SPOED!! Baby hazen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: SPOED!! Baby hazen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:03

Halle ja.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:07

Anoniem schreef:
Halle ja.

daar heb ik ook 3 kleine haasjes heengebracht. fijne opvang :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:19

Ze mogen dus naar Eck en Wiel.

Is er iemand die ze daarheen kan brengen?

Ik heb helaas vandaag wat ritjes richting ziekenhuis en spoedoverleg thuiszorg etc voor familie, waar ik dus echt niet onderuit kan, dus heb geen ruimte om ze te halen / brengen.

Maar er is vast iemand die wel wil/kan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:27

Jonge wilde konijnen inderdaad. Maakt het gelijk erg moeilijk of ze het gaan redden want ze zijn wel érg jong...

Je kunt ook contact opnemen met Stichting Konijnenbelangen, daar zijn ook zogeheten "konijnenmoeders". Wie weet kunnen ze bij een van hen terecht. Ik heb ze zelf vaker geflest, maar woon te ver weg, anders wilde ik ze wel komen halen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:51

bokker eline-di heeft ook eens een baby konijn van mij groot gebracht...misschien wil ze dat weer doen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:03

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:03

Tot die tijd dat een ander ze kan opvangen hebben ze toch echt voeding nodig eerst..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 12:27

Ze hebben net allemaal electrolyten gehad en zijn allemaal goed wild, ook het konijntje die dood leek te gaan is nu goed wakker.

Ik las net iets over plassen dat je daar bij moest helpen? Klopt dit of kunnen ze dat wel gewoon zelfstandig?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:30

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:35

Ik heb geen ervaring met het opvoeden van jonge konijnen. Ook heb ik er op dit moment zelf al 10 rondhuppelen. + 3 volwassen konijnen. :+ Die moeder kan niet nog pleegkinderen hebben helaas.

Maar als je geen vervoer hebt kan ik ze best ergens heenbrengen als iemand ze wil opvangen?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:43

Ik heb meerdere jonge konijnen groot gebracht met de fles, zelfs zonder de chte konijnenmelk destijds. Ik gebruikte puppy of kitten melk poeder, kan me zo niet herinneren welke. Ik voedde 3 a 4 keer per dag. Na het voeren inderdaad even met een nat wattenstaafje over hun geslacht zodat ze gaan plassen. Toen ze nog erg jong waren (paar uren) had ik ze in een stuk afgeknipe sok als nestje en op een kruik gewikkeld in een handdoek. Zorgen dat het niet te heet is maar wel warm genoeg. Het is mij 5 keer gelukt, vond het goed te doen. De konijnenmelk zal altijd beter zijn als wat ik destijds voor handen had maar ook dat zijn gezonde konijntjes geworden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:56

Wat belachelijk van de ambu 8)7 Er zijn gelukkig al veel bokkers die willen helpen! Ik zou ze naar de dichstbijzijnde knaagdierenopvang brengen o.i.d.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:43

Kittenmelk, dan denk ik mdj, ik heb voor de haas toen kittenmelk met wat extra olie, meen ik, gebruikt.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:48

Het zou best kunnen. Ik weet wel dat ik niet de verhouding water-poeder aanhield als voor kittens/pups. Ik had het zo uitgerekend dat het meer qua verhouding bij konijnenmelk in de buurt kwam, vanwege het vetgehalte o.a. :j

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:50

Wij Hebben ook 2 wilde konijntjes opgevoed en gehouden tot ze 4.5 maanden waren en weer uitgezet, fantastisch om zo de natuur te kunnen helpen, op kittenmell deden ze het prima

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:56

Ze hebben konijnenmelk nodig, en het is verboden ze zelf te voeden oid, tenzij er toestemming is van een opvang, of SKB bijvoorbeeld.

Ga ook alsjeblieft niet met olie en kittenmelk lopen prutsen.. Dan kun je ze net zo goed meteen de nek omdraaien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:59

Eoweyn_x schreef:
Ze hebben konijnenmelk nodig, en het is verboden ze zelf te voeden oid, tenzij er toestemming is van een opvang, of SKB bijvoorbeeld.

Ga ook alsjeblieft niet met olie en kittenmelk lopen prutsen.. Dan kun je ze net zo goed meteen de nek omdraaien

Er mag wel meer niet, je kan ze natuurlijk beter de nek omdraaien.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:59

Eoweyn_x schreef:

Mijn geval waren inderdaad htk konijnen en geen wilde. Maar ik zal meteen even naar buiten lopen om mijn kerngezonde inmiddels 6 jarige konijn de nek om te draaien. ;) Vind je opmerking niet heel aardig overkomen, hoewel ik het met je eens ben dat professionele zorg en konijnenmelk altijd het beste is. :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:25

MarlindeRooz schreef:
Eoweyn_x schreef:

Er mag wel meer niet, je kan ze natuurlijk beter de nek omdraaien.

Beter lezen ;) het is gewoon niet de bedoeling dat allerlei mensen met wilde dieren gaan lopen prutsen. Dat lijkt me logisch. Je moet weten wat je doet, en wat je geeft.
Het is verboden, illegaal, mag niet, staat in de wet beschreven. "Er mag wel meer niet", mag toch hopen dat je niet over al het illegale zo denkt!

Mijn ervaring met dat soort doehetzelf-middeltjes is dat het vaak fout afloopt, vaker fout dan goed. En ja, ik heb ervaring met wilde konijnen en hazen flessen. Wij doen dat met speciale konijnenmelk en geen olietroep.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:29

Ik snap nooit dat mensen er niet gewoon afblijven....Laat de natuur zijn gang gaan!
De reden dat konijnen van die grote nesten hebben is....juist, om een overschot te hebben omdat het gros gewoon het niet redt...
Mag je zielig vinden, maar het is gewoon de natuur....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:46

Billy schreef:
Ik snap nooit dat mensen er niet gewoon afblijven....Laat de natuur zijn gang gaan!
De reden dat konijnen van die grote nesten hebben is....juist, om een overschot te hebben omdat het gros gewoon het niet redt...
Mag je zielig vinden, maar het is gewoon de natuur....

Fout. De moeder is vermoord door een huisdier... Daar is weinig natuurlijks aan.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:49

Moeder had ook door een vos gepakt kunnen zijn ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:08

Een kat staat nog vrij dicht bij de natuur, geen probleem dus. Het enige probleem met katten is dat mensen er geen verantwoordelijkheid voor nemen, en ze dus de kans krijgen voor dit soort ellende....
Maw, hou je kat binnen, en de natuur heeft het weer een stuk makkelijker..
Trouwens, het kan ook een verwilderde kat geweest zijn, die zijn er ook nogal veel, ook weer door gebrek aan verantwoordelijkheid van de eigenaars...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:52

Billy schreef:
Een kat staat nog vrij dicht bij de natuur, geen probleem dus. Het enige probleem met katten is dat mensen er geen verantwoordelijkheid voor nemen, en ze dus de kans krijgen voor dit soort ellende....
Trouwens, het kan ook een verwilderde kat geweest zijn, die zijn er ook nogal veel, ook weer door gebrek aan verantwoordelijkheid van de eigenaars...

Misschien is het wel de kat van Maanlicht, van dit topic: [BB] Mijn kat spaart vogels

:=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:54

antje_vip schreef:
Billy schreef:

Misschien is het wel de kat van Maanlicht, van dit topic: [BB] Mijn kat spaart vogels

:=

:D