Vergiftiging hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:14

Fritser schreef:
O jee de drama bokkers weer.. Alsof ik geen geld wil spenderen. Ach houd toch op joh. Alsof jij vanuit dit topic zulk soort dingen kan opmaken. Jeetje zeg.

Ik ben zo juist bij de dierenarts geweest, assertief genoeg? Houd toch eens op zeg en ga van het weer genieten of zo..

Het was het wachten op dit antwoord. Bedankt TS. Ik geef je groot gelijk. Je wordt direct veroordeeld, zoals altijd hier op bokt. En als je even niet reageert wordt er gespeculeerd dat je het beest maar laat creperen (want het is schijnbaar onmogelijk dat je binnen het uur naar een DA kan..)

Ik ga er van uit dat het diertje ingeslapen is. Heel veel sterkte Y;(

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:00

Fritser schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb een dierenarts uit Zeist aan de telefoon gehad. Niets aan te doen, gewoon laten gaan, geen enkele dierenarts zou hier wat mee kunnen zei hij.

Met de hamster nog steeds drama, kruipt soms rond onder het zaagsel en hooi, meer niet.
Ik denk dat er niets aan te doen is helaas.. Wel maf dat die symptomen dan pas zo laat optreden?

Door dit bericht leek het alsof het diertje aan zijn lot werd overgelaten. Excuses als dat verkeerd begrepen is.

Dacht de DA ook aan vergiftiging?

jasmijn16

Re: Vergiftiging hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:59

Hoe is het uiteindelijk afgelopen ts?

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:55

Ik zal jullie vertellen, ik ben inderdaad met het beestje bij de dierenarts geweest. De dierenarts zei dat het net zo goed om een hitte aanval kon gaan gezien hij nog springlevend was nog geen uur voor ik hem vond. Plus hij had heldere oogjes en zag er verder prima uit. Hij beveelde mij aan de hamster mee naar huis te nemen, tenzij ik mij daar niet goed bij voelde. Hij wilde niet de gok nemen het beestje in te slapen als hij er bijna zeker van was dat het om de hitte ging. We hebben de gok genomen.
Ik heb hem terug gezet 's avonds in de afgekoelde huiskamer. Mijn vriend en ik dachten dat hij het echt op zou geven. Tot wij plots zijn radje als een malle hoorde ratelen om een uurtje of half 9 's avonds. We sprintte naar zijn kooi en ja hoor, Gleb was spring levend! Hij was weer helemaal de oude.

Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt hem niet te laten inslapen. Ik heb op dit forum gezegd dat ik dat heb laten doen. Als ik namelijk niet had gezegd dat hij ingeslapen werd, terwijl de hamster zich duidelijk rot voelde, hadden de vervelende reacties naar mijn idee opgestapeld.

De hamster maakt het goed. Ik heb zijn huis met hooi en wc papier vervangen voor een grote tunnel en daar hooi en wat wc papier in gelegd. Dat is misschien wat koeler deze dagen. Ook heb ik voor de zekerheid zijn zaagsel vervangen, voor als het kleine stukje plant nog ergens zou liggen.

Ik ben absoluut nooit te beroerd geweest geld uit te geven aan een dier. De aanschaf van de hamster was tenslotte ook 75 euro, alles bij elkaar.
Ik had geen zin meer om te reageren, misschien hadden sommige van jullie namelijk niet geloofd dat ik bij een arts langs ben geweest? Ik heb het dus even laten gaan.

Toch bedankt voor alle moeite en reacties, Gleb is weer helemaal heppi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:14

Tip voor een volgende keer, of beter gezegd ter voorkoming van een volgende keer, leg dan een steen of tegel in zn kooi (uiteraard niet waar de zon er op schijnt). Als hij het te warm krijgt kan hij op de steen/ tegel gaan liggen koelt lekker af.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:18

Fijn dat het weer goed gaat!

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 10:43

Dat is een hele handige tip. Ga ik zeker doen!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:14

Jeetje wat fijn!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:18

Wat super dat het weer goed gaat!!

Ik vries vaak flesjes water in voor mijn cavia's, als je die dan met een handdoek of theedoek erom in de kooi legt kunnen ze daar ook tegenaan gaan liggen om het wat koeler te krijgen. Ik neem aan dat dat voor hamsters ook werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:12

Ik denk dat je bij hamsters toch wat voorzichtiger moet zijn. Als het gaat rollen zijn ze al gauw plat, en omdat ze zo klein zijn kunnen ze ook te snel afkoelen wat me ook niet juist lijkt. Voor mijn konijnen deed ik destijds een vochtige stoeptegel in de vriezer, mn hamsters hadden meerdere droge tegels in hun kooi. Vriezer lijkt me dan toch te heftig, dan zou ik nog eerder gewoon vochtig maken.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:21

Ik maak altijd een handdoek nat met koud water. Even licht uitwringen en in de kooi leggen.
Mijn knaagjes kruipen er vaak in.
Ook kan je een 'badje' neerzetten zodat ze verkoeling kunnen zoeken.

Als het echt extreem warm is wil een koelpack onder de kooi ook nog wel eens helpen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:23

Bakje chinchillazand in de koelkast kan ook lekkere verkoeling zijn!

Badje raad ik niet aan. Tenzij je hamster gewend is uit een bakje te drinken.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:24

AlwaysH schreef:
Bakje chinchillazand in de koelkast kan ook lekkere verkoeling zijn!

Badje raad ik niet aan. Tenzij je hamster gewend is uit een bakje te drinken.

Ik deed vaak bakje met klein laagje water ;)
Gingen ze zich vaak in wassen.

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:12

Ik zat ook te denken aan een bakje water inderdaad maar ik dacht misschien kan hij daar in verdrinken als hij weer een hitte aanval zou krijgen?
Ik ga zeker een tegel proberen. Als een bakje met een laagje water geen kwaad kan, dat ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:18

Een hamster mag juist helemaal niet nat worden. Verkoeld ook absoluut niet.

Fijn dat het beter gaat. In ieder geval voorkomen dat hij nog bij de plant kan en voor de rest kan je niet zo heel veel tegen de hitte doen. In mijn hamsterkamer staat een waaier (niet op de hokken zelf) en dat is redelijk te doen. En ik heb hele oude beestjes zitten.

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 01:32

Bakje water is dus een no go. Gaat een tegel ook al te ver denk jij?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:56

Misschien is het een idee om het kooitje met dit soort warme dagen niet te vullen met zaagsel oid maar met alleen houtkorrels en wat van die gekleurde papieren bedding? Dan kan je hamstertje toch een lekker holletje maken maar wordt de boel wel wat meer geventileerd dus blijft de warmte misschien wat minder hangen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:01

Fijn dat het goed gaat. Waar is het t koelste in huis? In de badkamer? Zou je hem met hitte daar kunnen zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:05

Tegels heb ik bij mijn goudhamster en russische dwerghamster gebruikt, heb ze er niet vaak op zien liggen maar bij de echte hitte/ benauwdheid wel. Ik gebruikte badkamertegeltjes, zijn mooi plat kon ik dus goed op de verhogingen in de kooi leggen zonder dat het snel te zwaar werd.

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 13:21

Ik heb hem nu in de keuken op de eettafel staan. Daar is het koel. Ik zat inderdaag aan een vervanger voor het zaagsel te denken omdat het zo benauwd is.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:30

Gelukkig gaat alles weer goed! :)
Op mijn werk hebben we ze op Cocoon (hennepstrooisel) zitten, in de zomer leggen we bevroren flesjes water in de hokken. Alle dieren gaan er tegen aan of dichtbij liggen, ze vinden het heerlijk..
Verder niet te druk erom maken, ze kunnen wel ergens tegen..

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 14:01

En anders een hamster scheerappararaat.

Geintje..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:27

Gelukkig maar TS :)