Goedkoop maar goed hondenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:11

Lente schreef:
Vergeten erbij te zetten :oo

Hond zal in de toekomst ingezet worden om de lijn voort te zetten voor de kennel van mijn schoonouders. Medische kosten dragen zij :j

We hadden eigenlijk besloten vanwege de huidige financiële situatie geen hond te nemen maar toen kregen we deze aanbieding. :)

Supermarktvoer gaat het sowieso niet worden. De vorige hond kreeg in eerste instantie Cavom. Dit at hij slecht en we zijn toen overgestapt op selection croc.

Ons budget is bij voorkeur zo ongeveer 20 euro per maand. Liefst voer ik zo min mogelijk granen trouwens.

Ligt er ook aan wat voor hond het is, wij voeren Prins brok en die kost zo'n €37,- per zak. Omdat wij in combinatie voeren met KVV doen wij ruim drie maanden met een zak brokken.

Vaak is hoe goedkoper het voer hoe meer je voert, kwalitatief beter voer hoef je minder van te voeren. De vader van een vriendin voerde het huismerk van de van Cranenbroek en bij zijn dochter kreeg ze prins, dat scheelde ruim 200 gram.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:12

Ik ben rond de vijftig euro kwijt aan hondenvoer per maand voor mijn hond van 16 kilo. En daar nog alle snacks en beloningen bij. Goed voer bespaart uiteindelijk ook dierenartskosten en een hoop ellende.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:16

:') Budget van maar slechts 20 euro in de maand.

Dan krab ik achter mijn oren, dan moet je toch geen hond willen gaan nemen als er niet behoorlijk voer gegeven kan worden.

En ik lees hier ook dat er serieus mee gefokt gaat worden........dan is het heel belangrijk om het een goede start te geven in de jonge maanden/ jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:18

Iets meer dan 20 kan ook. Ik zit momenteel graag voor een dubbeltje op de eerste rang. :)

Zowel voor Cavom als voor Croc betaalden we rond de 40 euro voor een zak waar we 2 maanden mee deden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:21

Voor die prijs wordt het wel heel lastig TS met je "eisenpakket".

Laten we even vooropstellen dat "goede" brok ook een stukje subjectief is. Elke brok in Nederland moet gewoon aan bepaalde richtlijnen voldoen wat het een volwaardige brok maakt. Dan kan je natuurlijk je oordeel af laten hangen aan de ingrediënten die erin gaan en hoeveelheid en de kwaliteit ervan.
Zelf ben ik van mening dat er niets mis is met een aandeel granen, tot een bepaalde hoeveelheid, in een brok. Honden kunnen graan gewoon verteren.
Uiteindelijk onder de streep is het de hond die het er goed op moet doen.

Op dit moment TS, is je verwachtingspatroon vergelijkbaar met het willen hebben van een stukje vrije uitloop kip voor de prijs van een plofkip willen hebben.
Dus wat ga je dien TS, ga je je verwachtingen aanpassen, kijken of je je budget voor de brok kun verhogen en nog eens goed nadenken of je deze "aanbieding" wel moet aannemen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 26-06-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:21

ik heb eens aan mijn vriendin gevraagd en zij gaf aan kijk eens naar jarco, dat is 5 kilo voor 22,93.

Persoonlijk geen ervaring mee, maar zij hier laat het altijd op sturen door haar moeder & is er erg tevreden over.

http://www.jarco.nl/puppy-hondenvoer/na ... ppy-groot/

Persoonlijk koop ik KVV in 20 kilo voor mijn border voor 360 kronen dus dat is zo'n 37 euro.
mijn hus is wat duurder en ik koop 12 kilo voor 340 kronen dus dat is zo'n 35 euro.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:22

Ben je ook bekend dat Selection Croc behoorlijk veel granen bevat?

En bij Cavom zijn ze 'grotendeels ontsloten', maar er wordt nergens een duidelijke analyse gegeven.

Voor twintig euro (of iets meer) een kwaliteit voeding met zo min mogelijk granen.. lastig ...

Wellicht kent niemand het merk. Maar kijk eens naar Chicopee of Genesis.
Chicopee +/- 45% vers vlees. Betaalbaar maar wel een 'hoger' percentage dan een RC of Prins, en voordeliger.
Genesis +/- 70% vers vlees, tarwe gluten vrij.

Succes iig! :)

Wilawander

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:25

20 euro voor een grote hond en goed voeren.... dat gaat echt niet lukken.
Hier verglijkbare honden en die eten zeker voor 70 euro en soms meer in de maand weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:27

Dank voor de tips!
Dat Croc veel granen bevat wist ik. Helaas was onze Cinner dusdanig kieskeurig dat hij het vertikte om het meeste voer te eten. Croc at hij wel goed. Meestal. Hij had er een mooie vacht bij ook.

Ik ga me eens verdiepen in jullie suggesties en in overleg met mijn vrouw.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:29

Hier voeren we een namaak van cavom en echt super te vrede over. Namelijk de agro geperste brok he 15 kg voor 21.95. En anders geperst vis/rijst voor 24.95 voor 15 kg. Te bestellen op agroxl.nl net als veel meer merken
Laatst bijgewerkt door nowylover op 26-06-16 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:29

Wat is er mis met de brok van de boerenbond/ Welkoop?
Kenner puppybrok 10kg € 21,99

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:34

Kan je niet met je schoonouders overleggen of die de helft van het voer betalen? Als hun ermee willen fokken is het ook hun belang dat hond gezond opgroeit met juiste voedingsstoffen. En het scheelt hun misschien dierenartskosten als hond goed voer krijgt .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:36

Gillbo schreef:

De samenstelling.. Weinig vlees en veel granen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:37

kiwiwitje schreef:
Gillbo schreef:

De samenstelling.. Weinig vlees en veel granen

Precies, dit zijn de ingrediënten, heel vaag.
Je kan alleen zien dat het voornamelijk uit graan bestaat en er verder ook weinig in zit.

Granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, mineralen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:41

Maar er zijn genoeg honden die het daar prima op doen, dus wat is er mis mee?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:42

Gillbo schreef:

Dat de TS graag een brok zoekt met zo min mogelijk granen. En er ook een héél hoop honden zijn die het er absoluut niet goed op doen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:42

Gillbo schreef:

Dat is niet wat TS zoekt... Die geeft aan zo min mogelijk graan.
Overigens, dat honden het er goed op doen, betekend niet per definitie dat het goed voer is...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:45

Die van mij doet het ook al bijna 7 jaar goed op hills, wat waarschijnlijk ook niet als "goed" voer gezien wordt.
Kruising labrador-mechelaar, mankeerd nooit wat, enigste keer dat we naar de dierenarts moeten, is voor haar jaarlijkse inenting.

Ik zou ook is op zooplus kijken voor prijselijke voeding. Maar denk dat je het niet red met 20 euro per maand...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:47

Wij voeren hier Bosch, Bozita en voor mijn toller die allergisch voor heel veel Burns.
Brok met een hoog vleesgehalte zoals acana deden ze het hier juist slechter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:49

Nou ja. Ja ik doe graag weinig granen. Persoonlijk nooit problemen gehad met voer met meer granen maar gevoelsmatig...

Maar het moet in de huidige situatie (die overigens niet permanent is) wel realistisch blijven.

Kijk het liefst barf ik. Mijn katten hebben in eerdere tijden carnibest gehad. Maar dat is op dit moment helaas even de situatie niet.

Overigens voeren we standaard compleet voer op de zondag. Dat wordt via mijn schoonouders tegen laag tarief groots ingeslagen.

Alleen die stank _O-

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:49

Wij voeren onze twee honden Wooof
erg goede en fijne brok die ook nog betaalbaar is.
inmiddels al veel soorten brok gehad en dit is de eerste brok waar beide honden het erg goed op doen!
we hebben een cane corso en een spaanse kruising.

fijne is ook dat thuis bezorgt word :o
Je betaald 47,50 ( de zalm variant) voor 30 kg.
je kan kiezen uit verschillende soorten en 15 of 30 kg.
ik heb laatste bestelling op 19 mei gehad en moet nu deze week weer nieuwe bestellen.

http://wooof.xyz/

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:53

lotte002 schreef:
Wij voeren onze twee honden Wooof
erg goede en fijne brok die ook nog betaalbaar is.
inmiddels al veel soorten brok gehad en dit is de eerste brok waar beide honden het erg goed op doen!
we hebben een cane corso en een spaanse kruising.

fijne is ook dat thuis bezorgt word :o
Je betaald 47,50 ( de zalm variant) voor 30 kg.
je kan kiezen uit verschillende soorten en 15 of 30 kg.
ik heb laatste bestelling op 19 mei gehad en moet nu deze week weer nieuwe bestellen.

http://wooof.xyz/

Pfoe ik vind die puppybrok niet geschikt. Een calcium percentage van 1,8. Dat is erg hoog, zeker voor een groter ras. Dit zou ik mijn pup nooit voeren.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:53

Acana of Profine?
Op Profine doet onze hond het al jaren goed. Poept goed, glimt mooi en zit lekker in haar vel. 50 of 60 euro voor 15 kg.
Weleens afgewisseld met Smolke of Hills, maar merkte erg veel verschil. Ontlasting niet mooi en ze zat niet lekker in haar vel. Acana vond ze heerlijk, maar deed ze het minder goed op dan Profine. Is ook wat prijziger.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:54

Misschien heb je hier trouwens nog wat aan:
Is een Zweeds product, er is maar 1 verkooppunt in ons land (kan daar wel via webwinkel natuurlijk).
Maar het schijnt goed voer te zijn, en niet al te duur.

http://www.magnusson.nl/onze-producten.html

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:54

ik weet niet op je opslagplek hebt?

wij kopen nu bv voer in per pallet(wat nu niet haalbaar is voor 1 hond),maar voer die vers is,in korrelvorm,blijft makkelijk een jaar goed.
als je dan bv per 10 zakken inkoopt,kan je op veel site's al korting krijgen omdat je groot inkoopt.

wij geven Fides exquisit,komt normaal aan een 3-4 euro/kg,maar wij kopen het per 1000 kg in en daarom komt het op 1.5 euro/kg.

een enorm verschil dus.