Ygritte schreef:De reactie van SandaVerl doet mij bovendien realiseren dat er genoeg mensen zijn die hun hond lichamelijk mishandelen en pijn doen (slaan, "vals maken" etc) en die honden blijven toch trouw aan de baas en familie, en blijven vertrouwen houden in mensen. Zeker als de hond sinds pup bij jullie is, is zijn reactie erg vreemd en extreem. Misschien is dit met gedragstherapie op te lossen, misschien niet, maar dit lijkt me zeker geen simpel "geval" dat met basis-gedragscorrecties te corrigeren is.
Klopt, toen ik nog bij mijn ex-man was, had ik een beauceron. Mijn ex had een hekel aan die hond, greep nooit in als onze pincher haar beet en negeerde haar als ik thuis was. Naar zijn zeggen, pakte hij haar soms hardhandig aan als ik niet thuis was, al heb ik zelf maar 1 incident gezien en dat was toen mijn meid eindelijk een keer de pincher op zijn plek zette. Mijn hond was enorm op mij gericht, maar zocht ook contact met mijn ex. Toen we gingen scheiden, heb ik mijn meisje mee genomen en pas op dat moment merkte je dat ze een verleden had. Het eerste jaar gromde ze als er een vreemde man bij me op bezoek kwam, maar toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, waren ze op korte tijd de dikste vriendjes.