Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JudithO schreef:Inderdaad kan het EC zijn. Weet je overigens zeker dat het de kiesjes niet zijn?
charmaine90 schreef:Ik zou ze sowieso ook niet hele periodes echincea geven.
Dat kan je beter af en toe als kuur geven.
Anders heeft het geen nut meer.
goeroe schreef:Mijn ervaring is dat stress die rotziekte juist doet oplaaien, dus ik zou niet met ze gaan slepen eerlijk gezegd. Er telkens een half uur achteraan (laten) jagen is om dezelfde reden niet ideaal. Kun je ze niet tijdelijk iets kleiner huisvesten zodat ze gemakkelijker te pakken zijn? Lastig hoor, met konijnen die niet zo mak zijn is het altijd kiezen tussen kwaden.
Faniek schreef:Ik las je hele verhaal nu pas, wat vervelend dat het zo moeizaam allemaal ging.
Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig met welk middel ze dan ontwormd waren? Ontlastingsonderzoek bij konijnen en wormen is erg lastig trouwens, komt vaak niks uit en toch hebben, heel irritant af en toe. Konijnen wordt je soms simpel van hoor
Ik denk zelf ook dat het EC kan zijn, maar lastig.
Stress is niet goed voor herstel van EC dus in de auto is niet ideaal, maar er achter aan vangen ook al niet. Lastige afweging.. Lusten ze niet panacur in peerhapje? Dat lebberen ze hier meestal uit een spuitje. En dan wat goeroe zegt kleinere huisvesten samen, zodat ook geen stress is van de groep.
Ik zag ook dat je van Science Selective overweegt naar HFST over te stappen of misschien al gedaan? Mijn ervaring is dat veel konijnen HFST niet lekker vinden, daarom geef ik het niet standaard meer, ze zijn er moeilijk aan te krijgen en je moet weer meer geven dan SS. Ik zou zelf wellicht bij de twee overwegen SS junior voor de extra eiwitten.
Faniek schreef:Pfff je hebt al wel heel wat achter de rug zeg... Dan mogen ze zich wel eens gaan gedragen vind ik
Als je al eens twee weken ontwormd hebt met panacur heb je ook al eens een stukje EC aangepakt, maar misschien niet lang genoeg.
Ik zelf gebruik panacur 10% daar hoef je een stuk minder van te geven, omdat het 100 mg per ml bevat. Wellicht dat, dat nog handig is, want het is ook veel makkelijker te verstoppen in iets.
Beterschap en hoop dat je het snel onder controle krijgt.
Faniek schreef:Wij geven de eerste 2 weken altijd 20 mg per kg en daarna zolang het nodig is 10 mg per kg en als ze zwaarder worden inderdaad wel aanpassen
Jeetje wat een pech zeg, 5 in een jaar tijd.. Ze mogen nu echt wel is geen luisteren en normaal doen
Nimfee schreef:Ik heb ook echt twee konijnen gehad uit de opvang die na een half jaar ineens dood in de ren lagen. Denk je er goed aan te doen om ze uit de opvang te halen, zijn ze na een half jaar al dood. Maar na regen komt zonneschijn, echt waar.
Nimfee schreef:Ik heb ook echt twee konijnen gehad uit de opvang die na een half jaar ineens dood in de ren lagen. Denk je er goed aan te doen om ze uit de opvang te halen, zijn ze na een half jaar al dood. Maar na regen komt zonneschijn, echt waar.