De zomer komt er aan... Kat gaat weer in hongerstaking...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:05

Gooi ik even een heel ander balletje op. Ik denk dat je met vers kvv bedoelt?
Heb je al eens eendagkuikens of muizen geprobeerd? Uit de diepvries, ontdooit en opgewarmd? (Zou het wel buiten voeren, maar wie weet...)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 23:06

Nee, ben ik compleet onbekend mee. Kan ik dat in een gewone dierenzaak halen ?

Wendy_Komen

Re: De zomer komt er aan... Kat gaat weer in hongerstaking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:08

Ik zie het bij steeds meer zaken liggen. Dan kun je inderdaad kvv proberen, muizen, kuikens, pens, hart, lever. Kvv is compleet. Bij de rest als ze het lust moet je je meer verdiepen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:30

Kelly_J schreef:
Hallooooo, misschien is dit gewoon haar bikinibody! Wou dat in hetzelfde had in de zomer :').

Haha, flauw. Ik bedacht me na de tips hierboven nog dat je het eten misschien buiten neer kunt zetten? Dan dus wel opletten wie het opeet!

Sinds wanneer houdt een kat van zwemmen :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:10

Ik wist ook niet dat een kat kikkers at, en dat ze dar van afvielen (tijd om kikkerbillen te gaan bestellen dan maar)!

Misschien kan je proberen wat 'lekkers' erover te doen (bij mijn kat die niet graag at in de zomer deden we er van die kleine whiskas korrels over) en dan at ze toch al wat meer op.

veel succes zou ik zo zeggen voor de rest!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:37

Jaagt je kat veel?

Meeste katten lopen 's zomers hun buikje er weer af en als ze jagen vermageren ze vaak nog een beetje extra (tenzij ze er heel goed in zijn).

Idd, kikkers doen een kat zienderogen vermageren. En ja mijn katten bvb kunnen heelder dagen op het randje van de vijver of andere kikkerpoel zitten, wachtend tot er 1 binnen klauwbereik springt *en soms komen ze verzopen thuis, in de vijver gedonderd*.
Konijnen en muizen kunnen hen doen vermageren vanwege flinke worminfecties.

Drinkt ze goed?

Ik zou idd een ander soort natvoer proberen (alles behalve friskies en whiskas). Kijken of ze liever paté heeft of brokjes, of terrine etc. Sommige patés kan je aanlengen met water, krijg je soort soepje. Ik kreeg er mijn oude nierkat steeds weer mee aan het eten als hij wat minder was.
Recovery of a/d (bij DA) zijn makkelijk aan te lengen en geven hen energie en zin om te eten.
Anders idd versvlees. Tom&co heeft kvv en versvoer liggen. Bij de slager kan je ook wel wat vlees krijgen. Onze katten zijn altijd verzot geweest op runderhart.
Of tonijn in eigen sap lusten ze vaak ook wel.

Geen brokjes eten is geen ramp, mijn mormels zitten er ook misnoegd naar te kijken *en ondertussen begint het hier een konijnenkerkhof te worden* en eten er misschien 5 per dag met lange tanden.
Maar als ze echt te mager wordt is het kwestie van iets te zoeken wat ze echt graag lust.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:57

Misschien iets heel anders, maar al eens laten checken of je kat geen pollenallergie heeft? Mijn hond heeft dit ook en zodra het lente/zomer word en hij meer last van zijn allergie krijgt eet hij niet meer genoeg. Zolang hij zijn medicatie krijgt eet hij wel genoeg. (verder merk je overigens niks van die allergie)

Als je echt iets wil bijvoeren waar alles in zit zou ik overwegen om regelmatig hills a/d vlees te geven. Is speciaal voor verzwakte dieren om van weinig eten, wel alles binnen te krijgen en te kunnen aankomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:13

Mocht je opzoek gaan naar KVV kun je smuldier eens proberen. In de meeste supermarkten te vinden in de vriezer. En mocht hij het toch niet eten, dan gooi je ook niet veel geld weg. Hier doen ze het er goed op!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 18:06

Jagen ? Wasda ? :D
Vorige zomer nog toe gelegen van het lachen : Sprotje zat midden op het tuinpad doodleuk te kijken naar familie Muis die het pad over stak. Vogels komen ook gewoon op een metertje afstand van haar in de tuin zitten. :=

Ik ga morgen naar de dierenspeciaalzaak toe. :j Kijken of madame kvv blieft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:29

jokari schreef:
Jagen ? Wasda ? :D
Vorige zomer nog toe gelegen van het lachen : Sprotje zat midden op het tuinpad doodleuk te kijken naar familie Muis die het pad over stak. Vogels komen ook gewoon op een metertje afstand van haar in de tuin zitten. :=

Ik ga morgen naar de dierenspeciaalzaak toe. :j Kijken of madame kvv blieft.

Het vlees wat je bij bijv, een petsplace haalt, is vaak duurder dan smuldier uit de supermarkt.. :) Al bepaal je het natuurlijk zelf! Maar zou zonde zijn dat je dadelijk iets duurs haalt wat ie niet eet.. :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:33

Het wordt echt tijd voor een bril..

Ik las werkelijk: mijn k*t gaat in hongerstaking... :')

Maar ontopic: vroeger ook zo'n kat gehad.. Die lieten we in het voorjaar goed trimmen, dat hielp al een heel gedeelte en ze kwam de zomer vooral door op blikjes tonijn in water (iets anders at ze niet) misschien is zoiets een idee?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:10

hier moet mijn kat geen KVV hebben hoor voer het altijd aan onze hond op ... -O-
ik pak mijn kat s'avonds mee naar binnen en krijgt hij vitamine pasta door zijn droge brokjes die vitamine pasta vind hij zoo lekker dat hij al zijn brokjes opeet <<)

en inderdaad tonijn/ kibbelingen/ kabeljauw (rauw) en gerookte makreel vind hij heerlijk en ontwormen want wat die katten wel allemaal niet stiekem opeten of uit hun vacht likken -O- bahh

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:31

Kan je haar snachts niet binnen houden,zodat ze misschien meer eet?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 22:24

Ze wordt gek als ik haar nu nog binnen hou. :)

Ik heb nog nooit iets à la smuldier gezien in de supermarkt. Zou dat überhaupt gekend zijn in België, vraag ik me af.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:58

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:06

Ik ga mee met mysterie1980. De da heeft speciaal dieetvoer dat heel geconcentreerd is, zodat ze daar minder van nodig hebben. Ze hebben ook blikvoer dat katten heel erg lekker vinden. Is waanzinnig duur, 3 euro voor een klein blikje, maar ja in geval van nood doe je als eigenaar gekke dingen ☺️

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:11

Ik woon ook in België, en heb helaas veel ervaring met katten die niks willen eten :')

Mijn tip: blijven zoeken, ik heb tot nu toe altijd wel wat gevonden!
Ik vind zooplus heel fijn, die hebben probeerpakketten. Zo kun je verschillende merken in veel verschillende smaakjes proberen, en als je kat iets niet lust hoef je er niet meteen 6 blikken van weg te gooien :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:35

Ik bestel de brokjes idd via zooplus.
Deze morgen ben ik DRIE winkels langsgegaan, waar ze het in de eerste 2 hoorden donderen toen ik over kvv begon en mij naar de whiskas-afdeling brachten :D , in de 3de winkel hadden ze het ook niet maar daar heb ik wel een paar smaakjes almo nature gescoord om te testen. :=
Ok, toegegeven, de eerste 2 waren tuin- & diercentra dus dan snap ik het nog, maar de 3de profileert zich echt als dé dierenspeciaalzaak in de omgeving dus daar had ik toch meer van verwacht.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 18:05

Nou euh... Dat blikje almo tonijn-garnaal kon niet snel genoeg binnen zijn. :wow:

Het ruikt gewoon ook al veel beter dan de gewoonlijke junkfoodzakjes. :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:29

Fijn Jokari! Ik moet zeggen dat ik die almo nature blikjes ook gewoon 's ochtends vroeg kan voeren zonder zelf over m'n nek te gaan, behalve de makreel variant, die is echt smerig maar die blieft meneer hier toch niet :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:18

tones schreef:
Keet schreef:

*Gaat met een schepnet richting de waterkant, bij mij mogen er ook wel n paar kilo af*

_/-\o_ :D

Mijn kat doet t andersom. Is in de winter slanker dan de zomer. Hij laat nu z'n voer vrijwel allemaal staan ( eet ongeveer 1 bakje per week, met moeite) maar ik betrap m er toch regelmatig op dat hij met konijntjes, muizen,vogels en soms zelfs een rat thuis komt. Nouja de laatste onderdelen ervan. T meeste heeft hij al op.
Soms vangt hij rond huis een muis als je in de tuin zit. Nou binnen 2 sec heeft hij m op

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:04

jokari schreef:
Nou euh... Dat blikje almo tonijn-garnaal kon niet snel genoeg binnen zijn. :wow:

Het ruikt gewoon ook al veel beter dan de gewoonlijke junkfoodzakjes. :D

Jeej! Fijn hoor. Mijne vindt de kip ook heerlijk terwijl ze geen gewone kip blieft.