Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:04

Supervixen schreef:
Ik snap ook niet dat mensen hun hond zo achterlaten..
Maar [naam] als jouw paarden nu al staan te zweten.. tis hier maar 13 graden met een frisse wind.
Hier in de volle zon is het zeker warmer dan 13 graden + dat een aantal nog veulenvacht of deels wintervacht hebben.
Honden hebben ook een dikke vacht en kunnen niet zweten zoals mensen of paarden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:08

Supervixen schreef:
Ik snap ook niet dat mensen hun hond zo achterlaten..
Maar koudbloedkim als jouw paarden nu al staan te zweten.. tis hier maar 13 graden met een frisse wind.

Hier is het nu volgens de thermometer 21 graden in de zon. Ik zou ook water geven en bellen.

Anoniem

Re: Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:22

ik zou wachten tot ze terug komen en ze dan de wind van voren geven :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:24

Stel nu je had niet gezien dat die mensen hem vastboden?
En je kwam daar toevallig langs en zag die hond aan het hek gebonden?

Ik, maar dan ben ik ook misschien wat overenthousiast, zou dan meteen denken dat hond achtergelaten was. Had gekeken of ik mensen zag, en zag ik die niet had ik hondlief van het hek geplukt en meegenomen..
Maar in dit geval misschien inderdaad even 144 bellen omdat je hebt gezien dat ze hem vastbonden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:25

Ik zou mijn honden echt nevernooitniet onbeheerd ergens achterlaten! Bizar dat deze mensen dat schijnbaar normaal vinden. Hoe is het nu ts?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:30

De hond meenemen en thuis de dierenpolitie bellen met de melding dat je een hond hebt gevonden die vastgebonden zat met niemand in de buurt, dat je nog een poos hebt gewacht maar er niemand aan kwam.
Dan moeten die mensen hun hond weer ophalen bij de dierenpolitie.. lekker l*ullig voor ze.. ~~}>

Dat was de onvolwassen (doch interessante) optie.. :+
De volwassen optie is de hond van schaduw en water voorzien, wachten tot de baasjes weer terug zijn en je zorgen uiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:36

Majabeestje schreef:
De hond meenemen en thuis de dierenpolitie bellen met de melding dat je een hond hebt gevonden die vastgebonden zat met niemand in de buurt, dat je nog een poos hebt gewacht maar er niemand aan kwam.
Dan moeten die mensen hun hond weer ophalen bij de dierenpolitie.. lekker l*ullig voor ze.. ~~}>

De volwassen optie is de hond van schaduw en water voorzien, wachten tot de baasjes weer terug zijn en je zorgen uiten.

Ik vind de onvolwassen optie het beste. Minste kans op recidief gedrag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:37

Soms heel lastig kiezen inderdaad. _O-

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:38

Hoe is het nu? Zit de hond er nog?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:39

Hier ging ik ook voor de onvolwassen optie :D :D

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:39

Ik zou daar echt niet de dierenpolitie voor bellen.
En verder; het is geen 30 of 40 graden. Ik vind het alleen wel een beetje zielig, hij snapt niet wat er gebeurd. Zelf zou ik dan ook even een aaitje geven en hem wat water geven zoals jij hebt gedaan. Laat het dier verder gewoon zitten, de eigenaren zullen vast zo terug komen. Een hond kan best leren om af en toe alleen te zijn.
Hij gaat niet dood.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:44

Majabeestje schreef:

Ik zou ook dit doen. Jullie hebben het al even aangekeken (misschien waren ze eerder op de dag iets verloren). Als ze al langer dan half uur weg zijn vind ik het onverantwoordelijk niet alleen qua zon, maar ook dat de hond gestolen kan worden en wie weet wat er dan mee gebeurd.

Ik bind mijn hond ook wel eens aan het hek en zat er laatst nog aan te denken. Wat denken de voorbij fietsende mensen ervan (druk fietspad)
Ik loop dan de wei in om schapen te controleren. Zorg wel dat ik ten alle tijden de hond kan zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:48

Hond losmaken.meenemen en dierenambulance of dierenpolitie bellen, raar dat je een hond aan een hek van een wandelgebied vastmaakt, lijkt mij een gevalletje dump je hond

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:54

het zou idd ook kunnen zijn dat de hond gedumpt is maar dat lijkt mij sterk want jullie hebben die mensen gezien, dan hebben die mensen jullie waarschijnlijk ook gezien en het lijkt mij niet dat ze op zo'n moment een hond dumpen.

Hoe is het nu verder gegaan?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:57

Natuurlijk neem je de hond mee! Het is toevallig dat je had gezien dat ze de hond daar achterlaten maar als ik een vastgebonden hond tegen kom in het bos denk ik ook dat ie is gedumpt! Dierenambu bellen, dat je een gedumpte hond hebt gevonden. Laat ze maar dokken in het asiel je laat dat beest daar toch niet zo achter...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:59

Zeer onverantwoord van die mensen! En zeer grote kans dat iemand de hond meeneemt denkend dat ie gedumpd is. Dat snappen ze zelf toch ook wel? Weet niet wat ik hiervan moet denken..

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:01

Volgens mij heb je het inderdaad niet helemaal in orde in je bovenkamer als je je hond daar vastbindt, en zelf verder gaat wandelen. Hoe verzin je het. Dan laat je het dier toch gewoon thuis als je hem niet kunt meenemen, of gaat elders wandelen.
Ik had 144 gelijk ff gebeld.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:10

Ann99 schreef:
En verder; het is geen 30 of 40 graden. Ik vind het alleen wel een beetje zielig, hij snapt niet wat er gebeurd. Zelf zou ik dan ook even een aaitje geven en hem wat water geven zoals jij hebt gedaan. Laat het dier verder gewoon zitten, de eigenaren zullen vast zo terug komen. Een hond kan best leren om af en toe alleen te zijn.
Hij gaat niet dood.

Ik heb zelf een bejaarde zwarte lab, die gaat met dit weer heerlijk 5 minuutjes hijgend in de zon liggen om vervolgens de schaduw op te zoeken. Labjes hebben een dikke vacht en worden loeiheet, ook met 15 graden en een zonnetje!

Ik zou ook de 'onvolwassen neusbloed' actie kiezen en de hond meenemen en 144 bellen. Achterlijke mensen

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:23

Ben benieuwd hoe het met de hond is afgelopen. Ik had denk ook de hond meegenomen. Is toch zielig in de zon. De zon is best pittig en als het ook nog een zwarte hond is.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:24

Judass schreef:
Ann99 schreef:
Hij gaat niet dood.

Ik heb zelf een bejaarde zwarte lab, die gaat met dit weer heerlijk 5 minuutjes hijgend in de zon liggen om vervolgens de schaduw op te zoeken. Labjes hebben een dikke vacht en worden loeiheet, ook met 15 graden en een zonnetje!

Ik zou ook de 'onvolwassen neusbloed' actie kiezen en de hond meenemen en 144 bellen. Achterlijke mensen

Nah hoe weet jij nou dat deze hond bejaard is?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:28

Ze zegt toch niet dat deze hond bejaard is?

Ik had ook gebeld hoor, ik vind het onverantwoord om honden zonder voorzorgsmaatregelen in een te warme situatie achter te laten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:41

MarChak schreef:
Misschien is het geen officiëel 'stelletje' en gaan ze expres naar een gebied waar honden niet toegestaan zijn: ze worden niet gestoord door loslopende honden, én omdat de hond mee is, zal niemand hen daar verwachten...? Maar dat is natuurlijk spannende speculatie.

Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat je een hond zomaar ergens aan een hek vastzet. Je kunt de (dieren)politie bellen, hoeft er niet bij te vertellen dat je de mensen die bij de hond horen hebt gezien, maar dat je de hond daar zo hebt aangetroffen?

Misschien kijk je íets te vaak naar "Achter gesloten Deuren". <<) http://www.net5.nl/programmas/achter-gesloten-deuren/

Maar wie weet... :P

Hoe dan ook, je hond zomaar ergens vastbinden is geen goed idee... je weet nooit wat er in de tussentijd met je hond gebeurt, hoe warm het wordt, of je zal eens door je enkel gaan, of een oude bekende tegenkomen, gezellig in gesprek raken, de tijd vergeten, waardoor de hond veel langer alleen blijft dan je bedoeling was...
Of... mensen denken dat je hond gedumpt is, en nemen hem mee naar het asiel. }>

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:42

Ben benieuwd of hij er nog zit. Leeftijd zie je echt niet altijd aan een hond af. Onze Cane Corso reu heeft een kei grijze kop gekregen en hij is altijd wat schraal maar die is in topconditie en pas 6. Mensen vragen me altijd of hij al zo oud is. Dus dat wil niet altijd wat zeggen. Hier is het in de zon lekker, maar echt niet bloedheet. Onze 4 honden liggen al de hele middag in de zon.
Ik zou me voor een half uur niet zo'n zorgen maken. Persoonlijk laat ik mijn honden nooit onbeheerd achter. Vooral gezien diefstallen van honden tegenwoordig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:44

Los van de leeftijd is het voor geen enkele hond prettig om lange tijd in de hete zon te liggen, zeker niet met zo'n donkere vacht.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:45

Ann99 schreef:
Nah hoe weet jij nou dat deze hond bejaard is?

Lezen is ook een kunst natuurlijk, en volgens de ts gaat het om een oudere hond.