Kat vermagerd, wel gezond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: Kat vermagerd, wel gezond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:18

Dat zal wel de volgende stap worden.

Ik denk dat ik het even een maand aan kijk met ander voer (tenzij er in de tussentijd dingen veranderen bij de poesjes) en als ze dan niet aankomen toch even een uitgebreider onderzoekje.

Iniedergeval iedereen heel erg bedankt voor de informatie en tips. +:)+

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:01

Als het de katten op je foto betreffen dan zijn ze niet mager toch?
Hoe zwaar zijn ze momenteel?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:37

Ik zou ze ook even wegen en dit bijhouden bijvoorbeeld iedere maand. Ik weeg mijn katten ook maandelijks na die trieste situatie met een kat met nierproblemen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 08:34

Foto is al een oude, de oranje is de enige die goed op gewicht is.

Gewicht ga ik vanmiddag even doen, even DA bellen wat zij hebben gewogen daar, en dan zelf hier nog eens wegen.

Afbeelding
Afbeelding

Excuses voor de rommel op de achtergrond :+
Dit zijn beide poezen nu (foto zojuist gemaakt).
Het is moeilijk op foto te krijgen maar beide zijn echt mager, heupjes steken uit ook.

Het applaws voer is gister binnengekomen en ze eten er alle 3 goed van (nu nog gemixt met het lidl voer dus)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:43

Ontwormen mag zelfs gewoon twee weken na een gift nog een keer. Zeker als je wormen vermoed/ze wormen hebben is dit zeker aan te raden. Daarnaast zou ik katten die met regelmaat iets vangen minimaal om de maand ontwormen.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:50

Als de nieuwe voeding en ontworming niet er voor zorgen dat de katten stabiel blijven/aankomen, eventueel met de dierenarts overleggen om de schildklier waardes te laten na kijken?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 00:06

Ontworming hebben ze op 3/7 gehad (ik heb de krauwen nog op m'n handen als bewijs :+ )
Gister gekeken bij het verschonen van de kattenbak maar geen vreemde ontlasting (dwz wormen) gezien.

Poesjes zijn sinds het DA bezoek (nu bijna een maand geleden) niet verder meer afgevallen maar ook niet echt aangekomen nog.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:27

Dimphyl schreef:
Ontworming hebben ze op 3/7 gehad (ik heb de krauwen nog op m'n handen als bewijs :+ )
Gister gekeken bij het verschonen van de kattenbak maar geen vreemde ontlasting (dwz wormen) gezien.

Poesjes zijn sinds het DA bezoek (nu bijna een maand geleden) niet verder meer afgevallen maar ook niet echt aangekomen nog.

Wormeneieren zie je van de meeste soorten wormen ook niet in de ontlasting. Die zijn microscopisch klein. ik zou zeker nog een keer ontwormen om dat in ieder geval uit te kunnen sluiten. Mochten je katten met tabletten wel moeilijk zijn, maar niet met pipetjes, dan heb je ook nog profender.