Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 12:35

Gaat mij er meer om dat ik dan een voor mij duur bandje koop, en dan elke keer als mevr hem kwijtraakt ik een nieuwe kan kopen. Heb liever pil of pippet. Zal de dierenarts wel is bellen voor advies anders.

Leffroi

Re: Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:38

Effipro zou voor je kat zijn. Maar zoals eerder vermeld, is dit hetzelfde als frontline. Maakt niet uit, als het werkt, dan werkt het. Pillen zijn er nog niet voor katten tegen teken dacht ik.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:45

Broadline werkt tegen teken, vlooien en wormen. Werkzame stof tegen vlooien is wel fipronil, wat ook in frontline zit. (Zoals eerst genoemd)

Met een pil werkzaam tegen teken zijn ze bezig weet ik, verwacht in oktober op de markt te komen.
Laatst bijgewerkt door Spritz op 12-04-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:46

Ik gebruik de pipetten van Stronghold. Zijn een tientje per pipet, maar werken als een tierelier! Had slechte ervaringen met de andere merken, nu haal ik deze bij de dierenarts.is voor vlooien, teken en wormen. (Geef wel zo nu en dan een wormpil tussendoor ter afwisseling)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:47

Wij hadden vorig jaar voor de honden seresto en werkte super. Omdat ze de banden bij elkaar afdoen, hebben we voor hun advantix, die komt erg goed uit de bus, maar is er helaas niet voor katten.

Nu hadden we voor de kat die van Exil genomen. Ik deed hem 's avonds netjes tussen de schouderbladen, omdat hij de nacht meestal ook rustig slaapt. Nog voor ik naar bed ging dus zeg binnen een half uur, liep hij enorm te schuimbekken en spugen.
Ik heb het opgezocht en dat kon een bijwerking zijn. Tijdje in de gaten gehouden en hij werd wel weer rustiger. Volgende dag was het over en verder geen klachten meer.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:48

maessie schreef:
Ik gebruik de pipetten van Stronghold. Zijn een tientje per pipet, maar werken als een tierelier! Had slechte ervaringen met de andere merken, nu haal ik deze bij de dierenarts.is voor vlooien, teken en wormen. (Geef wel zo nu en dan een wormpil tussendoor ter afwisseling)

Stronghold is niet tegen teken. Wel tegen vlooien, wormen, luizen en oormijt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:49

maessie schreef:

Stronghold werk inderdaad ook wél tegen teken, maar is niet afdoende getest om deze naam dan ook te dragen.
Daarom mogen wij die niet als tekenmiddel aan raden.
Al hoor ik vaak dat het inderdaad werkt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:23

Leffroi schreef:
Verschil met bravecto exter is dat ze eerst hun 'gif' nog in de bloedbaan brengen, wat bij andere middelen niet gebeurd. Gister net ontdekt, staat zelfs in de bijsluiter. Honden die dus bijv. Naar Frankrijk gaan, hebben geen belang bij bravecto, maar meer bij advantix.

Weet zo niet meer welk middel ook een werende werking heeft..

Precies de fabrikant adviseert zelfs tegen tekenziektes bravecto en een pipet te gebruiken... dus dubbel op. Bravecto is dus totaal overbodig en ook nog eens puur vergif en gevaarlijk.

Roosje01

Re: Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:04

Me ma gaat morge met de hond voor de enting en dan vraagt ze het gelijk even na.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:39

Dat bravecto daar mee bezig is, hoor ik al een jaar dus dat loopt zo'n vaart nog niet blijkbaar!
Advantix (dus alleen voor de hond!!) heeft een hot feet effect, vlo wordt als t ware uitgeput en gaat dood voordat hij kan bijten. Overigens wordt de bacterie die Lyme veroorzaakt pas na 36-48 uur in de bloedbaan gebracht. Dus daarom is t zo belangrijk om teken direct te verwijderen. Al kan een kat dan weer geen Lyme krijgen.

Nogmaals wil je echt iets goeds tegen vlooien en teken, moet je seresto of broadline nemen. Broadline duurt voor de vlo wel iets langer tot ze dood zijn, maar als t goed is gebruik je t toch preventief.
Wel grappig om te lezen hoeveel er beweerd wordt over de verschillende producten..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:56

Vind het wel interesant allemaal ben blij dat ik dit topic heb geopend. Wist niet dat er zoveel verschil zat in de middelen en ook niet dat de verschillen voor honden en katten zo groot waren. Apart trouwens dat katten geen lyme kunnen krijgen wist ik niet. Hond word altijd goed beschermt heeft in dr 12 jaar nog nooit 1 vlo gehad en maar 1x een teek.

Kwam ook dit tegen zou dit wat zijn?
https://www.dierapotheker.nl/product/48 ... n#products