tamary schreef:lieveli schreef:Tamary, ja. Maar hoe ga je dat doen? Het is niet illegaal om kattenvoer neer te zetten.
Zolang je er inderdaad enkel katten mee voert niet, maar dit trekt makkelijk ook ratten aan.
En dan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Zolang je er inderdaad enkel katten mee voert niet, maar dit trekt makkelijk ook ratten aan.
VickyS schreef:Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.
VickyS schreef:Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.
Saskia9 schreef:Moedwillig een dier voer geven waarvoor je al gewaarschuwd bent dat er een allergie is is toch hartstikke dom? Los van alle risico's,die ik begrijp. Maar moedwillig dit doen,dat kan gewoon niet.
Saskia9 schreef:Moedwillig een dier voer geven waarvoor je al gewaarschuwd bent dat er een allergie is is toch hartstikke dom? Los van alle risico's,die ik begrijp. Maar moedwillig dit doen,dat kan gewoon niet.
lor1_1984 schreef:VickyS schreef:Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.
Het is jouw kat dus waarom zouden de buren moeten opdraaien of meebetalen aan een omheining om jouw kat binnen jouw tuin te houden?
laraxXxemma schreef:mensen hadden wel anders gedacht als het ging over pennys die kilos wortels of kilos biks voerden aan een paard met allergie. Met katten is het blijkbaar normaal i guess...
VickyS schreef:Ik heb net hetzelfde probleem met één van mijn poezen.
Een goed half jaar geleden bleef poes langer van huis weg,kwam 's nachts geregeld niet thuis,verdwenen haar halsbandjes steeds en had ze ondanks het lange weg blijven een goed gevulde maag.Daaruit was dus al vrij duidelijk dat iemand haar eten gaf en 's nachts binnen nam.
Al wist ik niet wie.Ik heb namelijk geen inkijk in de tuin van de omringende buren.
Op een dag begon ze zich kaal te likken.Volgens dierenarts wegens stress.
Toen kwam plots de achterbuurvrouw me 'even' zeggen dat ik naar de dierenarts moest gaan omdat ze vreesde dat poes een besmettelijke ziekte had.Zij gaf haar namelijk binnen eten.
Poes binnengehouden.Enkele maanden later mocht ze terug naar buiten.Haar vacht was ondertussen mooi bijgegroeid.
Enkele dagen later begon ze zich weer kaal te likken.Conclusie;allergie op een bepaalde soort voedsel.
Poes krijgt dus weeral eten bij de achterburen.
Nu moet ik haar dus weer gaan binnenhouden.Wat een echte ramp is.Ze hangt in de gordijnen,opent zelf de deuren door aan de deurhendel te hangen,continue moeten we op onze hoede zijn bij het openen van de deuren.
Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.
VickyS schreef:lor1_1984 schreef:Het is jouw kat dus waarom zouden de buren moeten opdraaien of meebetalen aan een omheining om jouw kat binnen jouw tuin te houden?
Zij moeten niet mee opdraaien maar simpelweg ermee ophouden mijn kat binnen te nemen en eten te geven.
Dreamybol schreef:Ze hebben in hun tuin eten staan, net als mensen een voederplank voor vogels hebben, da's niet strafbaar hoor, VickyS. Ik vind het wel raar en dom, maar ja, dat is oud brood voor eendjes ook.
Feit blijft dat het buiten dus niet veilig is voor de kat van TO en de enige die daar wat aan kan doen is TO.
lieveli schreef:En daarom houd ik mijn katten binnen. Want óf mensen vinden ze net zo leuk als ik en gaan ze voeren of binnen houden óf ze vinden ze vreselijk en gaan ze opzettelijk pijn doen.