Kat hoge koorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Kat hoge koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:56

Je hebt zo je best gedaan, dat je echt niet meer had kunnen doen. Heel veel sterkte met het verlies.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 08:34

Ik vraag me af of we niet teveel hebben gedaan. Die laatste behandeling heeft echt niks uitgehaald, hij is er hooguit van verslechterd....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:43

Ik niet dat je ooit 'teveel' kan doen, je hebt je best gedaan. Het is natuurlijk ook altijd 'een beetje gokwerk', want hij kan niet echt zeggen wat het probleem is.

Veel sterkte met het verlies van je maatje

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 10:41

Hij kwam slechter van de da dan dat ie er naartoe ging.
Is uit z'n kistje gestrompeld en voor de bank in elkaar gezakt. Vervolgens naar de keuken gestrompeld en onder de tafel in elkaar gezakt. Al kwijlend, tong uit z'n bek...
Mauwend, klagend, kreetjes....
Niet leuk :n

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:46

Nee dat kan ik begrijpen. Maar misschien was hij zo verzwakt, wat stress van de dierenarts, dat het allemaal niet meer heeft mogen helpen. Ik begrijp hoe je je voelt, maar ik denk niet dat niet gaan geholpen had. vaak krijgen ze ook even een opflakkering waardoor het allemaal beter lijkt te gaan.

Om even een voorbeeldje te geven met een ervaring van me. Klein katje gevonden in de haag van onze tuin. Het zat er miezerig te wezen, zat vol onder de beesten (vlooien, teken,..) en in de verste verte niets te bespeuren wat op mama leek. Ik schatte het een week of 5 oud. Het beestje zat er zo zielig bij en maar schreeuwen, we hebben het opgepakt en mee naar de dierenarts genomen. Daar hebben ze hem onderzocht en wat nare teken verwijderd, ons wat vervangvoedsel meegegeven en het zou wel in orde komen. Kleintje binnen gezet lekker warm, en mijn kater ging wel pleegmama spelen. De kleine uk knapte super op, en begon met men kater te spelen doorheen het huis. Tot een 4tal dagen later dat ik vond dat het kleintje s'avonds heel rustig was, te rustig voor een klein katje. Maar men moeder zei dat hij de hele dag aan het spelen was geweest, en zelfs even buiten mee op het terras met de grote kat, dus dat hij waarschijnlijk moe zou zijn. Smorgens sta ik op, beestje was nog steeds tam. Ik besloot dat ik het zaakje niet vertrouwde, bel naar dierenarts en zei dat ik over een paar uurtjes mocht komen. Na een tijdje de reismand in, op naar de dierenarts, net zoals jij zei, die was ook maar 5 minuten van men deur. Ik kom bij de dierenarts, haal het kleintje uit de mand, en dat ploft daar op de bank heen, meer dood dan levend. niets respons gaf het nog. Dierenarts heeft nog geprobeerd, maar het was niet meer te redden, dierenarts heeft het nog onderzocht, en dacht dat het kleintje wss inwendig ontsteking ook gehad heeft, en dat het lijfje het gewoon niet meer aankon. Dankzij de medicijnen toch nog een opflakkering gekregen, maar het heeft niet meer mogen helpen

Wat ik maar bedoel, ik denk echt niet dat je het niet had mogen doen. Ik denk dat je je best gedaan hebt, maar katten laten het ook zo laat zien als ze pijn hebben, dat het ook vaak moeilijk wordt om nog te helpen, en je kat was gewoon al iets ouder, zijn lichaam zal het misschien ook allemaal niet meer kunnen verwerken hebben. Ik hoop dat je echt geen schuld hebt, als ik het zo lees heb je je maatje goed geholpen tot het einde, en dat is vaak al meer dan wat sommige andere doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 12:19

Maar waarom dan perse van alles proberen? Een ouderwetse veearts had m gister middag gelijk in laten slapen. De nieuwe generatie dierenartsen zijn van: dit proberen, dat proberen... En ik heb me daarin mee laten slepen....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:59

Omdat misschien voor hetzelfde geld had het wel net de boost geweest die je kat had geholpen, en dan had je hem nog wel gehad? Ik denk dat de dierenarts misschien ook niet had gedacht dat het zo zou uit de hand lopen. Heb je er trouwens een diagnose van van wat hij nu gehad zou kunnen hebben?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 13:04

Niet echt. Hij was zijn rode bloedlichaampjes aan het aanvallen. Dat kan door een bacterie of bijv een autoimuun ziekte... Als ik het goed begrepen heb...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:27

als het bloed gelijk stolt dan kun je ook denken aan ratten/muizengif

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:33

Daar heeft het te lang voor geduurd. Was mijn idee nl ook, maar de kans op vergiftiging achtte ze zeer klein.
Al met al is hij ruim een week ziek geweest