Ras/tentoonstelling konijn kopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:06

Nimfee schreef:
Ik zou het niet doen. In de opvang zitten zo verschrikkelijk veel konijnen en de meeste konijnen bij fokkers worden helemaal verkeerd gehouden. Zo'n leven is helemaal niet leuk voor een konijn.

Als je echt graag een nestje wilt meemaken, kun je ook een opvanggezin worden voor nestjes. Dan maak je alles mee en help je een opvang.

Ik wilde het zelf niet zeggen, maar toch. Ik sluit me hier 100% bij aan!
En als ik zie hoe gestrest mijn konijnen zijn na een autoritje naar de DA, weet ik wel zeker dat je ze echt geen plezier doet met tentoonstellingen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:06

Jeika, dat zie ik tegen die tijd allemaal wel. Maar nu zoek ik gewoon een leuk ras konijntje....waar ik eventueel wanneer ik dat wil dit kan doen.

Jeika

Re: Ras/tentoonstelling konijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:07

ik kan de baas niet gaan spelen over jou, ben ik ook niet van plan, sorry als het zo over is gekomen. maar als het over konijnen gaat ben ik.. tja.. hoe zeg je dat. nogal opvliegerig? ik zou het niet doen, maar ja. jouw keuzes.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:09

jeika ja ik vind dat je ook wel gelijk hebt. maar het lijkt/leek me wel leuk om de hele dag tussen de konijntjes te zitten en met mijn konijntje ergens zo naar toe te gaan. dat was eigenlijk de opzet niet eens het winnen zozeer.

En ja snap ik ook wel dat je dan opvliegt maak ook niks uit.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:11

In de opvangen zitten ook raskonijnen, en óók jongen.
Ga alsjeblieft niet lopen vermeerderen... Want dat is wat je gaat doen in principe.

Ben je je ook bewust van de risico's van een dracht en bevalling? De ongelukken die kunnen gebeuren? De kosten?
Meeste raskonijnen zijn ook erg ongezond. Bepaalde rassen, zoals de Franse hangoor, de kleurdwerg, etc, krijg je standaard aangeleverd met oogproblemen en andere gezondheidskwesties. Wil je dat? Bijdragen aan het verzieken van een ras?

Konijnen zijn geen dieren om mee te gaan lopen sleuren. Neem dan een hond... Ik heb 10 konijnen, ik fok/vermeerder niet, en toch kan ik fijn tussen mijn nijnen zitten en van ze genieten. De konijnenhobby kan veel meer zijn dan alleen fokken.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 24-05-16 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:12

Ik wil ook best een ras konijntje uit de opvang halen dan? Ik woon in noord brabant gemeente oss iemand weet of die er een in de buurt is?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:14

lisaturbo schreef:
Ik wil ook best een ras konijntje uit de opvang halen dan? Ik woon in noord brabant gemeente oss iemand weet of die er een in de buurt is?

fijn dat je dat dan toch wil doen, ik weet het niet, maar anderen misschien wel :)

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:15

Ik ben wel een dierenvriend hoor als kan red ik er toch graag eentje ookal is het dan misschien een wat oudere

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:15

neem je er trouwens 1 of 2?
edit: dom, als je wil fokken moet je er altijd 2.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:16

lisaturbo schreef:

Dat zou super zijn! In Noord Brabant zitten oa konijnenopvang Hazel, daar komt mijn koppeltje vandaan. Een rasloze zwarte voedster en een vosdwerg ram. Jawel, een echte.
In Breda zit oa Konijnenopvang Knaller. In Andel Konijnenopvang Lapina. En nog wel wat meer geloof ik.

:)
http://www.konijnenbelangen.nl/asielen.php?menu=asielen

Met opvangkonijnen mag je alleen niet fokken. Dit staat in het contract

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:31

Oh....das wel minder en hem kopen bij de tuincentra of boerenbond? Wat vinden jullie daar van?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:32

Als ik geen nesje neem wil ik er wel 4/5 nemen bij opvang en binnen en buiten uitbereiden misschien. ..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:33

lisaturbo schreef:
Oh....das wel minder en hem kopen bij de tuincentra of boerenbond? Wat vinden jullie daar van?

dat al helemaal niet! daar word je vaak zelfs "opgelicht" (je vraagt om vrouwtjes, je krijgt mannetjes) en ze zijn heel vaak erg ziek. ook zijn ze veel te jong weggehaald bij hun moeder en gaan ze gauw dood omdat ze eigenlijk nog niet goed zelf kunnen eten.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:35

Oh...dat is minder maar ze zitten daar ook altijd maar zo zielig..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:37

daarom denken sommige mensen: "ach wat een zielepietjes, dan neem ik ze maar gezellig mee naar huis" eenmaal thuis krijgen die mensen na een paar weken opeens nog 5 zielepietjes erbij. of erger, de "zielepietjes" liggen na een week plat in hun kooi.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:37

Dat zijn geen raskonijnen maar broodfokkonijnen. Buiten dat je jezelf dus veel ellende op de hals kunt halen, steun je ook de ellendige broodfok.

Een groep konijnen is ook leuk! Ik heb, naast mijn drietal en koppel, ook een groep van 5. Heerlijk om naar te kijken!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:39

Ja nou ze zeggen dat 2 broertjes niet vechten dus ik wou 2rammen zodat ze niet alleen hoeven te zitten als ik wou gaan fokken. Maar nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik wil

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:43

2 rammen? die vechten juist! dat gaat niet goedkomen. je kunt als je fokt natuurlijk geen gecastreerde ram bij een voedster doen, dus dan denk ik dat voedster bij voedster net iéts meer geluk brengt. alsnog geen goede combi, ik had heel veel geluk bij die van mij.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:43

2 rammen waar je ook nog mee gaat fokken vraagt om problemen :)

Als je wel graag konijnen wilt, waarom kijk je dan niet naar een koppel in de opvang? Eventueel 2 koppels. Daarvan is het rammetje al gecastreerd. Als je graag een keer een nestje wilt kun je misschien opvang'moeder' worden van een konijnenopvang? Daar bedoel ik mee dat jij de nestjes die zij binnenkrijgen grootbrengt.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:50

Dat is wel leuk maar hoe werkt dat heel precies die opvang moeder?
Nou mijn vriend heeft 2 rammetjes (beetje van mij om te knuffelen en hokken schoonmaken xd) die zijn helemaal oke met elkaar hoor.

Ze zeggen als ze samen opgroeien het geen verschil maakt.

Afbeelding

Dit waren ze als baby's heb geen recente foto.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:02

lisaturbo schreef:
Dat is wel leuk maar hoe werkt dat heel precies die opvang moeder?
Nou mijn vriend heeft 2 rammetjes (beetje van mij om te knuffelen en hokken schoonmaken xd) die zijn helemaal oke met elkaar hoor.

Ze zeggen als ze samen opgroeien het geen verschil maakt.

[ [url=m/X9yR7b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit waren ze als baby's heb geen recente foto.

het gaat meestal goed totdat ze in de pubertijd komen, dan maken ze elkaar af. heel, heel, heel soms heb je geluk. maar de meesten nemen dat risico niet.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:07

Ah nou dan adopteer ik mijn vriendje de bruine wel xd

Maar opvang moeder?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:09

Maar stel he ik neem een groep van 5 voedsters en ik neem eerst eentje zodat die alle aandacht krijgt die nodig is en dan nummer 2 dan 3 etc. Gaat dat dab wel goed?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:11

lisaturbo schreef:
Maar stel he ik neem een groep van 5 voedsters en ik neem eerst eentje zodat die alle aandacht krijgt die nodig is en dan nummer 2 dan 3 etc. Gaat dat dab wel goed?

5 voedsters is wel heel link. is een gecastreerde ram samen met een voedster geen optie? dat de ram alleen als vriendje dient?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:12

Maar hoe kan ik dan een groep maken??? Ik kan geen extra hokken maken