Welk kattengrit gebruiken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:03

Ik gebruik deze: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... sbest/3187. Heel fijn en zuinig in gebruik én weinig geurtjes. Zelfs met 4 katten (en 4 bakken) is het verbruik en de geur heel goed. Veel mensen verbazen zich dat je bij ons in huis helemaal geen kattenbakgeur hebt.

Maar ik voer wel vers vlees en geen blikjes of zakjes. Als ik dit toch eens doe (als verwennerij, of om een andere redden) stinken de bakken veel harder. Dat is echt opvallend.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:05

Deze heb ik nu van Biokat die is echt niet te doen in een appartement waarvan de 2 bakken apart in een kamer staan maar wel 2 katten die niet naar buiten kunnen.
Afbeelding

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:07

Toen ons klein kittentje kwam drie jaar geleden moesten wij ook op zoek naar een kattenbakvulling die goed zou werken. Na al de standaard klei-achtige stofbende geprobeerd te hebben van diverse supermarkten en tuincentra waren we niet tevreden. Veel stof door het hele huis en een ontzettende poeplucht door het huis.
We zijn toen overgestapt op rode korrels, dit zijn meer bolletjes. Iets minder gruis, maar nu lag er een rode zweem over de vloer (lichte vloer) en op de donkere bank zagen we dat ook. Zelfs vegen op de witte muur. Dat was niets!

We zijn toen overgestapt op de duurdere houtkorrels van het tuincentrum. Het ruikt goed, er komt minder gruis vrij en geen poeplucht meer! Momenteel zit ik aan mijn bureau te werken (naja, even een Bokt berichtje.. O:) ), de kattenbak staat direct eronder en ik ruik niets. :) Verademing. Letterlijk.

Wij hebben wel een handdoek liggen voor de uitgang van de kattenbak zodat ze daar wat meer gruis oploopt om verspreiding door het huis te minimaliseren. We maken de bak één keer per week volledig schoon (incl. met Cif / bleek poetsen) en proberen minimaal één keer per week de drollen eruit te halen.

Boelie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:08

Ik gebruik deze Afbeelding

Klontert super goed, absorbeert geurtjes en ik doe er heel lang mee.
Ruikt naar babypoeder. :)

Ginootje

Re: Welk kattengrit gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:12

Wij hebben een mat voor de kattenbak liggen waar ze de korrels op uit lopen dus dat scheelt al :)

Over 2 weken krijgen ze een week geen natvoer als ik dan de bakken niet ruik dan weet ik dat het daaraan ligt!
En ik ga die kristal korrels toch maar proberen! :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:16

Ik heb ook de Tigerino, erg fijn spul en stinkt absoluut niet. Waar je wel even op moet letten is dat sommige katten enorm kritisch zijn qua grootte van de korrel. Ik heb er eentje (en dat is nog niet eens de raskat :') ) die het vertikt om om houtkorrels te plassen. Met een fijne grit heb ik met hem geen problemen.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:18

Ik gebruik Magic Clean van Vitacraft. super fijn, mijn kattenbak ruik je echt nooit.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:19

Houtkorrels, echt super spul. Heb mijn katten eerst op een kleine flat gehad, met de bak in de gang. Vele geprobeerd, maar het fijne grit loopt snel uit door het hele huis, Catsan gaat snel ruiken en die siliconenkorrels kon ik zelf niet goed tegen (wel ideaal spul, alleen erg pijnlijk als je op zo'n korrel staat)
Nu de Linda Hout (grote groene zakken) bij de Ranzijn vandaan. Drollen kunnen door de wc, bak moet 1x per 1-1,5 week verschoond worden en de inhoud gaat in de compostbak bij mijn vader op de groentetuin. Alles lekker biologisch afbreekbaar, wel zo fijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:54

biokat, appartement en 2 katten

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:01

Wij hebben gewoon stro pellets in de katten bakken liggen. Raar maar waar dit werkt het beste voor ons en geen stank van de katten bak korrels wat we ervoor hadden en de katten gaan er liever in want het is zachter de korrels en het vergaat gewoon op de compost.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:02

Hier ook de silicaat van Tigerino. Niet de XL, want dat vond Meneer niet fijn aan zijn poezelige pootjes. Jammer, want met een langhaar leek dat me nou best handig. Eens per 4 weken de hele bak leeg en tussentijds alleen keutels eruit en natte plekken doorscheppen, ideaal spul, vind ik. :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:55

Met 4 katten diverse dingen geprobeerd, catsan in combi met van dat kattenbakpoeder tegen geurtjes werkt het beste.

Houtkorrels vertikken ze te gebruiken, diverse andere merken gaven toch meer geur en de kristallen maakten de belofte ook niet waar.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:58

Ik had Tigerino chrystals van zooplus.
Super soort silliconekorrels en nagenoeg geurloos.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 31-05-16 20:01, in het totaal 3 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:00

Ik heb sanicat ultra of bio cat gele zak. ik heb houtkorrel gebruikt maar ik bleek allegisch. Ik bleef maar niezen. Verder wel fijn spul.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:00

Gebruik de sanicat ultra.
goed klontervomend en geurabsorberend

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:03

Jumbo met de blauwe korreltjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:03

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:25

Ook ik gebruik Tigerino Crystals XXL, zeer tevreden mee. Ik heb 2 Maine Coons en ben met deze korrel begonnen omdat de fokker het ook had. Ook de gewone variant (met geurtjes) heb ik wel gebruikt maar met de grote poten/tenen van mijn katten had ik dan meer uitloop.
Mijn katten komen niet buiten (balkon telt niet) en bij mij gaan er 2 zakken per 10 dagen doorheen. Omdat ik klein behuisd ben is een kattenbak die niet meurt dus heel belangrijk!

Qua voer krijgen ze Royal cain Maine Coon en elke avond delen ze een zakje Felix 'vlees'.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:30

Hier biokats men. Speciaal voor katers. Zit koolstof in. Werkt tot nu toe als beste tegen de doordringende geur

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:36

Cat's Best Nature Gold. Tot nu toe de enige die fijn is en amper uitloop heeft.
Eigenlijk voor langharige katten, maar dat weet het kattengrit niet. Hij doet het dus ook prima voor kortharen. :D
Het heeft een normale houtgeur, maar ik combineer het met Sanicat, met rozengeur. Heerlijk.
Ik gebruikte eerst de kattenbakkorrel met babygeur, maar daar kregen ze elke keer een niesaanval van. :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:49

Hier ook Cat's Best. Voordeel dat het door de wc kan (of in de compostbak)
Ik moet echt kijken op de bak want je ruikt het echt niet. Mijn kat eet overigens vooral droge brokken met af en toe kwaliteitsvlees (geen troepblikjesvoer enz)
Het loopt ook vrijwel niet uit, echt een paar korreltjes recht voor de bak.
Het is duur in aanschaf maar echt heel schoon en zuinig in gebruik, en stuift ook niet.

Silica korrels hoor ik mensen ook altijd heel positief over, maar ik kan niet tegen dat droge poederachtige spul wat erop zit. Dus blijf bij de maïskorrels :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 01:35

Wij gebruiken baby powder van Greencat, 15 euro voor 15kg. Heb het in 2 bakken en doe 2 weken met een zak (8 katten). Op zolder hebben we nog een megabak staan met houtkorrels, maar deze bak wordt amper gebruikt.

Ik heb een belachelijk goede neus, dit is voor mij het enige acceptabele grit.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 01:47

Veel soorten geprobeerd,maar de tigerino met babypoeder geur vind ik verreweg de fijnste.
ik ruik de kattenakken echt nooit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 01:51

Wij hebben al jaren Sanicat Extra in onze kattenbak. Vrij goedkoop en niet klontvormend, maar werkt prima.
Kattenbak stinkt alleen tegen de tijd dat deze weer gedaan dient te worden. Al moet ik wil zeggen dat dat ook in combinatie is met goed voer. Goed voer laat de kattenbak zeker een heel stuk minder stinken.

Uiteraard worden tussendoor de drollen door ons eruit gehaald.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 02:47

Ik gebruik houtkorrel van de supermarkt en doe 9 dagen met 1 zak.
Ik verdeel de zak over 2 bakken en loop dagelijks de bakken even na, na 8-9 dagen moet de ene bak zowiezo verschoont en de andere kan meestal nog wel een dag of 3-5 mee maar pak ik gelijk mee.
Reden dat ik houtkorrel gebruik:
- weinig stof (1 van mijn katten heeft astma)
- lichter dan grit (wat mijn rug wel zo prettig vindt)
Soms haal ik cat's best ecoplus, ook een soort houtkorrel maar als dat nat wordt vormt het een klompje gel terwijl houtkorrel uit elkaar valt als het nat wordt.
De cat's best absorbeerd ook meer geur en doordat het klonten gel vormt kun je ook veel langer ermee doen mits je dagelijks schept.