Katten aan het bloemschikken geslagen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Katten aan het bloemschikken geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:00

Kunnen katten er niet ziek van worden?

Bij mij gaat het redelijk goed. Maar heb ook weinig planten op het moment.
Zou wel wat meer willen hebben, maar geen zin in een bloem schikkende kat~!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:04

Natuurlijk kunnen katten ziek worden van sommige planten. Ik houd van bloembol-planten maar heb ze niet in huis, bij voorbeeld.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 18:02

Ik vind het stiekem ook niet heel grappig hoor, maargoed het zijn "jonge" katten. Kenden eigenlijk nog geen planten.. Dus ja dan calculeer je het natuurlijk wel een beetje in ;) Maar als ik het zie dan probeer ik ze wel duidelijk te maken dat ze ervan afblijven idd.

Ik had speciaal al niet teveel spul in de vensterbank gezet voor ze, maar dit is dus nog teveel begrijp ik?
Die van achter (net zo groot) is wel iets leger trouwes, die gaat nog relatief goed..
Zal eens kijken of ik het desnoods wat meer bij elkaar kan zetten, zodat ze iets meer ruimte hebben.
We hebben gelukkig wel lekker brede vensterbanken, dus wat dat betreft kunnen ze wel lekker ruim liggen en makkelijk erover lopen.

Ik heb vanmiddag kattengras voor ze gehaald, 2 potjes, waar ze gelijk wel aan gingen kauwen en doen. Dus denk dat ze die behoefde ook toch wel erg hadden. En tevens steentjes die ik idd op de aarde heb gelegd/gedrukt. Zodat ze hopelijk de aarde niet zo snel meer naar boven gaan halen nu het in eerste instantie wat verstopt is.

Hoorde nog iets van koffiedik, lees hele verschillende resultaten daarover. Heb eigenlijk geen idee of het erg gaat geuren zo boven de verwarming/in de zon.
Nog iets over peper(korrels) denk dat ik dat er ook nog een beetje over ga strooien.
Had al katten-schrik of hoe heet dat erop gespoten de vorige ronde, maar leek wel of dat ze juist aantrok. :+

To ben continue.... :Y)

De partner's in crime liggen nu volgens mij prinsheerlijk hun nieuwe strategie te bedenken.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:48

Onze katten krijgen gewoon een klap op hun kop als ze t wagen in de vensterbanken te komen. Genoeg andere plekken voor ze, maar niet in de vensterbank :) (behalve onze ene kat, die kan daar niet tegen, dus die halen we er gewoon uit en op de grond zetten, dus dit niet doen bij schuwe katten)

Verder moeten die van ons wel altijd naar buiten als wij weg zijn, dus wij kunnen er altijd tegen optreden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 19:04

Wij hadden ze nu maar buiten de woonkamer gedaan toen we weg gingen. Dan hebben ze de gang incl overloop, en hun eigen "kamertje" plus de overloop naar zolder. Niet heel leuk misschien maar dan kan je er idd wel wat aan doen als ze eraan gaan zitten als je thuis bent.
Heb er net nog wat peper in en op gestrooid.. de ene is al even wezen ruiken maar vond het niet heel lekker geloof ik, hij stak z'n kop er niet in iig en liep weer weg :Y)

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:19

Haha, onze katten kunnen er ook wat van! We hebben al best veel geprobeerd: satéprikkers (die trokken ze er heel handig weer uit met hun tandjes, wel een komisch gezicht trouwens :D ), koffiedik inderdaad, aluminiumfolie, plantenspuit enz. Het hielp allemaal niks, vooral niet als we zelf niet thuis waren natuurlijk...
Tegenwoordig kunnen we in ieder geval weer een bos bloemen op tafel zetten: we hebben namelijk één vaas met klittenband eronder. Er zitten dus inderdaad altijd 2 streepjes klittenband op de salontafel, maar als er geen bos bloemen staat zetten we daar gewoon wat anders overheen. En de tafel is toch al niet hip :')
Verder hebben we tegenwoordig kleine cactusjes, daar blijven ze ook wel vanaf :Y)
Als we niet zeker weten of ze een plant met rust laten, zetten we de plant op de koelkast als we weg zijn.

Peper hebben we trouwens nog nooit geprobeerd, werkt dat echt?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:35

Hahaha wat een drama. Ik zou ook overstappen op neppe. De meeste planten zijn ook nog eens giftig.

Als mijn vriend en ik straks een eigen huisje hebben moeten we ook echt duidelijk tegen iedereen zeggen dat planten gene beste housewarming cadeautjes zijn want ze overleven het niet dankzij onze schatjes en als ze die wel overleven dan heb ik ook nog eens geen groene vingers dus ze gaan alsnog dood dan :D Het enige wat ik in leven kan houden zijn cactussen en orchideeën :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:43

Mijn kat zit nooit aan de planten gelukkig. Wel moet een grasje wat in een bos bloemen zit het ontgelden, dat is blijkbaar onweerstaanbaar. :D

Er zijn speciale afschrikmiddelen voor katten. o.a. een spuitbusje wat je bijvoorbeeld op de potgrond zou kunnen spuiten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:55

Hoe oud zijn de plantensloppers, Hier zijn ze nu 2 en kan eindelijk veilig een bos bloemen neerzetten *\o/*

had een jaar geleden dit topic omdat de katten ook buiten alles aan het uitproberen waren
[BB] kat eet planten, wat om hem te stoppen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 11:38

Ze zijn zo'n 6 maand. Wil ze zoals het nu lijkt volgende maand ergens laten castreren zodat ze ook naar buiten kunnen. ik denk dat dat ook al een hoop scheelt :)

Tot nog toe blijven ze van de plantjes af. Flink wat peper in en over gestrooid :')
Ruiken wel van een afstandje maar stoppen niet meer de hele kop erin.
Wel trekken ze veel naar het kattengras valt mij op. Om op te kauwen of mee te spelen 8)7
Moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen nog niet alleen heb gelaten in de woonkamer als ik er niet ben. Dus dat is natuurlijk de echte test nog :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:43

Oh hou maar op. Hier sneuvelt ook alles waar maar een bloem in zit. Potten worden uitgeklauwd, plantjes uitgekauwd, bloemen verspreid door het huis, vazen op de grond gegooid (meestal in stukjes... :\ ). Zeker rozen zijn favoriet. Tulpen laten ze wel met rust.

Ik heb nu binnen maar gewoon geen planten meer staan. Bossen bloemen geef ik weg of zet ik op mijn werk neer. En plantjes staan op het balkon. Binnen wat nepperds.

Mijn katten zijn overigens de pubertijd al even voorbij. Ik heb de hoop opgegeven dat dit goed komt :+

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:53

Hier blijft ze eraf maar ik heb cactussen haha. 1 keer aangezeten en blijkbaar geleerd dat planten terug vechten. Nu sinds een jaar een vetplant erbij maar die keurt ze geen blik waardig. Ze denkt zeker dat die ook terug prikt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:54

Hier ging zelfs de lidcactus er aan :+
En ze hebben toch echt genoeg speeltjes, krabpalen, muisjes, soortgenoten om zich op uit te leven :j

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:57

Ik zou scherpe kiezels in de plantenbak doen :j als ze eenmaal naar buiten gaan zal het vast ook wel schelen hoor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:58

Ik moest wel lachen := Zet een cactus neer, daar blijven ze wel vanaf (grapje)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:03

Hier ook allemaal nep planten.. En ook die worden af en toe geproefd of ze echt zijn haha

Ik heb van het weekend een bos rozen gekregen, maar die vaas gaat als ik zo naar het werk ga op het aanrecht. Want als ik hem laat staan op de salontafel, dan kan ik vanavond dweilen :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:14

magic_lover schreef:
Ik had speciaal al niet teveel spul in de vensterbank gezet voor ze, maar dit is dus nog teveel begrijp ik?

Ja, dit is véél te veel spul. Katlief moet voldoende ruimte hebben om volledig gestrekt in de vensterbank te kunnen liggen :j .
Mijn noorman gaat dus gewoon liggen, en drukt gewoon net zo lang alles opzij tot hij naar zijn idee voldoende ruimte heeft :') . Ik heb dus op elke hoek van de vensterbank een plant en niets in het midden.

Vriendin van mij heeft de potten met duck-tape vastgeplakt in de vensterbank :Y) . Opdat ze er met achterlangs lopende katten er niet uit gewipt worden.

En als ik niet thuis ben komen de katten niet in de kamer. Dan hebben ze de keuken en bijkeuken, en overdag kunnen ze naar buiten. In de keuken en bijkeuken heb ik geen planten. Alleen wat decoratief nepspul op de eettafel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:16

_Milo schreef:
Hier ook allemaal nep planten.. En ook die worden af en toe geproefd of ze echt zijn haha

Ik heb van het weekend een bos rozen gekregen, maar die vaas gaat als ik zo naar het werk ga op het aanrecht. Want als ik hem laat staan op de salontafel, dan kan ik vanavond dweilen :=

Jij hebt van die makkelijke katten die ook echt niet op het aanrecht komen?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:29

oomens schreef:
_Milo schreef:

Een van de drie komt op het aanrecht, maar ik zet de vaas helemaal in het hoekje waardoor hij het minst snel om kan vallen haha.
Degene die vooral de planten mishandeld komt gelukkig niet op het aanrecht.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:50

oomens schreef:
_Milo schreef:

Even een maandje de ssscat op het aanrecht, blijven ze weer een jaar weg :Y)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:54

Waar heb je die gevonden? Zou ik ook wel willen gebruiken. Naast bloemschikken zijn het ook fervente aanrechtwandelaars.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:59

Joolien schreef:
Je kunt ook sateprikkers of tandenstokers in het zand rondom de planten zetten. Maar ik weet niet of dat werkt in zulke kleine potjes.

Ging die van mij gewoon bovenop liggen :roll:

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:00

Thioro schreef:
Waar heb je die gevonden? Zou ik ook wel willen gebruiken. Naast bloemschikken zijn het ook fervente aanrechtwandelaars.

zooplus.nl heeft de ssscat.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:01

wahahaha _O-
Ik heb gewoon alle planten uit huis gelaten tot poeslief niet meer zo jong en speels was. :D Nu is ze 12 en kijkt niet meer om naar planten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:05

:')

Nooit last van gehad, gek genoeg! Dubbelzijdig plakband op de vensterbanken doen? :') denk dat het met ouder worden ook minder boeiend is. De kerstboom met al die mooie ballen, vindt poekie nu ook niet meer interessant.