Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 15:27

Als ik wat te kauwen geef gaat die dat weg stoppen in de bank of begraven in de tuin :D lekker makkelijk dus

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:33

3 jarige boerenfox teef:
'S morgens: brokken van greenfield(s?)
'S avonds: 1/3 van een pakje Renske.

Renske ben ik destijds gaan voeren voor mijn bejaarde hond en ben erop blijven hangen

Anoniem

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:14

Carnivoer KVV en Lukullus brokken erbij voor het geval ze nog honger hebben. De ene hond heeft altijd tandsteen, de andere nooit. Ik laat dat tandsteen 2x per jaar verwijderen wanneer ze naar de trimsalon gaan.
Verder krijgen ze allerlei gedroogde dierenonderdelen en kipkarkassen e.d.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:15

Alles behalve reguliere merken (reguliere merken = merken dat je in een gewone dierenspeciaalzaak vindt, alle bekende merken dus, zoals royal canin, europremium, eukanuba, pedigree, frolic, proplan, etc. Dit zijn allemaal merken met weinig vlees, veel graan, veel chemische stoffen.)

Over het algemeen eet ze vers vlees (kvv of stukken vlees, zelf gekocht en samengesteld, dus geen merk kvv). Vaak tafelrestjes, en soms brok, dit is dan een taste of the wild, purizon of wolf of the wilderness.
Brok = altijd granenvrij en natuurlijk. Geen troep.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:22

Mijn honden (border en husky) krijgen KVV, daarnaast nog want beenmerg en ossen ribben.

Wij gebruiken brokken met hoog vleesgehalte als snoepjes. Karma de hus heeft erg gevoelige darmen en doet het gewoon het best op KVV :j de border staat op KVV omdat wij het zo gelijkwaardig houden, hij zou makkelijk overleven op brok maar dit is het makkelijkst.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:41

hier stukken vlees ( paard,koe,lam,konijn,kip,eend,hert enz) maar dat voer ik ip rekening houdend met NRV percentages,en af en toe krijgen ze kvv,en dan wel ahv breda of smuldier.

waarom?

omdat een hond nog steeds een carnivoor is,en ik zelf niets heb met voorgebakken bruine koekjes te voeren dag in dag uit...ik hou het graag op een dieet wat zo dicht mogelijk bij het spijsverteringssysteem staat van de hond,en dat is vers vlees.

tandsteen hebben de honden nog nooit last van gehad,ik heb nog nooit een hond voor enig gebitsprobleem ( ja oke,1 van de honden was een hoektand eruit getrapt door een paard,die is eruit gehaald de de DA) naar een DA hoeven te brengen :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-04-16 17:42, in het totaal 3 keer bewerkt

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:41

Mijn Jack Russell krijgt FarmFood Original, daarnaast regelmatig een stuk gedroogd runderspier/pens
Met de tijd wissel ik een keer zijn brokkenmaaltijd met een stuk worst van Barf, vindt hij ook heerlijk!
Hij heeft mooie schone tanden en stinkt niet eens uit zijn bek :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:45

Hier ook vers vlees. Hoe kom je erbij TS dat brok beter voor de tanden is dan vers vlees :+ ?

Een brokje gaat niet helpen tegen tandplak. In kvv zit bot verwerkt, wel stukje sterkter dan die brokken O:). Probeer anders eens een stukje penslap, of een karkasje ect.. Dit werkt ook voor tandplak :)

Tevens mocht je toch willen overstappen van vers vlees naar brok. Kies dan aub een kwalitatief hoogwaardige brok. Je gaat nu van 100 % vlees na minimaal vlees wat er in RC zit. Daarnaast zitten er veel vulmiddelen in, zout en chemische middelen die je hond helemaal niet nodig heeft.

Succes ermee!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:04

Ik ga ook even meelezen!

Ook ik twijfel namelijk om over te gaan op brok. Ik heb mijn hondje met 6 maanden leeftijd opgehaald bij een opvang waar ze vers vlees voeren. Ik heb haar nu ook bijna 6 maanden en voer haar Smuldier. Maar met regelmaat wilt ze haar vlees niet eten, hoor ik haar buik erg rommelen, zit ze aan de diarree en moet ze braken. Dit alles duurt 1 dag maar gebeurd zeker mininaal 2x per maand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:18

probeer eens een andere kvv dan smuldier. Smuldier is niet zo duur, en niet slecht, maar ook niet de beste kwaliteit.
Kijk eens naar een Alaska, natuur&dier, ev dogmeat, degomeat, kiezebrink, ...

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:29

essiesilly schreef:
xKimss schreef:
Ik heb ook twee bordercollies, die prima tandjes hebben en goed eten. De grote heeft een jaar geleden wle een beetje te veel puppybrokken gegeten en was daardoor iets te dik, maar dat is alweer goed gekomen met een extra rondje hardlopen :P Ik heb me niet heel erg verdiept in voeding, maar ze krijgen bonzo brokken, dat zou redelijk compleet moeten zijn. Daarnaast hebben ze een bot waar ze aan kluiven, ik heb het idee dat de tandjes daar wel mooi schoon van worden. Verder mag de kleine altijd de yoghurt bakken uitlikken. Ook eten ze regelmatig paprika/fruit/eieren die ze uit het kippenhok stelen :+

Daar zou ik toch maar is mee beginnen dan.. De ingrediënten lijst van Bonzo is echt om te janken:

Granen, vlees en dierlijke bijproducten (min. 4% kip en min. 4% vers vlees in de zachte brok), plantaardige eiwitextracten, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, suiker, mineralen, groenten (min. 0,3% wortel en min. 0,3% groene groenten). Toevoegingen: Koper (als koper (II) sulfaat-pentahydraat) 10 mg/kg.

Hmm granen is indd niet echt iets wat ze nodig hebben, maar meer vulmiddel. Heb je advies over een beter merk? Als het kan ongeveer in dezelfde prijsklasse, hondenvoer van 2x zo duur kan ik niet aan mijn ouders uitleggen aangezien mn hondjes het opzich prima doen :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:46

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:05

Hier KVV (Carnivoer) en BARF.
Waarom? Omdat ik graag wil voeden en niet vullen ;-)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:16

Mijn honden krijgen Smølke brokken. Ik heb deze ooit gekocht omdat ik een iets betere brok wilde dan de standaard merken die bij de supermarkt te krijgen zijn en deze werd me toen aanbevolen door een medewerker van de dierspeciaalzaak. Ik vind het prettig dat de brokken lang krokant blijven en de honden poepen beduidend minder. Qua snacks krijgen ze vaak gedroogde stukken, het wisselt een beetje, kip/lam/rund/varken. Ik heb eens wat vers vlees gekocht maar daar waren ze geen van allen ( had er toen 3 ) enthousiast over dus ik hou het bij brokken.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:24

Ik voer mijn 2 labradors brokken van het huismerk van de Welkoop/boerenbond. Af en toe krijgen ze een kauw bot, zalmolie, of een stukje vers hart.
oh oh... wat slecht!

Beide doen het er super op. 1 teef is 7 jaar heeft al een nestje gehad (11stuks) en is weer in uitmuntende conditie. Beide zitten goed in hun vel, geen jeuk en hebben een glanzende vacht. Honden lopen dagelijks zo'n 10 km. Beide geen tandplak of verkleuringen te zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:29

Voordeel van een kwalitatief goede brok is dat ze vaak wat minder nodig hebben
Je voert minder dus doet langer met een kilo

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:34

ponyparadijs schreef:
Voordeel van een kwalitatief goede brok is dat ze vaak wat minder nodig hebben
Je voert minder dus doet langer met een kilo

Dat zeggen ze maar als ik het vergelijk met Cavom waar ik 1,50 per kilo voor betaal moet ik net zoveel of zelfs meer van geven dan de duren merken.
Ik geef echt niet bijna 5 euro per kilo uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:36

Ik ken iemand die de combinatie met Profine brokken met vlees van kivo pet food en hills brokken met kivo pet food.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:37

Mijn jack russel krijgt 2x per dag en klein beetje brok van de Plus huismerk :+
Verder krijgt hij regelmatig een kauwstaaf en krijgt hij af en toe een plakje vlees toegestopt en likt toetjes bekers uit :')
Hij is bijna 4, tanden worden jaarlijks gecontroleerd en zien er super uit! Zit goed in zijn vel, stinkt niet en poept normaal. :)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:39

xKimss schreef:
Ik heb ook twee bordercollies, die prima tandjes hebben en goed eten. De grote heeft een jaar geleden wle een beetje te veel puppybrokken gegeten en was daardoor iets te dik, maar dat is alweer goed gekomen met een extra rondje hardlopen :P Ik heb me niet heel erg verdiept in voeding, maar ze krijgen bonzo brokken, dat zou redelijk compleet moeten zijn. Daarnaast hebben ze een bot waar ze aan kluiven, ik heb het idee dat de tandjes daar wel mooi schoon van worden. Verder mag de kleine altijd de yoghurt bakken uitlikken. Ook eten ze regelmatig paprika/fruit/eieren die ze uit het kippenhok stelen :+

Kappen met bonzo en niet van alles gaan voeren. Er zijn bepaalde dingen zoals groeten en fruit erg giftig.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:42

Mijn Jack Russel at altijd Royal Canin, maar ik ben nu overgegaan op ander voer. Ze is vrij gevoelig, geeft snel over en is ook een heel kieskeurige eter. Echter werd ze wel te dik, ook al at ze maar weinig.

Ik ben nu overgestapt, begin van de ochtend krijgt ze nu 50 gram vlees van Renske, ze lust alleen de kip variant hiervan. Begin van de middag en begin van de avond krijgt ze nu brokjes van Prins. Twee keer een klein beetje, bij elkaar is het zo'n 60 gram. Ze eet dit nu echt met smaak op en haar bakje is elke keer leeg.

Ze krijgt 1 keer per dag, meestal in de avond, iets om op te kauwen. Vroeger waren dit Dentasticks, maar in overleg met de dierenarts geef ik die niet meer, want dat schijnen echte dikmakers te zijn. Ze krijgt nu verschillende dingen, bv van die tandenborsteltjes, kauwbotjes of een stukje gedroogde kip.

Ze is al afgevallen, ze hoeft nu van mij niet dunner te worden.
Ik volg even, want ik ben wel benieuwd wat anderen aan hun Jack Russel voeren, wil geen tekorten krijgen of een magere hond.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:44

am staff en jack russel krijgen bio of farm food. Woon nog bij mijn ouders, maar als ik zelf honden heb ga ik kijken waar mijn honden het beste op reageren. Wat ik wel weet is dat er geen merken zoals Royalcanin in komt, maar qua brokken zoals farm/bio food met vers vlees zoals KIVO.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:45

meiske1577 schreef:
Mijn Jack Russel at altijd Royal Canin, maar ik ben nu overgegaan op ander voer. Ze is vrij gevoelig, geeft snel over en is ook een heel kieskeurige eter. Echter werd ze wel te dik, ook al at ze maar weinig.

Ik ben nu overgestapt, begin van de ochtend krijgt ze nu 50 gram vlees van Renske, ze lust alleen de kip variant hiervan. Begin van de middag en begin van de avond krijgt ze nu brokjes van Prins. Twee keer een klein beetje, bij elkaar is het zo'n 60 gram. Ze eet dit nu echt met smaak op en haar bakje is elke keer leeg.

Ze krijgt 1 keer per dag, meestal in de avond, iets om op te kauwen. Vroeger waren dit Dentasticks, maar in overleg met de dierenarts geef ik die niet meer, want dat schijnen echte dikmakers te zijn. Ze krijgt nu verschillende dingen, bv van die tandenborsteltjes, kauwbotjes of een stukje gedroogde kip.

Ze is al afgevallen, ze hoeft nu van mij niet dunner te worden.
Ik volg even, want ik ben wel benieuwd wat anderen aan hun Jack Russel voeren, wil geen tekorten krijgen of een magere hond.

Wil je perse bij brokken blijven? Dan zijn Farm en Bio food prima zoals ik merk in ieder geval. Prins is net als royalcanin..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:50

Brok, (bij voorkeur schimmelig) hooi, véél schapen- en paardenmest, afgelopen week wat dood schaap (niet meer, is inmiddels begraven).
Waarom? Ehm, zodat ze niet verhongeren.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:51

Onze herder van 10 met veel lichamelijke problemen krijgt carocrock. Als ik het goed schrijf en dan de senior sensitive.

Vanuit mijn schoon ouders kreeg hij altijs pedigree senior maar hij wou dit gewoon niet meer eten.

Ik heb deze brok nu gekozen vanwege dat er ook meer vlees in zit.

Mijm jackrussel krijgt nu ook dat merk maar dan de low energie vanwege de lage calorieën.