Aangereden katje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Aangereden katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 09:13

Bedankt voor de reacties, bizar eigenlijk hoeveel het voorkomt, zoveel ervaringen!

Sammie, deze kat was niet te missen. De weg is zodanig rustig dat, ook al was het niet degene die haar had aangereden, iemand had kunnen stoppen. Het is geen drukke weg met gevaar voor eigen leven om te stoppen, dus acuut de auto aan de kant zetten was geen probleem daar. Degene bij mij wist te vertellen dat mensen gewoon met een boogje om de kat heen reden. Ze is dus zeker wel gezien door andere automobilisten :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:16

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen de behoefte voelt om met een dood dier te gaan slepen :(:)

Overigens katten van een paar maanden oud al naar buiten laten vind ik echt vragen om problemen, die missen echt nog een stuk inzicht.... maargoed zo zullen er ook zat mensen zijn die het überhaupt onverantwoord vinden om katten buiten de tuin te laten en daar kies ik dan weer voor.

Maar de eerste maanden echt niet hoor...dan zien ze nog helemaal niks om zich heen terwijl ze aan het spelen en jagen zijn :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 09:21

Dat is waar, hoe je ergens in staat verschilt per mens natuurlijk :(:) :j

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:22

Ach, wat sneu ;(

Het lot stuurde je toch naar daar om het katje nog een warme laatste knuffel te geven, zodat ze deze wereld met liefde kon verlaten. Wat mooi van je!

Weinig mensen stoppen, ik kan er ook niet met mijn hoofd bij. De wereld is erg hard, maar gelukkig zijn er nog mensen zoals jouw en mensen die ook hier reageren die hetzelfde zouden doen. Ik begrijp dat niet iedereen zo even een stervende kat wilt opnemen, maar stoppen om te kijken of je nog iets kan doen vind ik toch wel correct (zeker als je de kat aanrijdt en er bewust van was).

Ik hoop dat de eigenaars worden gevonden en op de hoogte worden gebracht. Echt mooi van je, zo kunnen de eigenaars toch hopelijk nog waardig afscheid nemen.

We hebben meer mensen van jouw nodig op deze planeet!!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:32

pmarena schreef:
Overigens katten van een paar maanden oud al naar buiten laten vind ik echt vragen om problemen, die missen echt nog een stuk inzicht.... maargoed zo zullen er ook zat mensen zijn die het überhaupt onverantwoord vinden om katten buiten de tuin te laten en daar kies ik dan weer voor.

Ik denk dat dit over mijn bericht gaat, dus vandaar even een reactie. 'Een paar' geeft misschien een verkeerd beeld, dus even wat uitleg.

Poes was volgensmij 6 à 7 maanden toen ik haar naar buiten liet. Pas nadat ze gesteriliseerd was. Met een leeftijd van 8 maanden kon ik haar van het asfalt rapen, terwijl ze nooit dicht bij de weg kwam en bang was voor auto's. Heb er nog steeds spijt van, maar een kat binnen houden dat vind ik ook geen doen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:41

Vroeger toen wij nog op een boerderij woonden met veel katten, werden er regelmatig katten doodgereden. Zelfs op eigen erf. Gingen ze op de banden in de wielkassen van bezoekers zitten of bij de melkwagen. Af en toe was er dan weleens eentje te laat... Ontzettend sneu, maar toen wij daar kwamen wonen was er geen kattenbeleid (30+) en die dieren zaten overal. 20 jaar later met het kattenbeleid (alles helpen) geen kat meer over. Wij vonden het niets... ze werden zo vaak aangereden dat we dat niet meer wilden.

Ik heb zelf nog 1 kat, maar die gaat echt niet naar buiten. Is gewoon binnen en dat gaat prima.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:04

TS, wat ongelooflijk goed van je! Ik heb veel respect voor wat je hebt gedaan. Erg naar om mee te maken :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:12

Hoi TS,
In welke omgeving was dit?

Toevallig zat ik gisteravond je topic te lezen, en ook toen vroeg ik mij al af, zou het toevallig die van ons zijn?

En vannochtend kregen we bericht dat onze trouwe muizen-vanger is aangereden, gisteravond. Zal wel heel toevallig zijn, maar wie weet..

Edit: zie nu pas dat je in haulerwijk zit, dus is bijna onmogelijk. Wel heel erg toevallig zo..