Gerbil ligt op sterven... wat moet ik hiermee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Gerbil ligt op sterven... wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:05

Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:06

Ik ga helemaal mee met Rachelle TS. Heel veel sterkte met je beesie. :(:)

Edit; zie je post. Sterkte. :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:08

Nou gelukkig horen de meeste da in mijn omgeving geen kaching maar zijn het gelukkig dierenliefhebbers die ook voor de kleintjes klaar staan. Maar ik snap de twijfel van TS om zo'n beestje nog te vervoeren. Ik werk op de dierenambu en wou maar al te vaak dat ik direct er een eind aan kon maken ipv het dier nog helemaal mee te slepen naar een DA. Wat dat betreft is het jammer dat we geen toestemming hebben om euthanasie middel aan boord te hebben.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:12

Sterkte :(:)

Tenzij hij duidelijk pijn heeft of het heel lang duurt zou ik hem met rust laten.

Dat bespaart ze een hoop stress, voor zulke sociale beestjes lijkt het mij fijner om in hun eigen nestje bij een vriendje te overlijden.
Maar ik denk dat je als eigenaar het best kunt beslissen wat beter is. Je weet hoe je beestjes zijn dus jij zult het best zien of het zo een fijne dood is of niet.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:23

Sterkte, ik heb in dezelfde situatie gezeten. Mijn hamster was op zondag avond aan het sterven en had enorm veel pijn: spartelen, piepen, half verlamd. Toen heb ik heel schaamteloos de noodlijn van de dierenarts gebeld. Toen zijn ze voor mij naar de praktijk gekomen en hebben ze mijn hamster in laten slapen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:25

Sterkte! Heel naar zoiets.

Ik vond een poos geleden een van mijn rattendames hijgend en snakkend naar adem in de kooi. Ze hadden die nacht ergens anders gestaan omdat het toen even niet anders was. En ik dacht meteen "dat was het dan". Ik heb meteen mijn werk gebeld (ik werk in een dierenartsenpraktijk) en daarna sprongen mijn moeder en ik gelijk in de auto. Met de gedachten dat dit het afscheid was. Maar mijn baas gaf haar een prikje en het hijgen en snakken naar adem stopte. Sindsdien heeft ze dat (gelukkig) niet weer gehad en is ze nog steeds bij me. Ik zet haar dan ook nooit weer in een andere kamer, dat heeft toch iets met haar gedaan.

Moraal van dit verhaal?: ik ga hoe dan ook altijd naar de dierenarts. Ookal weet je voor jezelf al dat dit het einde is. Liever een handje helpen dan laten liggen.

Mijn baas staat altijd voor je klaar. Of het nou snachts is of niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 18:33

Ze is inmiddels ingeslapen... ging heel netjes, eerst gasnarcose en daarna prikje. De DA voelde ook een kleine tumor in haar buik. Het is beter zo.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:35

Gelukkig, sterkte met t verlies.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 18:39

Bedankt allemaal! Ik heb niet zo'n band met m'n gerbils, maar ik ga ze niet laden lijden. Vind het sneuer voor Luna, die 'weet' ook niet dat Nibbit dood is nu. Nu maar snel opzoek naar een nieuwe, ze kunnen zo slecht alleen zijn.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:40

Gecondoleerd :(:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:41

gecondoleerd! Y;(

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:45

Gecondoleerd :(:)