Buren voeren katten uit de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:41

tamary schreef:
lieveli schreef:
Tamary, ja. Maar hoe ga je dat doen? Het is niet illegaal om kattenvoer neer te zetten.

Zolang je er inderdaad enkel katten mee voert niet, maar dit trekt makkelijk ook ratten aan.

En dan?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:43

tamary schreef:
Zolang je er inderdaad enkel katten mee voert niet, maar dit trekt makkelijk ook ratten aan.

En eksters. Eén ekster is nog wel grappig, maar als er vijf of meer staan te bléren is het niet gezellig meer. Egels ook. En dan zijn egels nog wel leuk, maar eksters en ratten moet je maar net leuk vinden.

En hoe dan ook lastig, mensen die zomaar alle katten voeren. Naast dat het ongedierte kan aantrekken lokt het dus ook alle katten uit de buurt. Je zult als buren het maar eens niet zo hebben op katten...
Misschien is het inderdaad een idee om een wijkagent/diereniets langs te laten komen en dat die die mensen misschien iets kunnen bijbrengen.

Voor TS, ik denk dat je dan toch maar het beste de kat binnen kan houden. Kijk eens op katten/dierensites naar spannende spelletjes voor de kat, misschien vind ze dat wel geweldig. Veel kun je ook makkelijk zelf maken, scheelt in de centen. Of je betuigd ze en dat je dan saampjes een eindje gaat wandelen. Sommige katten kunnen dat ook wel los maar je moet er maar net zo eentje treffen die netjes aan de voet blijft (ik had vroeger een halve Turk die dat kon, daar ging ik 's avonds rustig een eindje mee om).

VickyS schreef:
Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.

Ja, maar jij wilde toch een kat? Als jij niet wil dat het dier last krijgt (of veroorzaakt) dan moet je dat zelf oplossen. Jouw kat, jouw feessie.

ikkelies

Re: Buren voeren katten uit de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 22:49

Speeltjes en tuigje al geprobeerd. Daar wordt ze helemaal knetter gek van. Onze woonkamer is inmiddels al een katte paradijs maar helaas mevrouw vermaakt zich er niet mee.

Ze is echt een buiten tijgertje.

Egels en ander ongedierte ( MEGA dikke meeuwen die krijsen als de ziekte ) zitten idd ook op het voer.

Ik baal er gewoon van dat mensen andermans dieren voeren. Of het nu mijn kat is of de andere 20 hier uit de buurt. Alles snaait bij hun en ze zijn allemaal moddervet.
En Katten kunnen niet tegen melk waarvan gewoon constant een diep soepbord vol staat.....

Kat is voorlopig zeker binnen. En laten haar dan alleen naar buiten als we geen eten zien staan bij de buren. Ze komt ook netjes als we haar roepen dus dat is wel heel fijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:50

VickyS schreef:
Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld :D
Jij kiest ervoor om je kat naar buiten te laten, dus je kiest er ook zelf voor om je kat dit risico te laten lopen (naast te worden platgereden of te worden vergiftigd, maar dat is weer een andere discussie). Het zou echt absurd zijn wanneer een ander daarvoor moet opdraaien.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:55

Heel praktisch, bij koemelk is de lactose het probleem voor katten. Bij de aldi haal je een liter lactosevrije melk voor rond de euro. Geef ze dat om te voeren ipv normale melk.

En ja idd speciale kattenmelk is echt afzetterij voor 4 euro (ofzo) per liter.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:55

Nee,een ander moet gewoon met de poten van andermans dieren afblijven. Neem zelf een kat dan.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:56

VickyS schreef:

Ik vind dat je als katteneigenaar zelf moet zorgen voor de veiligheid van je kat en die veiligheid is niet op straat in een heleboel gevallen. En bij een kat met voedsel intolerantie al helemaal niet. Buiten zijn idioten die katten voor de grap wat aandoen, auto's, moordlustige honden of andere risico's en ook het risico dat ze wat eten wat slecht voor ze is. Nu komt het door het specifieke eten bij de buren, maar ze vinden buiten ook van alles wat ze ook heus opeten als het ze bevalt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:58

Saskia9 schreef:
Nee,een ander moet gewoon met de poten van andermans dieren afblijven. Neem zelf een kat dan.

Houd die kat bij dan. Als iemand een poes wil aaien die buiten loopt dan aait ie hem maar, heb je daar problemen mee houd hem dan lekker binnen en maak je tuin wegloopproof.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:00

Moedwillig een dier voer geven waarvoor je al gewaarschuwd bent dat er een allergie is is toch hartstikke dom? Los van alle risico's,die ik begrijp. Maar moedwillig dit doen,dat kan gewoon niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:01

VickyS schreef:

Het is jouw kat dus waarom zouden de buren moeten opdraaien of meebetalen aan een omheining om jouw kat binnen jouw tuin te houden?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:02

Voor een kat die nooit buiten is geweest is opsluiten misschien makkelijk maar deze kat nu nog eens gaan opsluiten is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoop voor je dat ze niet de boel gaat slopen als jullie er niet zijn. Mocht je er serieus over nadenken zou ik zeggen ga opzoek naar een kattentuigje. Kan ze gecontroleerd naar buiten.

Los buiten kunnen ze inderdaad ook een vogeltje pakken oid, maar daar kan je niks aan doen dat zijn katten. Het voer van de buren gebeurt nu met opzet, ze weten ervan af en werken bewust niet mee. Vind ik nog het meest kwalijke aan dit alles :=

Buren relatie zal er niet beter op worden maar ik zou zeggen ga het gesprek eens serieus aan, om tafel met de papieren erbij. Je kan ze het niet verbieden maar in zekere zin wordt jullie kat gewoon doodziek van wat die mensen hun voeren, dringt bij hun alleen nog niet naar binnen.

ps je bent niet de enige hoor, vind het ook echt kwalijk ander mans beesten voeren. mensen hadden wel anders gedacht als het ging over pennys die kilos wortels of kilos biks voerden aan een paard met allergie. Met katten is het blijkbaar normaal i guess...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:02

Saskia9 schreef:
Moedwillig een dier voer geven waarvoor je al gewaarschuwd bent dat er een allergie is is toch hartstikke dom? Los van alle risico's,die ik begrijp. Maar moedwillig dit doen,dat kan gewoon niet.

Ja het kan wel. En het gebeurt dus ook. En het is niet strafbaar. Die mensen hebben blijkbaar heel veel eten buiten staan voor veel katten en vinden het teveel moeite om de kat van TS weg te jagen. En dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:04

Saskia9 schreef:

Als jij niet wil dat jouw kat niet wordt bijgevoerd moet je je kat bij je houden.
Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een ander zich naar jouw regels schikt in hun eigen huis.
Als zij katten willen voeren dan doen ze dat gewoon en als jouw kat daar niet tegen kan moet jij ervoor zorgen dat jouw kat niet bij de buren kan komen.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:06

Is er geen optie om van het balkon een ren te maken? Dat ze toch in de buitenlucht kan, maar niet weg van huis

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:07

Die mensen zitten de hele dag thuis, en blijkbaar vullen ze hun dagen met de katten uit de buurt.
Jij stoort hun daarin, door te zeggen dat je kat hier niet tegen kan.
Ze willen niet veranderen waar ze mee bezig zijn, dus jouw kat heeft gewoon pech.
Dat maakt hun niet uit, ze hebben geen boodschap aan jou.
Daar komt het in feite op neer.

Ik denk ook niet dat je bij deze mensen iets zal bereiken, zoals je het beschrijft hoe ze zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:09

Er is ooit eens een documentaire geweest over katten en waar die eten en jagen. Nou overal dus. Die eten overal en bij elkaar de bakjes leeg. Daarbij, feeders heb je overal. En het zijn niet alleen je buren hoor. Er zijn een hoop mensen met deze afwijking.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:10

lor1_1984 schreef:
VickyS schreef:

Het is jouw kat dus waarom zouden de buren moeten opdraaien of meebetalen aan een omheining om jouw kat binnen jouw tuin te houden?

Zij moeten niet mee opdraaien maar simpelweg ermee ophouden mijn kat binnen te nemen en eten te geven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:11

laraxXxemma schreef:
mensen hadden wel anders gedacht als het ging over pennys die kilos wortels of kilos biks voerden aan een paard met allergie. Met katten is het blijkbaar normaal i guess...

over het algemeen lopen paarden niet ongevraagd in iemands tuin, als ik een emmer melk in mijn tuin wil zetten dan doe ik dat,en als andermans kat daaruit zuipt en de eigenaar heeft daar problemen mee,dan zorgt de eigenaar maar dat zijn huisdier niet bij mijn emmer melk komt..

hoe simpel is dat...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:12

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:12

Ze hebben in hun tuin eten staan, net als mensen een voederplank voor vogels hebben, da's niet strafbaar hoor, VickyS. Ik vind het wel raar en dom, maar ja, dat is oud brood voor eendjes ook.
Feit blijft dat het buiten dus niet veilig is voor de kat van TO en de enige die daar wat aan kan doen is TO.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:13

VickyS schreef:
Ik heb net hetzelfde probleem met één van mijn poezen.
Een goed half jaar geleden bleef poes langer van huis weg,kwam 's nachts geregeld niet thuis,verdwenen haar halsbandjes steeds en had ze ondanks het lange weg blijven een goed gevulde maag.Daaruit was dus al vrij duidelijk dat iemand haar eten gaf en 's nachts binnen nam.
Al wist ik niet wie.Ik heb namelijk geen inkijk in de tuin van de omringende buren.
Op een dag begon ze zich kaal te likken.Volgens dierenarts wegens stress.
Toen kwam plots de achterbuurvrouw me 'even' zeggen dat ik naar de dierenarts moest gaan omdat ze vreesde dat poes een besmettelijke ziekte had.Zij gaf haar namelijk binnen eten.
Poes binnengehouden.Enkele maanden later mocht ze terug naar buiten.Haar vacht was ondertussen mooi bijgegroeid.
Enkele dagen later begon ze zich weer kaal te likken.Conclusie;allergie op een bepaalde soort voedsel.
Poes krijgt dus weeral eten bij de achterburen.
Nu moet ik haar dus weer gaan binnenhouden.Wat een echte ramp is.Ze hangt in de gordijnen,opent zelf de deuren door aan de deurhendel te hangen,continue moeten we op onze hoede zijn bij het openen van de deuren.

Ik snap je punt maar het werkt ook twee kanten op. Jij kiest voor je huisdier en bent daar verantwoordelijk voor.
Zo heb ik bijvoorbeeld twee kipjes in mijn achtertuin die de kat van een ander wel een goed snackje vindt. Daardoor moet ik ze opsluiten als ik even niet op kan letten terwijl ze ook veel liever door de tuin scharrelen. Ik moet hier dan kosten maken om iemand anders zijn huisdier uit mijn tuin te weren.

Daarnaast als het beestje niet tegen verschillend voer kan, hoe hou je het dan tegen dat iemand anders nog gaat voeren zonder dat je het weet, of dat de kat zelf een vogeltje of wat dan ook vangt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:14

Vickeys, hoewel je natuurlijk ergens wel gelijk hebt, heb je het ook niet. Ze moeten namelijk niks. Iedereen mag kattenvoer op hun stoepje zetten en als jouw kat dat eet en dood gaat, kun je er niks aan doen. Zo simpel is het.

En daarom houd ik mijn katten binnen. Want óf mensen vinden ze net zo leuk als ik en gaan ze voeren of binnen houden óf ze vinden ze vreselijk en gaan ze opzettelijk pijn doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:14

VickyS schreef:
lor1_1984 schreef:

Zij moeten niet mee opdraaien maar simpelweg ermee ophouden mijn kat binnen te nemen en eten te geven.

Uhm nee, dat is de omgedraaide wereld.
Jij hebt gekozen voor een kat, een HUISdier en jij kiest er bewust voor hem naar buiten te doen wetende dat hij een voedselallergie of weet ik veel wat heeft.
Wil jij niet dat de kat iets krijgt waar die niet tegen kan dan moet jij zorgen dat je kat op jouw eigen terrein blijft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:16

Dreamybol schreef:
Ze hebben in hun tuin eten staan, net als mensen een voederplank voor vogels hebben, da's niet strafbaar hoor, VickyS. Ik vind het wel raar en dom, maar ja, dat is oud brood voor eendjes ook.
Feit blijft dat het buiten dus niet veilig is voor de kat van TO en de enige die daar wat aan kan doen is TO.

Precies dit. Je bent zelf verantwoordelijk voor het welzijn van je kat. Ik snap echt niet dat je een kat naar buiten laat, die geen ander voer mag hebben. Het hoeft niet de buurvrouw te zijn, ze kunnen overal voedsel vandaan halen. Ik begrijp niet dat je daar moedwillig je kat aan bloot stelt. En dan klagen dat de buren het verkeerd doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:17

lieveli schreef:
En daarom houd ik mijn katten binnen. Want óf mensen vinden ze net zo leuk als ik en gaan ze voeren of binnen houden óf ze vinden ze vreselijk en gaan ze opzettelijk pijn doen.

Oa dit is dus de reden dat die 2 van mij binnen zitten. :j
Plus dat ze nu geen overlast kunnen veroorzaken, niet gejat kunnen worden, geen auto's kunnen knuffelen en ook niet op andere manieren gevaar lopen. :)