kiwiwitje schreef:Ik ben benieuwd waarom de Boskat moeilijk poept. Over het algemeen komt dat door dat ze te weinig drinken. Nu is dat al snel een probleem met katten. Daarnaast ben ik ook benieuwd of ze allemaal intact zijn. Zou je iets willen, proberen, te doen aan het spugen, of maakt je dat niet veel uit?
Ik heb hier twee katers zitten. 1tje is nu een jaar, en de andere bijna. Beiden gecastreerd. Die krijgen hier 100 gram Smuldier per dag en 15 gram Purina one sterilised.
Waarom: Heel simpel, ik voerde eerst naturis en hills kitten. Daar is de jongste mee begonnen. De oudste hebben we vanaf dat hij een half jaar was die stonk verschrikkelijk en kreeg LIDL voer. Terug naar de jongste. Die hebben we hier op een bedrijventerein uit de container gevist. Zijn broertjes/zusjes waren helaas te snel. Ik ben van mening dat supermarkt voer best oke is. Maar niet voor wat ik wil voeren. Ik wil een hoog deel aan vlees hebben. Dit heeft niks met tijgers of wolven te maken. Maar gewoon waar katten voor buiten lopen en wat ze daar vangen/eten. Ik vind dat ze graan binnen mogen krijgen. Het zei in snoepjes, of in brok.
Ze stonden eerst op Naturis met Orijen, Naturis werd slecht gegeten, en zijn we smuldier gaan proberen. Orijen is een top brok. Word smakelijk gegeten. Iets te. Gecastreerd mogen ze er naast vlees maar heel weinig van. En je ziet ze echt dikker worden. Ik wil perse brok blijven voeren. Dit omdat ik vind dat als het vlees op wat voor manier dan ook even niet beschikbaar is, ze iets moeten kunnen eten. Ook met een dag weg of in nood van een pension ooit of herplaatsing(allemaal niet van belang maar je weet maar nooit) wil ik dat ze gewoon brok eten. Maar, ook omdat ik maar 1 compleet versie heb van Smuldier en de rest andere soorten en 1x per week vis. Er zijn er meer, maar die voer ik niet, ze houden niet van pens of pens compleet. Sommige wel. Deze niet..Het probleem/risico met vlees is tekorten. Door het grootste deel aan vlees te voeren en een deel brok en gewoon snoepjes verklein je de kans op tekorten.
Dierenarts was absoluut niet te spreken over Vlees voeren als hoofdvoer, tot we dit schema uitlegden. En krijg altijd complimenten over ze. Ze zitten mooi in hun vacht, ontlasting is goed. Poepen veel minder dan op de dierenwinkel/supermarkt merken. Gebit is goed en netjes. En ze zijn netjes op gewicht.
Ik wil hier even op inhaken... Je kunt prima volledig vers vlees voeren, mits het compleet is (toegevoegde vitaminen e.d. erin, of een premix) en je soorten afwisselt.