Hond bevrijd uit snikhete auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:11

Jester_ schreef:
Mensen kunnen zeker doorslaan, zo parkeer ik eigenlijk altijd in de schaduw, als dat een invalide plek is dan nog (mijn hondje is gehandicapt, gebruikte smoes :D) en in een cabrio. Of ik mijn hond niet in de auto wil laten wachten. Pardon mevrouw? Ze zit er amper 10 min en daar gaat geen hond dood aan

Zou ik niet meer doen..buiten dat op een invalideplek staan gruwelijk aso is (de invalide mag in die hitte wel ver lopen?) kost je de bekeuring 360 euro. En terecht, er is hopelijk geen agent in deze wereld die in zo'n onzinverhaal trapt.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:25

Met maar een paar minuutjes in de volle zon en de ramen dicht wordt het in een auto al snel onverantwoord heet hoor. Dus ook "even snel de supermarkt in" is wat mij betreft not-done :n

Bij een buitentemperatuur van 23 graden is het na slechts 2 minuten al 34,5 graden in de auto. Dit loopt binnen een paar minuten op naar temperaturen boven de 40 graden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:34

Mioux schreef:
Ik vind winter of zomer, en klinkt gek misschien voor sommige, dat je je hond uberhaupt niet in een auto opsluit... neem dan je hond gewoon niet mee, of regel zonodig een oppasje als je even weg moet en die kan niet alleen zijn.

Toen de hondjes nog mee gingen naar stal kwam ik op de terugweg langs de supermarkt. Als ik niet veel moest hebben en het was rustig stopte ik onderweg even en bleven ze even in de auto wachten. Hebben ze nog nooit wat van over gehouden en ze werden er ook echt niet ongelukkig van.

Anoniem

Re: Hond bevrijd uit snikhete auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:44

Parkeerschijf bij de hond en ramen open + in de schaduw parkeren?

Heb geen honden dus makkelijk praten, denk dat ik hond mooi thuis laat. Je kan hem moeilijk aan de trekhaak vastbinden op een matras op de parkeerplaats , al opzich wel een idee :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:59

Jester -O- het is maar goed dat je mij dan niet tegen komt. :n Ik heb een invalideparkeerkaart en die plekken veel te hard nodig om te parkeren. Hond ok, maar de speciale plekken inpikken waardoor ik een probleem heb. Dat is niet ok. Ik bel daar altijd de politie voor trouwens, of blokkeer met mijn auto de plek. Of wacht de bestuurder op.

En uiteraard staat mijn auto in de diepe schaduw dan met 4 ramen open en een bak water. Kan ze helaas niet buiten vastknopen dan is het hap hap hap.

Mioux het is hier of naar het bos en loskunnen twee keer of thuis blijven en een riempjes wandeling door de wijk. Heb domweg niet de energie om heen en weer te blijven rijden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:21

Jester: enig idee waarom er invalide parkeerplaatsen zijn? Waarom niet elke invalide op een reguliere parkeerplaats kan staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:35

geerke schreef:
Amandavd schreef:
Sommige mensen zitten zo vastgeplakt aan hun hond dat ze die overal mee naar toe moeten slepen.

ik zie ze hier ook....op rommelmarktjes hartje zomer...zuid frankrijk.Met hond.Tong op de grond...wat vind de hond het leuk! :7

Oeps, die commentaar kregen we vorig jaar ook. Onze meiden gaan altijd mee op reis en wij houden echt wel rekening met ze, alles wordt afgestemd op ons oudje. Nu hadden we een wandeling uitgestippeld, waarvan we dachten, adh van de beschrijving in de gids, dat deze vooral door het bos ging en maar een klein stukje open vlakte. Mooi niet dus, dat bos was een verzameling lage struiken, dus we liepen gewoon in de zon en dan moesten we nog een heel eind over de openbare weg. Tja, daar hadden we ons niet aan verwacht. De jongste was na afkoelen in de rivier terug op de been, onze oudste was echt op en dat zien mensen natuurlijk, met de nodige commentaar en verwijten achter onze rug. Ik wil maar zeggen, oordeel niet als je iemand met een hond ziet wandelen, dat is een moment opname en je weet niet wat er daarvoor gebeurd is. Het spreekt voor zich dat wij onze honden nooit op zo'n wandeling hadden mee genomen als er in die gids duidelijk had gestaan dat we gans de tijd in volle zon zouden lopen. Wij sleuren trouwens altijd meer drinken voor de honden mee als voor onszelf.
Honden zitten trouwens ook nooit alleen in de auto, stoppen we onderweg, haal ik ze eruit en gaat vriendlief winkelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:44

karuna schreef:
Jester -O- het is maar goed dat je mij dan niet tegen komt. :n Ik heb een invalideparkeerkaart en die plekken veel te hard nodig om te parkeren. Hond ok, maar de speciale plekken inpikken waardoor ik een probleem heb. Dat is niet ok. Ik bel daar altijd de politie voor trouwens, of blokkeer met mijn auto de plek. Of wacht de bestuurder op.

En uiteraard staat mijn auto in de diepe schaduw dan met 4 ramen open en een bak water. Kan ze helaas niet buiten vastknopen dan is het hap hap hap.

Mioux het is hier of naar het bos en loskunnen twee keer of thuis blijven en een riempjes wandeling door de wijk. Heb domweg niet de energie om heen en weer te blijven rijden

zoals je zelf ook aangeeft je sluit hem dus niet op ;) Daar heb ik het over. Jij hebt de ramen open en bak water, dat is beter als ramen dicht en laat ze maar even zo zitten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:08

Ga eens naar een agility wedstrijd, 75% van de honden zit ook in de auto in de bench. Vaak wel met de deuren open of koelmatten en banden, maar dan nog....

Die van ons moeten ook wel eens in de auto blijven, maar dat is echt niet langer dan 5 minuten. Ik laat de kofferbak altijd helemaal open staan, de honden gaan nergens naartoe en als iemand een hand in de auto steekt is ie een paar vingers kwijt, dus ook niemand die aan de honden komt. :') Ze hebben trouwens ook altijd water in de auto.

Doen we ook als we na het wandelen nog even op het terras gaan zitten, klep open honden erin en dan kijken vanaf het terras. Altijd lachen als mensen dan langslopen en dan naar ze kijken! _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 00:36

Kentaro schreef:
Absoluut hoor!! Maar ik bedoelde met de achterklep open en dan in de schaduw kan ik me nog wel voorstellen dat het uit te houden is voor even!

als een hond netjes in de auto blijft met achterklep open..

waarom zou je m dan in de auto laten zitten?
zet m dan onder die boom waar de schaduw vanaf komt?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:09

potverdorie nog an toe........... dat dit werkelijk nog steeds gebeurd.... ;(
laat GVD je hond thuis of neem 'm mee naar waar je moet zijn, maar damn laat 'm niet in een snikhete sauna wegkwijnen.

Nog een (frans) bulletje ook nog; HELEMAAL met deze rassen moet je extra opletten.
Arm arm ding.

*knuffelt gelijk meteen eigen hondje, ook franse bulldog*

Wij zijn letterlijk opgegroeid tussen de honden (ja, allemaal franse bulletjes, al ruim 40 jaar hebben mijn ouders dit ras), maar ons is ook met de paplepel ingegoten dat wij werkelijk geen minuut(!!!) onze honden vastbinden bij de supermarkt of drogist om 'even iets op te halen', alleen al om het feit dat ze vroeger en nu nog, heel veel waard zijn en helaas veel gestolen worden. Daarbij heeft de hond er niets aan. dus of hond thuis laten, of met z'n 2en en uiteraard absoluut niet onbeheerd in (warme) auto achterlaten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:40

Hier nog een voordeel, hondlief zit in de koffer van een bestelwagen met getinte ruiten, niemand ziet haar zitten (als het warm is trouwens wel raam helemaal open hoor, hond zit in een stevige bench met een ketting eromheen (om de bench)) Mevrouw wil mensen opeten dus haar vlug eruithalen zullen ze niet doen.
Warme dagen gaat ze wel mee in de auto maar met het raampje open terwijl we rijden en laat ik ze er nooit inzitten (of hooguit heel even tijdens boodschappen doen). In de winter blijft ze gerust een uurtje in de auto zitten, dat is geen probleem.
Op vakantie zijn we ook de typische mensen met een ietwat gestresste hond die soms wel eens warm heeft op wandeling. Mevrouw kan niet goed alleen blijven en vind het fijner om mee te gaan dan in de (meestal te hete caravan) te blijven. Dus die gaat lekker mee, gelukkig een jonge gezonde wolfhond die tegen een stootje kan, en alles aangepast aan haar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:39

Ik laat mijn honden niet zonder oppas alleen in de auto zitten.
We gaan met dit weer hooguit naar een meertje in de buurt en de airco staat dan aan.

Mensen die hun hond of kind in een afgesloten auto in de zon laten staan.
Je zou ze eigenlijk zelf in de de zon in een dichte auto moeten zetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:26

elenaMM77 schreef:
Kentaro schreef:
Absoluut hoor!! Maar ik bedoelde met de achterklep open en dan in de schaduw kan ik me nog wel voorstellen dat het uit te houden is voor even!

als een hond netjes in de auto blijft met achterklep open..

waarom zou je m dan in de auto laten zitten?
zet m dan onder die boom waar de schaduw vanaf komt?

Omdat die plek onder de boom niet van hun is, en de auto wel. Één blijft wel zitten maar die andere twee niet, dan moet ik ze al vastleggen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:38

gekvanfleur schreef:
Jester_ schreef:
Mensen kunnen zeker doorslaan, zo parkeer ik eigenlijk altijd in de schaduw, als dat een invalide plek is dan nog (mijn hondje is gehandicapt, gebruikte smoes :D) en in een cabrio. Of ik mijn hond niet in de auto wil laten wachten. Pardon mevrouw? Ze zit er amper 10 min en daar gaat geen hond dood aan

Zou ik niet meer doen..buiten dat op een invalideplek staan gruwelijk aso is (de invalide mag in die hitte wel ver lopen?) kost je de bekeuring 360 euro. En terecht, er is hopelijk geen agent in deze wereld die in zo'n onzinverhaal trapt.

Ik heb een jaartje geleden nog een man opgevangen die in elkaar zakte omdat hij te ver had moeten lopen door de warmte naar de winkel. Ook daar was de invalideparkeerplaats bezet door een niet invalide. Echt schandalig en als ik iemand erop betrap onrechtmatig gebruik te maken van zo'n plaats, dan heeft diegene echt een probleem. Inmiddels zijn er bij die winkel extra plaatsen gecreëerd en houdt het personeel het goed in de gaten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:40

Jester_ schreef:

Jeetje wat ben jij aso.... echt niet te geloven dit.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:43

IsaCalixa schreef:
Jester, die hond is wel heel 'sielugh' hoor!

Maar nee, ik begrijp het ook nog steeds niet... :n Ook een kind vergeten absoluut niet. Je vergeet misschien eens een bos sleutels, maar je kind? -O- Bovendien zijn honden ook praktisch gezien je kinderen (vind ik dan :Y) ) dus hetzelfde principe!

Ik werd ook vaak vergeten, alleen was dat dan thuis toen we weg gingen en niet in een snik hete auto.. Ik was altijd zo stil.. :=

Maar idd.. Hoe sommige bedenken dat je je hond/kind in de auto laat.. Als een auto in de zon staat en je doet de deur open, komt er zo'n dikke wolk van warmte uit. Dat voelt al te warm aan. Laat staan als je in de auto zit. %)

Was geloof ik ook een filmpje. Mochten mensen in de snikhete auto zitten. Haalde ze een bepaalde tijd kregen ze geld.. Nou ze vonden het veeeeeel ste warm na een paar minuten. :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:43

Oh ik zal nooit de laatste plek innemen!! Er zijn er hier 4 voor een kleine supermarkt, ik sta er echt max 5 min. Dat zijn de enige schaduwplekjen, als er 1tje staat parkeer ik hem er soms en anders niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:44

Een hond hoort daar niet zou een hoop ellende schelen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:31

Jester_ schreef:
Oh ik zal nooit de laatste plek innemen!! Er zijn er hier 4 voor een kleine supermarkt, ik sta er echt max 5 min. Dat zijn de enige schaduwplekjen, als er 1tje staat parkeer ik hem er soms en anders niet.

Ik hoop dat je binnenkort een flinke prent krijgt van de politie, je moet je schamen!

En verder, als ik een hond in een afgesloten auto zie zitten, met deze temperaturen, bel ik of de politie of de ruit gaat er eigenhandig uit, schandalig om een dier ( of kind ) in een auto te laten met zulke warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:22

Jester_ schreef:

lekkere aso actie, bleh.
zelfs al staat er niemand, jij hebt gewoon simpelweg het recht niet daar te parkeren.
schaam je.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:45

Vaak hebben supermarkten bomen, of fietsenrekken. Is het geen mogelijkheid een hond daaraan vast te maken (in de schaduw, met een bak water)?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:22

Gemakzucht, kan wel even en dan toch nog langer weg blijven dan je gedacht had, hond vergeten, wat ik me niet kan voorstellen maar het gebeurd helaas. Kan er echt boos om worden, hoe gek ben je op je hond om hem zo'n behandeling te geven. Dit jaar ook al een hond uit een hete auto bevrijd waarvan de eigenaren lekker op het strand lagen. _-:(

Ook zijn er mensen die er niet bij stil staan dat asfalt ook te heet wordt voor honden. Gaan doodleuk de hond mee nemen de stad in met 30 graden, honden hun zooltjes kunnen verbranden en vooral kleine hondje vangen zo laag bij de grond ook nog eens veel meer warmte op van het asfalt.
Of aan de fiets mee met heet weer. Mijn buurvrouw vorig jaar, ze was op het laatste stuk terug naar huis haar hond kwijt, moest los mee rennen op het heetst van de dag. Was het dier zwaar hijgend in de sloot gesprongen om af te koelen. _-:( Ik liep daar een klein rondje te doen met mijn honden.

Anoniem schreef:
Jester_ schreef:

lekkere aso actie, bleh.
zelfs al staat er niemand, jij hebt gewoon simpelweg het recht niet daar te parkeren.
schaam je.

Ik hoor dat ook, als ik er iemand op aan spreek dat ze geen kaart hebben en een stel goede benen, het is maar voor 5 minuten. en de andere invalide plek is toch nog vrij. :n

khirshanta schreef:
Vaak hebben supermarkten bomen, of fietsenrekken. Is het geen mogelijkheid een hond daaraan vast te maken (in de schaduw, met een bak water)?

Hond buiten vastmaken en even achter laten is voor mij ook een no go. Er wordt gewaarschuwd dat honden gestolen worden. Kans is klein maar je zal er maar net wel tussen zitten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:27

Zelfs bij fris weer laat ik mijn hondje niet alleen in de auto achter...er moet maar brand uitbreken of iemand slaat een ruit in, moet er niet aan denken!

Ben ik met iemand, gaat één persoon de winkel in, ben ik alleen dan gaat de hond mee :o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:38