Mag je een pup verschillende soorten voer afwisselen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:36

ik zou inderdaad ook niet blijven wisselen van voer.
als ze het iedere keer na een tijdje zat zijn helpt wisselen dus eigenlijk niet.
ik heb in september een hondje van 7 jaar gehaald en die at in het begin slecht en kieskeurig.
soms andere brokjes wel, dan weer niet.
na een week heb ik hem gewoon de brokken voorgezet die onze andere hond ook krijgt. niet eten? dan zet ik ze weg.
na 4 dagen nauwelijks eten at hij in 1 keer zijn bakje leeg. en sindsdien eet hij ze altijd met smaak op.
datzelfde ook eens gehad met een herdershond. en ook die ging na een paar dagen zonder verdere problemen eten.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:38

JoCo schreef:
Neen volledig vers heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik ben van België en ik vind de keuze hier nogal beperkt. Ook is het meestal vrij groot verpakt en ik heb maar heel kleine hondjes. ..

Keuze beperkt? Ik weet niet waar je woont in Belgie, maar dit noem ik nu niet bepaald een beperkte keuze:
https://www.versvoer.be/

primera

Re: Mag je een pup verschillende soorten voer afwisselen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:57

Ik heb dus in het begin veel soorten voer gekocht en ook alles door elkaar gegooid (dure brok, en brok wat er net onder zat) en hij heeft het gegeten, nergens last van gehad. Nu geef ik 1 brok soort (geperst brok) maar ook als ik er even geen tijd voor heb gehad een grote zak te halen, haal ik snel een klein zak normaal brok ter overbrugging. Hij heeft er geen last van, kan alles eten. Als ik naar een paar nest genoten kijk die veel voorzichtiger zijn behandeld met voer (duur brok en heel luxe) die hebben weer allerlei problemen gekregen. Nu kan je niet bij elke hond mixen, honden die graan allergie hebben daar kan je weinig anders mee dan graanloos brok of vlees. Ik ben over het algemeen voorstander van een hoop brok goed mixen en aanbieden, 1 of 2 x per week een beetje vlees erbij als de hond er tegen kan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:55

JoCo schreef:
Yep dat zou ik idd ook nog kunnen doen.
De opmerking hierboven dat ik "zo weinig over voeding?!" Zou weten vind ik -no offence - nogal kort door de bocht.
In België is het toch op de meeste plaatsen rondom mij, nog altijd Eukanuba, Hills of RC wat de klok slaat. Maar dat is langzaam aan het veranderen.
En wat betreft "fragiele hondjes " tja elk ras heeft zo wel voor- en nadelen. Ik heb ook nog een cocker en een kruising Chiuahua en daar kunnen ongetwijfeld ook opmerkingen over gemaakt worden, maar daar gaat dit topic niet over.

Toch bedankt voor je inbreng.

Ik neem aan dat er maar 1 Belgie bestaat en dat ik dus in dat zelfde Belgie woon,mijn honden krijgen Kvv gewoon in belgie gekocht.Maar er is in Belgie dus gewoon vers vlees te krijgen als je wilt zelfs aan huis geleverd.
Mijn verbaast het idd dat als je dan 4 honden heb je niet meer over voeding weet.Praktisch iedere dierenwinkel hier in de omgeving verkoopt Duc of/en carnibest.
Als het kieskeurige hondjes zijn zou ik juist zo min mogelijk wissellen qua voeding want zo maak je idd moeilijke eters.

DatBenIkNou bijna alle fokkers die ik ken voeren hun honden met wisselend voer.De pup die wij binnenkort krijg ,krijgt nu met 8 weken brok en vers vlees dooréén.Ze eten zelfs al bot en vuile pens.
Fokkers doen dit zodat als ze bij een nieuwe eigenaar komen al aan allerlei vormen van eten gewend zijn.Bij ons gaat de pup op versvlees over maar er zijn ook nieuwe eigenaren die alleen brok gaan voeren.

petitparis

Re: Mag je een pup verschillende soorten voer afwisselen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:00

de fokkers die ik ken geven vnl brok voor het gemak, maar evengoed kvv of een keer geitenmelk met geklutste eieren, rijstpap of pasta gekookt in melk, zodat de pups zoveel mogelijk smaken en texturen kennen.
Nieuwe eigenaars krijgen verschillende stalen brok en een rol kvv mee en dan kunnen ze zelf kiezen wat voor hen het makkelijkst is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:06

Mijn ouders spenen de pups af met vlees en zetten de pups uiteindelijk voor ze naar nieuwe eigenaren gaan vaak op brok (langzaam laten wennen), maar uiteindelijk is het belangrijk waar je hond het goed op doet. Onze honden doen het goed op eukanuba brokken. Daarnaast krijgen ze een x aantal keer per week vers vlees. Er is vaak commentaar op Eukanuba maar als je honden hiervan mooie ontlasting hebben, schone tanden en mooie vachten. Wat is dan het probleem? Een van de honden doet het niet goed op brokken dus die zit alleen op vers vlees en die doet het daar weer heel goed op.

Ik zou gewoon qua voer kijken wat je kan en wil betalen (prijs/kwaliteit) en kijken waar je hond het goed op doet en wat hij/zij lekker vindt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:09

Ik wissel zelf ook 3 soorten voer af en toe om, niet dagelijks, maar zo dat ze wel af en toe afwisseling hebben, zo blijven ze het graag eten, anders krijg ik van die blikken, van heb je haar weer, denk je dat we dat op gaan eten :')