Kat doet raar, kan mijn vinger er niet op leggen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Re: Kat doet raar, kan mijn vinger er niet op leggen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 10:55

Hij liep alleen maar ietsjes mank, verder at en dronk hij goed. Ging gewoon naar buiten om rond te rennen, achter vliegen aan vangen, hij heeft zelfs nog een vogel in huis op gegeten. Sorry hoor maar dan denk ik niet meteen het ergste.

En ik herhaal het nog even : Hij is pas sinds dit weekend wat minder geworden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:56

Whiskas raad ik ook wel ten zeerste af... Maar dat is weer een andere discussie :)

Hopelijk valt het mee voor de kat! Over dat hij ging gewoon naar buiten om rond te rennen etc, dat is vrij normaal hoor. Katten laten (het liefst) geen pijn zien ook al hebben ze die wel. Dat omdat het een "zwakte" is en ze dan vaak getreiterd/gepest worden door andere.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:13

Azara71 schreef:
Hij liep alleen maar ietsjes mank, verder at en dronk hij goed. Ging gewoon naar buiten om rond te rennen, achter vliegen aan vangen, hij heeft zelfs nog een vogel in huis op gegeten. Sorry hoor maar dan denk ik niet meteen het ergste.

En ik herhaal het nog even : Hij is pas sinds dit weekend wat minder geworden.

Toen mijn hond niet meer wilde eten ging ik mij echt zorgen maken, want dat deed ze op een gegeven moment niet meer. Dan heeft ze sowieso echt heel veel pijn want mijn hond is echt heel gulzig en vreetzuchtig :')

Ik zou het gewoon ff in de gaten houden, overleggen met de DA (evt. telefonisch) en persoonlijk sowieso over gaan op beter voer.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 11:16

Ik heb al veel verschillende brokken geprobeerd maar overal kregen ze diarree van. Nu met whiskas geen last meer van...

Maar als de dierenarts een bloed onderzoek doet zullen we wel zien wat daar uit komt.

Hij is trouwens begin maart gecastreerd, tegelijk met onze andere kat. En ze krijgen dus speciale whiskas brokken voor gestereliseerde katten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:18

Whiskas is gewoon geen goed voer. Maar daar gaat deze discussie niet over (tenzij de klachten komen door blaasgruid oid)

Mijn kater is vorig jaar heel geleidelijk minder gaan eten. Viel niet eens direct op.
Ben zo blij dat ik toen naar de DA ben gegaan met allerlei vage klachten bij hem. Hij had zoveel pijn bleek achteraf... en zo'n groot probleem :(:) arme kater :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:23

Mijn blaasgruiskater had dezelfde klachten.
Jammer dat je donderdag pas naar de dierenarts kunt gaan.
Wat geen kwaad kan als het wat anders is dan blaasgruis, maar wel kan helpen bij blaasgruis: ga eens vlees voeren. En dan geen whiskas, maar natvoer met een hoog vleespercentage (animonda bijvoorbeeld, maar er zijn nog meer merken) en giet daar een beetje lauw warm water overheen.
Zorgen dat hij vocht binnenkrijgt, zodat hij meer moet plassen. Mochten het blaasproblemen zijn, kan het door gaan spoelen.
Whiskas zit veel zout in en zorgt juist alleen maar voor droogte en problemen met nieren en blaas.

Lost het dan niet op, zeker naar de dierenarts gaan. Een kat bijt en gromt uit ongemak. Omdat hij pijn heeft en iets mankeert. Niet omdat hij jou dwars wil zitten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:24

Ik weet niet of whiskas perse slecht is, ik probeerde alleen te vertellen dat een verandering van voer wel gewrichtspijn of andere problemen met zich mee kan brengen. Dat is iig wat mijn hond had :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:38

Thesserd schreef:
Ik weet niet of whiskas perse slecht is, ik probeerde alleen te vertellen dat een verandering van voer wel gewrichtspijn of andere problemen met zich mee kan brengen. Dat is iig wat mijn hond had :)

Het is een voer wat bekent staat om zijn hoge zout percentage en lage vlees percentage. Iets wat een kat wel nodig heeft is vlees, en zout is juist niet goed. Het is ook een brok die in principe niet echt voed maar omdat de bak elke keer leeg is en er veel van drinkt lijkt hij voldaan. Maar menig mens die zich in de voeding verdiept heeft zal dit nooit aanraden om te gaan voeren.

Zou zelf kijken voor een hoger percentage vlees en minder zout. Zou zeker wel een goede brok nemen. Hier zitten ze bijvoorbeeld op graanvrije brok met hoog vleespercentage, zoals orijen en acana.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:48

Enige wat duidelijk is is dat de kat ergens last van heeft. Meer grommen, meer slapen enz. zijn allemaal tekenen dat er iets niet goed zit.

Een vaag kreupelheidje kan van alles zijn. Vorig jaar kwam er hier eentje mankend thuis, die bleek een gebroken pootje te hebben. Heb er ook eentje gehad die ging hinken vanwege uitzaaiingen in een teen. Zonder je kat te onderzoeken ga je er niet achter komen wat het zou kunnen zijn. Het hoeft niet eens iets in een poot te zijn. Het handigste is om zo gauw mogelijk met 'm naar een dierenarts te gaan.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:33

Is het mogelijk de kat te temperaturen?
Bij wisselende kreupelheid is Lyme ook een mogelijkheid.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:47

Azara71 schreef:
Haha hoe zo niet ? Dacht dat hij zich alleen maar verstapt had , dacht toen niet dat het heel erg was. Heb hem toen opgepakt, aan zijn pootje gevoeld en toen probeerde hij me te bijten. Heb hem losgelaten, hij liep weg draaide zich om en rende terug om mij in mijn been te grijpen, sorry hoor maar dan zeg ik dus echt lijd maar als je niet wil dat ik je help !

dit vind ik echt een BIZAR antwoord. Hij bijt je niet om je te pesten, maar omdat het hem duidelijk erge pijn heeft gedaan. en dan denk jij: lijdt maar lekker? om hem te straffen? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Succes met de dierenarts. Ik hoop dat hij iets kan vinden. Arm beest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:56

Zeg jij tegen een paard dat nukkig naar je doet door koliekpijn ook 'nou dan niet hoor! lijd maar lekker verder, als je niet lief kunt doen bel ik ook geen dierenarts!'

Echt...stompzinnig gewoon....

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 14:04

Jezus mensen ! Het ging mij er vooral om dat hij weer terug kwam om me in mijn been te grijpen nadat ik hem al weer had los gelaten ! Het is mijn kat ! Ik mag toch zeggen wat ik wil ? Ik heb hem toch geen schop na gegeven of zo ??

En ik ga gewoon met hem naar de dierenarts aan het einde van de week. Ja sorry het kan niet eerder want ik heb nu eenmaal een fulltime baan, en ik woon in Frankrijk op het platteland waar alles ver weg is !

Bedankt voor de vele adviezen en mee denkers :) Voor mij houd het topic hier op

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:07

Irene2 schreef:
Azara71 schreef:
Haha hoe zo niet ? Dacht dat hij zich alleen maar verstapt had , dacht toen niet dat het heel erg was. Heb hem toen opgepakt, aan zijn pootje gevoeld en toen probeerde hij me te bijten. Heb hem losgelaten, hij liep weg draaide zich om en rende terug om mij in mijn been te grijpen, sorry hoor maar dan zeg ik dus echt lijd maar als je niet wil dat ik je help !

dit vind ik echt een BIZAR antwoord. Hij bijt je niet om je te pesten, maar omdat het hem duidelijk erge pijn heeft gedaan. en dan denk jij: lijdt maar lekker? om hem te straffen? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Succes met de dierenarts. Ik hoop dat hij iets kan vinden. Arm beest.

Precies mijn gedachten.
En dat hij naar je terug kwam zal een teken van verweer zijn geweest.
Voor jou niet leuk maar voor hem wellicht iets normaals nadat iets of iemand hem flink pijn heeft gedaan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:14

Misschien zijn het 2 verschillende dingen.
Blaasgruis bv.
Voor dat laatste moet je wat urine opvangen. Ik deed daarvoor alleen plastic zak in kattenbak en kon met spuitje van de da dat gewoon opzuigen en inleveren.
De test koste me paar jaar teug 11 euri.

Ik zou eerst dat doen.
Pas daarna verder kijken als het niet afdoende is.

Mocht het blaasgruis struvit zijn dan zijn er veel goedkopere oplossingen dan het voer van de da en even goed.

Pb me maar als je meer wil weten.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:28

hoe gaat het nu met de kat?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 17:31

Nog steeds hetzelfde. Gaan zaterdag morgen naar de dierenarts met hem

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:34

Hij is in maart geholpen schreef je? Misschien dat daar ergens het euvel ligt.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:24

Ben benieuwd.. hoop dat ze iets (onschuldigs) vinden wat zo verholpen kan worden.. ik ga duimen TS!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:31

En al bij DA geweest en is er wat uit gekomen?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:48

Ik hoop dat het meevalt met je kat. Ik vind het een erg leuk dier!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:34

We zijn vrijdag avond bij de dierenarts geweest.

Ze denken dat hij een wervel in zijn rug heeft verplaatst door raar op zijn pootjes te zijn neer gekomen, of van te hoog is gesprongen ..

Heeft een cortisone prik gekregen om te zorgen dat de pijn weg gaat en de zwelling weg trekt zodat hij weer normaal gaat bewegen in de hoop dat de wervel weer terug springt.

Over 3 weken moeten we terug komen en dan moet het weer goed zijn. Anders foto's en misschien operatie ..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:37

Ohh jeetje. Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan dan! Ik hoop dat het snel goedkomt en dat een operatie niet nodig zal zijn. Heel veel sterkte!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:26

Oei, auw, duimen dat het idd over 3 weken voorbij is :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:51

Hoe is het met de kat nu?