Puppies: bij je laten slapen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:07

Ik heb een week beneden geslapen, op de bank. Bij piepen, hand bij de pup. En een keer eruit om te plassen. Daarna zelf weer naar boven verhuisd. Hond vond het prima, was toen gewend aan zijn eigen slaapplek.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:07

Met onze pup ging het wel heel erg makkelijk hoor.
Maar wat wij hebben gedaan, is gewoon in de bench beneden. Eerste nacht heeft mijn vader op een matras ernaast geslapen.
Tweede nacht matras laten liggen, derde nacht ook nog en daarna weggehaald.
Pup heeft geen enkele keer gejankt of gepiept, alleen als ie eruit moest om een plasje te doen maar dat was vaak pas 's morgensvroeg tegen een uur of 6, half 7..
Inmiddels is ie 1 jaar en 3 maanden, en slaapt ie lekker uit.
Was ook binnen 2/3 weken zindelijk. Geloof dat wij het aardig getroffen hebben.. :D

Overigens was dit onze 1e pup, dus gehandelt vanuit de kennis die we toen hadden en op gevoel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:08

pupjes slapen op bed,tussen de andere honden in en bij mij.

opsluiten in kooitjes begin ik niet aan...en alleen ergens neerleggen al helemaal niet,dus heerlijk op bed gewoon in de "roedel"

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:15

Zolang je het zelf geen probleem vind dat de hond bij je op de kamer of op bed slaapt, is DAT ook niet het probleem.
Er werd een aantal maal gesproken over dominantie. Maar bij het wel of niet je hond bij je laten slapen, heeft er meer met zelfstandigheid te maken. Een hond heeft sturing nodig, en wanneer je die consequent toepast, krijg je een stabiele hond. Het nadeel is vaak dat wanneer een hond niet op zijn eigen plaats leert te slapen (in een aparte ruimte van mensen) het zo kan zijn dat dit verlatingsangst in de hand werkt.
Het is natuurlijk niet enkel en alleen afhankelijk van die nachten, en gaat het er ook om hoe je overdag met je hond bezig ben. Maar dit is eerder de issue dan dominantie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:18

Ik neem mijn pups mee op bed en ze zijn altijd direct 's nachts zindelijk. Worden om een uur of 6 wakker en dan ga ik er ook uit om ze te laten plassen. Ideaal en heel liefdevol en gezellig!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:08

Veel kleine hondjes hier?
Mijn exemplaar van 50 kg excl. zand komt overal Door huis dus soms wel op slaapkamer en ook wel op bed....ook na zwemmen :+
Maar met nieuw bed doe ik dat maar niet meer. Soms mis ik het wel -O-

Of topic sorry, dit is oudere hond na slopersperiode. Als pup heeft ie in bench geslapen.

Avalanche

Re: Puppies: bij je laten slapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 04:17

Toch leuk :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 05:46

Alle pups slapen bij ons in bed. Het zijn baby's, die opeens bij mama en broertjes en zusjes weg gehaald worden. Dan ook nog eens in een vreemd huis, bij vreemde mensen, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze dan alleen te laten of op te sluiten. En dan ook nog eens laten gillen als ze bang zijn, heel sneu vind ik dat.

We hebben overigens tien honden. Slechts twee daarvan slapen nu nog bij ons, want tien stuks op bed wordt me wel een beetje te gek ;). Geen van de andere honden heeft verlatingsangst. Ik kan dus wel zeggen dat het er niet aan ligt of je je hond wel of niet bij je laat slapen, dat heeft echt met de algehele omgang met de hond te maken. En het is ook niet zo dat als wij eens een nacht niet thuis zijn, de twee die bij ons slapen, dan van slag zijn ofzo. Dan gaan ze gewoon ergens anders liggen, geen enkel probleem.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:29

Mijn eerste hond, 25 jaar geleden, heeft 10 min in een bench gezeten. Toen in een schoenendoos naast het bed. Wanneer hij groeide kreeg hij een grotere doos. Later een schaapje van Ikea. Daar heeft hij 14 jaar op gelegen. 14 jaar strak naast het bed.
De volgende hond is in bed beland en ligt nu 13 jaar later nog in bed. Met beide honden nooit een probleem gehad.
Ben nu op zoek naar een nieuwe hond en deze pup zal ook wel weer in bed belanden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 22-05-16 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 07:31

10 lijkt me ook wel wat veel op bed :+

Nah, ik was ook niet erg bang voor dominantie-issues :) wel afgeleerd met m'n laatste, toen moest ik anders gaan denken :) Dank voor de input :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:21

Diablo schreef:
Alle pups slapen bij ons in bed. Het zijn baby's, die opeens bij mama en broertjes en zusjes weg gehaald worden. Dan ook nog eens in een vreemd huis, bij vreemde mensen, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze dan alleen te laten of op te sluiten. En dan ook nog eens laten gillen als ze bang zijn, heel sneu vind ik dat.

We hebben overigens tien honden. Slechts twee daarvan slapen nu nog bij ons, want tien stuks op bed wordt me wel een beetje te gek ;). Geen van de andere honden heeft verlatingsangst. Ik kan dus wel zeggen dat het er niet aan ligt of je je hond wel of niet bij je laat slapen, dat heeft echt met de algehele omgang met de hond te maken. En het is ook niet zo dat als wij eens een nacht niet thuis zijn, de twee die bij ons slapen, dan van slag zijn ofzo. Dan gaan ze gewoon ergens anders liggen, geen enkel probleem.

Maar met 10 honden erbij is er natuurlijk ook weinig kans op verlatingsangst.
Had hond met verlatingsangst maar dat was als hij alleen was. Dus als mijn andere hond met mij mee ging.....en soms moest dat, quality time voor min andere hond.
Maar dan was het huis te klein.
Overigens rede om andere plek voor haar te zoeken, in wijk wordt je daar niet blij van.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:30

Bij ons heeft de pup gewoon de eerste tijd naast bed geslapen! Veel fijner voor de pup.

Bv dierenarts zegt het volgende:
Het is altijd een moeilijk punt waar de pup het beste kan slapen. Het is voor een pup, die nooit eerder alleen is geweest een hele ervaring, om van zijn moeder, broertjes en zusjes te worden gescheiden.
Als de pup alleen wordt gelaten gaat hij zeker piepen en janken. Het is zijn enige middel om zijn moeder naar zich toe te lokken. Hij reageert op de eenzaamheid, of hij nu binnen of buiten is. Door die eenzaamheid kan hij angst krijgen en daardoor onzelfstandig worden.
De pup is volkomen afhankelijk van de bescherming van anderen, hij kan zich niet verdedigen. Het is waarschijnlijk het beste om de pup een slaapplaats in de buurt van een gezinslid te geven, zodat hij gehoor, reuk, oog,- en gevoelscontact kan hebben. Als de pup onrustig wordt, kan men beter wat met hem praten of beter nog, een hand uitsteken om hem te aaien. Als de pup in het begin bij een gezinslid in de kamer slaapt, hoeft dat niet te betekenen dat dit altijd nodig zal zijn. Als de hond iets ouder is kan men hem wennen in een andere kamer te slapen.
Het fundamentele vertrouwen om alleen te zijn moet de pup aangeleerd worden terwijl hij nog jong is.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:37

Pup lag in der eigen mand naast ons bed. Paar dagen. Ging prima.

Toen naar beneden verhuist.
Ging ook goed. Maanden zo geweest.

Vervolgens had ze een terugval qua zindelijkheid wat inhield dat ze snachts de woonkamer onderpoepte. Mandje weer naar onze kamer.
En daar is ze eigenlijk altijd gbeleven. Ze is nu prima zindelijk. Maar we vinoen het gewoon gezellig

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:47

Wij hebben een pup opgehaald en die heeft de eerste twee nachten bij ons geslapen. Een vriendin van mijn moeder is fokster en raadde dit aan. Het was fijn voor de pup, het is een bang aangelegd dier en zo had ze toch nog steun aan ons. Daarna is ze naar beneden gegaan in de bench, waar we een tshirt hadden liggen dat naar ons rook en dat ging ook goed :j

Hond slaapt nu bij mij op bed, maar daardoor slaap ik zelf beter en minder angstig :j

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:54

Onze pup heeft een paar nachten in een doos naast het bed geslapen. Ze is nu bijna 9 en een van de meest brave miet dominante hond die er is. Ik denk dus niet dat het heel veel uit maakt voor de rest van het leven/de opvoeding. En zeker geen negatieve gevolgen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:56

Wij hebben nog nooit een pup op onze kamer laten slapen. Als ze 's nachts piepen, eruit halen, niks zeggen anders denken ze dat het feest is, buiten laten plassen en weer terug in de bench en weer lekker verder slapen. Ik laat ze altijd het huis in lopen en doe ze meteen met een lekker snoepje in de bench zodat ze weten dat dat hun 'huis' is. Tot nu toe werkt dit voor ons nog prima.

Ook de puppy's die geboren waren hebben we nooit iets meegegeven van hun nest of de nieuwe eigenaar moest dit perse willen. Het enige wat soms wel werkt is een knuffel ter grote van de pup in de bench erbij leggen net alsof dit een broertje of zusje is. Maar iedere hond is anders en daardoor moet je soms ook je aanpak bijstellen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:05

Wij hebben sinds twee maanden ook weer een pup in huis. We laten haar beneden in de bench slapen, onze vorige hond sliep boven in zijn eigen kamer in de bench. Wij hebben hier bij de nieuwe pup toch vanaf gezien, omdat ook traplopen niet goed is voor een hond.

De pup wordt elke morgen rond 7.00 uur wakker en laten we haar meteen uit. In het weekend hebben wij af en toe ook wel eens behoefte om wat langer op bed te liggen en dan nemen wij haar na het uitlaten om 7.00 uur mee op bed. Al gebeurd dit maar weinig. Ze slaapt dan ook heerlijk verder, want beneden gaat ze piepen.

Ik vind het helemaal niet raar om de hond in jouw geval mee naar bed te nemen. Qua dominantie zou ik mij geen zorgen maken, zolang ze maar weet wie de baas is overdag. Het is tenslotte ook voor sommigen meer dan een hond en als dat voor jou praktisch meer helpt, zou ik dat gewoon zo doen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:20

Pfieuw en wij maar denken dat we de enigen zijn waarbij de hond nog in de slaapkamer slaapt.
We hebben een pup van nu 6 maanden en slaapt dus nog lekker bij ons in de slaapkamer.

Overdag alleen laten gaat nu prima, en is hij ook gewoon lekker los in huis.
Verder is hij eigenlijk het tegenovergestelde van dominant.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:40

Hier slaapt onze pup/puber van 6 maanden ook nog lekker op de slaapkamer. Eerst bij ons op bed, daarna in de mand naast bed. Nu staat de mand in de woonkamer, maar de slaapkamerdeur is altijd open. Ze slaapt vaak in de woonkamer, maar ik wordt ook regelmatig wakker met een pup naast het bed, of - nog gezelliger- lekker op bed. we hebben het haar lekker zelf laten uitdokteren en ze geeft nu gewoon aan niet meer altijd de nabijheid nodig te hebben.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:53

Bij mij komen honden niet boven, dus ook als pup niet aan laten wennen.
Ik heb het omgedraaid en ben de eerste nachten op de bank naast de bench gaan slapen. Na een paar dagen ben ik op de bank gaan liggen, pup slaapt, ik naar bed met alle deuren open, bij de eerste piep laten plassen, even op de bank ernaast en daarna terug mijn bed in.
Nu heb ik een oude snurkende Engelse Bulldog die ook in de woonkamer slaapt dus de pup was niet alleen.

Inmiddels is mij pup 2 jaar, slaapt samen met de Bulldog op de bank, bench staat er nog naast maar is meer voor als mijn Bulldog in een demente-zeur-bui blijft hangen. Vergeet dat ze gegeten heeft.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:27

Onze pup (Siberische husky) sliep lekker op bed :D wij zijn er heel consequent elk uur uitgeweest in de nacht en dat hebben we steeds meer uitgebreid. Nu slaapt karma nog steeds op bed aan mijn voeten. Maar meestal is het te warm en ligt ze op de koude vloer :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:32

Hier begonnen ze beiden in een bench naast het bed. Ik word al wakker als ze omdraaien, dus kon ze zo snel uitlaten 's nachts. Na een weekje of wat hebben we Damy naar beneden verhuisd en ben dan steeds opgestaan op de tijden dat hij mij wakker maakte. Dat afgebouwd en al vrij snel was hij 's nachts zindelijk. Damy slaapt nu altijd in de woonkamer.
Noa daarintegen zette de boel op stelten zodra we haar naar beneden verhuisden. Hele nachten huilen en blaffen, de bench proberen open te breken (incl. lawaai), waardoor wij EN Damy geen oog dicht deden. Uit wanhoop de kleine maar weer naar boven gehaald, in een bench op de slaapkamer.
Als ik ga slapen, neem ik altijd de hond op de kamer even op bed met een kluifje, zodat ik even kan lezen. Ga ik echt slapen, pak ik de kluif af en gaat de hond in de bench. Maarja, op een koude winteravond wil je dat bed niet meer uit en ben je te lui hond in de bench te leggen, dus dan mag ze maar blijven liggen :+ Inmiddels slaapt ze elke nacht bij me op bed en zodra m'n vriend komt slapen (nachtwerk), gaat ze in haar bench. Dat werkte erg goed, maar helaas vindt ze het sinds een tijdje leuk mij wakker te maken vanaf 5 uur _-:( Dus ik vrees dat ik haar toch maar weer in de bench ga stoppen 's nachts..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:19

Puppies en logeer honden slapen bij mij op de kamer in een bench of een afgezet stuk. Dit zo lang nodig is

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:40

2 honden als pup beneden in de bench, stond ook 's nachts niet op en nooit problemen mee gehad.
De oudste van nu 4 was 12 weken los in de gang op zijn kleed, nu een zetel.
De jongste van nu 9 maanden ligt nog altijd van zichzelf in de bench.

Nu 2 pups van eigen fok, die zitten buiten in elk een kennel.
Die kennen binnen niet en aangezien ze niet zijn verhuisd hebben ze ook nooit gejankt gehad.

Ik heb een open draaitrap, 2 honden binnen nemen deze niet, mijn oudste wel maar dan ligt ie op de overloop moest ie boven komen.
Had ik een gemakkelijkere trap mochten ze van mij wel boven :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:48

bij de eerste heb ik dr wel in bed genomen, tot ze een keer in m'n bed plaste toen is ze ernaast in d'r eigen mand verhuisd.
dus nee voor mij geen meer hond in bed :+

Nu sinds 3 maandjes weer een pup erbij. Eerst gewoon in de bench in de woonkamer geprobeerd naast de mand van de inmiddels volwassen hond.
Ik heb nachten wakker gelegen omdat ze uit de bench wilde en alleen maar aan het gillen was en bleef.
Uiteindelijk een nacht los geprobeerd in de woonkamer, ze is bij de ander in de mand gekropen en heb d'r niet meer gehoord :Y)
Pup slaapt dus sinds d'r 9e week gewoon los in de woonkamer.