Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 11:39

MarlindeRooz schreef:
Je oom had vast niet in gedachten dat jullie de hond medische zorg zouden ontzien, wat als hij nu opeens doodziek wordt? :n

Ik zou met z'n allen geld bij elkaar leggen, ik kan me niet voorstellen dat 4 mensen geen 100 euro kunnen missen. Je zou eventueel nog andere familieleden kunnen vragen? Broers, zussen etc?

Kan t vragen maar denk t niet dat ze t doen

Miranda95

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 11:45

Heb even gekekem helaas zijn de dierenartsen dicht hier op zaterdag

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:48

Miranda95 schreef:
Heb even gekekem helaas zijn de dierenartsen dicht hier op zaterdag

Dat klopt niet. Er is altijd een noodarts bereikbaar. Ook in Zutphen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:49

Kan ook voertijd vroeger op de dag zetten. Dan mogelijk s avonds eerder leeg gepoept. Verder is bonzo een hele zoute brok waar ze ook nog eens erg veel van moeten eten om gdnoeg binnen te krijgen en waar honden erg veel van moeten poepen.

Je kan nog veel beter brok halen van eigen merk lidl bijv. Dan bonzo voeren.

Nog beter is naar een dierenwinkel gaan. Daar veel keuze en lang niet alle redelijk goede brokken zijn duur. Zeker niet als je grote zakken koopt. Carocroc is bijv goedkoop en goed voer ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:50

Een noodarts gaat je niet helpen hoor met zo n probleem als dit wat al langere tijd speelt.

Heet niet voor niets noodarts. Dit moet wel bekeken worden maar lijkt mij geen nood ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:50

Miranda95 schreef:
Yinnar schreef:
Het is mij niet volledig duidelijk. Poept of plast hij in huis? Of allebei?

Alleen poepen

Is het dan geen nijt?

Die van ons heeft een periode sochtend gepiest in huis en later ook gaan poepen. Medisch alles uitgesloten en de conclusie was pies/poep nijt. Waarom? Koppig... Nu slaapt hij bij ons op de kamer en is het over.

Slaapt jou hond in een banch? Beneden alleen? Als die naar boven mag is het een optie om te proberen of die het dan niet doet.
Hoop dat je geen tapijt hebt.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:01

Is het geen idee om een andere dierenarts te zoeken? Als een consult al 30/40 euro kost is een andere DA misschien helemaal geen gek idee. Bij een gemiddelde da is een consult tussen de 10/20 euro maximaal. Je moet echt met die hond naar de DA het is echt zielig om hem hiermee rond te laten lopen. Je kunt wel een topic aanmaken maar om een goede diagnose te stellen moet de hond gezien worden. Dat kan niet via een beeldscherm.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:02

De graafschap dierenartsen in Vorden is vandaag gewoon tot 16.00 uur open ( alleen wel op afspraak)

Maar goed, diertje is kennelijk al een tijdje niet zindelijk meer, dus zal het geen vliegende spoed zijn.
Plotseling niet zindelijk meer zijn kan allerlei medische oorzaken hebben, van onschuldig tot echt serieuzer.
Daar kan echt niemand op bokt vanachter de computer iets zinnigs over zeggen, hiervoor heb je echt een dierenarts nodig.

Ik snap dat het niet jouw hond is, maar als je de dierenarts belt en de situatie voorlegt kan er vast wat geregeld worden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:02

Lees net je profiel, zie dat je 21 bent. Dan heb je toch zelf wel wat mogelijkheden om een dierenarts rekening te betalen?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:13

Als het Alleen s ochtends is en Alleen poep dan kan het ook nog Angst zijn. Als het diertje een verlies niet goed kan 'verwerken'.

Maar ik kan me niet voorstellen das advies vragen telefonisch aan een dierenarts gewoon maandag of zo, direkt 100 Euro gaat kosten.
Dat lijkt me de eerste noodzakelijke stap.
Adviesvragen aan een deskundige en dan zo nodig naar het spreekuur.
De consultprijzen vooraf vragen en dan al mededelen dat jullie het niet breed hebben.
Lijkt me de beste oplossing.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:30

Waar is het diertje Snachts en tussen 5 en 8?
Ik heb hier een teef met verlatingsangst en zodra die alleen is (of Snachts niet bij ons kan)
Plast ze alles onder en dan ligt dus ook echt de hele gang en keuken onder...

Ik vind wel dat het hondje veel poept wellicht zit t m daar ook in?

2 van onze honden deden dit ook veel brok soorten geprobeerd en nu overgestapt op vers vlees/kvk en is het een heel stuk minder
Nu nog 1 max 2 keer perdag en dan stevige fatsoendelijke drollen

Bonzo en vele andere soorten brok bevatten zoveel dingen waar een hond "niks" mee doet en dus uit poept of plast
Krijgt hij een voeding met alleen nuttige stoffen dan neemt het lichaam dit op en hoeven ze minder uit te scheiden

Bij ons is wel alles medisch uit gesloten maar denk dat het t proberen wel waard is

Andere voeding denk aan bv rodi (68 cent voor 4 burgers 400g bij ons bij de jumbo)50 gram per kilo lichaams gewicht
Wat weegt z'n Jack n kilootje of 6?
3burgers per dag dus z'n €0,50 per dag is n 15€ per maand volgens mij ben je dat ook wel z'n beetje kwijt aan brok waar je veel meer van moet voeren in verhouding
Let wel op dat je de compleet voeding hebt! Rodi pens bijvoorbeeld (beige met appeltjes groene verpakking)
Smuldier vreten ze hier niet

En dan kijken wat die doet
Ook drinken ze veel van brok sinds ze hier allemaal op vers vlees staan drinken ze echt een hele hoop minder kun je na gaan wat er allemaal voor zooi in die brok zit

En kijken wat die doet als hij op de slaapkamer/bed mag wellicht treurt hij om z'n baasje
Kortom maak t hem zo "makkelijk" mogelijk

En word niet boos als hij dan toch een ongelukje heeft

Wil je meer weten over vers/kvv voeding stuur gerust een berichtje

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:30

Ik zou die Bonzo in de container gooien en op zoek gaan naar ander voer.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:31

Ik kan hier heel boos van worden. Je vraagt raad via een forum waarbij werkelijk niemand een diagnose kan stellen vanachter een beeldscherm. Wat er al gezegd is, Bonzo is heel erg zout en belastend voor de hond in het algemeen. De dierenarts zal je dit ook vertellen. Daarnaast heb je gewoon simpelweg een zorgplicht voor je dier!

Dan regel je wat met de dierenarts in termijnen of je deelt de kosten met familie en vrienden. En niet met het flauwekul excuus komen dat er geen budget is. Het beestje is duidelijk niet in orde en het kan iets onschuldigs zijn, maar ook ernstig zoals een maag-darminfectie. Dan moet je er wel op tijd bij zijn anders worden de kosten alleen maar hoger straks. En wat dan? Laat je de hond gewoon creperen van de pijn en doodgaan omdat er geen budget vrijgemaakt kan worden of liever gezegd niemand er wat aan wilt doen?

Ik begrijp dat het jouw hond niet is, maar als jullie als familie iets beloofd hebben dan regel je wat met de nabestaanden. Dat zijn jullie verplicht aan de overledene en aan de hond.

Hopelijk heb je genoeg reacties gekregen om je ervan te overtuigen dat je naar een dierenarts moet met zo'n diertje. Veel succes TS!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:40

Misschien iedereen in de familie vragen om 2 euro bij te leggen
Stel het kost zoals je zegt 100€ )wat ik voor een consult en bloed/ontlasting controleren erg prijzig vind) maar dat terzijde
Stel je hebt 20 mensen die willen bij leggen heb je 40€
Dan iedereen dat 2x doen (in termijnen betalen) heb je alweer 80€ betaalt ;)
Er zijn mogelijkheden zat denk ik en 2€ lijkt me wel te missen dan maar n plakje vlees minder op je brood of een stuk vlees minder bij het avond eten

Misschien nog wat vrienden van je oom die ook n euro of 2 kan/wilt missen om het hondje toch te kunnen helpen

En anders denk ik toch echt dat je een nieuw huisje voor de stakker moet zoeken dit is niet dierwaardig
Jullie moeten jullie aanpassen aan de hond dat hebben jullie tenslotte beloofd en niet andersom

Ik denk liever dat je oom zou hebben dat jullie een goed huisje voor m zoeken en hij daar z'n leven kan sluiten met alle (medische) zorg die hij nodig heeft
Dan dat hond lief over n maand er de brui aan geeft

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:42

De hond moet ruim 5 keer poepen op een dag ... daar gaat bij mij al een belletje rinkelen .....

In combinatie met het rommelen van de maag/buik en de bonzo voeding.. zou ik eerst eens gaan kijken om die bonzo voeding te veranderen en de hond langzaam over te zetten op betere kwaliteit voeding.

Darmen etc zijn gewoon helemaal in de war. Wellicht is het overlijden van zijn baasje gewoon een stressfactor die er bovenop is gekomen waardoor het nu tot uiting komt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:47

Ik vraag me alleen af als ze al niet naar de dierenarts kunnen gaan omdat ze te weinig geld hebben, ze wel kwalitatieve voeding kan kopen, aangezien die toch duurder zijn.

Als je al een simpele dierenartsvisite niet kan betalen, zou ik toch is heel goed nadenken of het niet beter is om een nieuwe thuis te zoeken.
Je ontneemt nu namelijk medische zorg aan een hond die compleet afhankelijk is van zijn baasjes.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:53

In verhouding is bv rodi niet zoveel duurder hoor
Wat weegt een Jack Russel nou? N kilotje of 6
Hij is al ouder dus heeft waarschijnlijk niet meer zoveel nodig
Dan max 3 burgers (300g) per dag dat is 50 cent per dag 15€ per maand

Bonzo is ook niet goedkoop
Zou zeggen breng het hondje maar hier heen heb nog z'n opvangertje was eigenlijk n opvanger voor 2 weken maar na 3 maanden eens geïnformeerd en inmiddels zijn wij eigenaar

Heeft hier de tijd van d'r leven
En waar 3 honden kunnen eten kunnen er ook 4 eten :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:54

Van een Bonzo voel je veel meer waardoor de voeding helemaal niet zo goedkoop is als het lijkt. Een voeding van betere kwaliteit hoeft absoluut niet duurder te zijn.
Net als vers vlees geven ... een Jack Russel van zo'n 8 á 10 kilo zou zo'n 320 tot 400 gram op een dag vlees mogen (van het merk dat ik zelf voer) dat betekend dat je met een worst van 1000 gram (á 2,85) 3 dagen kan voeren.

Dat is 0,95cent per dag.

Een kleine 20cent duurder dan Bonzo. Gok dat zoiets er toch meer in zit dan een dierenarts + consult.

En heb nu even domweg een voorbeeld van vlees gegeven .. je hebt ook andere voedingen die prima in orde zijn. Maar Bonzo en o.a Frolic .. maar ook Royal Canin(is dus een duurdere voeding) is de kwaliteit nog maar de vraag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:55

Hm, "geen geld voor de dierenarts" betekent imo "ik geef dat geld liever aan iets anders uit".
Ik vind het moeilijk voor te stellen dag je budget zo krap is dat een da bezoek letterlijk uit de mond moet worden gespaard.
Maar als dat serieus het geval is, dan is het beter de hond weg te doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:57

Wij zeggen bij Bonzo altijd, is puur stront wat je voert. De opneembaarheid ervan is slechts dus je moet er veel van voeren. Maar het meeste komt er aan de achterkant ook weer uit. Kijk alleen maar eens na hoeveel onverteerde troep er nog inzit.
Dus al met al niet raar dat hij zo vaak poept.
Mijn advies, ga eens over op een andere betere brok, of op kvv

Hoe laat krijgt de hond met de avond voor het laatst eten?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:03

Wij voeren koud gepest brok van Kjen's, kip met rijst. Super brok. Wellicht proberen waard voor jou hond?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:04

als ik het zo lees kunnen jullie misschien beter een ander baasjes ervoor zoeken. als je de hond alleen maar baggervoer kan geven en medisch niet de zorg kan bieden, is het triest voor het hondje.

ik zou echt adviseren naar een dierenarts te gaan, bokt gaat jou antwoord geven op je vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:15

Als het beestje het al zijn hele leven prima doet op de bonzo zou ik dat nu niet veranderen. Dat veel te dwingende "advies" van de voerpolitie is behoorlijk irritant.
Niet elk probleem bij hond / kat / paard / cavia komt door voer en niet elk topic over een probleem bij een dier moet een discussie over het voer worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:17

Nee want meer dan vijf keer poepen op een dag en een buik/maag die rommelt is normaal natuurlijk. Vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:20

Nee dat is niet normaal. Maar als het beestje al zo lang dat voer krijgt komt het ook niet zomaar ineens daardoor hé?
Lijkt mij dat de oorzaak dan toch iets anders is en voor het antwoord daarop is toch een bezoek aan de DA nodig.