Hond van ander half blijft snachst blaffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:50

Diablo schreef:
Maartje1990 schreef:
Huidschilfers en haren etc die je de gehele nacht inademt?

Hier ook nooit piepende of blaffende honden hoor ;)

Is dat 's nachts ongezonder dan overdag?

Ja precies heb de hele dag 6 honden om me heen en dan gebeurt dat dan ook wel.

Hanneke137

Re: Hond van ander half blijft snachst blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 13:30

Het geen wat ik een beetje raar vindt, is dat Toby een jaar probleemloos wel alleen in de bench kan slapen, en nu al enkele tijd niet.

Helaas is er geen mogelijkheid om hem dichter bij ons te leggen. De woonkamer is het beste wat we kunnen doen.

Ik heb het al voorgelegd om hem los te laten, aangezien hij niks sloopt, en niet ongevraagd op de bank gaat liggen. Maar helaas heeft de vrouw des huizes een wat stugge mening. Ze vindt dat hij maar in de bench moet blijven. Ik weet niet zo goed hoe ik haar kan overtuigen dat los ook geen probleem is.

(ik ben overigens de enigste die hem luid en duidelijk hoort als hij snachts blaft, de rest slaapt er goed door heen)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:40

Apart dat ze er moeilijk over doet eigenlijk. Waarom wil ze hem niet los in de woonkamer ? Speciale reden?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:06

Dat zeg ik niet maar s nachts zijn meteen 8- 9 uur extra waarin je die inademt. Denk dat het goed is om het inademen daarvan tot een minimum te beperken

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:25

Mijn moeder vindt dat hij in de bench moet slapen. Dat is zijn rustplek. Dat is eigenlijk haar enige redenatie. Ze wil hem vanavond weer in de garage leggen en maar negeren.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:31

Hanneke137 schreef:
Mijn moeder vindt dat hij in de bench moet slapen. Dat is zijn rustplek. Dat is eigenlijk haar enige redenatie. Ze wil hem vanavond weer in de garage leggen en maar negeren.

Ik vind dat wel heel sneu voor een roedeldier....

Hij heeft het blijkbaar nooit fijn gevonden in de bench. In het begin niet. Toen heeft hij zich er bij neergelegd. En nu probeert hij dat weer aan te geven. Waarom wordt dat genegeerd?...

Lang laten blaffen/huilen vind ik sneu..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:32

Maartje1990 schreef:
Ik zou zelf nooit een hond op de slaapkamer nemen, ontzettend onghygienisch en ongezond

Ik werk dagelijks met mensen. Nou dan vind je je hondje niet meer zo vies hoor.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:32

Dan is het een hele vreemde redenatie! Een rustplaats zou een plekje moeten zijn waar de hond zich veilig en prettig voelt. Dat is dus duidelijk niet de garage! Anders zou hij wel stil zijn. Bedenk je goed wat je deze hond geestelijk aandoet, jullie wijzen hem af en sluiten hem buiten zijn roedel! Ik heb echt medelijden met jullie hond en zoveel onwetendheid. -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:37

Jennyj01 schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zou zelf nooit een hond op de slaapkamer nemen, ontzettend onghygienisch en ongezond

Ik werk dagelijks met mensen. Nou dan vind je je hondje niet meer zo vies hoor.

Ik ook :+ maar dan nog kan/mag je dat nog best vies en ongezond vinden?

Ts: valt er echt niet met je moeder te praten?

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:46

De bench is niet zijn plekje, dat laat hij weten, tegelijk mist hij de roedel.

Nog een andere vraag, is hij overdag nu vaker/langer alleen als eerder?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:50

Ik ben voor de bench, kan zeker bij jonge honden veel rust geven en onze honden blijven er hun hele leven graag ilen vrijwillig in gaan ookal staat hij altijd open.

Dat gezegd hebbende is het goed om te weten hoe lang hij erin opgesloten zit en of hij een negative ervaring heeft gehad. Hem eruit halen om hem uit te laten is iig ook geen heel goed idee geweest achteraf want daarmee heb je zijn slechte gedrag behoorlijk beloond.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:50

Heeft hij een knuffel of iets anders bij hem dat hem vertrouwen geeft? Kan soms ook helpen. Onze honden slapen in de stal in een bench en ook nooit geen problemen gehad. Een hond in de slaapkamer vind ik persoonlijk ook vies. Mijn honden komen zelfs niet in huis! Daarvoor houden ze te veel van modder en zijn het echte buiten honden. Ze lopen met hun 2 de hele dag te spelen op onze weide en hof.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:55

Willemina_L schreef:
Dan is het een hele vreemde redenatie! Een rustplaats zou een plekje moeten zijn waar de hond zich veilig en prettig voelt. Dat is dus duidelijk niet de garage! Anders zou hij wel stil zijn. Bedenk je goed wat je deze hond geestelijk aandoet, jullie wijzen hem af en sluiten hem buiten zijn roedel! Ik heb echt medelijden met jullie hond en zoveel onwetendheid. -O-

Ik ben het met je eens, hij beschouwt inderdaad zijn bench niet meer als zijn rustplek. Ik ga dit samen met mijn zusjes voorleggen aan mijn moeder, hopen dat ze dat snapt. Wij hebben er geen probleem mee dat hij los is in de woonkamer.

Ik vind het wat ver gaan om het onwetendheid te noemen. We doen veel voor de hond, en proberen ook echt het juiste te doen.

Overdag is de hond bijna niet alleen. Of hij is bij ons thuis, of hij is op de zaak bij mijn ouders. Misschien 1 keer in de twee weken dat hij max 2 uur alleen is.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:59

Azmay schreef:
Ik ben voor de bench, kan zeker bij jonge honden veel rust geven en onze honden blijven er hun hele leven graag ilen vrijwillig in gaan ookal staat hij altijd open.

Dat gezegd hebbende is het goed om te weten hoe lang hij erin opgesloten zit en of hij een negative ervaring heeft gehad. Hem eruit halen om hem uit te laten is iig ook geen heel goed idee geweest achteraf want daarmee heb je zijn slechte gedrag behoorlijk beloond.

Ons Toby heeft ook nooit moeite gehad met de bench, dus ik snap niet goed waar het vandaag komt.

En ja we beseffen nu inderdaad dat het toen niet verstandig was. Maar omdat hij nooit blaft in de bench, vindt je het toch vreemd als hij dat in een keer wel doet. Automatisch denk ik dan dat er hem iets dwars zit.
Hij wordt elke dag om 07:00 uit zijn bench gelaten en wordt dan uitgelaten. Rond 23:00 gaat hij pas te bed, of nog later. Dus hij ligt er nooit langer in dan 8 uur.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:15

Toen onze hond, jaren geleden, nog een pup was heeft zij nachtenlang geblaft en gepiept toen ze met bedtijd in haar bench moest. Nachtenlang hebben wij ook naast haar gelegen op een veldbedje, maar het mocht allemaal niet baten. Als laatste redmiddel hebben we toen besloten om de bench weg te doen en haar zelf te laten bepalen waar zij slaapt. Sindsdien heeft zij geen blaf meer gegeven en is bedtijd nooit meer een probleem geweest.

Ik las al dat niet iedereen in huis het er mee eens is, maar ik wilde toch even mijn positieve ervaring delen met het weg doen van de bench. Succes!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:26

Hanneke137 schreef:
Willemina_L schreef:

Ik ben het met je eens, hij beschouwt inderdaad zijn bench niet meer als zijn rustplek. Ik ga dit samen met mijn zusjes voorleggen aan mijn moeder, hopen dat ze dat snapt. Wij hebben er geen probleem mee dat hij los is in de woonkamer.

Ik vind het wat ver gaan om het onwetendheid te noemen. We doen veel voor de hond, en proberen ook echt het juiste te doen.

Overdag is de hond bijna niet alleen. Of hij is bij ons thuis, of hij is op de zaak bij mijn ouders. Misschien 1 keer in de twee weken dat hij max 2 uur alleen is.

Dan neem ik mijn woorden terug. Ik hoop dat jullie vrede vinden buiten de bench gedurende de nacht, onwetendheid daarmee doel ik op degene die niet inziet dat het dier zich niet prettig voelt. Succes TS en een goede nachtrust gewenst!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:30

@Willemina, bedankt voor deze woorden nog! :)

@Ies, bedankt voor je verhaal.

We gaan het rustig met onze moeder bespreken en hopen dat we er uit komen. Ik heb in ieder geval meer informatie die ik haar nu kan voordragen. Ik hoop dat ze dan meer inziet dat de bench niet heilig is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:38

Wesco schreef:
Een pup een week in de bench in de garage -O-

Ja, en precies bij die zin schoot bij mij het gal omhoog, wat een baas... :n

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:40

KimD schreef:
Wesco schreef:
Een pup een week in de bench in de garage -O-

Ja, en precies bij die zin schoot bij mij het gal omhoog, wat een baas... :n

Waarom zou een hond snachts niet in de garage de bench mogen? Verschilt dat zoveel van een woon of slaapkamer?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:44

Wat jammer dat hij terug in de bench moet.

Ik heb een heel rustig hondje maar als ik hem in een bench zou zetten met een doek over zou hij heel de nacht flippen denk ik.

Ieder zijn manier van honden houden natuurlijk maar ik zou toch overwegen om de bench gewoon open te laten en niet af te dekken.

Ik heb nog nooit een hond in huis in een bench opgesloten, ook geen pups dus ik heb er zelf ook geen ervaring mee.
Persoonlijk zie ik er het nut ook niet van in, een hond moet vrij kunnen bewegen als hij dat wil.
Mijn hondje komt tot rust op een hondenkussen, daar zijn geen tralies voor nodig.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:45

@Kim, zoals ik al eerder uitgelegd had. De hond sliep eerst in de bench in de kamer, met een trui van mij erbij. Na een week is hij verhuisd naar de garage. Wat bij ons een gewone leefruimte is. Het is geen vieze koude garage. Daarna is hij weer naar de woonkamer gegaan. ( er zit voor de hond geen verschil tussen garage en woonkamer)

Of het nu goed of fout is om de hond wel of niet op je slaapkamer te laten, die discussie staat hier buiten. En dat zou ik ook graag zo willen houden.

Misschien hadden we het anders moeten doen de eerste week. Maar wij hebben bewust voor deze weg gekozen.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:46

Bij velen lijkt het dat de hond in huis baas is. Natuurlijk slaapt elke hond liever in de woonkamer of bij jouw op de slaapkamer. Maar je bepaalt toch zelf wel waar jij je hond laat slapen!

Ons hondje heeft in het begin ook veel geblaft toen hij in de bench moest slapen. Hij was al 3 jaar en leefde in een schuur, in een hokje van 1mx1m, op stro bij een broodfokker.

De eerste dagen heb ik bij hem geslapen zodat hij zich veilig voelde. Hij moest wel leren om in een bench te slapen want hij was niet zindelijk in huis.
En nog steeds slaapt hij in zijn bench. We hebben hem nu 5 maanden en ondertussen is hij wel al zindelijk.
Zo nu en dan probeert hij nog wel eens te blaffen als hij in de bench moet wanneer we gaan slapen want hij vindt het natuurlijk veel leuker om los rond te lopen en is veel liever bij ons.

Hij heeft bij ons een gouden mandje, krijgt veel aandacht, verzorging en liefde.
Maar wij bepalen waar hij slaapt en dat is in zijn bench.
Wanneer hij dus toch een keer blaft dan ga ik één maal naar hem toe en zeg ik dat hij stil moet zijn omdat het slapentijd is. Dit met een boze en lage stem zodat hij weet dat ik niet blij ben en dan houdt het ook ineens op.
Jij bent zijn leider en je hond staat onder jouw en dat moet je hem duidelijk maken.

Voor dit hondje hebben bijna 13 jaar mogen genieten van onze golden retriever. Bij hem hadden we het zelfde ritueel. Na een tijdje als je altijd hetzelfde doet dan weet de hond dat.
Hij wist vanzelf wanneer het slapentijd was en wandelde zelf al naar zijn slaapplaats.
Hij heeft wel nooit in een bench geslapen maar had wel een vast plekje in huis en als we met hem voor de laatste keer naar buiten gingen om zijn plasje te doen dan wandelde hij daarna direct naar zijn slaapplaats ookal had hij de hele avond bij ons in de woonkamer gelegen.

Het is een kwestie van routine op te bouwen zodat de hond regelmaat heeft.
Dit geeft hem structuur en zekerheid.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:47

tessyke schreef:
Wat jammer dat hij terug in de bench moet.

Ik heb een heel rustig hondje maar als ik hem in een bench zou zetten met een doek over zou hij heel de nacht flippen denk ik.

Ieder zijn manier van honden houden natuurlijk maar ik zou toch overwegen om de bench gewoon open te laten en niet af te dekken.

Ik heb nog nooit een hond in huis in een bench opgesloten, ook geen pups dus ik heb er zelf ook geen ervaring mee.
Persoonlijk zie ik er het nut ook niet van in, een hond moet vrij kunnen bewegen als hij dat wil.
Mijn hondje komt tot rust op een hondenkussen, daar zijn geen tralies voor nodig.

Ik snap waar je vandaan komt. Maar zoals al eerder aangegeven, heeft onze hond dit al ruim een jaar wel zonder problemen gedaan. Hij is altijd zonder problemen naar zijn bench gelopen.

Maar zoals ik al aangaf, gaan we ervoor pleiten dat hij los in de huiskamer mag.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:48

Maar wat ik me afvraag, als er geen verschil is tussen de woonkamer en de garage, waarom dan de hond verhuizen naar de garage?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:51

@Herous, dat is meer de redenatie zoals wij er in gestapt zijn. Met dat idee is bij ons de bench er. Maar nu willen we dan toch proberen om hem los te laten.

@Chanel, dat was eerder voor onze nachtrust. Onze oude hond sliep ook altijd in de garage.
Als de bench in de garage staat, horen we de blaf niet zo luid. Vooral ik niet. Tussen de woonkamer en mijn kamer zit maar 1 deur. Als hij in de garage ligt, hoor ik hem veel minder goed.