Kat komt weer eens niet binnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Kat komt weer eens niet binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:40

Tuin katproof maken, of alle eigen katten een bandje en dan zo'n luikje die alleen met een chip open gaat, dan kan je ook in de nacht de boel open houden.

Als je ze niet buiten wilt hebben ivm een drukke weg (wat ik kan snappen) dan zal je moeten zorgen dat ze te vangen zijn, in de eigen tuin blijven of niet naar buiten doen. De oplossing ligt helaas bij jou als baas.

(en ja is trouwens zonder h aan het eind, dat leest echt super vervelend)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:44

Wij hebben voor onze kat catfence van petsafe.
werkt perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:48

Tja.. Fijn dat de kat nu binnen zit. Nu een kwestie van binnen houden want katten laten zich nou eenmaal niet graag vertellen dat ze naar binnen moeten blijkbaar :+
Als de tuin (nog) niet katproof gemaakt kan worden zul je ze toch echt binnen moeten houden of aan een tuigje moeten houden en erbij zitten. Onze kat zit in de tuin van m'n schoonouders ook aan een tuigje en daar gaan ze echt niet dood aan. Hooguit een deuk in hun poezelige ego ;)

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:48

Wij hebben schutting met verticale planken.. katten klimmen er gewoon tegen aan. Dat weerhoud ze echt niet..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:19

Haha ja dat tuigje kan ik voor de komende tijd wel eens proberen. En denk dat die deuk heeeel groot wordt haha

Ow en die kattenluikje met chip hoe zit dat want ik ben altijd bang dat ze dat chipje kwijt raken ze verliest namelijk geregeld haar bandje

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:29

Die kattenluiken met chip werken met de onder de huid geïmplanteerde chip die de dierenambulance etc ook gebruikt om een kat te identificeren wanneer deze bijvoorbeeld gevonden wordt. Deze is dus niet kwijt te raken.

Wij hebben ook zo'n luik omdat we 1 kat niet buiten willen hebben wanneer wij er niet bij zijn. Werkt perfect!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:33

Ow dat is wel mooi idee er komt toch nog kattenluikje van de keuken naar de bijkeuken dus dan kan er op de deur naar buiten zo luikje

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:52

Goed dat ze weer thuis is! En dat jullie plannen maken voor de tuin en/of een luikje. Bij sommige die op een chip werken kun je zelfs een timer instellen, bijv. tussen 21h en 8h niet meer naar buiten, alleen nog naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:54

Ben je wel eens achter haar aangelopen? Misschien stom hoor, maar mijn katten willen altijd dat we een rondje met ze buiten lopen. Dan gaan ze voor het kattenluikje staan schreeuwen, maar willen ze niet naar binnen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 12:55

Emmaa_ schreef:
Ben je wel eens achter haar aangelopen? Misschien stom hoor, maar mijn katten willen altijd dat we een rondje met ze buiten lopen. Dan gaan ze voor het kattenluikje staan schreeuwen, maar willen ze niet naar binnen.

Jah ze gaat in de bramenstruiken zitten meer niet ;)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:57

Kan ze misschien een nestje ergens verscholen hebben?
Dat ze jou juist die kant inroept zeg maar.
Of is ze gesteriliseerd?

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:58

pinkie87 schreef:
Nee tuin afzetten wil ik wel gaan doen maar nog geen geld voor. Al denk ik dat we dan stroomdraadje moeten plaatsen op de schutting en dat ze daar echt gigantische schichtig van wordt. Maar tis het proberen waard

En als ze binnen komt krijgt ze eigelijk altijd al wat lekkers maar dat trek haar jammer genoeg niet over de streep als ze in deze modus zit. Ze vertrouwd dan eigelijk geen ene mens.

En spelen werkt jammer genoeg ook niet. Baal ik al haar hele leven van want vind dat leuk om met mijn katten te doen. Maar jah als je kat bang wordt van alle speeltjes... ja heel af en speelt ze zelf met balletje die ligt daar ook voor.

En hele nachten buiten werkt niet met de andere kat die wel binnen wil zijn. En dat ik het zelf echt niet wil

Niet direct binnen houden als ze komt.
Ik roep die van mij regelmatig, geef ze wat lekkers en laat ze weer verder buiten spelen.
Dus niet alleen roepen als ze naar binnen moet

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:37

Nee nestjes kan ze gelukkig niet hebben haha

Ze loopt normaal wel in de middag nog xtje naar binnen dan knuffelen we altijd even en krijgt snoepje wat later gaat ze weer de hort op :)