Labiesch schreef:Wat fijn dat heel bokt bestaat uit dierenartsen. Wat was mijn vraag nou? juist.. hoeveel de entingen zouden kosten om een berekening voor de koper te maken die het beestje wilt hebben. En dan begint er iemand dat als je een nestje fokt je er verantwoordelijk voor moet zijn? Tuurlijk moet dat, en dat zijn we hier ook. Ze zijn netjes ontwormt en ontvlooi. Vertonen geen raar gedrag en gaan al op de bak. Worden dagelijks bekeken of ze wel goed functioneren. Eerste weken zijn ze zelfs dagelijks gewogen zodat we op tijd konden ingrijpen als er iets niet goed ging. Ik vraag niet hoe oud mijn kittens moeten zijn voor een nieuw baasje. Ik vraag dit :
Voor één van onze kittens hebben wij mensen gevonden die haar willen hebben. Eigenlijk zouden ze haar ophalen op ongv 10 weken. Aangezien zien ze hem pas op kan halen op 13 weken vroeg ze ons of wij het kitten wouden inenten. Ze vroeg naar de kosten in totaal die dan voor haar rekening zijn.. Hebben jullie enig idee hoeveel dat ongeveer zal zijn?
Vraag ik in dat bericht of mijn kittens oud genoeg zijn rond die leeftijd? Vraag of wanneer ik haar moet in laten enten? vraag ik of inenten goed of slecht is? Vraag ik hoe duur de kosten ongeveer zijn? JAA. Waarom moeten bokkers dan zo reageren?
En dit zeker niet naar de bokkers die mij hebben geholpen of bijvoorbeeld hebben verteld hoe het met hun kitten ging.
Nee dit naar de bokkers die denken dat ze dierenartsen of whatever zijn. Die denken dat ze echt alles kunnen zeggen wat helemaal niet met mijn openingspost te maken heeft. Volgens mij kan je op bokt nog niet eens bijvoorbeeld vragen : 'hoe kan ik het beste voor mijn nestje kittens zorgen'
Waarschijnlijk krijg je dan al hatelijke reacties zoal 'je had je verantwoording moeten nemen' of : ' je had je beter in moeten lezen' 'weer een oepsnestje?' WAAROM?!!?! in hemelsnaam?
En ja, bij elk topic wat ik op bokt heb geplaatst kreeg ik hatelijke, boze , ontzettend arrogante reacties.
Maar bokkers die info hebben gegeven over de entingen bedankt! Ik heb contact gehad met de koper en onze dierenarts.