Hoeveel kost een kitten inenten ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:34

Leonoor schreef:
Leffroi schreef:
De eerste enting 'moeten' ze op 9 weken leeftijd krijgen en de tweede op 12 weken. Dan zijn ze goed voor een jaar, tenzij je haar mee naar het buitenland wil nemen. Dan zou je nog kunnen kijken naar rabies.

En juist met het oog op weerstand ed heb ik destijds, in overleg met DA, gekozen om de 1e enting met 12 weken en de 2e met 15 weken te zetten.
Te vaak entreacties (zelfs een keer fataal).

Maar hier is dus geen overleg met een DA geweest. Wij hebben hier een zwerfje binnen gehaald die nu ongeveer 1 jaar is. Die hebben we ook eerst aan laten sterken, en die blijkt ook VER na de genoemde termijn geent te zijn. Omdat we eerst dachten dat hij veel jonger was. Iets wat gezien zijn situatie ook geen overbodige luxe was, omdat hij veel te zwak was.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:37

kiwiwitje schreef:
Ik zie geen reactie op mijn berichtje, niet dat het moet, maar daar geef ik aan dat de eerste enting van de kittens tussen de 8 en 9 weken gegeven ''moet'' worden en daarna op 12 weken. Dat zou betekenen dat je de kittens dan voor vertrek al twee keer ingeent moet hebben. Is daar rekening mee gehouden?

Hoeft niet..
Ik heb maandag een kitten van 9 weken gehaald en gelijk een afspraak voor dinsdag gemaakt bij de DA even check of hij gezond was en enten.

Nee hoor, we enten niet pas bij 12 weken dus alleen een check-up gehad

Onze binnenkatten zijn netjes gechipt en deze zal ook gechipt worden.

Alleen geef ik ze 1x in de 3 jaar een enting en niet ieder jaar.

Ik laat de basisenting geven, daarna 3 jaar enting en daarna om de 3 jaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:55

Mando schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik zie geen reactie op mijn berichtje, niet dat het moet, maar daar geef ik aan dat de eerste enting van de kittens tussen de 8 en 9 weken gegeven ''moet'' worden en daarna op 12 weken. Dat zou betekenen dat je de kittens dan voor vertrek al twee keer ingeent moet hebben. Is daar rekening mee gehouden?

Hoeft niet..
Ik heb maandag een kitten van 9 weken gehaald en gelijk een afspraak voor dinsdag gemaakt bij de DA even check of hij gezond was en enten.

Nee hoor, we enten niet pas bij 12 weken dus alleen een check-up gehad

Onze binnenkatten zijn netjes gechipt en deze zal ook gechipt worden.

Alleen geef ik ze 1x in de 3 jaar een enting en niet ieder jaar.

Ik laat de basisenting geven, daarna 3 jaar enting en daarna om de 3 jaar.

Ik ent ze ook niet ieder jaar. Maar wil dat alle entingen tot 1 jaar gewoon gegeven worden. Al vind ik het wel apart dat jouw DA pas bij 12 weken ent. Dat is niet het schema wat bij de meeste dierenartsen aangehouden word. Al zou het om de zelfde overweging als hierboven gebruikt is te begrijpen zijn. Alleen of ik daar volledig achter zou staan is een tweede. Dat vind ik afhankelijk per dier opzich.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:03

Leonoor schreef:
Leffroi schreef:
De eerste enting 'moeten' ze op 9 weken leeftijd krijgen en de tweede op 12 weken. Dan zijn ze goed voor een jaar, tenzij je haar mee naar het buitenland wil nemen. Dan zou je nog kunnen kijken naar rabies.

En juist met het oog op weerstand ed heb ik destijds, in overleg met DA, gekozen om de 1e enting met 12 weken en de 2e met 15 weken te zetten.

Precies, dit hebben wij ook gedaan. Ik wilde persoonlijk niet dat ze een enting kregen met die jonge leeftijd.

Ontworming heb ik wel netjes gedaan.

Poosje81

Re: Hoeveel kost een kitten inenten ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:06

Ontwormen was 3x in de kittentijd minimaal, vaak zelfs 4x. Waarvan de laatste keer met panacur zelfs.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:08

xSlvna, misschien je eigen onderschrift nog eens lezen.

Makkelijkste en goedkoopste is inderdaad met het hele nest tegelijk enten.
Wat dierenartsen bellen voor prijsopgave kan best geld schelen.

Het enigste wat moet is dat er minimaal 3wk tussen beide entingen zit.
Maar of de eerste enting met 6 wk of 12wk is, is de keus van de fokker/eigenaar.

Je zal rond de 50/60euro uitkomen per los kitten, dat is een check/consult, paspoort en 1 enting.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 18:11

Wat fijn dat heel bokt bestaat uit dierenartsen. Wat was mijn vraag nou? juist.. hoeveel de entingen zouden kosten om een berekening voor de koper te maken die het beestje wilt hebben. En dan begint er iemand dat als je een nestje fokt je er verantwoordelijk voor moet zijn? Tuurlijk moet dat, en dat zijn we hier ook. Ze zijn netjes ontwormt en ontvlooi. Vertonen geen raar gedrag en gaan al op de bak. Worden dagelijks bekeken of ze wel goed functioneren. Eerste weken zijn ze zelfs dagelijks gewogen zodat we op tijd konden ingrijpen als er iets niet goed ging. Ik vraag niet hoe oud mijn kittens moeten zijn voor een nieuw baasje. Ik vraag dit :

Voor één van onze kittens hebben wij mensen gevonden die haar willen hebben. Eigenlijk zouden ze haar ophalen op ongv 10 weken. Aangezien zien ze hem pas op kan halen op 13 weken vroeg ze ons of wij het kitten wouden inenten. Ze vroeg naar de kosten in totaal die dan voor haar rekening zijn.. Hebben jullie enig idee hoeveel dat ongeveer zal zijn?

Vraag ik in dat bericht of mijn kittens oud genoeg zijn rond die leeftijd?nee Vraag ik of wanneer ik haar moet in laten enten? nee vraag ik of inenten goed of slecht is?nee Vraag ik hoeveel de kosten ongeveer zijn? JAA. Waarom moeten bokkers dan zo reageren?

En dit zeker niet naar de bokkers die mij hebben geholpen of bijvoorbeeld hebben verteld hoe het met hun kitten ging.

Nee dit naar de bokkers die denken dat ze dierenartsen of whatever zijn. Die denken dat ze echt alles kunnen zeggen wat helemaal niet met mijn openingspost te maken heeft. Volgens mij kan je op bokt nog niet eens bijvoorbeeld vragen : 'hoe kan ik het beste voor mijn nestje kittens zorgen'
Waarschijnlijk krijg je dan al hatelijke reacties zoal 'je had je verantwoording moeten nemen' of : ' je had je beter in moeten lezen' 'weer een oepsnestje?' WAAROM?!!?! in hemelsnaam?
En ja, bij elk topic wat ik op bokt heb geplaatst kreeg ik hatelijke, boze , ontzettend arrogante reacties.

Maar bokkers die info hebben gegeven over de entingen bedankt! Ik heb contact gehad met de koper en onze dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Labiesch op 24-06-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:13

Labiesch schreef:
Wat fijn dat heel bokt bestaat uit dierenartsen. Wat was mijn vraag nou? juist.. hoeveel de entingen zouden kosten om een berekening voor de koper te maken die het beestje wilt hebben. En dan begint er iemand dat als je een nestje fokt je er verantwoordelijk voor moet zijn? Tuurlijk moet dat, en dat zijn we hier ook. Ze zijn netjes ontwormt en ontvlooi. Vertonen geen raar gedrag en gaan al op de bak. Worden dagelijks bekeken of ze wel goed functioneren. Eerste weken zijn ze zelfs dagelijks gewogen zodat we op tijd konden ingrijpen als er iets niet goed ging. Ik vraag niet hoe oud mijn kittens moeten zijn voor een nieuw baasje. Ik vraag dit :

Voor één van onze kittens hebben wij mensen gevonden die haar willen hebben. Eigenlijk zouden ze haar ophalen op ongv 10 weken. Aangezien zien ze hem pas op kan halen op 13 weken vroeg ze ons of wij het kitten wouden inenten. Ze vroeg naar de kosten in totaal die dan voor haar rekening zijn.. Hebben jullie enig idee hoeveel dat ongeveer zal zijn?

Vraag ik in dat bericht of mijn kittens oud genoeg zijn rond die leeftijd? Vraag of wanneer ik haar moet in laten enten? vraag ik of inenten goed of slecht is? Vraag ik hoe duur de kosten ongeveer zijn? JAA. Waarom moeten bokkers dan zo reageren?

En dit zeker niet naar de bokkers die mij hebben geholpen of bijvoorbeeld hebben verteld hoe het met hun kitten ging.

Nee dit naar de bokkers die denken dat ze dierenartsen of whatever zijn. Die denken dat ze echt alles kunnen zeggen wat helemaal niet met mijn openingspost te maken heeft. Volgens mij kan je op bokt nog niet eens bijvoorbeeld vragen : 'hoe kan ik het beste voor mijn nestje kittens zorgen'
Waarschijnlijk krijg je dan al hatelijke reacties zoal 'je had je verantwoording moeten nemen' of : ' je had je beter in moeten lezen' 'weer een oepsnestje?' WAAROM?!!?! in hemelsnaam?
En ja, bij elk topic wat ik op bokt heb geplaatst kreeg ik hatelijke, boze , ontzettend arrogante reacties.

Maar bokkers die info hebben gegeven over de entingen bedankt! Ik heb contact gehad met de koper en onze dierenarts.

_/-\o_

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 18:16

Leffroi schreef:
Labiesch schreef:

Vraag ik in dat bericht of mijn kittens oud genoeg zijn rond die leeftijd? Vraag of wanneer ik haar moet in laten enten? vraag ik of inenten goed of slecht is? Vraag ik hoe duur de kosten ongeveer zijn? JAA. Waarom moeten bokkers dan zo reageren?

_/-\o_

Of niet dan? En mocht iemand extra info geven is dat altijd welkom.. Maar op een normale manier is niet zo moeilijk toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:19

En op jou vraag Is maar 1 antwoord. Bel je dierenarts.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 18:24

Ohja? En mijn vraag was hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn. En dat vroeg ik aan jullie en sommige bokkers gaven een ongeveer bedrag

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:34

Of jouw schreeuwende bericht op mij bedoelt is of niet, al zou dat makkelijk kunnen, geef ik toch een reactie.
Als mijn vraag over het enten was zo gek niet met hoeveel weken ze ingeent zouden worden. Het was als ''hulp'' bedoelt. Dit omdat ze dus tussen de 10 en 13 weken ingeent ging worden begrijp ik uit je berichtje. Dan vraag ik mij oprecht af, of er dan aan het meest bekende entingschema gehouden word, en waarom er vanaf geweken word eventueel. Vervolgens komt daar een ''discussie'' over met andere bokkers. Dit word doot jou blijkbaar als negatief gezien.

Dan vraag mij ik weer oprecht af, waarom?! Je opent een topic op bokt. Behalve de standaard (terechte) berichten dat je contact op moet nemen daarvoor met je DA is een discussie zoals deze hier absoluut niet vreemd.

Daarnaast denk ik dat je ook doelt op het berichtje van GabyFedde, als dat niet zo is mag je mij daar uiteraard op wijzen. Maar ik zie daar geen negatief bericht in. Ook dit is goed bedoelt. En ja jouw berichtjes kwamen op mij over dat je er niet helemaal over na gedacht had. Iets wat niet hoeft te zijn, en daar haakt Gabyfedde gewoon op in. Er word daar niet gezegd dat jij je verantwoordelijkheid niet neemt. Er word aangegeven wat er allemaal '' moet'' gebeuren om een kitten een goede start mee te geven.
Dat is weer iets waar alleen advies in word gegeven. Hoe je dat oppakt en wat je er mee doet moet je zelf weten. Maar ik vind het ontzettend jammer, dat je hier iets vraagt, niet (alleen) je gewenste antwoord krijgt en zo hard om je heen schopt terwijl er hier niet eens belachelijk gereageerd word.
Je had meer fatsoen kunnen tonen door een normale reactie te plaatsen. Er word hier goed bedoelt advies gemeld, en daar reageer jij zo op.

Uit jouw berichtjes haal ik, en dan zal ik daarin niet de enige zijn, dat je je niet hebt ingelezen over wanneer er entingen gedaan ''moeten'' worden. Dan is het zo gek niet dat er iemand iets over ontvlooien of ontwormen meld, en dat er een ''discussie'' komt over de tijd van Enten.
Iets waar we ondanks jouw geschop nog geen antwoord op hebben gehad.
Het had je dan ook beter gestaan als je gewoon had aangegeven dat je dat was vergeten te melden in het topic, en wat je keuze daarin was geweest.
Maar nee, nu heeft iedereen het gedaan omdat ze niet precies gezegd hebben wat jij wilde horen. Erg jammer.

edit, wat enters toegevoegd om het makkelijker leesbaar te maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:36

En omdat het per dierenarts verschilt is het enige echte juiste antwoord dat het aan jullie eigen dierenarts gevraagd moet worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:06

De prijs verschilt idd per dierenarts. De reden dat ik de 12-15 weken wijze van enten aangaf was ook ivm kostenplaatje, dan kan je enting 1 bij je zelf doen en enting 2 doet eigenaar dan zelf.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:54

Leonoor schreef:
De prijs verschilt idd per dierenarts. De reden dat ik de 12-15 weken wijze van enten aangaf was ook ivm kostenplaatje, dan kan je enting 1 bij je zelf doen en enting 2 doet eigenaar dan zelf.

Maar als ik dat zo lees, is de kitten nog niet eens 10 weken? Ze zou met 10 weken naar de nieuwe eigenaar kunnen, maar ze stellen dat uit tot 13 weken. Voor hetzelfde geld is het beestje net geboren? Nou ga ik daar ook weer niet van uit.. Maar je begrijpt me vast wel.

Enfin, bokt is heel goed in antwoorden geven op vragen die niet worden gesteld.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 21:57

Kiwiwitje

Heb ik ergens gezegd dat iedereen heeft gedaan? Nee tuurlijk niet, En hoezo het niet gehoord hebben wat ik wilde horen? Daarbij was mijn 'schreeuwende' bericht niet naar jou bedoeld, aangezien je bruikbare informatie gaf over de prijs. Ik ben blij met alle bruikbare informatie die ik heb gekregen. Maar ik vind dat sommige bokkers inderdaad vervelend reageren. Dat een eerste enting normaal word gedaan rond 8/9 weken en de tweede rond 12 weken weet ik. Het is ook de bedoeling dat het kitten bij ons de eerste enting nog krijgt en de tweede bij de toekomstige eigenaresse. Ik vroeg wat ongeveer de kosten zouden zijn. Uit sommige reacties heb ik op kunnen maken dat dat ongeveer 40 euro zal zijn. Ook weet ik nu dat het hele nestje tegelijk de entingen laten geven plus het consult goedkoper is. En die mensen wil ik bedanken voor hun reacties. Evenals de mensen die een reactie plaatsen met daarin wat hun ervaring met enten is. Uit mijn post is ook te lezen dat het kitten met ongeveer 13 weken opgehaald zal worden dus 2 entingen zou moeten krijgen. Maar dit is dus in overleg met de toekomstige eigenaresse en wat haar wensen zijn.
Laatst bijgewerkt door Labiesch op 24-06-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 21:58

Leffroi schreef:
Leonoor schreef:

Maar als ik dat zo lees, is de kitten nog niet eens 10 weken? Ze zou met 10 weken naar de nieuwe eigenaar kunnen, maar ze stellen dat uit tot 13 weken. Voor hetzelfde geld is het beestje net geboren? Nou ga ik daar ook weer niet van uit.. Maar je begrijpt me vast wel.

Enfin, bokt is heel goed in antwoorden geven op vragen die niet worden gesteld.

Het kitten is nu 5 weken en 3 dagen oud.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:36

Labiesch schreef:
Kiwiwitje

Heb ik ergens gezegd dat iedereen heeft gedaan? Nee tuurlijk niet, En hoezo het niet gehoord hebben wat ik wilde horen? Daarbij was mijn 'schreeuwende' bericht niet naar jou bedoeld, aangezien je bruikbare informatie gaf over de prijs. Ik ben blij met alle bruikbare informatie die ik heb gekregen. Maar ik vind dat sommige bokkers inderdaad vervelend reageren. Dat een eerste enting normaal word gedaan rond 8/9 weken en de tweede rond 12 weken weet ik. Het is ook de bedoeling dat het kitten bij ons de eerste enting nog krijgt en de tweede bij de toekomstige eigenaresse. Ik vroeg wat ongeveer de kosten zouden zijn. Uit sommige reacties heb ik op kunnen maken dat dat ongeveer 40 euro zal zijn. Ook weet ik nu dat het hele nestje tegelijk de entingen laten geven plus het consult goedkoper is. En die mensen wil ik bedanken voor hun reacties. Evenals de mensen die een reactie plaatsen met daarin wat hun ervaring met enten is. Uit mijn post is ook te lezen dat het kitten met ongeveer 13 weken opgehaald zal worden dus 2 entingen zou moeten krijgen. Maar dit is dus in overleg met de toekomstige eigenaresse en wat haar wensen zijn.

Dan heb ik, en ik denk ik niet alleen, jouw berichtjes verkeerd begrepen. Of jouw bericht echt op mij gericht was kon ik niet zeggen, al had het natuurlijk gekund. Ik denk ook, dat omdat jouw berichten dus verkeerd begrepen zijn, er zulke reacties gekomen zijn. Al moet ik nogmaals eerlijk toegeven dat ik ze zo vervelen niet vond.. Heb het vele malen erger gezien op bokt.. :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:52

Leonoor schreef:
Leffroi schreef:

Dat dus. In de opvang de kittens pas met 10 a 12 weken en minimum grwicht van 1 kg geent. 8 weken veel te vroeg. Laatste jaar wel gedaan met 8 weken maar dan 1 enting per 2 kittens gedaan. Dat ging wel super.

Ook onlogisch beestje van 8 weken net zoveel entstof geven als volwassen dier