en ook veel filmpjes bekeken. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en dat ik weet hoe ik moet handelen als het niet goed gaat. Als ik daar geen vertrouwen in zou hebben, zou ik er niet aan beginnen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie en je tips en leuk dat je volgt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:49

Wil je het goed doen dan doe je echo en röntgenen. Echo op 28 dagen en röntgen rond de 50e dag. Ook verstandig als je herpes ent.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:42

Wilawander, zou je dit kunnen onderbouwen? Over echo en rontgen én waarom enten tegen herpes, want daar ben ik niks over tegen gekomen en zou graag wat meer uitleg over hoe en waarom krijgen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:05

Herpes is een veel voorkomend probleem en zorgt voor puppysterfte en een hoop ellende. Daar tegen kun je enten een paar dagen na de dekking en ca. 10 dagen voor de geboorte. Daarvoor is het dus wel handig te weten of de hond dragend is. Vandaar dus een echo. Honden kunnen ook schijnzwanger zijn en dat wil je wel zeker weten ook ivm voeding aanpassen, het enten enz. Dus vandaar een echo om zeker te zijn of de teef dragend is. Röntgenen om te zien hoeveel je er kan verwachten en of alles op het eerste gezicht passend is of dat een keizersnede kans groot is.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:27

Bedankt voor je uitleg! Dit gaan we zeker meenemen!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:08

Nou ik ben voor 99% zeker dat ze drachtig is *\o/*
Over 1,5 a 2,5 week gaan we een rontgen foto laten maken!

Ook begint haar buikje wat te groeien

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:08

Afbeelding

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:30

Leuk! Ik ben erg benieuwd :-)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:40

Lekker buikje <3

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:22

Daar zit echt wel baby's in! Spannend hoor!
Zaterdag verlaat de laatste pup ons om naar haar nieuwe huis te vertrekken. Dubbel gevoel, je weet dat ze het goed krijgt maar ik ga haar zeker missen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:35

Met 40 dagen röntgenen is de kans heel groot dat je de pups niet ziet. Na 50 dagen worden botten pas zichtbaar.

Ik rontgen zelf altijd met 8 tot 8,5 weken dracht. Ook laat ik altijd een echo maken. Wij hebben een dierenarts welke heel goed in tellen is.

Verder wens ik je veel succes met de aanstaande moeder!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:49

Ik ga morgen even de dierenarts bellen wanneer de foto het beste gemaakt kan worden. Ook is ze vandaag alweer dikker geworden! Afbeelding
Afbeelding
En dan zit ze vandaag op dag 36 (nog maar)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:55

Die tietjes _O-

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:20

Daar zitten er genoeg in zo te zien. Madam heeft al flink buik

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 14:46

Gisterenavond verloor ze heel iets helder vocht. Geur en kleurloos. Vanmorgen dierenarts gebelt en soms verliezen ze 'gewoon' wat, maar het kan ook zijn dat er een pupje gestorven is en dat die vruchtwater afstoot. Zolang Cindy niet ziek is hoeven we ons geen zorgen te maken.
Meteen maar een afspraak gemaakt voor een foto en deze zal in haar laatste week genomen worden. 22 augustus.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 19:05

Sinds gisteren doet ze ook alles wat rustiger aan. Normaal rent en springt ze en dartelt ze om je heen, maar nu merk je ook daaraan dat ze toch wel een aardig buikje krijgt, want alles gaat een tandje rustiger. Ze wordt ook al best wel dik! Hoop dat ze de 60 dagen gaat halen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:55

Afbeelding
Ik aan het werk en manlief is de werpkist aan het maken!

Nog een foto van gisteren

Afbeelding
Ze groeit gestaag

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:59

Mooie werpkist, komen er ook doodlig-buisjes/plankjes in oid?