Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Het is ten alle tijden het beste voor kittens om tot minimaal 12/13 weken bij hun moeder te blijven. Echt, daar voorkom je een hoop ellende mee.
xSlvna schreef:Ben ik blij dat ze hier geen 12 weken waren joh, na 6/7/8 weken mochten ze weg als moeder echt moe aan het worden was. Ze waren sociaal want we hadden meerdere katten, een hond en een parkiet die met ze speelde. Zodra ze goed zelfstandig aten mochten ze weg.
Succes met je nestje en geniet er maar van.
Koper schreef:Dat is niet het beste. Het beste is om naar het individuele dier te kijken.
Maar weet je wat. Als jij het allemaal zo goed weet, spoor op waar de TS woont, ga er 12 weken in de tuin of in de berm kamperen en als er iemand een kitten dreigt mee te nemen bel je meteen de dierenpolitie voor een geval van ernstige mishandeling.
Mizora schreef:Katten die 12/13 weken bij de moeder blijven vertonen veel minder afwijkend gedrag dan kittens die eerder weg gaan. Dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.
Mioux schreef:over de 12 weken ben ik t mee eens, die laatste weken zijn juist oh zo belangrijk,maar is al genoeg uitleg over geweest.
Ik zou zeker kijken als je de mogelijkheid hebt voor onbeperkt voer nu de laatste lootjes zo te zien bezig zijn. Dat ze genoeg kan eten wanneer ze wilt. Ze moet tenslotte ook de kittens straks voeden met melk. En zou zeker kijken naar orijen, is graanvrij met vers vlees voer. Kan je via zooplus ook bestellen.
Ontwormen zou ik straks ook zeker doen, raadpleeg wel je dierenarts eventueel telefonisch over wanneer en met welk merk het beste is ivm zwangerschap en voeden erna.
Mioux schreef:Orijen is 1 van de betere voeren kwa vers vlees percentage en graan vrij. Heb zelf meerdere cursussen katten voeding gevolgd voor mijn opleiding en destijds baan. Mijn kat vind het niet lekker, maar Acana daar in tegen weer wel.
12 weken is voor jezelf ook zeker leuk !! Kan je goed hun karakter zien en extratje is dat ze veel leren van mams die laatste weekjes.
Ontwormen zou ik zeker even doen ook de kleintjes, maar wel in overleg welke je moet gebruiken met de dierenarts. Belletje rekenen ze geen kosten voor. (op de belkosten na haha).
Yltje schreef:Ik ga het voer allemaal even bekijken en zien of ik alvast kan besluiten waarvan ik denk dat ze dat sowieso lust, ze gaat zeker verwend worden vanaf nu
Goeie tip trouwens van de druivensuiker! Ga ik ook halen.
En een lijstje met benodigdheden vind ik helemaal geen punt hoor, graag zelfs! Alles om zo goed mogelijk voorbereid te zijn.
En qua leeftijd van verhuizen, dat word inderdaad wel tussen de 10/12/13 weken. Maar dat gaat zeker goedkomen