Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
colunder schreef:Ik heb rondom schutting met schrikdraad er op.(5 HTK katten)
Fair schreef:Waarom mag hij eigenlijk niet naar buiten? Ze komen echt wel weer terug naar huis na een wandeling.
Spekkie01 schreef:Ik heb een gedeelte van mijn ( grote)tuin omheind en op de omheining kattenschrikdraad. Werkt fantastisch voor mijn 2 main coons. [ [url=m/vxf46i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze hebben bij elkaar net zoveel als de achtertuin van een gemiddeld rijtjeshuis in nederland zo'n 150m2 en zijn er helemaal gelukkig mee. Ook wij gebruiken het om in de zomer er te zitten. Ons terras ligt binnen de afrastering. Doordat er bomen en planten voor staan en geen dak erboven heb je geen opgesloten gevoel. Voor 200 euro waren wij klaar.
BloemBloem schreef:colunder schreef:Ik heb rondom schutting met schrikdraad er op.(5 HTK katten)
Heb je een foto? Mijn man vindt het allemaal zo vreselijk
Heb de kat in een zeer verdrietige periode toch van hem gekregen, maar diep in
zijn hart is hij hem liever kwijt dan rijk![]()
Probleem lost zich dan nog niet helemaal op, aangezien mijn dochter nogal vaak
in en uitloopt door de tuindeur, maar daar verzin ik dan wel wat op.
Daarnet had ik een heel schattig brocant kattenrennetje naar mijn man doorgestuurd, en kreeg
gelijk de vraag of ik niet goed bij mijn hoofd geworden wasGelukkig krijgen mijn dochter en ik, vaak toch wel onze zin ...
![]()
Evelienepien schreef:Hier 2 scottis h fold en drukke weg.
Aan de huiskamerdeur zit een ren van metaal gaas met buizen.
Ideaal!
Maar in jouw geval met dochterlief zou ik idd eens kijken voor aan je schutting
Schuine kanten of iets met schrikdraad te maken.
Dan heeft niemand er last van!
Fair schreef:Ik snap ook heel goed dat mensen raskatten binnen houden, het is toch een kat waar je flink wat voor betaald hebt en ik zou het goed snappen dat het niet leuk is als die wordt gestolen, overreden etc.
Ik heb zelf een Maine coon gehad, maar die ging ook gewoon naar buiten. Die kon ik gewoon niet binnen laten, die bloeide helemaal op buiten en het was zo'n fijne kat. Ik zou gewoon niet met mijzelf kunnen leven als ik een kat gewoon een 'deel' van zijn leven wegneem omdat ik er veel voor heb betaald.Dan vind ik het niet raar dat binnenkatten 'dom' zijn. Ze krijgen gewoon een bepaalde ontwikkeling niet mee. Katten horen buiten, het zijn dieren en die horen in de frisse lucht. En leer je kat gewoon op de kattenbak te zitten en steriliseer/castreer hem. Dan hebben andere mensen er niet last van. En mijn kat mag best een emmer water over zijn hoofd krijgen als hij ergens komt wat iemand niet wil, dan komt hij er gewoon niet weer.
Daarnaast heb ik ook een kat met 3 poten gehad. Deze kwam ook gewoon nog buiten, puur omdat ze dat geweldig vond, ze jaagde nog etc. Ja, ze was wat onhandig, maar dat wist ze zelf ook en daardoor bleef ze om het huis.
En uiteraard zijn er speciale gevallen die niet naar buiten willen, prima verder als ze dan niet aangeven, maar als een kat naar buiten wil, ongeacht ras, zou ik het hem dan 100% gunnen. Ik heb liever dat hij buiten vrolijk is en een x wordt aangereden dan dat hij zijn leven binnen zit en een ontwikkelings gedeelte mist.
Dit zijn verder geen verwijtingen naar mensen toe, alleen hoe ik er over denk. Maar ik zal er over ophouden, want het is vrij offtopic.
En TS, ik zou in jouw geval dan voor een bandje gaan. Zodat de kat in ieder geval lekker in de tuin kan ravotten.