Dwergteckel 9 mnd te dun

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

git

Re: Dwergteckel 9 mnd te dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:29

5kilo voor een dwergteckel is een prima gewicht, zeker gezien jouw hondje nog niet uitgegroeid is. Geef het tijd.
Je kunt e.v. Wat runderbouillon over het voer doen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:55

Hij is niet prima op gewicht, hij is gewoon te mager. Helaas ... :o
Het te meten gewicht zegt niet alles over de hond.
Bij een hond hoor je niet de ruggengraat te zien en alleen een velletje over de ribben te voelen.
Ik heb mijn hele leven al honden ( en dat is dan ruim 50 jaar ) en weet gelukkig wel hoe een hond eruit behoord te zien.
Een te dikke hond vind ik zielig, maar een hond die te dun is vind ik ook niet fijn.
Nu heb ik wel al veel aan jullie tips gehad.
Ik ben ondertussen overgestapt naar puppybrokjes van het merk carnilove.
Deze eet hij zomaar graag en hij begint al iets meer body te krijgen.
Hij is er nog niet, maar zolang hij graag eet ben ik al blij....uiteindelijk zal het toch wel aan gaan zetten.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:12

Misschien vond hij het voer wat de oudere hond krijgt gewoon niet zo lekker.
Hier een kieskeurige kat, alles geprobeerd, duur goedkoop biologisch maar dat van de Lidl eten ze nog het liefste, bakjes ineens tot op de bodem leeg :Y)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:22

Mijn dwergteckel (teefje) weegt 4kg. Die heeft juist wel een grote liefde voor eten (ook de niet-eetbare dingen).:P
Die is prima op gewicht (al zullen veel mensen haar te dun vinden), maar moet wel wat meer body gaan krijgen en moet daarom juist over op volwassen voer. Ze krijgt nu Royal Canin Teckel Adult. Eigenlijk niet echt voer wat mijn voorkeur heeft, maar momenteel is het even niet anders. Stop je het voer ook weleens in een voerbal (bijv Kong Wobbler)? Dat vindt die van mij geweldig.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 21:31

Ik houd het zeker in gedachten hem spelenderwijs te laten eten.
De nieuwe brokjes vindt hij lekker en op het moment eet hij redelijk.
Dank jullie wel voor alle tips.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:52

Ik denk dat je je onnodig zorgen maakt.Hij is pas 9 maanden,dus body moet hij nog krijgen.Ik zie een jongen hond en zeker een tekkel liever iets te mager als zoals de meeste te dik.

Mijn Duitsers zijn ook altijd lang mager en met twee jaar komt ineens alles.Als hij verder gezond is,er niet wakker van liggen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:59

Onze Dwergteckel at ook altijd slecht en woog 3,5 kilo. Dat was echt te weinig. We hebben alles geprobeerd qua voer, maar niks hielp. Ze ar rustig een paar dagen niet of nauwelijks. In eerste instantie hadden we haar gekocht om later af en toe een nestje bij te fokken. Omdat ze zo mager en smalletjes bleef hebben we daarvan af gezien en nadat we dat besluit hadden genomen hebben we haar laten steriliseren. Sindsdien eet ze beter en is ze langzaam maar gestaag wat aangekomen. Nu heeft ze al twee jaar een mooi en stabiel gewicht.