Wij hebben dat ook gehad met onze kip Alfred (toen kuikentje) . Haar hele huid lag open en haar schedel zag je zitten. We hebben haar in huis op laten groeien en nu loopt ze al weer een aantal jaren bij de kippen in. Dit gaat erg goed en ook haar huid is mooi dicht gegaan, maar nog steeds een kaal koppie. Je ziet alleen maar rode/roze huid. Succes en fijn dat je zo goed voor haar zorgt!
Heeft er iemand trouwens een idee hoe ik kan voorkomen dat ie aan zn kop krabt? De wondjes gaan helen en dat begint te jeuken en nu heeft ie ontdekt dat ie pootjes heeft waarmee hij kan krabben.. Niet echt bevorderlijk voor wondje lijkt me maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik eraan kan doen.
Mini trechtertje zoals bij honden . Wel mooi dat je Pukje een kans geeft. Wat ligt ie zoet bij jou op schoot.
Kiekeboefje
Geplaatst: 20-06-16 17:13
Ja misschien een verbandje? Maar denk tegelijk ook dat dat erg vervelend gaat zitten..
Anoniem
Geplaatst: 20-06-16 17:17
Ja dat is waar Kiekeboefje.. Misschien Sudocrem? Ik gebruik het als ik een geïrriteerde huid heb of een wondje en het werkt wel. Zitten ook geen enge dingen in en volgens mij kun je het ook bij dieren gebruiken. Heb alleen geen ervaring met kippen .
Shirley
Geplaatst: 20-06-16 17:22
Kan ook niks vinden...misschien eens bellen met een vogelopvangcentrum? Die hebben wel meer te maken met gewonde dieren en hebben wellicht wel een trucje?
Wat een leuk kipje! Misschien kun je van een toiletrol o.i.d een klein kapje maken tegen het jeuken?
Kiekeboefje
Geplaatst: 21-06-16 22:38
picobello schreef:
Wat een leuk kipje! Misschien kun je van een toiletrol o.i.d een klein kapje maken tegen het jeuken?
Hah! Leuk idee!
xLeoniee
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-16 15:49
Bedankt voor het meedenken. Heb t eerst zo gelaten en nu krabt ie ook niet meer aan de wond..
Puk mag vandaag weer lekker de hele middag buitenspelen
Ik heb alleen wel het idee dat de wond wat is gaan ontsteken.. Er komt verder geen pus ofzo uit maar het wordt wat gelig.. Weet iemand wat het zou kunnen zijn of is het gewoon dode huid?
Bij papegaaien zie je nog wel eens dat ze een wc rolletje of een stuk daarvan om de nek doen!
Arme Puk Ik heb ook een kuiken ''opgevangen'' (ik was zo'n beetje de enige die er wat mee deed), daar was een paard op gaan staan. Nu rent er een grote haan rond met een half pootje minder
Gister begonnen met de honingzalf en t vieze korstje is er nu af. Het ziet er nu heel mooi uit en hoop dat het snel weer heel is zodat de andere kipjes kunnen komen!
Een foto van hoe het er gister uitzag na de eerste behandeling met honingzalf. Wel even in een spoiler want deze foto is niet zo lekker..
Gebruik je die kersenbonbons om haar rustig te houden?
xLeoniee
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-16 16:58
Shirley schreef:
Netjes hoor
Gebruik je die kersenbonbons om haar rustig te houden?
Haha dat is een doosje van lasangebladen als je t doosje bedoeld op de laatste foto .. Zo rustig is ze inmiddels niet meer. Lekker op schoot slapen zit er niet meer in Vind ik alleen maar een goed teken dat ze weer vol energie zit!
Wat een mazzelaar zeg! Hartstikke tof dat je het diertje zo'n kans geeft.
Ik zag laatst ook een programma dat mensen één moordkip hadden. Die pikte de andere kippies en vrat dan de hersenen op. Niets meer dan dat, alleen de hersenen. Bizár! Nooit geweten dat kippies zo bruut konden zijn