Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janinevv schreef:Nouja ik ben snel dat ik honden (duiters) vaks benoem. Hij is agressief beschermend hoe je het wil noemen..
Avalanche81.
CassieB schreef:Als ik met mijn ander hondje bezig ben dan is hij vaak wel jaloers. En dan ja met de paarden, zoals ik hierboven al gezegd heb, blaft, gromt en haalt hij uit.
Pleasure20 schreef:Ik denk dat het vooral aan zoals je zelf al denkt het beschermen ligt. Bij het uitlaten loopt de hond dan ook voor je uit? Trekt die aan de riem? Het is belangrijk dat de hond achter of naast je loopt.
Je moet eigenlijk al op de kleinste dingen letten, als je naar buiten loopt of naar binnen moet jij als eerste door de deur lopen en dan pas je hond.
Ook als je je hond even niet hebt gezien, moet je eerst iets anders doen als je binnen komt en niet meteen je hond aanhalen. Anders begint hij zich het belangrijkste te voelen in het huis ''roedel''
Met deze kleine dingen laat je al aan je hond zien dat jij de baas bent ''de leider''. De hond denkt anders namelijk dat hij moet leiden en jou moet beschermen. En als je je paard aan het poetsen bent en hij gromt, moet je hem wel corrigeren. Anders weet hij niet wat hij fout doet.
essiesilly schreef:Pleasure20 schreef:Ik denk dat het vooral aan zoals je zelf al denkt het beschermen ligt. Bij het uitlaten loopt de hond dan ook voor je uit? Trekt die aan de riem? Het is belangrijk dat de hond achter of naast je loopt.
Je moet eigenlijk al op de kleinste dingen letten, als je naar buiten loopt of naar binnen moet jij als eerste door de deur lopen en dan pas je hond.
Ook als je je hond even niet hebt gezien, moet je eerst iets anders doen als je binnen komt en niet meteen je hond aanhalen. Anders begint hij zich het belangrijkste te voelen in het huis ''roedel''
Met deze kleine dingen laat je al aan je hond zien dat jij de baas bent ''de leider''. De hond denkt anders namelijk dat hij moet leiden en jou moet beschermen. En als je je paard aan het poetsen bent en hij gromt, moet je hem wel corrigeren. Anders weet hij niet wat hij fout doet.
![]()
je kijkt zeker nog erg veel national geographic?
Pleasure20 schreef:Ik krijg nogal veel commentaar![]()
Iedereen denkt er anders over en normaal respecteer je dat gewoon.
Ik kijk per individu en niet 6 honden bij elkaar. Dit heeft trouwens niks te maken met of een hond op de bank mag of niet. Alle honden zijn anders en hebben andere begeleiding nodig. Als een hond luistert dan hoef je hier allemaal niet op te letten natuurlijk, maar om de plaats aan te geven van de hond vind ik dat dit een goede oplossing kunnen zijn. Trekken aan de riem is bijvoorbeeld een aanwijzing dat de hond de dienst uitmaakt en niet jijzelf.
Pleasure20 schreef:Ik krijg nogal veel commentaar![]()
Iedereen denkt er anders over en normaal respecteer je dat gewoon.
Ik kijk per individu en niet 6 honden bij elkaar. Dit heeft trouwens niks te maken met of een hond op de bank mag of niet. Alle honden zijn anders en hebben andere begeleiding nodig. Als een hond luistert dan hoef je hier allemaal niet op te letten natuurlijk, maar om de plaats aan te geven van de hond vind ik dat dit een goede oplossing kunnen zijn. Trekken aan de riem is bijvoorbeeld een aanwijzing dat de hond de dienst uitmaakt en niet jijzelf.
Janinevv schreef:Duidelijk wezen en streng! Niet op zachte manier van nee, ik kneep ook wel eens jn mn hond zn oren als ie stout was wist die ook drommels goed.
Maar dat was een totaal ander ras en niet agressief.
Mn vriendin heeft herder en ook vals en ze pakken hem veel te zwak aan..
Zo beest krijgt dat door, duidelijke leider zijn is belangrijk.
Avalanche81 schreef:Wat mij betreft geaccepteerd hoorvind het een super manier, heel positief
denk dat het ook echt geholpen heeft dat jullie er relaxed bij bleven, dan leert je hond ook dat er niets aan de hand is, en drama maken dus niet nodig is