Kwestie van wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:33

lol, absoluut MyWishMax..

ze trok ook haar poot op bij het pissen als een echte nepvent (tenzij ze lui was, dan zette ze die poot tegen het paaltje of muur hehe)

kan ook komen omdat het is aangeleerd trouwens..

Die van mij ontlaste 'op commando'.
Omdat we regelmatig een weekendje weg gingen met de hond en je niet direct wilt stoppen.

Dus als pup heb ik uitbundig beloond en gekweeld 'goed zo doe maar een plasje/poepje'. al naar gelang wat ze deed. Voor haar was stembeloning vele malen mooier dan welke clicker (doodsbang voor) of snoepje dan ook.. Dus op den duur als ik zei ga maar plassen, dan knielde ze gelijk en op het moment dat we omdraaiden naar huis, hoe kort of lang het rondje ook was, zocht ze altijd het laatste stukje gras, om daar nog even een boodschapje achter te laten.

Dinopino

Re: Kwestie van wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:45

Persoonlijk denk ik dat jullie het op dit moment als een te grote last ervaren. Hoewel de hond super lief is is hij op dit moment niet de juiste toevoeging die jullie nodig hebben. Eigenlijk was een ouder hondje voor jullie denk ik qua verplichting en alles mooier geweest. De jonge hond wil de wereld leren kennen en zijn grenzen en zijn energie kwijt kunnen. Ik heb hier ook een jong hondje met heel veel energie. Met dit beestje op een flat wonen zou ik denk ik ook gek van worden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:35

Het hebben van een hond wordt vaak onderschat. Aan de ene kant geeft het structuur aan je leven, maar een deel van de spontaniteit verdwijnt daarmee ook. Langer op werk/bij vrienden/in bed blijven, spontane dagjes weg enz. is er allemaal niet meer bij. Of uitrusten wanneer je dat wil/moet...

Dit heeft ook te maken met de eisen die je jezelf oplegt qua tijd/energie die je erin stopt. Er zijn zo veel honden die 3 keer per dag tot de hoek van de straat lopen en weer terug (als ze geluk hebben), maar dat is niet mijn manier en zo te lezen ook niet jullie manier. Dat is een compliment waard, maar vraagt ook wat van je!

Wij houden het leuk voor onszelf door 3 langere wandelingen te maken i.p.v. 4 kortere. Dit scheelt toch weer riemen omdoen, schoenen en jas aantrekken en afdrogen bij regen. Verder verdelen we de wandelingen en lopen we 2 keer apart en de avondronde samen. Dat betekent dat we ieder 2 keer per dag lopen in plaats van 3 (of 4) keer. We zoeken plekken op waar onze jongste hond lekker kan uitrazen. Een uur hollen/vliegen/rennen is voor hem veel fijner dan 2 uur aan de lijn lopen en voor ons ook!

Daarnaast was ik het van huis uit gewend om heel strak te zijn qua wandeltijden. 3 uur was 3 uur en niet half 3, of kwart over 3. Het scheelt dat ik daar nu makkelijker in ben geworden. Soms is het gewoon handiger de honden wat eerder op de avond (goed) uit te laten, zodat je daarna nog een uurtje kunt zitten. Dat is fijner dan een half uur zitten, dan met moeite van de bank komen om daarna nog voor een half uurtje te gaan zitten, bijvoorbeeld.

4 keer per dag poepen moet ook terug te brengen zijn naar 1 of 2 keer. Beter voor de hond en fijner voor jullie!

Welke veranderingen je ook doorvoert, een belasting zal het altijd blijven. Of je die belasting positief of negatief ervaart, ligt aan jezelf. Wij hebben nu 3 honden in huis en hoe goed ik nu ook voor ze zorg en hoeveel ik ook van ze houd, in de toekomst zou ik die keuze nooit meer maken. We noemen ze gekscherend altijd onze 'hondenkids', want hoewel een hond niet zo veel werk is als een kind, komt het met 3 exemplaren toch aardig in de buurt qua zorg, tijd en aandacht!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:43

Door jullie reacties krijg ik wel hoop. Ik denk inderdaad dat wij ons teveel verplicht voelen en er teveel tijd in stoppen. de eerste drie dagen dat we hem hadden hebben wij ruim 12 uur met hem gelopen.
Het corrigeren van de hond is met name omdat hij soms in de avond achter zijn staart aan gaat vangen. Overdag moet het kunnen vind ik, maar savonds bonkt het nogal. Misschien trekken we ons ook teveel aan van wat de omgeving er misschien van meekrijgt.
Ook reageert hij heel erg op reclames op tv(piepen, blaffen, aanvallen, dus waarschijnlijk is de frequentie oid te hoog en doet het pijn bij hem), het wil continue bij ons zijn en het liefst op mijn voet liggen, en als hij langs loopt en wij liggen op de bank of in bed dan likt hij het liefst even gauw over iemands gezicht heen, wat ik niet wil hebben ivm hygiene.
Hij poept inderdaad 4 keer per dag en een flinke hoop telkens ook!
Hij krijgt brokvoer waar ik absoluut geen voorstander van ben. Ik geef liever 1 of 2 keer per dag een goede bonk vers vlees. Hij krijgt nu de brokken die vanuit de vorige eigenaar zijn meegegeven (die had de dag ervoor een zak van 25 kg geopend) en daar doe ik van die speciale honden worst doorheen want anders eet hij zijn brokken niet. Uiteindelijk krijgt hij ongeveer 400 gram brokken en daar ongeveer 100 gram worst.
Hij vind die brokken volgens mij helemaal niet lekker, de eerste twee dagen kreeg ie alleen brokken (want dat scheen hij bij vorige eigenaar ook te eten) maar hij raakte het niet aan. Gelukkig gaat het beter met wat worst maar we hebben t er al wel over gehad om eventueel over te stappen naar kvv ofzo.

Overigens maakt het ons beide totaal niet uit dat een hond houden tijd en energie en geld kost. daar hebben we allemaal over nagedacht vooraf en besloten dat we dat met liefde over hadden voor een hond, maar het valt in realiteit toch zwaarder. Mn vriend zei gisteravond bijvoorbeeld: oke ik word nu helemaal gestoord van die hond. Omdat hij maar bleeeef piepen tijdens de reclames. En we zetten nu telkens de tv op mute, maar als je even niet oplet en het begint dan stopt het niet met piepen. En we weten niet waarom. Dus de band tussen mn vriend en zijn hond is dus ook erg wisselend. Ik heb hem uitgelegd wat mijn plan was qua 'de hond meer naar onze planning zetten' dan wij naar de zijne. En dat vond ie zeker de moeite waard om te proberen. Vanavond mag de hond mee naar familie en donderdag ben ik weer thuis om voor hem te zorgen dus dan hoeft mijn vriend hem niet voor zn werk uit te laten maar moet ie wachten totdat ik wakker ben. Even kijken hoe dat werkt. dan kunnen we dat gelijk doorpakken het weekend in.
Trouwens, voor ons is het echt geen punt om tot 13:00 uur of langer te slapen hoor. Vaak slapen we ook pas tegen 03:00 uur of later. Wij zijn echt nachtmensen.
Maar enige regelmaat en een reden om uit bed te komen is wel welkom, dus dan is een hond mooi.

Fijn om te horen dat het allemaal niet zo strak hoeft. Ik heb goede hoop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:58

Staart najagen zou ik nooit toelaten. maar in plaats van te corrigeren zou ik proberen hem af te leiden. Staart jagen is vaak neurotisch gedrag. Samen met het gepiep denk ik dat de hond veel meer spanning heeft dan hij laat zien. Probeer hem wat meer na te laten denken ipv hem proberen moe te maken met wandelen. Dat kan al door zijn brokken te verstoppen (okee, zou handiger zijn als hij ze lekker vindt :') ) in huis. Of gewoon commando's oefenen. Maar je moet je wel bedenken dat jullie allemaal aan elkaar moeten wennen, dus probeer veel te belonen en niet te veel te corrigeren. Kan je gedrag ombuigen, dan zou dat mijn voorkeur hebben.

Het is een herder, die wil altijd bij je zijn en eerlijk gezegd vind ik het oneerlijk om zo'n baasgerichte hond weg te sturen. Laat hem lekker bij je liggen, wat is er erg aan als hij tegen je voeten aanligt? Een herder wil gewoon heel graag bij je zijn, je moet hem alleen leren dat hij niet om aandacht mag bedelen. En dan is het maar net hoe streng je er zelf in wilt zijn, hier mogen ze best een aai komen halen op eigen initiatief. Het is wel een dier en geen robot, maar als ik geen zin heb dan stuur ik ze weg. Zodra hij wat meer op zijn gemak is (en ja, dat kan makkelijk een half jaar duren met een herplaatser) zal hij ook makkelijker op zichzelf gaan liggen. Maar hij is weggehaald bij zijn baas, bij twee onbekenden mensen terecht gekomen, maar jullie zijn wel zijn enige houvast op het moment. Voorbeeldje: wij haalden een herder uit het asiel, 2,5 jaar oud. De eerste paar maanden leek ze wel vastgeplakt te zitten aan ons, op de voeten liggen, continu meelopen als wij opstonden en vrij veel piepen. Uiteindelijk raakte ze meer op haar gemak en kon ze dus blijven liggen als wij heen en weer liepen en ging het piepen ook over. Het dichtbij liggen niet. :D

Probeer ipv te corrigeren hem af te leiden en bedenk even goed of hij de correcties snapt. Als jij bijvoorbeeld nee of klaar zegt, weet hij wel wat dat betekent? Hier is nee en klaar een commando en wordt dus ook positief aangeleerd. Zo komt er geen extra spanning, maar een commando geven wat de hond niet snapt zorgt ook voor meer spanning.

Als jullie echte nachtmensen zijn, neem de hond mee in dat ritme. Laat hem pas om 3 uur uit, dan hoef je er niet om 8 uur uit. ;) Ik snap wel dat dat iets is waar je tegenop gaat zit. 3 uur erin, half 8 eruit en dan weer terug naar bed is niet heel bevorderlijk. Daar word je ook gewoon moe van. Maak je er 10 uur of 11 uur van, dan heeft de hond 7 of 8 uur zijn behoefte op moeten houden, dat is gewoon normaal.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:04

Tja, ik was eerst nog wel positief over jullie houding ten opzicht van de hond, maar ik moet nu toch eerlijk zeggen dat ik het een beetje zielig voor de hond begin te vinden. Natuurlijk krijg ik maar een gedeelte van de situatie mee, dus misschien zit ik er helemaal naast!

Ten eerste, jullie hebben echt een top hond, ik hoop dat je dat je echt goed beseft. Hij doet het goed op een klein rondje en kan dan tot 13:00 uur slapen. Daar zou ik voor tekenen hoor! Ik denk dat jullie wel ingesteld zijn op een hond, maar niet helemaal rekening hadden gehouden met bepaalde (negatieve) dingen zoals het piepen tijdens tv-kijken. Dat is dus even wennen. Maar de hond is er pas twee weken. Misschien is hij helemaal geen tv gewend? Hierin vind ik dus wel dat jullie je moeten aanpassen. Dat je vriend zegt dat hij helemaal gek wordt van de hond kan ik me voorstellen, maar ik hoop van harte dat hij dat niet aan de hond zelf laat merken.

Onze hond heeft de eerste maand ook om alles gepiept. Gewoon, omdat alles zo nieuw en eng was. Ik had hier echt geen rekening mee gehouden en vond het af en toe ook wel een beetje irritant, maar geen haar op mijn hoofd die dat aan de hond liet weten. Hij piept trouwens nog steeds bij enge of nieuwe dingen. Zo kunnen mijn vriend en ik niet naast elkaar fietsen als de hond in de bakfiets zit, dan begint hij heel hard te piepen.
Als ik achter aan fiets is er niets aan de hand, dus dat doe ik dan maar. Vervolgens ga ik steeds een stukje naast ze fietsen en wordt er flink beloond als er dan niet wordt gepiept.
Natuurlijk kan ik ook schijt hebben aan de hond en er maar naast blijven, maar ik vind dat je dat soort aanpassingen wel moet doen.

Ik vind je laatste bericht erg negatief, voornamelijk het stukje over in je gezicht likken. Het is smerig, eens, maar je hond doet het waarschijnlijk om te laten zien "hoe lief hij je vindt". Het is immers een teken van genegenheid. Ik heb het idee dat je dat stukje er achter totaal niet ziet en dat je het voornamelijk irritant vindt.
Als dat echt zo is moet je jezelf daar in veranderen vind ik en het proberen van de positieve manier te bekijken. Niet dat je altijd maar je gezicht af moet laten lebberen hoor, maar zelf denk ik altijd eerst "Wat lief" om daarna te denken dat het wel echt vies is. Het positieve voert dan de boventoon.
En zoals hierboven gezegd, herders vinden het te leuk om bij je te zijn en lekker bij je te liggen. Waarom zou je dat niet willen?

Ik hoop echt dat je dat ook kan vinden en dat deze voorbeelden maar sporadisch zijn en dat je je niet de hele dag ergert. Succes in ieder geval!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:00

Als je een hondenknuffels/lebbers smerig vindt, onbeperkt uit wil kunnen slapen en lawaai vervelend vindt i.v.m. de flat, dan denk ik eigenlijk ook dat er in jullie leven/huis geen plek is voor een hond en al helemaal geen herder.

Als je kunt leren accepteren dat een hond naast beweging, training en voedsel ook affectie nodig heeft/wil tonen, je bereid bent om toch de wekker te gaan zetten óf de hond 's nachts uit te laten en je gewend kunt raken aan het geluid (al accepteren wij blaffen/janken/springen naar de tv ook niet, dan worden ze terug op de plaats gestuurd), dan zou het toch moeten gaan lukken.

12 uur op een dag wandelen lijkt mij zelfs voor een jonge en gezonde hond ook wel wat veel van het goede ja.

En bedenk ook, een hond is er niet alleen maar in jullie voordeel. Fijn dat jullie een hond zien als een reden om uit bed te komen, maar dat geldt dan óók op de dagen dat je daar minder zin in hebt, of op dagen dat het regent, je slecht geslapen hebt en er heel stevig van baalt. Dat is de keuze die je dan gemaakt hebt!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:20

Simbaa schreef:
Tja, ik was eerst nog wel positief over jullie houding ten opzicht van de hond, maar ik moet nu toch eerlijk zeggen dat ik het een beetje zielig voor de hond begin te vinden. Natuurlijk krijg ik maar een gedeelte van de situatie mee, dus misschien zit ik er helemaal naast!

Ten eerste, jullie hebben echt een top hond, ik hoop dat je dat je echt goed beseft. Hij doet het goed op een klein rondje en kan dan tot 13:00 uur slapen. Daar zou ik voor tekenen hoor! Ik denk dat jullie wel ingesteld zijn op een hond, maar niet helemaal rekening hadden gehouden met bepaalde (negatieve) dingen zoals het piepen tijdens tv-kijken. Dat is dus even wennen. Maar de hond is er pas twee weken. Misschien is hij helemaal geen tv gewend? Hierin vind ik dus wel dat jullie je moeten aanpassen. Dat je vriend zegt dat hij helemaal gek wordt van de hond kan ik me voorstellen, maar ik hoop van harte dat hij dat niet aan de hond zelf laat merken.

Onze hond heeft de eerste maand ook om alles gepiept. Gewoon, omdat alles zo nieuw en eng was. Ik had hier echt geen rekening mee gehouden en vond het af en toe ook wel een beetje irritant, maar geen haar op mijn hoofd die dat aan de hond liet weten. Hij piept trouwens nog steeds bij enge of nieuwe dingen. Zo kunnen mijn vriend en ik niet naast elkaar fietsen als de hond in de bakfiets zit, dan begint hij heel hard te piepen.
Als ik achter aan fiets is er niets aan de hand, dus dat doe ik dan maar. Vervolgens ga ik steeds een stukje naast ze fietsen en wordt er flink beloond als er dan niet wordt gepiept.
Natuurlijk kan ik ook schijt hebben aan de hond en er maar naast blijven, maar ik vind dat je dat soort aanpassingen wel moet doen.

Ik vind je laatste bericht erg negatief, voornamelijk het stukje over in je gezicht likken. Het is smerig, eens, maar je hond doet het waarschijnlijk om te laten zien "hoe lief hij je vindt". Het is immers een teken van genegenheid. Ik heb het idee dat je dat stukje er achter totaal niet ziet en dat je het voornamelijk irritant vindt.
Als dat echt zo is moet je jezelf daar in veranderen vind ik en het proberen van de positieve manier te bekijken. Niet dat je altijd maar je gezicht af moet laten lebberen hoor, maar zelf denk ik altijd eerst "Wat lief" om daarna te denken dat het wel echt vies is. Het positieve voert dan de boventoon.
En zoals hierboven gezegd, herders vinden het te leuk om bij je te zijn en lekker bij je te liggen. Waarom zou je dat niet willen?

Ik hoop echt dat je dat ook kan vinden en dat deze voorbeelden maar sporadisch zijn en dat je je niet de hele dag ergert. Succes in ieder geval!!

Ik dacht al dat ik de enige was die dit dacht! De hond toont alleen maar heel veel affectie. Wat ik je verder nog wil meegeven probeer dingen te combineren.
Je geeft aan dat je tijd samen mist met je vriend, kun je dit niet combineren door samen een lange wandeling te maken door het bos? Of ergens te gaan zwemmen? Hond is uitgelaten en jullie zijn ook samen! Zelf combineer ik ook het sporten, dus hardlopen en fietsen met de hond en gaan mijn honden mee naar de paarden. Zo zijn ze meteen uitgelaten, spelen ze op stal naar hartelust met andere honden en gaan als ik buiten ga rijden mee naast het paard. Ook hebben veel van mijn vrienden en vriendinnen een hond en is het erg gezellig om met elkaar de honden uit te laten.

Voor mij vind ik het heerlijk om mijn honden happy te zien, en ben ik blij als zij blij zijn! Dat mis ik eigenlijk een beetje bij je :o

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:36

Lijkt me wel een hele fijne hond wua gedrag! Wel leuk dat je 5x per dag met hem loopt, je kan hem ook binnenshuis nog wat meer uitdagen door spelletjes met koekjes erin om een voorbeeld te noemen. Opzich is 4 keer ook heel prima natuurlijk en jullie kunnen nog steeds dingen doen:) uit eten kan ook gewoon allemaal nog:) eventueel kun je vast pensions en uitlaatdiensten in de buurt bekijken, om te zien welke je bevalt, zo hoef je mocht het nodig zijn als jullie eens een dagje weg willen niet halsoverkop dat uit te zoeken en kunnnen jullie toch een dagje spontaan weg :) je kunt natuurlijk ook restaurants en vakanties uitzoeken waar de hond mee mag, wij gaan elk jaar naar een hondencamping.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 14:55

Simbaa schreef:

Hij mag ook gewoon bij ons liggen hoor, nergens wordt gezegd dat hij altijd wordt weggestuurd zeer zeker niet. Want we hebben geen hond genomen om hem alleen maar op zijn plekje te laten liggen. alsjeblieft niet.
Hij ligt ook het liefste bij ons, loopt graag tussen ons in en is waar wij zijn(alleen toiletbezoeken moet ie even wachten). Maar verder loopt ie nonstop achter onze kont aan en dat mag ook! Likken in mijn gezicht wil ik niet, maar hij mag wel aan mijn handen likken (die ik daarna even was voordat ik verder ga). Ik zie het likken meer als soort van onderdanig gedrag. Zo is zijn hele houding als hij dat doet en dat geeft niet en wordt ook niet afgestraft. Het wordt alleen weggestuurd als wij hem net hebben gezegd dat hij op zijn plekje moet blijven omdat wij even in de keuken bezig zijn, en hij komt na een paar minuten toch kijken. Dat doet hij redelijk vaak. Consequent zijn. Ook als wij van een afstandje een commando zeggen tegen hem, luistert hij niet. Terwijl we echt willen dat hij gaat zitten. Ook dan is een correctie op zijn plaats. want tja, je moet consequent zijn.
Af en toe wil mn vriend iets van hem (dat hij af gaat terwijl hij in een rebelse bui is binnen, omdat ik net met hem gedonderd heb) en dan zeg ik: kan nu niet, nog te druk in zn bol.

Denk spelletjes doen we met hem binnen. Inderdaad met kleine blokjes kaas, maar hij is niet dol op voer. Hij wordt echt ultiem beloont als je zijn speeltje gooit waar hij achteraan kan.

En we weten dat dit een geweldige hond is qua gedrag en het verbaast me dat hij niet eens opkijkt als er onder ons raam een hondje helemaal over zijn toeren gaat staan blaffen en hij gromt niet eens. Ook dat hij zo door kan slapen en rustig blijft is super. Dat weten we, daarom twijfelen we ook zo, want wegdoen kan altijd (niet onze voorkeur omdat we het niet eerlijk vinden voor hem) maar dan raken we wel een gouden dier kwijt.

We doen buiten ook wel eens verstoppen, dan moet hij ons zoeken maar hij gebruikt totaal zijn neus niet. Rent ons op een meter straal voorbij :P haha dus dat moeten we nog oefenen.

Maargoed, ik denk dat we genoeg houvast hebben om te werken aan onze band en vanmiddag heeft mn vriend hem pas om half 3 uit kunnen laten omdat zijn afspraak uitliep. Nouja, dat was prima. :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:00

een hond is in het begin altijd veel werk. ik trek minimal een jaar uit (vaak langer) om een hond naa rmijn hand te zetten. bij puppies zeker. de eerste 12 maanden mag echt niks. dan is het alleen grenzen en kaders stellen. daarna kan er langzaam gekeken worden of wat meer wordt toegestaan. dit geld deste erger voor een wat ouderen hond. die heft meer tijd nodig om her op te voeden. success ermee.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:06

Ok, fijn dat de hond wel lekker bij jullie mag zijn!
Wat betreft het op zijn plaats liggen vind ik eigenlijk dat je te veel van hem verwacht.
De hond is dus een beetje onzeker en wil heeel graag bij jullie zijn. Dan kan je imo niet verwachten dat hij meteen tien minuten op zijn plaats blijft, terwijl jullie uit beeld zijn. Of kan hij jullie wel zien?
Mocht hij jullie niet kunnen zien lijkt me dit echt iets om op te bouwen, waarbij je in het begin een grote kans op succes moet proberen te realiseren. Dus niet te lang op zijn plaats, waardoor hij niet uit zichzelf op staat omdat hij het niet meer houdt, maar waar jij hem na een minuutje (of misschien zelfs korter) hem het commando vrij geeft.
Hoe meer successen, hoe meer zelfvertrouwen en hoe beter hij op een gegeven moment weet dat jullie echt wel terugkomen.

Of ben ik nu echt een softie :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 16:03

Ja hij kan ons zien. Vanaf zijn plekje kan hij ons overal zien behalve als we in de badkamer zijn (of op bed liggen) maar hij kan in ons hele appartement rondjes lopen want alle deuren zijn overdag open. Hij weet al wel dat als het gordijntje dicht is(voor onze slaapkamer) dat hij dan daar niet mag komen. (Want we hebben een waterbed en willen hoe dan ook niet dat hij op bed springt).
Verder mag hij van mij gewoon achte rme aanlopen en zeg ik dat ie aan de kant moet gaan als ie voor de honderdste keer voor mn voeten loopt:P
Zelfs met het drie keer daags vegen en dweilen loopt ie achter me aan, zichzelf uitschuddend en wel.. Achja, nog maar een keer over die plek dan..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:15

Iedereen is anders en iedere hond is anders. Mijn hond is mijn alles. Ik kan mij geen betere dag bedenken dan samen heel de dag op pad en/of op de bank/in bed. Zielsgelukkig ben ik met mijn ventje in mijn armen. Dit hebben jullie duidelijk niet en dat is ook niet erg.

Maar opstaan, terug naar bed, 's middags maar eens echt opstaan, lopen en dan ook niet echt veel tijd in de hond willen stoppen snap ik niet helemaal. Waarom heb je een hond? Wat dacht je uit hem te halen? Daarbij heb ik geen ervaring met chronische vermoeidheid maar is een hond juist niet geschikt om je lekker een frisse neus te laten halen en energie te geven?

Hoezo zit de hond je tijd samen met je vriend in de weg? Het is een hond geen kind? Als jullie in het bos lopen heb je toch aandacht voor elkaar en is de hond lekker aan het snuffen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:47

Van 03.00 tot 13.00 slapen maar wel 5 keer met je hond lopen en ook nog 3 keer per dag vegen en dweilen? Jeetje dan snap ik dat jullie moe zijn :P Waarom is dat dan? Ik bedoel, wil me niet bemoeien met jullie huishouden hoor maar het komt wel vrij ongebruikelijk over. Ook dat is niet erg, maar misschien wel deel van het probleem met de hond ook. Ik word al moe als ik het lees, haha.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 22:57

We praten hier wel over het weekend he.
Dus in weekenden slapen wij inderdaad makkelijk tot 13:00. En wij gaan dus graag savonds (na het avondeten) de natuur in. en dan is een hond heerlijk. We hebben prachtige natuur in onze omgeving, en als hij goed omgaat met mijn paard(en andersom) is dat ook super en kan hij lekker mee, want daar heeft ie wat af te struinen!
En normaal gesproken veeg ik echt geen 3 keer per dag, nog niet eens in de drie dagen, maar sinds de hond er is wel. Omdat het echt best wel vies oogt. Ik heb geen OCD maar ik vind wel dat het gewoon een beetje schoon moet ogen, ook omdat wij per ongeluk nog wel eens op sokken of blote voeten even wat drinken pakken. Dan heb je dus een halve ugg aan je voet hangen.
maar ook dat ga ik wat minder doen, een keer per dag even de boel aan kant lijkt me voldoende. We gaan het roer omgooien. ik hoop dat het goed uitpakt!:)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:59

Neem een swiffer! Nooit geweten dat dat ding mijn leven (met hond) een stuk makkelijker zou maken ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 23:00

ja zoon ding van de action haha, zelfde idee alleen zit er een sproeiertje op. scheelt weer met dweilen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:15

Gaat vast goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:19

RoyceMack schreef:
Belle2000 schreef:
Wat voor hond hebben jullie? Onze honden zijn beide heel lief en rustig. Eentje is iets drukker en moet af en toe eventjes gecorrigeerd worden. Maar het voordurende corrigeren waar jij het over hebt ken ik totaal niet. Bij ons hebben de honden zich aan ons schema aangepast, scheelt wel dat ze bij ons naar buiten kunnen. Als we een keertje wandelen overslaan maakt het dus ook niet uit.
Kan het zijn dat de hond voor jullie te energiek is? Misschien kunnen jullie betere een rustigere (oudere, dan hoef je waarschijnlijk minder te corrigeren) hond nemen.

Het is een grote herder reu, en hij is erg rustig voor zijn leeftijd en heeft zeker niet teveel energie voor ons. We lopen 4 of 5 keer per dag met hem, varierent van 10 minuten tot 2,5 uur. Hij raakt zijn energie snel kwijt want heeft niet echt veel conditie.
Hij is 2, bijna 3 en heeft alleen zijn puppycursus gedaan. Die commando's zijn aardig weggezakt en dat geeft niet.
Het probleem is dat wij met onze omgeving zitten, de buren. De hond kan niet wild door het huis rennen, achter zijn staart aan vangen waardoor hij pannen en weet ik veel wat omstoot, en hij kan niet tot savonds laat op zijn botje kauwen omdat dat geluid door het hele gebouw doordreunt zo ongeveer. Hij is echt heel lief hoor, en we mogen onze handjes dichtknijpen dat hij zich zo keurig gedraagt snachts maar ook bij onbekende geluiden reageert hij niet op. hij blaft alleen als wij het commando geven. dat is echt geweldig. Hij is ook echt wel moe na het wandelen en misschien wandelen we wel teveel, en misschien voelen we ons wel te schuldig naar hem toe dat wij geen grote achtertuin hebben (hij kan overigens wel op ons grote balkon) en leven wij teveel naar hem toe terwijl hij ook naar ons toe kan leven. Zoals jij ook aangeeft. Maar omdat wij niet echt een ritme hebben in het leven, en dit ook heel prettig vinden, is die structuur van de hond nu onze enige must en houvast.

We leven nu een beetje naar de laatste ronde van de dag toe, dan hebben we het weer overleeft. Is dat normaal als je je eerste eigen hond, samen hebt? Ik bedoel, ik ben het vanuit mijn jeugd anders gewend, maar daar zorgden we met het hele gezin voor de hond en liepen we dus om en om met de hond. Nu zijn we met zijn tweetjes. Ik ben zo bang dat de gezondheid van mijn vriend niet ten goede komt.

Je bent een jonge hond toch verschuldigd dat hij lekker kan ravotten. Zoals jij het omschrijft heeft hij daar ook echt behoefte aan maar dat kan ik mis hebben. Dat je niet echt een ritme hebt hoeft niks uit te maken, als is dat kwa plassen misschien wel een groter probleem. Een hondenbak misschien? Ik vind het trouwens niet normaal dat jullie echt zo giga moeten wennen. In het begin vond ik mijn hond alleen maar geweldig en leuk. Pas veel later zag ik soms ook tegen dingen op.
Ik heb trouwens alleen op jou reactie gereageerd. Sorry als je dat al beantwoord oid hebt.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:25

Wat me net te binnen schiet: je kan natuurlijk ook, om jou en je vriend een dagje rust te gunnen, kijken of er in de buurt een pension/dagopvang is. Wij brengen de hond daar ook heen als we bijvoorbeeld wel een hele dag weggaan ergens heen en hij niet mee kan, als we op vakantie gaan gaat hij er sowieso die tijd heen (op dit moment niet van toepassing omdat we los gaan) en hij vindt het daar superleuk en het is goed voor het sociaal contact.
Als wij hem brengen staat hij al te piepen bij de deur naar de velden toe, wetend wat hem te wachten staat namelijk een feestje!
Natuurlijk moet dit wel iets zijn wat voor jullie ook goed voelt en de hond moet het ook wel écht leuk vinden, maar het zou zomaar een goede optie kunnen zijn, voor zo eens in de week of de maand.
Mijn moeder heeft hem ook wel eens een dag weggebracht als wij als rest van de familie op weekend kamp waren, kon ze het huis lekker aan kant maken, de hond had de tijd van z'n leven en zij ook een beetje tijd voor zichzelf, iedereen blij!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:39

Of lekker 3 x per week mee met een uitlaat service

Ik denk dat jullie instelling het probleem is, niet de hond.
5 x per dag uitlaten waarvan 1 grote wandeling loslopend en met de rest in totaal max 2,5 a 3 uur per dag en thuis lekker trucjes, spelen en hersenwerk..dat is een normaal schema.
En juist tijd samen.. In het weekend heerlijk met z'n allen naar een natuurgebied rijden etc.

Ja een hond maakt vies
Ja een hond geeft verantwoordelijkheid
Ja een hond bindt, altijd rekening houden

Als jullie daar niet tegen kunnen dan moeten jullie eerlijk zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:59

Een uitlaat service is een oplossing voor bv mensen die veel werken of ziek zijn, niet als je het uitlaten als een soort van belasting ziet. Kijk eens heel eerlijk naar jezelf, heb je echt veel plezier van je hond? Wij kunnen ook niet altijd onze voeten schoonhouden, maar dat weet je als je aan dieren begint.

Zeker als ze nat zijn en zich uitschudden dan zit alles onder de spetters, kan je daar tegen?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:06

marleen_usar schreef:
Een uitlaat service is een oplossing voor bv mensen die veel werken of ziek zijn, niet als je het uitlaten als een soort van belasting ziet.

Niet helemaal mee eens. Tuurlijk in eerste instantie, maar wij hebben ook wel eens een dag, bijvoorbeeld als we schoon willen maken of weetikveel, dat de hond simpelweg een beetje in de weg loopt en we weten dat hij aan ons op dat moment niks heeft. Hij vindt het pension hartstikke leuk en we houden niet minder van 'm omdat we hem een dagje "de deur uitdoen" maar het is voor beide partijen gewoon even lekker makkelijk en even een adempauze ook.
En ik hou zielsveel van mijn hond, maar zelfs terwijl ik een tussenjaar heb en dus in principe veel thuis zit, is het, ook voor hem (!!), ook wel eens even lekker om hem niet in het huis te hebben.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:17

Dat vind ik ook onzin hoor! Je kan een uitlaatservice voor alle soorten zaken gebruiken.
Lijkt me juist een goede oplossing in deze situatie. Beetje wel de lusten, niet de lasten zonder dat de hond er onder lijdt.
Daar heeft iedereen toch alleen maar plezier van? :)