Wegloper.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Re: Wegloper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:08

Ik heb niet alle reacties gelezen en weet niet precies hoe groot je terrein is maar kan wel even de ervaring van een kennis van mij delen.
Zij heeft ook een behoorlijk erf en de paarden/schapen aan huis. Hond is een ongecastreerde labrador reu die ook regelmatig weg liep. Zij heeft nu een petsafe electrische omheining halsband. Werkelijk, het werkt fantastisch. De hond loopt niet meer weg, weet perfect tot waar hij kan en als hij mee de weide op gaat zet ze het apparaatje uit zodat hij wel overal kan komen.
Ik weet alleen niet exact wat het bereik is..

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:14

Heel eerlijk gezegd zie ik ook het probleem niet.
Wij hadden ook een hond die niet los kon, ook op een boerderij en gewoon een gedeelte afgezet met hekken. Enige probleem dat je dan nog kan tegenkomen is dat mensen de poort open laten (ondanks bordjes 8)7 ), maar wij deden dan gewoon de poort op slot. Veiligheid voor onze hond vonden wij heel wat belangrijker dan het gemak voor de mens.
Een tweede hond gaat gewoon lekker mee op stap met de eerste, dus ik denk niet dat dat een goede oplossing is om het weglopen tegen te gaan. :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:23

papagroom schreef:
we hebben zelfs al mee gemaakt dat wandelaars hem mee lieten lopen vanaf de reed, en kilometers verder gingen bellen....heel vervelend...

Dat klopt wel ja, als je langs een wandelroute woont ben je de pineut -O-

- Heb je een "gevaarlijk" uitziende hond dan roepen mensen al dat je dat rotbeest op moet sluiten als ie even geïnteresseerd kijkt wie er nu weer voorbij loopt.
- Heb je een lief uitziende hond dan roepen ze de hond, gaan 'm aaien, soms zelfs wat voeren. Als de hond dan een stukje meeloopt wordt ie nog een paar keer geaaid en na 500 meter zeggen ze "en nu moet je weer naar huis hè" |o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:07

Rex_Rolfo schreef:
papagroom schreef:
we hebben zelfs al mee gemaakt dat wandelaars hem mee lieten lopen vanaf de reed, en kilometers verder gingen bellen....heel vervelend...

Dat klopt wel ja, als je langs een wandelroute woont ben je de pineut -O-

- Heb je een "gevaarlijk" uitziende hond dan roepen mensen al dat je dat rotbeest op moet sluiten als ie even geïnteresseerd kijkt wie er nu weer voorbij loopt.
- Heb je een lief uitziende hond dan roepen ze de hond, gaan 'm aaien, soms zelfs wat voeren. Als de hond dan een stukje meeloopt wordt ie nog een paar keer geaaid en na 500 meter zeggen ze "en nu moet je weer naar huis hè" |o

Inderdaad. En dan ook nog kwaad op je worden als je zegt dat ze niet gevoerd mogen worden. Daarom gingen die van ons dus ook op bezoek bij de buren. Omdat ze dachten dat ze daar ook wel wat konden halen.

Nu zijn de wandelaars en fietsers die hier langs komen zelfs verbaasd dat ze niet verder dan het erf gaan. Ze weten precies waar de draad onder het pad en grasveld langs loopt. En daar blijven ze nu keurig achter.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:05

Waarschijnlijk als je er een hond bij neemt, heb je 2 honden die aan de wandel gaan. Daar heb ik helaas ervaring mee.
Wat hier op stal een goede oplossing is, is een draadloze omheining van Petsafe. Je hoeft geen draden in te graven. Kastje zet je op een centrale plaats neer, hond een halsband met zender om en de 1e dagen moet je oefenen tot hoever ze kunnen lopen. Eerst gaat de halsband piepen, en als ze verder lopen kan je de halsband instellen dat de hond een schok krijgt (6 standen, van stand alleen een piep tot een piep en flinke schok). De honden hebben het heel snel door hoe het werkt en tot hoever ze kunnen lopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:55

Er zijn ook omheining systemen zonder draad die je moet leggen werkt ook goed en scheelt veel werk.

Ik heb systeem met draad voor mijn kat en dieze in een pvc buis ingegraven. Was even werken maar daarna kon de kat veilig in en om het huis lopen. Kan nu nog alleen heeft ze nu bedacht dat ze eens in de zoveel weken wel een portie stroom aan kan en gaat ze alsnog op pad om andere katten aan te vallen. ...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:01

Ik vermoed dat de hond de nieuwe hond mee gaat nemen.
Wij wonen ook op een boerderij en waren onze oude teef (Rexy) altijd kwijt als ze loops was. Mevrouw ging dan op bezoek bij de achterburen. Toen ze 9 was is haar baarmoeder verwijderd ivm baarmoederontsteking en kon ze zelf niet meer loops worden, maar toen we een nieuwe pup (Floor) kregen en zij loops werd dan ging Rexy haar wel even de weg wijzen naar de achterburen. Wij hadden het geluk dat Floor wel meeliep en Rexy nooit zin had om heel de tocht te maken en haar het laatste stuk zelf wilde laten lopen waardoor ze beiden weer braaf terug kwamen. Maar als ik jouw verhaal zo hoor kan dat wel eens anders gaan. :')

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:09

Wij hebben ook een wegloper, ze is een ex straathond. Ze bedoelt het totaal niet verkeerd, want ze rent niet voor je weg als je er achteraan komt, maar ze stopt ook niet.

Ze heeft vijf andere honden waarmee ze regelmatig samen is, maar als het er op aan komt loopt ze zo alleen weg. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat een andere hond het probleem kan verhelpen. Succes in ieder geval! Het is een lastig probleem.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:13

je kan natuurlijk ook als het ware een honden paddock maken, dat je gewoon een stukje grond afzet en daar wat speeltjes in gooit, is hij buiten, kan hij rondrennen maar kan hij niet weglopen. dat is hoe ze het bij mijn vp doen. ook een wegloper

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:27

't zijn net pubers :+

Die met die elektrische halsband klinkt naar mijn idee als een prima oplossing ... ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:03

Nou...ik ga me maar eens verdiepen in zo,n onzichtbare omheining...lijkt me het handigste...maar een tweede hond halen we ook uit het asiel...maar dan gewoon voor de gezelligheid :-)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:55

En in afwachting van de elektrische omheining alvast een penning aan de halsband. Je zegt dat je telefoonnummer in de halsband geschreven staat, maar daar gaan de meeste mensen niet aan denken. De penning zien ze hangen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:55

En in afwachting van de elektrische omheining alvast een penning aan de halsband. Je zegt dat je telefoonnummer in de halsband geschreven staat, maar daar gaan de meeste mensen niet aan denken. De penning zien ze hangen.Oei, 1 keer is wel genoeg :-)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:33

Het is een reu begrijp ik. Castreren wil dan nog wel eens helpen, maar of dat bij een 13-jarige het nog gaat oplossen? Het “snoepen” zit nu waarschijnlijk al zo in zijn systeem. Maar je kan het eens overleggen met je dierenarts.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:32

papagroom schreef:
Nou...ik ga me maar eens verdiepen in zo,n onzichtbare omheining...lijkt me het handigste...maar een tweede hond halen we ook uit het asiel...maar dan gewoon voor de gezelligheid :-)

Wij hebben om ons erf heen een stroomdraadje gespannen, is met auto's/fietsen enz. gewoon overheen te rijden, hoeven ze maar 1x te voelen en ze houden wel afstand.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:47

Ik heb er hier één die er al 3x doorgelopen is, ondanks flink stroom en na de eerste keer antenne (teletubbie) omdat ze tussen de draden door gaat terwijl ze twee draden aanraakt.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:46

Ik vind het wel heel erg dat het je praktisch niets doet als je hond aan de wandel gaat... Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden en er alles aan doen om dat te voorkomen. Niet alleen omdat ik dat erg vindt, maar ik wil al helemaal niet dat mijn hond problemen kan veroorzaken bij andere mensen. Ik ben alvast HELEMAAL NIET blij als ik een loslopende hond tegenkom en er is geen baas in zicht. Ik heb een oudere hond met slechte knieën en het is echt heel erg vervelend, soms doodeng als ik een hond tegenkom, los, geen baas. IK weet niet of een hond vriendelijk is, of mijn hond omver loopt, of mijn hond wilt doodbijten. Mijn hond wilt al niets van andere honden, dus ze snauwt best snel (vanwege pijn ) en dat is echt echt oprecht *** als ik zo'n hond moet tegenkomen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:06

@ Nimfee, TS maakt toch een topic omdat hij/zij wil voorkomen dat de hond aan de wandel gaat?!

Wat leuk dat je er nog een hond uit het asiel bij neemt! Zo'n draadsysteem werkt vaak prima. Is op een boerderij een ideale oplossing.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:14

2 boerderijen in de familie en hebben allebei honden. Zij gebruiken ook een soort draadsysteem met dat de hond een kastje om heeft. Bedrijf aan huis, dus honden lopen de hele dag buiten.
Krijgen ze gewoon een opdonder als ze eroverheen gaan. Doen ze 1x en dan weten ze genoeg.
Vergeet hem alleen niet af te doen als je erover heen gaat en je hond zit achter in de auto :+ :=

Maar dat systeem werkt ideaal! En nee! Dat is niet zielig. Weglopen is erger.

(Ze het wel even uitleggen van tevoren. Dus rondje langs het afgespannen draad lopen. Bij hun ging hij eerst piepen als ze te dichtbij waren als waarschuwing. Pas als ze overheen gingen, kreeg de hond een schok).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:12

Inmiddels week verder en mijn kat vliegt nu bijna dagelijks dwars door het stroom. Dit na zoveel jaren dat ze wel binnen bleef. Tis een gek dier haha. Kan wel stand hoger zetten maar dan wordt de stroom strook wrl 3 meter breder en blijft er maar weinig loop ruimte over

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:24

Onze hond weet precies dat je dus niet op het draadje moet staan. Dus die springt er over heen. :') Maar labradors zijn vaak niet zo slim. :=

Ik zou een draadje spannen, is de hond eigenlijk geholpen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:27

MarlindeRooz schreef:
Onze hond weet precies dat je dus niet op het draadje moet staan. Dus die springt er over heen. :') Maar labradors zijn vaak niet zo slim. :=

En dat ga je dus niet met het pet systeem krijgen. Omdat hij dan door het kastje om de nek, wat overigens niet eens zo groot is. Een schok krijgt als hij op de draad komt. Nadat hij 1 of 2 meter ervoor al piepjes als waarschuwing heeft gekregen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 13:12

MarlindeRooz schreef:

Ha ha...slim...dat woord kent deze niet...en dan komt ie ook nog uit België...en Ids wat Fries Wietske zegt...hij krijgt zo,n halsband systeem.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 22:00

Dat is lachen...onze hond wordt net thuis gebracht....alleen is t onze hond helemaal niet..die ligt gewoon lekker on de schuur te dutten...nou heb m eerst maar even op fb gezet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:15

:P _O-