Raskat buiten | Kattenren oid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:28

Ik heb rondom schutting met schrikdraad er op.(5 HTK katten)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:31

Ik heb mijn tuin afgezet met plankdragers en gaas wat een stukje overhangt zodat ze er niet overheen kunnen klimmen. Afbeelding
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:32

colunder schreef:

Heb je een foto? Mijn man vindt het allemaal zo vreselijk :o
Heb de kat in een zeer verdrietige periode toch van hem gekregen, maar diep in
zijn hart is hij hem liever kwijt dan rijk :oo

Probleem lost zich dan nog niet helemaal op, aangezien mijn dochter nogal vaak
in en uitloopt door de tuindeur, maar daar verzin ik dan wel wat op.

Daarnet had ik een heel schattig brocant kattenrennetje naar mijn man doorgestuurd, en kreeg
gelijk de vraag of ik niet goed bij mijn hoofd geworden was :') Gelukkig krijgen mijn dochter en ik, vaak toch wel onze zin ... :o *\o/*

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:32

Ik snap ook heel goed dat mensen raskatten binnen houden, het is toch een kat waar je flink wat voor betaald hebt en ik zou het goed snappen dat het niet leuk is als die wordt gestolen, overreden etc.

Ik heb zelf een Maine coon gehad, maar die ging ook gewoon naar buiten. Die kon ik gewoon niet binnen laten, die bloeide helemaal op buiten en het was zo'n fijne kat. Ik zou gewoon niet met mijzelf kunnen leven als ik een kat gewoon een 'deel' van zijn leven wegneem omdat ik er veel voor heb betaald. :+ Dan vind ik het niet raar dat binnenkatten 'dom' zijn. Ze krijgen gewoon een bepaalde ontwikkeling niet mee. Katten horen buiten, het zijn dieren en die horen in de frisse lucht. En leer je kat gewoon op de kattenbak te zitten en steriliseer/castreer hem. Dan hebben andere mensen er niet last van. En mijn kat mag best een emmer water over zijn hoofd krijgen als hij ergens komt wat iemand niet wil, dan komt hij er gewoon niet weer. :+

Daarnaast heb ik ook een kat met 3 poten gehad. Deze kwam ook gewoon nog buiten, puur omdat ze dat geweldig vond, ze jaagde nog etc. Ja, ze was wat onhandig, maar dat wist ze zelf ook en daardoor bleef ze om het huis.

En uiteraard zijn er speciale gevallen die niet naar buiten willen, prima verder als ze dan niet aangeven, maar als een kat naar buiten wil, ongeacht ras, zou ik het hem dan 100% gunnen. Ik heb liever dat hij buiten vrolijk is en een x wordt aangereden dan dat hij zijn leven binnen zit en een ontwikkelings gedeelte mist. :o

Dit zijn verder geen verwijtingen naar mensen toe, alleen hoe ik er over denk. Maar ik zal er over ophouden, want het is vrij offtopic. :)

En TS, ik zou in jouw geval dan voor een bandje gaan. Zodat de kat in ieder geval lekker in de tuin kan ravotten. :)
Laatst bijgewerkt door Fair op 27-06-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:33

Ik heb een gedeelte van mijn ( grote)tuin omheind en op de omheining kattenschrikdraad. Werkt fantastisch voor mijn 2 main coons. Afbeelding

Ze hebben bij elkaar net zoveel als de achtertuin van een gemiddeld rijtjeshuis in nederland zo'n 150m2 en zijn er helemaal gelukkig mee. Ook wij gebruiken het om in de zomer er te zitten. Ons terras ligt binnen de afrastering. Doordat er bomen en planten voor staan en geen dak erboven heb je geen opgesloten gevoel. Voor 200 euro waren wij klaar.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:44

Fair schreef:
Waarom mag hij eigenlijk niet naar buiten? Ze komen echt wel weer terug naar huis na een wandeling. :)

Die van mij mogen ook niet naar buiten om de redenen die al genoemd zijn. Ik had hiervoor buitenkatten en ik heb stiekum wel geprobeerd ze buiten te laten (ik heb ze gekregen toen ze 4 jr waren en ze waren voorheen nooit buiten geweest), maar ze snapten er niets van. Ze zijn niet al te slim en idd met hun lange haar iets te gewild :(

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:50

Spekkie01 schreef:
Ik heb een gedeelte van mijn ( grote)tuin omheind en op de omheining kattenschrikdraad. Werkt fantastisch voor mijn 2 main coons. [ [url=m/vxf46i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben bij elkaar net zoveel als de achtertuin van een gemiddeld rijtjeshuis in nederland zo'n 150m2 en zijn er helemaal gelukkig mee. Ook wij gebruiken het om in de zomer er te zitten. Ons terras ligt binnen de afrastering. Doordat er bomen en planten voor staan en geen dak erboven heb je geen opgesloten gevoel. Voor 200 euro waren wij klaar.

Ziet er ook nog eens netjes uit!

Evelyne79

Re: Raskat buiten | Kattenren oid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:04

ik heb de eerder genoemde petsafe catfence http://www.agrishop.nl/honden_und_katte ... _800_0.htm
effe googlen voor de gunstigste prijs ;)

werkt perfect, je moet het in het begin even trainen met je kat maar als ze snappen hoe het werkt.......ideaal
in bijna 3 jaar tijd maar 1x kat over de schutting gehad, toen was de batterij van de halsband leeg :D
maar verder, ideaal, geen grote aanpassingen in de tuin en toch altijd lekker je kat bij je in de buurt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:02

BloemBloem schreef:
colunder schreef:

Heb je een foto? Mijn man vindt het allemaal zo vreselijk :o
Heb de kat in een zeer verdrietige periode toch van hem gekregen, maar diep in
zijn hart is hij hem liever kwijt dan rijk :oo

Probleem lost zich dan nog niet helemaal op, aangezien mijn dochter nogal vaak
in en uitloopt door de tuindeur, maar daar verzin ik dan wel wat op.

Daarnet had ik een heel schattig brocant kattenrennetje naar mijn man doorgestuurd, en kreeg
gelijk de vraag of ik niet goed bij mijn hoofd geworden was :') Gelukkig krijgen mijn dochter en ik, vaak toch wel onze zin ... :o *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb afstand isolatoren haaks op de schutting gezet en daar 3 extra isolatoren aan geklikt.
3 stroomdraden en 1 aardedraad(zonder aardedraad geen schok)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:56

Waar woon je nu? Ik heb hier nog een ren staan die over is en officieel voor konijnen is.
Ren is niet hoog maar zo n 60 cm maar wel 2 meter lang en 1 meter breed. Kan wel een hangmatje aan gehangen worden en schuilhokje in. Kattenbak enz. Voor tijdelijk een ideale oplossing.

Mijn kat heeft er ook tijdelijk in gezeten. Nu los met petsafe omheiningssysteem maar daar loopt ze wel eens doorheen helaas. Gelukkig woon ik nu in zeer rustige buurt en kan het geen kwaad. Gebeurd ook maar zelden gelukkig.

Volledig schutting om je tuin dan zou ik gewoon iets maken aan de schutting naar binnen toe. Klimt hij dan dan kan hij niet verder. Een kat kan niet op zijn kop klimmen dus 60 cm naar binnen steken is lang zat.... tenzij je bomen hebt en hij zo kan springen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:04

Hier hebben de katten een eigen kamer met altijd openstaande bench met daarin kussens, mandjes, verder op de bench kleedjes en een mandje, op de grond nog wat bakken met kleedjes en uiteraard ook de kattenbakken, waterbakken en voerbakjes. In de tuindeuren van dat kamertje zit een luikje, om de deuren heen zit aan de tuinkant een hoge ren, en bovenin de ren zit een aansluiting naar een tunnel, die loopt naar de grotere ren, die dan weer zo'n 3 bij 4 is.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:08

Ik heb ook mijn tuin rondom afgezet met schrikdraad. Werkt prima!
Moet zeggen dat ze bij mij niet eens proberen om uit de tuin te komen, maar zo hou ik ook vreemde katten buiten. Ik fok af en toe een nestje ragdolls en ben dan echt niet blij met die ongecastreerde katers uit de buurt van eigenaren die vinden dat een kat nou eenmaal buiten hoort.
Een hond wordt ook niet geboren met een riem om zijn nek en een paard blijft ook niet in de wei als er geen hek omheen staat. Allemaal heel normaal, maar katten gooien we massaal los met alle risico's en overlast van dien. -O-

Hier dus veilig op eigen terrein, fijn voor mij en voor de buren en de katten kunnen heerlijk ravotten zonder al die extra risico's.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:03

Hier 2 scottis h fold en drukke weg.
Aan de huiskamerdeur zit een ren van metaal gaas met buizen.
Ideaal!

Maar in jouw geval met dochterlief zou ik idd eens kijken voor aan je schutting
Schuine kanten of iets met schrikdraad te maken.

Dan heeft niemand er last van!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:05

Evelienepien schreef:
Hier 2 scottis h fold en drukke weg.
Aan de huiskamerdeur zit een ren van metaal gaas met buizen.
Ideaal!

Maar in jouw geval met dochterlief zou ik idd eens kijken voor aan je schutting
Schuine kanten of iets met schrikdraad te maken.

Dan heeft niemand er last van!

Ja alleen wonen wij straks aan een plein, en denk dat de achterdeur heel veel open en dicht zal gaan, dus alleen met schrikdraad zijn we ook niet geholpen .... Lastig allemaal.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:14

Fair schreef:
Ik snap ook heel goed dat mensen raskatten binnen houden, het is toch een kat waar je flink wat voor betaald hebt en ik zou het goed snappen dat het niet leuk is als die wordt gestolen, overreden etc.

Ik heb zelf een Maine coon gehad, maar die ging ook gewoon naar buiten. Die kon ik gewoon niet binnen laten, die bloeide helemaal op buiten en het was zo'n fijne kat. Ik zou gewoon niet met mijzelf kunnen leven als ik een kat gewoon een 'deel' van zijn leven wegneem omdat ik er veel voor heb betaald. :+ Dan vind ik het niet raar dat binnenkatten 'dom' zijn. Ze krijgen gewoon een bepaalde ontwikkeling niet mee. Katten horen buiten, het zijn dieren en die horen in de frisse lucht. En leer je kat gewoon op de kattenbak te zitten en steriliseer/castreer hem. Dan hebben andere mensen er niet last van. En mijn kat mag best een emmer water over zijn hoofd krijgen als hij ergens komt wat iemand niet wil, dan komt hij er gewoon niet weer. :+

Daarnaast heb ik ook een kat met 3 poten gehad. Deze kwam ook gewoon nog buiten, puur omdat ze dat geweldig vond, ze jaagde nog etc. Ja, ze was wat onhandig, maar dat wist ze zelf ook en daardoor bleef ze om het huis.

En uiteraard zijn er speciale gevallen die niet naar buiten willen, prima verder als ze dan niet aangeven, maar als een kat naar buiten wil, ongeacht ras, zou ik het hem dan 100% gunnen. Ik heb liever dat hij buiten vrolijk is en een x wordt aangereden dan dat hij zijn leven binnen zit en een ontwikkelings gedeelte mist. :o

Dit zijn verder geen verwijtingen naar mensen toe, alleen hoe ik er over denk. Maar ik zal er over ophouden, want het is vrij offtopic. :)

En TS, ik zou in jouw geval dan voor een bandje gaan. Zodat de kat in ieder geval lekker in de tuin kan ravotten. :)

Binnenkatten krijgen een bepaalde ontwikkeling niet mee Hmmm...... wat denk je hiervan

Afbeelding

Gewoon aangeboren instinct van een kat,als een vogeltje,konijntje of muis te stom is om te dicht bij de ren te komen is hij de klos bij 1 van de vier :P
Moet eerlijk zeggen dat Simba op de foto even los in de tuin was omdat wij er zaten.
Laatst bijgewerkt door gaby12 op 28-06-16 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:24

Mijn katten kunnen via de bijkeuken de ren in:
Afbeelding

Als wij zelf in de tuin zijn mogen ze ook gezellig mee naar buiten. De klimopheg gaan ze niet overheen (behalve als er een vreemde kat over de schutting komt, dan kan het ineens wel := )
Maar de schutting hebben we afgezet met een stuk balkonnet voor katten (van zooplus) en een soort hoekijzers van de praxis.
Afbeelding
Door het groen van het net valt het ook bijna niet op.

Ik heb 2 htk katten en 1 Noor. De enige die echt nog naar de buren wil is de Noor, ze is ook de enige die echt 'jaagt' (lees uren bij de klimopheg naar de achterburen zitten staren en er dan ineens een spitsmuis uit weten te trekken :') ). Ze is overigens ook de enige die weer naar binnen gaat als ze naar de bak moet :o
Een van de htk katten wou toen we haar net hadden (was echt een buitenkat/zwerfkat geweest aan haar eelt-kussentjes te zien toen) ook erg graag naar de buren, maar met haar 3 pootjes vond ik dat niet zo'n goed idee. Nu vind ze het prima in de ren/tuin.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:40

Mijn eerste idee is een ren ter grootte ve veranda, zodat je je buitendeur vh huis open kan laten bij goed weer en dus ook je kat in en uit kan. Als je het dak in plexi oid maakt ipv gaas, dan heb je zelf nog een overdekt terras. De ren wel voorzien ve dubbele deur (idee ve sas).