Ik zal straks op BB-ITP een topic maken voor onze lieve dikkerd. Even van me af schrijven, een tijdlijn van foto's, dat is een fijne herinnering. We gaan haar begraven samen met wat hooi en zaagsel, we wilden haar knuffelkussentje er bij doen maar dat is niet fijn qua verteren. Lastig dit, want onze kat eet konijnen...
Dit is bij mij afgelopen zondag gebeurd.. ik kwam thuis van mijn ouders. Konijn zat in de regen. Dat doet ze nooit, dus in het stro gezet. Ze voelde al een beetje slappig. We zaten te eten en er verscheen een regenboog. Ik zei tegen mijn vriend: zou dit een teken zijn voor ons konijn? Ik ging na het eten kijken en ze was dood. 6 jaar bij ons geweest. Nu ik terugdenk waren er al drie dagen minder brokjes uit het bakje gegeten, maar niet echt over nagedacht omdat ik ook veel groenvoer geef. We hebben haar samen begraven in de tuin. Nu hebben we haar zusje nog.
Twee weken geleden hadden wij nog 13 konijnen. In 6 dagen zijn er 10 overleden. Mijn tante is dierenarts assistente en had het over een een konijnenvirus genaamd VHD. Dit is een nieuw virus wat nog onbekend is. Onze konijnen stierven allemaal binnen een paar uur waarbij sommige verlamd waren en langzaam stikten en sommige plotseling stierven met bloed uit de neus en bek. Er is wel een enting maar deze werkt niet optimaal volgens mij, en werkt pas na 3 weken volledig. Ik vind je verhaal best vergelijkbaar klinken dus ik dacht misschien hebben mensen hier wat aan. Helaas zal jij hier niet meer veel mee kunnen... Ik wens je heel veel sterkte met je verlies!!
Aan de eerste paar die bij ons gingen was ook niks te zien. Ik hoorde van de dierenarts wel dat het super besmettelijk is en dat als mensen bijvoorbeeld door de berm langs de weg lopen het virus al over kunnen brengen naar hun konijnen. Er dus wel een mogelijkheid, maarja daar kun jij nu ook niet veel mee.
Jeetje, dat is echt naar ja. Dat zou kunnen dan. Het klinkt heel banketstaaf maar het lijkt me fijn als wij deze vakantie nog een nieuw diertje krijgen. Konijn, cavia, hamster oid. Niet om dat andere dan weg te stoppen, maar een nieuw lief knuffelbeestje.
Daar is toch niets mis mee? Het is niet zo dat je je konijntje dan vergeet, maar het is logisch als je behoefte hebt aan een nieuw knuffelbeestje, want je mist het toch eigenlijk enorm.
Jep maar het is heel gek dat ze een paar uur overleden is en ik dan meteen daar aan denk misschien... :S Bedankt in ieder geval.
Weet iemand hier of het leuk is om een cavia te nemen (nou ja, 2 dan... )? Dat lijkt me ook wel erg tof, en dat is toch weer een ander dier waardoor ik daar lekker veel mee bezig kan zijn en het konijn des te sneller kan verwerken (logisch? nope).
Wij hadden vroeger cavia's en ik ergerde me er dood aan, dat gepiep en dat geschreeuw altijd haha. Maar verder zijn het volgens mij best leuke dieren om te hebben
HAhah ja dat wel, en onze katten vinden het vast ook wel heel gek. Hamsters sowieso niet, die gaan ontsnappen uit het hokje van nu (wat we helemaal schoon maken mocht er een bacterie in zijn gekomen). Ratjes lijken me ook wel geinig...
Toch fijn om even wat anders te doen dan aan Stampertje denken eigenlijk.
Ze gaat samen met wat materiaal uit haar hokje in een doos de grond in. Gaan we vanavond doen.
Bedankt voor alle berichtjes Ze is begraven inmiddels en we hebben er een mooie steen bovenop gelegd.
Wat momenteel wel gebeurt is als de katten wat laten bewegen maar zelf niet meer te bekennen zijn gaan we allemaal 'stampertjeee'. Niet dat we daar heilig in geloven, maar ja. Je moet toch niet eeuwig blijven huilen, denk ik dan. Het leven gaat door, stampertje is vredig.
Supervixen
Geplaatst: 22-04-16 22:07
xniieeenke schreef:
Jeetje, dat is heel rot. Maar bij ons was het enorm snel ook, en de DA zag niks. Bij jullie ook? Enorm bedankt, jij ook sterkte.
Bij ons was het zo snel..ik zag dat ze niet lekker was en nog geen uur later was ze dood. Had geeneens tijd om naar de d.a. te gaan. Had niet door dat het zo erg was.
Wat sneu. Ik ben afgelopen weekend ook mijn 4 konijnen verloren. Ging ook erg snel. Zo huppelen ze nog vrolijk rond en zo zijn ze dood. Hoogstwaarschijnlijk door het nieuwe konijnen virus. Was niks aan ze te zien. Dus voorlopig geen konijnen meer voor mij want dan moet ik eerst de ren goed ontsmetten.
Op en bij stal twee weken geleden. Zijn wilde konijnen maar in 24 uur lagen er 4 dood alsof ze zo dood waren neergestort. Twee in de rijbak van de buren. Een op de oprit bij mijn stal en een midden op een grasveld. Niks aan te zien.
Jeetje, dat virus is erg heftig. Sterkte voor alle mensen die dit ook hebben, zoiets is nooit leuk en als je er meer verliest kan de klap nog ewl groter zijn.
Ik ben er bijna zeker van dat het cavia's worden (ik stuur elk uur 'kaafiejaaaas' naar mama op whatsapp, ik wil zo graag weer knuffelbeestjes...). Ze zijn iets kleiner dus we hoeven geen nieuw hok (we gaan zeker weten nog wat extra ruimte maken hoor maar dat is bij een cavia net wat minder), er is gedoe rondom konijnen en ik hoop 2 lieve knuffelbeestjes te kopen, die kans is bij een cavia wat groter.
Het is nu nog steeds lastig te begrijpen dat ons lieve dametje (mét onderkin!) er niet meer is. Het hok staat er nog inclusief inhoud alsof ze zo uit haar nachthok kan springen. Dat idee is aan de ene kant fijn (en we gaan hem hergebruiken na ontsmetten), maar het doet wel iets met het niet begrijpen.