Jonge poes met nierfalen??!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:57

cjb schreef:
Leuk al dat "dure" speciaal voer voor honden en katten met falen aan ingewanden.
Maar je kunt je afvragen of je er aan moet beginnen met een straatkat.

In de natuur zijn dit namelijk de eerste die worden opgegeten.
En daarbij staat marktplaats vol met "kittens gratis af te halen".

Wat is dit voor nare reactie? Onze kat is dan wel geen straatkat, maar als hij dat wel was geweest, hadden we net zoveel voor hem gedaan dan nu. Wij houden nl van onze dieren, waar ze ook vandaan komen en hoeveel geld ze ook waard zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:13

cjb schreef:
En kans geven of buiten proporties geld uitgeven zijn 2 verschillende dingen bij mij.
Ik wil ze best een kans geven maar niet tegen elke prijs.

Bij jou ja...bij TS wellicht niet.
En buiten proporties geld uitgeven aan speciaal voer is wel erg overdreven. Ik denk dat het voer in dit geval nog het goedkoopst is.

Ik heb de weekend rekening van mijn kat nog wel ergens liggen.

Jenkins

Re: Jonge poes met nierfalen??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:20

Nou ondanks dat mijn kat ooit maar 50 euro heeft gekost bij aanschaf, zou ik er veel meer voor overhebben om haar weer beter te kunnen maken.
Helaas was ze niet te redden, maar toch zo'n 500 euro kwijt aan dierenarts/bloedonderzoek/cremeren/urn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:23

500 euro is niks tegenwoordig als je beest wat heeft en dan maakt het niet uit of hij poes, hond of paard heet. -O-

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 23:10

Diablo schreef:
cjb schreef:
Leuk al dat "dure" speciaal voer voor honden en katten met falen aan ingewanden.
Maar je kunt je afvragen of je er aan moet beginnen met een straatkat.

In de natuur zijn dit namelijk de eerste die worden opgegeten.
En daarbij staat marktplaats vol met "kittens gratis af te halen".

Wat is dit voor nare reactie? Onze kat is dan wel geen straatkat, maar als hij dat wel was geweest, hadden we net zoveel voor hem gedaan dan nu. Wij houden nl van onze dieren, waar ze ook vandaan komen en hoeveel geld ze ook waard zijn.

Ik doe ook maar net of ik de reactie niet heb gezien.

Onze poes hebben we als kitten gevonden en geadopteerd, dat wil niet zeggen dat ze voor mij minder waard is dan mijn andere katten die ik gehad heb.

Ze krijgt gewoon het voer en de zorg die ze nodig heeft, zolang ze leeft en ook een waardig en pijnloos leven kan hebben. Simpel is dat.

Voor de mensen die hun kat hebben moeten laten inslapen, dat is vreselijk natuurlijk. Zeker als ze nog jong zijn. We gaan onze charlie gewoon in de gaten houden. Ze krijgt nierdieet en regelmatig controlle bij de dierenarts.

Wat betreft het voer: voorlopig krijgt ze royal canin renal. En natvoer wisselen we af. Ik kijk naar voer met weinig zout en niet teveel eiwitten en de eiwitten die erin zitten dat dat hoogwaardige eiwitten zijn. Ook doe ik extra afgekoeld gekookt water bij het voer.

Ze eet en drinkt nu goed gelukkig! Alleen dat renal natvoer wil er nog niet in. -O-

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:25

Sja best vreemd he?! dat ze dat natvoer niet willen eten. Als er nou iets van nierdieet voedsel in de vorm van pathe is dan is dat een uitkomst. Ik weet van royal canin dat ze zoiets hebben alleen dat was vrij droge pathe en dat moest die van mij ookal niet hebben. Katten met nierproblemen worden ook echt kieskeurig wat voedsel betreft.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:28

Even uit nieuwsgierigheid....heb je het nog over ipakitine gehad?
Om dat over het normale zachtvoer te doen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:40

Komt ze buiten? Kan het zijn dat ze wat verkeerds heeft gegeten?
Hopelijk knapt ze snel op.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:42

hoi op zooplus hebben ze van alles ook hills kd gratis bezorgen boven bepaald bedrag en achteraf betalen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:02

Hoe zit het met plassen? En met het soortelijk gewicht van de urine?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 12:19

nafkedemi schreef:
Even uit nieuwsgierigheid....heb je het nog over ipakitine gehad?
Om dat over het normale zachtvoer te doen?

Nee nog niet.. Zal het opschrijven anders vergeet ik het.

Zooplus ken ik inderdaad, daar betsel ik al jaren. Omdat mijn andere oude kat schildklier en blass problemen had en ze altijd almo nature kreeg.

Ze plast goed, niet extreem veel ofzo. Dat soortelijk gewicht weet ik niet. Ze hebben wel een urine test gedaan en op kweek gezet. Maar daar is niets uitgekomen. Geen bacterien, geen ontsteking.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:31

Nou bij mij is het nu helemaal uit de hand aan het lopen. Brokken eet hij een klein beetje nog, maar met overgeven. Natvoer van royal canin likt hij alleen droog verder eet hij het niet. En sinds gisteren geeft hij zo erg over, dat de hele vloer en bank er onder zat toen ik thuis kwam en zelfs de muur!! Gourmet kan hij dus ook niet meer over. Hij had tabletten gehad tegen misselijkheid, maar daar werd hij helemaal raar van. Achteruitlopen en miauwen enzo. Daar kan hij dus niet over. Iemand nog ideetjes?
Laatst bijgewerkt door yza1987 op 26-06-16 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:32

Dierenarts bellen?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:36

Ja dat doe ik morgenochtend direct, maar misschien waren er nog suggesties. Ik denk dat het nu wel einde oefening is... Laatste keer bij de dierenarts een maandje terug, was dit al een beetje voorspeld...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:01

Wij hebben vrijdag onze kat in laten slapen. Hij wilde ook niet eten, ging hem dwangvoeren, maar het heeft helaas niets geholpen.
Ik mis hem verschrikkelijk, had zo graag gewild dat er iets geholpen had....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:11

Eigenlijk zou zo n katje aantal dagen aan het infuus moeten, medicatie via injectie,...Dat heeft denk ik de beste kans van slagen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:55

Als ze zo gaan overgeven, en weigeren te eten, dat is geen goed teken...
Sammy heeft ook drie dagen aan het infuus gelegen om zijn nieren te spoelen, hielp jammer genoeg niks.
Kun je niet vandaag nog naar een dierenarts? Als het zo slecht gaat, zou ik toch niet te lang wachten. Niet alleen omdat het diertje dan misschien niet meer te redden is (ze vergiftigen zichzelf als de nieren niet werken) maar ook het lijden is zo zielig...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:00

in het asiel hebben we een nierpatient die het erg goed doet op k/d van hill's

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 19:16

yza1987 schreef:
Ja dat doe ik morgenochtend direct, maar misschien waren er nog suggesties. Ik denk dat het nu wel einde oefening is... Laatste keer bij de dierenarts een maandje terug, was dit al een beetje voorspeld...

Jeetje, wat erg zeg. Hopelijk kunnen ze nog iets doen bij de dierenarts. Meestal is niet eten en overgeven enz wel een slecht teken. Sterkte in ieder geval.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:28

Vandaag lukt niet omdat ik op een waddeneiland woon... Dat maakt het nogal lastig. Ik breng hem ook niet graag naar de dierenarts want van de reis raakt hij altijd behoorlijk uit zijn doen. Maar wat moet dat moet. Morgen maar even horen wat de dierenarts dr van vindt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:39

Probeer eens rc renal select? En kan je geen proefzakjes krijgen vam de da?
En is er ook benakor voorgeschreven en.. of ect emeprid?