Help, Baby eend gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:48

mrie schreef:
Goed afgelopen, maar wat ik nou zo mis.... Heeft er ook iemand gedacht aan dat beest terug brengen naar water ergens achter jullie huis. De meeste katten gaan niet verder dan een meter of vijfhonderd weg van hun huis. Dus ver kan het niet zijn. En dan dat beest even (zachtjes) knijpen zodat hij zijn moeder roept. Moeder eend is vast nog in de buurt en zal hem komen halen. Beter en veel goedkoper da de dierenambulance

En dan gaat het eendje dood, want als ie door een kat gepakt is moet er sowieso antibiotica in. Kattenbeten zijn in dit geval kleine gaatjes die amper te vinden zijn, maar menig dier, zeker een jong dier, overleeft dit niet.

Getekend, vrijwilligster bij een wildopvang.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:48

mrie schreef:
Goed afgelopen, maar wat ik nou zo mis.... Heeft er ook iemand gedacht aan dat beest terug brengen naar water ergens achter jullie huis. De meeste katten gaan niet verder dan een meter of vijfhonderd weg van hun huis. Dus ver kan het niet zijn. En dan dat beest even (zachtjes) knijpen zodat hij zijn moeder roept. Moeder eend is vast nog in de buurt en zal hem komen halen. Beter en veel goedkoper da de dierenambulance

Kleine eendjes nooit terug zetten bij de moeder! Ze stinken naar kat en mens en mama verzuipt m meteen.
Een eendje alleen blijft ook niet drijven, mama vet m in en dan blijft ie dobberen, maar zonder mama verdrinkt ie onmiddellijk.

Geryon

Re: Help, Baby eend gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:54

Eenden zijn in ieder geval geen lieverdjes dus terug zetten zou ik uberhaupt niet aandurven.
Heb zelf eens een vrouwtjes eend een baby eend zien vermoorden toen ik die probeerde te vangen omdat ie alleen was..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:01

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:06

De dierenambulance zal waarschijnlijk enkel rijden na 18u voor aangereden huisdieren zo te lezen op hun site. In andere regio's doen ze dat meestal ook zo savonds. Maar meestal wel nog tot bv 20/21u
Fijn dat het eendje bij een opvang zit.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:22

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:08

Was het laatst niet zo dat vogels eigenlijk heel slecht ruiken waardoor 'het naar mens ruiken' een fabeltje is? Overigens heb ik ooit een babyeendje gevonden, lang voor het internet. Die kon zwemmen, hij gebruikte zijn eigen vetknobbeltje. Toen hij niet meer in het barbiehuis kon wonen hebben we hem weggebracht en toen hij groot genoeg was, met andere eenden uitgezet. Hij is nog heel wat keren komen chillen in de tuin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:04

Je had hem toch wel Ken genoemd dan lieveli?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:10

Eoweyn_x schreef:
mrie schreef:

En dan gaat het eendje dood, want als ie door een kat gepakt is moet er sowieso antibiotica in. Kattenbeten zijn in dit geval kleine gaatjes die amper te vinden zijn, maar menig dier, zeker een jong dier, overleeft dit niet.

Getekend, vrijwilligster bij een wildopvang.

En als hij niet gebeten is, is één minuscuul nagelprikje ook al genoeg voor een levensgevaarlijke infectie. Dus naar de opvang is zéker goed.

Goed gedaan, TS!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:13

Geryon schreef:
Jawel, de dierambulance komt wel, dus gewoon even bellen. :) Eendje zal misschien ook antibiotica nodig hebben.

Ik snap zulke topics nooit zo goed.. :o hier zijn dierenambulances voor. Als ze niet kunnen komen, zorgen ze voor een andere oplossingen. Gewoon alijd de dierenambulance bellen als je een dier(tje) vindt.

Amen...!!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:15

lieveli schreef:
Was het laatst niet zo dat vogels eigenlijk heel slecht ruiken waardoor 'het naar mens ruiken' een fabeltje is? Overigens heb ik ooit een babyeendje gevonden, lang voor het internet. Die kon zwemmen, hij gebruikte zijn eigen vetknobbeltje. Toen hij niet meer in het barbiehuis kon wonen hebben we hem weggebracht en toen hij groot genoeg was, met andere eenden uitgezet. Hij is nog heel wat keren komen chillen in de tuin :D

Dat dacht ik ook, dat de reuk minder belangrijk is dan de rest.
Totdat ik zag dat Maarten 't Hart (en die is bioloog en heeft een levenslange ervaring als tuinder) nieuwe kippen bij een bestaand toom deed, nadat hij alle kippen had bespoten met oude parfum, zodat ze allemaal hetzelfde roken, waardoor de koppeling goed verliep. Als geur niet zo belangrijk was, zou dat niet werken, want nieuwe kippen aan een bestaand koppel toevoegen geeft normaal gesproken een boel heisa.
Bovendien hebben vogels neusgaten... die zullen ze toch niet helemaal voor niets hebben. :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:16

Tessa_93 schreef:
Geryon schreef:
Jawel, de dierambulance komt wel, dus gewoon even bellen. :) Eendje zal misschien ook antibiotica nodig hebben.

Ik snap zulke topics nooit zo goed.. :o hier zijn dierenambulances voor. Als ze niet kunnen komen, zorgen ze voor een andere oplossingen. Gewoon alijd de dierenambulance bellen als je een dier(tje) vindt.

Amen...!!!

Dit soort topics heeft toch echt wel nut... niet iedereen beseft dat een diertje dat eenmaal in aanraking is geweest met een kat antibiotica nodig heeft en niet zomaar losgelaten kan worden.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 10:34

Dames dames..

Ik wist wél dat katten beten gewoon 99% dodelijk zijn voor vogeltjes..
En zoals gezegd; dieren ambulance is gebeld en kwamen niet voor het eendje!

Nogal triest dat ik gelijk zo veroordeeld moet worden. Ik had het diertje ook gewoon in het gras kunnen laten zitten en aan haar/zijn lot over kunnen laten hé?

--

Maar goed, dat terzijde. Iedereen bedankt voor de tips. Het diertje heeft, zoals gezegd, Hier thuis wat water en andijvie gehad.

Daarna is het naar de opvang gebracht die het groot gaan brengen en dan weer uitzetten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:38

Goed gedaan hoor! Je hoeft je niet te verdedigen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:40

Volgensmij was dat niet naar jou gericht ts, want je hebt toch prima gehandeld? En anders hebben hun verkeerd gelezen denk ik :\

Ik hoop dat het goed met het eendje gaat en dat hij maar snel weer de natuur in mag!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:23

Liesje89 schreef:
Goed gedaan hoor! Je hoeft je niet te verdedigen.

Precies, het was niet tegen TS gericht, TS deed het prima!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 11:29

:o Sorry dan had ik dat verkeerd begrepen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:39

Dimphyl schreef:
:o Sorry dan had ik dat verkeerd begrepen.

:(:) Geeft niet hoor, kan gebeuren.

Ik vind het hartstikke goed dat je met dit topic kwam, ook omdat andere Bokkers op een dag een door de kat gevangen eendje kunnen aantreffen, en die weten dan dankzij jou topic wat ze wel of niet kunnen doen om het diertje te helpen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:48

Precies, je hebt het hartstikke goed gedaan. Mijn reactie was ook niet naar jou gericht :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:22

Anoniem schreef:
Je had hem toch wel Ken genoemd dan lieveli?

Nee, Dirty Harry. Mijn broer mocht de naam kiezen. |(
Zoolgangster schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat dacht ik ook, dat de reuk minder belangrijk is dan de rest.
Totdat ik zag dat Maarten 't Hart (en die is bioloog en heeft een levenslange ervaring als tuinder) nieuwe kippen bij een bestaand toom deed, nadat hij alle kippen had bespoten met oude parfum, zodat ze allemaal hetzelfde roken, waardoor de koppeling goed verliep. Als geur niet zo belangrijk was, zou dat niet werken, want nieuwe kippen aan een bestaand koppel toevoegen geeft normaal gesproken een boel heisa.
Bovendien hebben vogels neusgaten... die zullen ze toch niet helemaal voor niets hebben. :D

Ik heb een link!

http://www.quest.nl/artikel/moedervogel ... ltjeskrant

En nu wil ik weten hoe dit precies zit! :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:27

Mijn reactie was ook niet naar jou gericht hoor....

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:00

Toevallig vandaag een zwaluw die uit het nest gevallen was terug gezet. Laten liggen kon niet, aangezien de paarden in de stal lopen... Ouders hebben eerst een beetje rond het nest gefladderd, maar na een uurtje werden alle jongen weer netjes gevoerd.
Heb elk jaar wel zwaluwen terug gezet, nog nooit een dier verstoten. Vorig jaar zelfs een mus erbij gezet, die werd zelfs nog gevoerd. :')

Maar top dat het goedgekomen is met je eendje TS! +:)+