Houden of niet???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Houden of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:55

Gelukkig dus ook succesverhalen :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:27

Ik heb 3 ex zwerfkatten en die komen ook sinds ze bij mij wonen niet meer buiten, vinden ze helemaal prima, ze komen soms wel eens kijken als de deur per ongeluk open staat, maar echt enthousiast worden ze er niet van en als ze per ongeluk echt buiten staat is het mauwen en vinden ze het stiekem doodeng.
Ik zou het idd gewoon proberen, vangen en dan even pension is niet ideaal, omdat ze dan in korte tijd aan verschillende omgevingen moeten wennen, maar daarna blijven ze gewoon bij jou en hebben ze tijd genoeg om aan hun nieuwe huis te wennen. Dus ja ik zou het zelf wel doen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:36

Anders probeer je het een tijdje? Het is wel vervelend als ze dan naar een ander huisje moeten, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 20:47

Ja ik wil het een tijdje proberen. We gaan ze misschien dinsdagavond proberen te pakken, woensdag ben ik vrij en dus meer thuis.
Ben wel bang dat het pakken van moeders lastig wordt, want ze zit steeds bovenop de zadelkast. Misschien voor de zekerheid handschoenen aan. En anders hebben we de kleine alvast. Hij eet brokjes dus is niet meer zo afhankelijk van melk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:20

Ik heb ze vanavond allebei kunnen vangen. Ze zitten nu boven in een kamer, met eten, drinken, krabpaal en speeltjes. Moeder heb ik al uitgebreid kunnen aaien en is vrij ontspannen. Bromt en blaast wel bij harde geluiden en als je net de kamer binnenkomt. Maar dit is ook zo weer over. De kleine moet nog echt wennen, maar heeft al een beetje gespeeld. We hebben ze Suus en Karel gedoopt en zien wel hoe het gaat. Misschien wel een plek gevonden voor de vakantie. Een collega van mijn vriend die zelf ook een kat heeft. Is wel even in de auto, maar daar zouden ze heen kunnen. Hij bood het in ieder geval aan.

Als ze wat makkelijker zijn in de omgang volgt een ritje naar de dierenarts.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:36

Misschien asiel/opvang contacteren?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:24

Jaren geleden had ik ook een wilde kat die kwam aan lopen. Heeft 2 jaar gekost om ze ook in huis te krijgen. Ze durfde niet.

Echter eenmaal gewend was ze gemiddeld 23 uur p dag binnen. Zij vond het heerlijk niet meer voor zichzelf te moeten zorgen ;)

Was echt wild maar wel geholpen dus ooit was er wel voor gezorgd. Veel moeite gedaan een eigenaar te vinden maar dat is nooit gelukt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 21:11

De kitten is al een stuk minder bang! Vandaag zes keer de kamer in geweest waar ze zitten en uitgebreid met de kleine gespeeld. Hij ontdooit steeds sneller. Misschien dat ik ze morgenavond of vrijdag al beneden laat. Moeder gaat keurig op de bak en de kleine volgens mij ook, op een ongelukje na.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:55

Wat fijn dat het goed gaat TS :D!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:03

Wat fijn dat je ze hebt kunnen vangen en meegenomen hebt!! Wat een plaatjes zijn het <3
Bij ons op stal loopt ook een zwerfpoes. Een paar jaar terug vonden we ineens een kitten, opgesloten in een plastic pijp... Blázen dat die deed. Hebben hem met handschoenen eruit moeten halen. Meegegaan met de dochter van de eigenaar en s avonds lag hij al te spinnen bij haar man op schoot!! Een geweldige huiskat geworden, al binnen een dag!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:05

Onze ex zwerfkat heeft de keus door een kattenluikje maar 's winters komt ie sowieso zelden buiten. Nu het warmer is loopt hij eens een rondje om het huis en ligt ie veel in de tuin maar verder komt hij ook niet.

Heb het idee dat hij maar wat blij is dat hij een huis heeft nu. :')

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 19:05

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat prima hier gelukkig. Ik ben nu aan het testen hoe ze reageren als de deur naar de tuin open staat, met de hor ervoor. Ik had gedacht dat ze er allebei in zouden gaan hangen om naar buiten te kunnen. Of dat moeder ervoor zou gaan zitten mauwen. Ze geven er echter weinig om. Moeders heeft er even voor gezeten om naar buiten te kijken en de kleine ligt nu heerlijk te slapen op de krabpaal.

Jildau, jouw kat is ook prachtig!! Ik hou van rode katten.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 24-06-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:19

Wat een prachtig stel katten heb je!!!

Ik heb uitsluitend ex zwervers en er bestaat geen dankbaarder gezelschap als dat.
Ik spring er zo maar even in, maar wat je vakantie aan gaat zou ik de voorkeur hebben om de beestjes lekker thuis te laten en een lieve vriend/ vriendin/ buur vragen om zolang de dieren te verzorgen.
Is toch vertrouwder dan er weer mee te moeten gaan slepen.

Maar heel veel respect dat je deze dieren een thuis hebt gegeven!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 19:25

Dank je wel!
Ik denk wel dat ze een klein trauma gaan oplopen als ik dit weekend de stofzuiger ga gebruiken :').

Ja ik zou ze ook het liefst hier laten tijdens mijn vakantie, maar dat is niet haalbaar. Helaas niemand in de buurt die ze kan verzorgen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:33

Ook hier een succesverhaal met een stalkat die buiten woonde....meegenomen, helemaal opgeknapt want ze was uitgemergeld en is nu onze huiskat en gaat niet verder dan de achtertuin.

Echter, onze kittens (nu 7 en 8) waren destijds bedoeld als binnen kat en zijn echte buitenkatten....,die willen echt per se buiten spelen

Veel plezier met je poezels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:39

De moeder lijkt wel heel sociaal en makkelijk voor een zwerfkat, heb je haar wel bij amivedi aangemeld als gevonden? Misschien zijn er wel mensen die haar ontzettend missen.

Leuke dieren, geniet er maar van

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:39

Is er geen lieve Bokker die in de buurt woont die ze in die periode zou willen verzorgen? :)

Je hebt een prachtig stel zo TS, dat je er nog jaren van mag genieten!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:44

Wat een prachtige katten heb je daar! In vind moeders echt helemaal t einde!

Fijn dat ze toch redelijk snel acclimatiseren bij je thuis
Met stofzuigen zou ik ze eventueel boven in hun oude kamer doen
Kleine moeite en zo worden ze niet ineens "aangevallen" door iets wat voor hun een monster lijkt :)

Waar woon je ergens wellicht een bokker die je kan helpen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 20:41

MariekeB schreef:
De moeder lijkt wel heel sociaal en makkelijk voor een zwerfkat, heb je haar wel bij amivedi aangemeld als gevonden? Misschien zijn er wel mensen die haar ontzettend missen.

Leuke dieren, geniet er maar van

We gaan binnenkort naar de dierenarts dus dan laat ik in ieder geval kijken of ze een chip heeft. Ze bromt en blaast wel elke keer als je langsloopt hoor, maar als je rustig gaat zitten of op je hurken gaat zitten dan gaat het over.
Amivedi had ik nog niet aan gedacht. Heb even gekeken, maar ze staat in ieder geval niet als vermist.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:22

Prachtig stel, super dat het zo goed gaat, maar inderdaad even laten kijken of moeders gechipt is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 17:27

We zijn vandaag bij de dierenarts geweest. Ze hadden geen chip. Maar wel een verrassing. Moeders is zwanger. We stonden met onze oren te klapperen. Een collega van mijn vriend wil op ze passen als wij op vakantie zijn. Hij vindt het geen probleem als ze moet bevallen. De dierenarts schat moeder op 2 jaar en de kitten was ouder dan we dachten, een week of 15. Woensdag een echo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:28

Ach gut, dus er komt weer een nestje aan. Arme mama. Ik vind het wel een erg mooie mama trouwens, knap dier.
Fijn dat je oppas hebt kunnen regelen, toch fijn dat ze niet weer ergens anders heen moet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:29

Ha ha, had het niet gezegd, dacht, laat maar, maar katten kunnen ook heel snel weer gedekt worden na een nestje...
Nou ja, ze hebben fijn huisje en voor de kittens vind je vast ook wel fijn huisje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:41

Wat een prachtige moederpoes <3 Als ik geen hond had dan had ik graag een kitten daarvan gehad, ik denk dat je ze snel kwijt bent :D
Dat brommen en blazen van moeders zal wel snel voorbij zijn als ze zich eenmaal wat meer op haar gemak voelt en je wat meer vertrouwd. Ik heb ooit een stalkat met kittens tijdelijk opgevangen, en die moeder die was al heel tam maar de kittens konden ook behoorlijk tekeer gaan.. Nou dat duurde niet lang hoor :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:04

Wat fijn dat ze bij jou terecht konden TS :)

Hier nog een succesverhaal, onze kat was een zwervertje in een kattenkolonie, gevangen met een vangkooi, helaas aids, dus mocht niet meer buiten. Hij heeft jaren prinsheerlijk bij ons binnen gezeten en hij dacht er nog niet eens aan een poot buiten te zetten ;) vond lekker verwend worden binnen veel fijner dan het buitenleven..