Gestreste hond ondersteunen, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Gestreste hond ondersteunen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:00

Wat doe je verder precies? Hoe lang heb je hem nu?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:10

http://www.via-natura.nl/Geneesmiddelen ... -150-GRAM/

Dit krijgt mijn reu, hij is een beetje een gekkie van zichzelf, en hier mee heeft hij net wat meer 'rust'
Ik gebruik het 2 maanden, en stop dan 1 week en begin opnieuw.

Ik geef het inmiddels denk ruim een jaar al. En zou niet meer zonder willen, ga het ook niet proberen :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 09:47

eponine schreef:
Ik zie dat je ook een eliminatiedieet hebt toegepast, heb je daarbij ook rund uitgesloten? Heel veel peitjes zijn daar gevoelig voor namelijk.

Uiteraard! Hij heeft 8 weken op zelf samengestelde konijn gestaan. 0,0 verschil. Hij heeft ook nooit jeuk- of huidproblemen gehad, daarom vind ik het des te typischer dat hij er in deze periode van onzekerheid/stress ineens wél last van krijgt.

Nimfee schreef:
Wat doe je verder precies? Hoe lang heb je hem nu?

Hij is nu een week of 4 bij ons. En verder... Minimaal 1,5 uur per dag wandelen, een beetje spelen en kriebelen, maar het liefst kauwt hij op zijn botje of ligt hij te ronken.

amigootje, bedankt voor de tip! Hoe merk jij dat jouw hond hierdoor meer rust heeft?

We hebben besloten het over een heel andere boeg te gooien en zijn een paar dagen geleden begonnen met CBD-olie (zonder THC), 2x1 druppel. Het 'stomme' is dat hij dezelfde dag nog veel relaxter was en het ongewenste gedrag buiten drastisch afgenomen is, net als het krabben binnen.
Ook de hotspots zijn bijna weg, hij heeft nu enkel nog een paar kleine korstjes.

Als het zo blijft, hebben we hem toch snel wat kunnen oplappen... Al zal hij voorlopig zeker nog bij ons zijn.