gezonde hond, gedragsproblemen, inslapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:41

Jennyj01 schreef:
Je hebt bijten en bijten. Hapt de hond naar vreemden, dat maak ik op uit het verhaal, dan is een andere omgeving met minder vreemde mensen een betere oplossing. Trekt hij je arm er af, bij wijze van spreken dan, dan is het toch een ander probleem. De hond is pas twee. Heeft een tijd in een kennel gewoond. Dus eigenlijk heeft hij nog niet eens de tijd en kans gehad om binnen zijn nieuwe leven te wennen en leren.
Persoonlijk zou ik hem niet zomaar laten inslapen. Op een bedrijven terrein als erfbewaking kan deze hond nog een heel functioneel leven leiden. Overdag in een kennel en 's avonds los.

Vast een heel fanctioneel leven dan ja maar of zo n hond nu ook een leuk leven heeft? Hele dagen jezelf opfokken op bekend terrein in een beperkte leefruimte en dan mogelijk s nachts los maar niemand om je heen en alleen maar zoeken naar bezigheden om jezelf een beetje te vermaken. .....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:43

Ik vind dat er heel veel verschil zit in de situatie
deze hond is als hond in een winkel niet gelukkig, daar hij al gebeten heeft wil het zeggen dat hij de stress daarvan niet aankan.
De vraag is, hoe is de hond naar zijn gezin? Vertoont die hetzelfde gedrag? (zoja, dan zou ik wel opteren voor inslapen, dan staat dat beest constant onder die stress). Vertoont hij niet hetzelfde gedrag maar is hij dan gewoon relaxed, dan is het een kwestie van het juiste gezin vinden erbij.
Met de juiste voorzorgmaatregelen (hond apart als er bezoek is, gemuilkorfd wandelen, etc) is de kans op incidenten klein.
Onze hond is tegenover vreemden ook niet ideaal, maar is binnenshuis volledig relaxed, gelukkig, etc. Heeft enkel een probleem in erg drukke situatie's. Die laat ik niet inslapen. Moest ze naar ons ook zo komen, ja, dan heeft het beest geen gelukkig leven meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:52

Ik zou een dergelijke hond hier zo een plaatsje geven als ik plek had. Hoef ik niet eens over na te denken. Sterker nog er loopt een zelfde geval hier nu rond. Alleen dan kleiner van afmeting.

Ellende is dat de hond bij iedere klant denkt indringers is hap dat het daar niet zal verbeteren e eerder verergeren. Zet je een dergelijke hond in een prikkelarme omgeving zonder veel vreemd volk over de vloer, ervaren mensen zonder kinderen. Het dier zeer waarschijnlijk binnen de kortste keren normaal funtioneerd.

Kleine rat hier is via het asiel hier neergezet voor in eerste instantie tijdelijke heropvoeding. Met een gigantisch bijtverleden naar zowel mens als dier. Komt uit een extreem druk gezin met kinderen waar continue vriendjes over de vloer kwamen. Wat steeds verder uit de hand liep door compleet foute aanpak (tot aan grof fysiek geweld naar de hond).

Hondje is naar asiel gebracht waar ze haar de eerste drie maanden alleen konden benaderen met dikke jas, lashandschoenen en een bezem. ;( toen zijn wij gebeld om haar op te nemen tijdelijk. Was niet de eerste hond van ze die een tijdje bij ons heeft gezeten.

en wat is haar probleem. Ze is zo gevoelig en druk dat bij te weinig beweging en teveel prikkels ze overprikkeld raakt. En daardoor gaat lopen reageren. Ze is erg onzeker maar ziet er lief uit dus als mensen haar blijven benaderen terwijl ze zo duidelijk aangeeft ik vind je eng laat me met rust. Ja dan zeg je hap. Daarnaast zaten haar hormonen in de knoop. Sterilisatie heeft haar ook geholpen.

Nu op een regime van veel beweging, niet teveel prikkels en vooral rust regelmaat en respect is het bijna een normaal hondje. Dat meekan in drukke omstandigheden. Alleen door teveel klappen is er wel blijvend iets beschadigd in haar lijf en kopje waardoor ze niet meer weggaat hier. Ze blijft wat onstabiel maar functioneerd als een blij normaal hondje. Dus ik moet allert blijven dat er niet opeens iemand boven op haar duikt. Dat is nu niet meteen hap maar wel duidelijk maken ik wil dit niet. En afgelopen weekend heel veel lol heeft gehad op het strand. Met haar grote witte vriend :j

Hier heeft ze alleen de eerste dag een keer gehapt en daarna eigenlijk nooit meer.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:02

dierenfan schreef:
speurneusc schreef:
mits dat het ras geschikt is (een van de rassen die examen mogen doen in de knpv/beveiliging), maar dit soort honden zijn best gewild in de bewaking waar ze getraind leren bijten en niet in situaties gebracht worden dat ze gevaar op leveren

Dan moet de hond wel betrouwbaar zijn in wanneer bijten en enorm werklustig zijn en compleet verzot op het liefst een bal. Maar zeer weinig honden van 2 jaar gaat men hier nog voor gebruiken ;)

tot 4 jaar is nog de moeite om te laten testen of er genoeg in zit

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:04

Dan moet de hond wel betrouwbaar zijn in wanneer bijten en enorm werklustig zijn en compleet verzot op het liefst een bal. Maar zeer weinig honden van 2 jaar gaat men hier nog voor gebruiken ;)[/quote]

tot 4 jaar is nog de moeite om te laten testen of er genoeg in zit, is grote vraag naar honden juist ouder dan 1 jaar, daar kan na de foto's van heupen, gelijk mee getraind worden

Kuggur

Re: gezonde hond, gedragsproblemen, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:51

Het lijkt me sterk dat mensen die een werkhond nodig hebben het risico (van tijd en geldverspilling) zouden willen nemen zo een hond proberen te heropvoeden en trainen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:59

Plek zoeken waar hij kan leven.
Hond van mijn broer is na overlijden naar overburen op boerderij gegaan.
Weinig mensen ( 5 oma papa mama 2 pubers )geen kleine kinderen.
Wordt kort gehouden als er vreemden komen, vooral kort in gedrag.
Bezoek mag niet aaien en aankijken.

Of hij het gaat redden, daar ben ik niet zeker van.
Maar als dit niet lukt laten we hem inslapen omdat hij fan niet betrouwbaar genoeg is voor deze wereld.
Gevoelsmatig heeft hij dan nog 2 jaar goed leven en kans gehad, zonder stress.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:10

Opmerkelijk dat veel mensen denken dat "een goed plekje" zo gemakkelijk te vinden is. In de praktijk valt dat namelijk heel hard tegen. Natuurlijk zijn die er vast wel, maar waar dan? Hoe vind je ze? En hoe ben je er zeker van dat de mensen die beweren dat zij de juiste persoon zijn voor die hond, het ook écht zijn, en niet alleen maar dénken dat het wel goed zal komen?

Het is echt een kwestie van afwegen hoeveel kansen je een dier geeft tov hoeveel risico je ondertussen loopt. En dat is echt een verschrikkelijke rotkeuze. Op basis van de beperkte informatie snap ik hier de keuze heel goed trouwens. Het wordt ook niet zomaar gedaan, er is goed over nagedacht. In mijn ogen moet dat kunnen.

Contextschets: wij hebben een hond waarbij we echt met onze handen in het haar zitten, zij het dan dat het over een totaal verschillende situatie en een compleet ander type hond gaat. De kansen op herplaatsing achten we na een tijd rondkijken en informeren zo goed als nul. Als het bij ons niet betert binnen een redelijke periode, dan zal ze inderdaad worden ingeslapen. Ik wil niet dat ze straks bij een ander iemand ernstig verwondt, en dat ik dan moet toegeven dat we dat eigenlijk al heel lang hadden kunnen zien aankomen.
Het dilemma is me dus heel bekend, en ik heb zeker begrip voor andere honden-eigenaars in een gelijkaardige situatie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:19

Sclimpre schreef:
Waarom zou je zo'n hond inslapen? Beest is misschien van een hele rustige, naar een hele drukke situatie gegaan en dat was dan niet zo'n slimme zet. Op een rustiger plek kan het een prima hond worden. Een hond past zich makkelijker aan dan we meestal denken.

dacht ik ook...er is nog iets tussen heel veel klanten en een normale situatie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:28

Zo'n situatie is niet houdbaar. Dan kan je niet langere tijd trainen of andere plek zoeken. Asiel kan hier ook weinig mee, dan is eigen verantwoordelijkheid nemen als eigenaar en inslapen de beste optie.

Kan je een jaar er voor uit trekken is het een ander verhaal, maar dit kost je je klanten en dus je inkomen. En dat is ook niet bevorderlijk voor het welzijn van de hond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:43

Een dergelijke niets gewende hond in een zo n drukke siuatie plaatsen met veel vreemden over de vloer is voor mij hetzelfde als een bordercollie als schoothond aanschaffen voor een slecht ter been zijnde bejaarde. of een hoog in het bloed staand dressuurpaard met heel veel krachtvoer willen gebruiken in kinder beginners lesjes. Dat doe je ook niet. De hond is nu de dupe van een compleet ongeschikte leefomgeving.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:32

Kuggur schreef:
Het lijkt me sterk dat mensen die een werkhond nodig hebben het risico (van tijd en geldverspilling) zouden willen nemen zo een hond proberen te heropvoeden en trainen.

tsja wij hadden een speurhonden bedrijf en deden dat wel, zo kwamen wij aan onze honden

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:55

Kuggur schreef:

Tja, en toch zijn die er.
Ik heb ooit twee borders uit een onhoudbare situatie weggehaald. Niet met het idee die zelf te houden, ik heb honden genoeg. Maar om te kijken of ze nog te herplaatsen waren.
Waren van een schaapsherder, beide honden hebben zowat een jaar op een zolder opgesloten gezeten.
Beide honden zouden ooit al aan de kudde gewerkt hebben.
Afspraak met de dierenarts voor euthanasie stond al op de planning, omdat de honden niet te benaderen waren en men ze de ren niet uit kreeg.

Daar zaten ook pups, die waren natuurlijk gemakkelijker te herplaatsen.

De teef was alleen maar bang en liet zich op de grond vallen, maar de reu heeft me een aantal keren flink doorgebeten eer dat ik die in de auto had.
Het was ofwel de auto in (en dan had ie nog een kleine kans) of meteen de spuit erin.
Ik zou er eigenlijk een ophalen, de bangste, maar ik kon de ander niet zomaar opgeven. Ik wist dat diegene die ik achter zou laten het meteen al niet zou overleven.
Honden waar geen papieren meer bij waren, maar uit bekende werklijnen.
Diezelfde eigenaar heeft notabene ooit nog Bob van Tony Ottensen gefokt ;(

Het teefje heeft hier bijna anderhalf jaar gewoond, en die heb ik sinds eind vorig jaar goed kunnen herplaatsen, dat hondje is veranderd van over de grond kruipen naar een hondje die netjes aan de lijn loopt, los goed luisterd, eten aanpakt van mensen, zich laat aanhalen, en vrolijk speelt met de andere hond van het gezin waar ze nu zit. Dat had een happy end...

Voor de reu is het helaas uiteindelijk slechter afgelopen, daar had ik ook een fijne plek voor gevonden, op een boerderij, daar had ie aan de schapen kunnen werken aan een kudde.
Maar uiteindelijk ging het steeds slechter tussen de honden in dat gezin, en toen ie een lam doodgebeten had (zei men) zijn we hem terug gaan ophalen.
Als ie niet dat bijtprobleem had gehad had ie voor eenvoudig kuddewerk best een bruikbare hond kunnen zijn.

Nu, die honden waren in eerste instantie panisch bang voor mensen, via mijn roedel kon ik ze benaderen, maar toen de reu hier terug thuis was was die helaas ook niet meer "hond-sociaal" .
Er moet in Duitsland iets danig mis gegaan zijn, hij viel hier opeens uit het niets op mijn honden aan, ongeacht welke. Terwijl hij daarvoor met de honden goed kon meedraaien.

En toen heb ik gedacht zelfs als ik die nog getraind krijg, naar welke mensen kan ik zo een hond nog geven met een gerust hart? Niemand...
Hij heeft zowel mij als mijn man uit het niets een aantal keren gebeten, en flink ook.
Dus zo spijtig als het was, die hond was zo "beschadigd" dat je daar echt niks meer mee kon.
Ik heb dus relatief snel beslist toen hij terug hier thuis was om hem te laten inslapen.

Als het hier al niet meer ging, in een stabiel roedel, in een heel prikkelarme omgeving (wij wonen heel afgelegen haast midden in het bos), geen kinderen, waar had het dan wel nog moeten gaan ooit?

bakkabouter schreef:
Opmerkelijk dat veel mensen denken dat "een goed plekje" zo gemakkelijk te vinden is. In de praktijk valt dat namelijk heel hard tegen. Natuurlijk zijn die er vast wel, maar waar dan? Hoe vind je ze? En hoe ben je er zeker van dat de mensen die beweren dat zij de juiste persoon zijn voor die hond, het ook écht zijn, en niet alleen maar dénken dat het wel goed zal komen?

Het is echt een kwestie van afwegen hoeveel kansen je een dier geeft tov hoeveel risico je ondertussen loopt. En dat is echt een verschrikkelijke rotkeuze. Op basis van de beperkte informatie snap ik hier de keuze heel goed trouwens. Het wordt ook niet zomaar gedaan, er is goed over nagedacht. In mijn ogen moet dat kunnen.

Contextschets: wij hebben een hond waarbij we echt met onze handen in het haar zitten, zij het dan dat het over een totaal verschillende situatie en een compleet ander type hond gaat. De kansen op herplaatsing achten we na een tijd rondkijken en informeren zo goed als nul. Als het bij ons niet betert binnen een redelijke periode, dan zal ze inderdaad worden ingeslapen. Ik wil niet dat ze straks bij een ander iemand ernstig verwondt, en dat ik dan moet toegeven dat we dat eigenlijk al heel lang hadden kunnen zien aankomen.
Het dilemma is me dus heel bekend, en ik heb zeker begrip voor andere honden-eigenaars in een gelijkaardige situatie.

Ik denk ook dat aardig wat mensen onderschatten wat ze in huis halen, of denken dat wel even te doen.
Kan je goed begrijpen als zou beslissen de hond in te laten slapen.

Je kunt niet alles redden...

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:02

Ik snap de insteek wel maar het is zeker dubbel. Ligt eraan wat er al allemaal is geprobeerd om het gedrag te verbeteren en of echt alle opties zijn bekeken.

Zelf heb ik een hond van 9 jaar oud. Kruising mechelse herder met boerenfox/jackrussel (nestje was een ongelukje). Met 6 weken oud vertoonde hij al afwijkend gedrag. Niemand wilde hem hebben en hij zou in t ergste geval als pup zijnde al naar het asiel gaan.
Ik wilde graag een hond dus nam de uitdaging aan. Tig cursussen, 5 gedragstherapeuten, verschillende dierenartsen en een hele hoop tijd geld en moeite verder ondertussen. Iedereen zegt dat hij tussen de oren iets niet goed heeft zitten. Zijn gedrag kan binnen een seconde compleet omslaan.
Hij heeft nog nooit geweten maar dat is ook waar ik de grens leg. Als dat ooit gebeurt is het einde oefening en breng ik hem zelf naar de dierenarts. Ik ga niemand anders opzadelen met een risicohond. Ik zou geen moment rust hebben als hij ergens anders geplaatst zou worden. Dan sluit ik het liever zelf af.
Als wij het na 9 jaar met alle hulp niet meer aan zouden kunnen, kan een vreemd iemand die de hond niet kent en minder ervaring heeft het helemaal niet aan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:38

speurneusc schreef:
tsja wij hadden een speurhonden bedrijf en deden dat wel, zo kwamen wij aan onze honden

Speurneus, als jij nog mensen weet die op zoek zijn naar een valse waakhond, dan hoor ik dat graag. Dierenasiel Winschoten heeft er 1

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:42

Als ik jouw verhaal lees heeft de nieuwe eigenaar er nog geen reet aan gedaan om het gedrag van de hond te verbeteren. Dus nee, dan is inslapen absoluut ondenkbaar. Hier worden gezonde honden in ieder geval echt niet zomaar ingeslapen en iedere dierenarts die dat wel doet.. Heb ik mijn bedenkingen over.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:03

Ik zie geen bezwaar om een hond die agressief is in te laten slapen.
Beter dat dan herplaatsen bij iemand die hem wel even fixed maar ondertussen meer kwaad doet.
En gezien het feit dat er al veel pittige honden in asielen en op marktplaats aangeboden worden die of van hot naar her worden gesleept of in het asiel blijven zitten denk ik niet dat je met zo'n hond verder moet gaan.
Heel realistisch bekeken: hoeveel kans heeft de hond om goed terecht te komen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:44

antje_vip schreef:
speurneusc schreef:

Speurneus, als jij nog mensen weet die op zoek zijn naar een valse waakhond, dan hoor ik dat graag. Dierenasiel Winschoten heeft er 1

ik ben daar helemaal uit, deed dat met mijn nu "ex" en die is verder gegaan met het hondenwerk, ik niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:53

antje_vip schreef:

Hm, mensen die specifiek op zoek zijn naar een valse waakhond, daar zou ik nooit een hond naar bemiddelen....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 01:47

Leffroi schreef:
Als ik jouw verhaal lees heeft de nieuwe eigenaar er nog geen reet aan gedaan om het gedrag van de hond te verbeteren. Dus nee, dan is inslapen absoluut ondenkbaar. Hier worden gezonde honden in ieder geval echt niet zomaar ingeslapen en iedere dierenarts die dat wel doet.. Heb ik mijn bedenkingen over.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Een aantal bijtincidenten is imo ook sowieso niet "zomaar". Of dat nu inherent aan die hond ligt dat ie een schroefje los heeft of aan een baas die er niets van bakt, of ergens in het midden is dan niet zo van belang, die situatie is gewoon gevaarlijk. Een bijtende herder kan goed iemand verminken.
Een DA is meestal geen gedragstherapeut en komt ook zelden bij mensen thuis langs, hij hoort (meestal van de eigenaar) wat er gebeurt is en moet daarop zijn afweging maken. Ik denk dat een DA niet perce in een positie is om te beoordelen of die situatie nu op te lossen valt of niet. Bovendien kan je als DA wel vinden dat een dier nog best herplaatst kan worden maar als de eigenaar dan absoluut, nooit, 100% zeker niet wil herplaatsen, dan heb je als DA in principe toch ook geen barst te zeggen, of je maakt die hond dan af of je wacht tot er meer ongelukken gebeuren? Een DA heeft toch niet echt macht om zo'n hond dan toch bij zo'n baas weg te krijgen?

Ik ken herplaatsers die heel goed op hun pootjes terecht zijn gekomen, maar ook een aantal die dat niet zijn. Ik denk dat het wanneer een grote hond meermaals gebeten heeft, en de aanleiding daarvoor geen heel afwijkend gedrag van het slachtoffer was, het te verantwoorden valt zo'n dier af te maken. Je hebt gewoon heel weinig garantie dat een hond na herplaatsing echt op de juiste plek komt en dan ook niemand meer beschadigd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:17

liedje89 schreef:
Leffroi schreef:

Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Een aantal bijtincidenten is imo ook sowieso niet "zomaar". Of dat nu inherent aan die hond ligt dat ie een schroefje los heeft of aan een baas die er niets van bakt, of ergens in het midden is dan niet zo van belang, die situatie is gewoon gevaarlijk. Een bijtende herder kan goed iemand verminken.
Een DA is meestal geen gedragstherapeut en komt ook zelden bij mensen thuis langs, hij hoort (meestal van de eigenaar) wat er gebeurt is en moet daarop zijn afweging maken. Ik denk dat een DA niet perce in een positie is om te beoordelen of die situatie nu op te lossen valt of niet. Bovendien kan je als DA wel vinden dat een dier nog best herplaatst kan worden maar als de eigenaar dan absoluut, nooit, 100% zeker niet wil herplaatsen, dan heb je als DA in principe toch ook geen barst te zeggen, of je maakt die hond dan af of je wacht tot er meer ongelukken gebeuren? Een DA heeft toch niet echt macht om zo'n hond dan toch bij zo'n baas weg te krijgen?

Ik ken herplaatsers die heel goed op hun pootjes terecht zijn gekomen, maar ook een aantal die dat niet zijn. Ik denk dat het wanneer een grote hond meermaals gebeten heeft, en de aanleiding daarvoor geen heel afwijkend gedrag van het slachtoffer was, het te verantwoorden valt zo'n dier af te maken. Je hebt gewoon heel weinig garantie dat een hond na herplaatsing echt op de juiste plek komt en dan ook niemand meer beschadigd.

Valt bij mij wel onder 'zomaar', want eat heeft de eigenaar er uberhaupt aan gedaan om dit gedrag te corrigeren. Is er een gedragsdeskundige bij geweest, heeft ze ene ander huis geprobeerd te zoeken, is er medisch iets aan de hand? Pas als dat allemaal serieus overwogen is, dán trek ik andere conclusies. Maar als een eigenaar roept 'hij bijt en hij moet dood'.. En een DA gaat daar in mee. Ja, dáár heb ik mijn bedenkingen bij.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:23

Ik zou een hond niet om zoiets in laten slapen. Een heroer heeft gewoon veel energie en moet ruimte hebben en genoeg kunnen spelen.
Ik denk ook dat er ergens wel een plek is voor zo'n hond, bij mensen die tijd hebben en ervaring om zo'n hond op te voeden. Uit ervaring weet ik dat je dit gedrag er wel uit kan krijgen zeker omdat de hond nog maar 2 jaar oud is.

Vrienden van mij wonen op een border en nemen geregeld honden in met zulke problemen. (Ze gaan ook nooit meer weg, haha)
Ze vragen daar wel altijd professionele hulp bij het her trainen van de honden, dat is ook echt wel goed. Op dit moment hebben ze er een die kleine honden aanvalt...best wel lastig met wandelen. En een die hyper en dominant is :P daar ben je gewoon 3x per dag mee aan het frisbeen zo ongeveer maar het is een super beest, als je weet hoe je er mee om moet gaan.

Er moet dus heel goed gekeken worden naar waar zo'n hond dan terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:28

speurneusc schreef:
mits dat het ras geschikt is (een van de rassen die examen mogen doen in de knpv/beveiliging), maar dit soort honden zijn best gewild in de bewaking waar ze getraind leren bijten en niet in situaties gebracht worden dat ze gevaar op leveren

Een hond uit de OP zou bij ons op de club niet welkom zijn.

We werken alleen maar met betrouwbare honden. Mogen dus absoluut niet zomaar grijpen.

Veiligheid staat bij ons voorop. En zou ook niet weten waarom zo'n hond wel welkom zou zijn op andere clubs.

Zo'n hond als deze moet terecht komen met iemand die veel ervaring heeft. Het is er zeker uit te trainen met de juiste kennis en geduld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:31

love_western schreef:
speurneusc schreef:

We werken alleen maar met betrouwbare honden. Mogen dus absoluut niet zomaar grijpen.

Veiligheid staat bij ons voorop. En zou ook niet weten waarom zo'n hond wel welkom zou zijn op andere clubs.

Zo'n hond als deze moet terecht komen met iemand die veel ervaring heeft. Het is er zeker uit te trainen met de juiste kennis en geduld.

die ervaring heeft... dus ook op clubs komt... maar niet iedereen traint op een club, zijn er ook zat die onderling trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:18

speurneusc schreef:
love_western schreef:

die ervaring heeft... dus ook op clubs komt... maar niet iedereen traint op een club, zijn er ook zat die onderling trainen

Verkeerd verwoord misschien. Maar honden die niet te vertrouwen zijn, daar willen ze op de club geen bijtwerk mee doen. Dat is gewoon niet vertrouwt.

Dat een hond niet hond sociaal is maakt weinig uit. Bij ons lopen er meerdere die niet hond sociaal zijn. Maar is kwestie van rekening mee houden.

Tuurlijk loop je risico om gebeten te worden. Maar meeste clubs willen dat risico zoveel mogelijk beperken.

Ik train ook veel onderling. Maar voor bijtwerk moet ik toch naar de club toe.

Op de dinsdagavond zijn hartstikke welkom. Dan zijn er gehoorzaamheids trainingen. En richt 1 van de instructeurs zich op de probleem honden.